tech week
Shadow

Raluca Zamfir, Managing Partner RAN Communication: Brandurile își doresc prezență digitală puternică, vizibilitate, conexiuni și experiențe memorabile cu consumatorii

Interviu cu Raluca Zamfir, Managing Partner RAN Communication

Raluca Zamfir, Managing Partner RAN Communication. Foto de Mihnea Ratte www.instagram.com/mihnearatte/
Raluca Zamfir, Managing Partner RAN Communication. Foto de Mihnea Ratte www.instagram.com/mihnearatte/

Ce îți place cel mai mult la domeniul comunicării și relațiilor publice?

Munca repetitivă nu este pentru mine:) Aș putea ține un curs despre arta de a jongla cu task-urile și de a-ți păstra zâmbetul pe buze. Domeniul comunicării este un mediu de lucru provocator, interactiv și foarte dinamic, cu multe situații neprevăzute, cu task-uri care par simple pe hârtie, dar complicat de implementat, cu multe ore lucrate după ora 18.00, cu deadline-uri scurte și obiective ambițioase.

Să lucrezi în PR în epoca tehnologiei nu este simplu, așteptările sunt tot mai ridicate, toate task-urile de pe lista de azi trebuiau, de fapt, rezolvate ieri, presiunea apare din toate direcțiile și multitudinea de mesaje primite pe email, FB, Instagram, WhatsApp sau sms de multe ori e copleșitoare. Dar este important că îmi place ceea ce fac și sunt foarte norocoasă că mi-am găsit locul.

Activitatea de relatii publice

Ce s-a schimbat în ultimii trei ani?

Viteza de reacție, comunicarea în timp real au schimbat regulile comunicării. Trăim în era informației și tehnologiei, iar digitalizarea vine cu cerințe și nevoi tot mai mari. Ai nevoie de oameni de comunicare care să știe să gestioneze interacțiunea cu publicul, o relație care a devenit tot mai directă, stresantă și tot mai solicitantă.

Numărul campaniilor de PR care au inclus elemente de influencer marketing a crescut de la an la an.

Ce strategii au funcționat cel mai bine în 2021?

Strategia digitală a câștigat detașat, cu accent pe emoție și empatie, abordând diverse tactici şi un mix de comunicare complet – optimizare pe motoarele de căutare, social media, parteneriate, activări și conținut.

Din ce domenii sunt cei mai activi clienți ai agenției?

Clienții cei mai activi sunt din FMCG și entertainment.

Ce se caută în PR acum?

Vizibilitate, vizibilitate, vizibilitate:) Și rezultate. Consultanța strategică, comunicarea de criză, digital, media relations, employer branding sunt servicii cerute de clienți.

Brandurile își doresc prezență digitală puternică, vizibilitate, conexiuni și experiențe memorabile cu consumatorii. Astfel, serviciile de social media, influencer marketing, activările și campanii tactice pentru angajați sau clienți sunt cerute și în acest an.

Iar prin canalele din social media – Instagram Reels, Stories, TikTok sau YouTube brandurile au oportunitatea să atingă noi audiențe Astfel, focusul este pe realizarea conținutului atractiv video și foto, live streaming și podcast.

5 lucruri care au dispărut sau și-au diminuat importanța/impactul în ultimii ani?

Media tradiționale au pierdut teren în favoarea noilor canale de comunicare interactive și unde se regăsesc consumatorii, evenimentele clasice au fost înlocuite cu activări și formate personalizate, strategiile de PR se revizuiesc periodic și se adaptează contextului, iar relația cu media este diferită, fiind mai tranzacțională.

5 tendințe în PR pentru 2022?

Criza sanitară a schimbat comportamentul consumatorilor și aceștia așteaptă conținut variat și autentic pe diverse canale. Să oferim conținut valoros, atractiv, interesant, entertaining sau util pentru consumatori este prioritar în activitatea noastră.

Experiențele personalizate vor face diferența și vor genera interes din partea consumatorilor.

Soluțiile de comunicare out of the box adaptate diverselor platforme de comunicare vor fi solicitate, cu impact pozitiv și ușor de amplificat.

Platformele sociale vor fi canalele vedetă ale campaniilor de comunicare, efortul de comunicare fiind ușor de cuantificat.

Domeniul comunicării se mișcă cu o viteză uriașă, cu schimbări și update-uri și suntem obligați să învățăm din mers și să încercăm permanent concepte noi.

Cât de importanți sunt influencerii în 2022? Se caută bloggeri sau social media influenceri?

Influencerii sunt o categorie foarte importantă la ora actuală, în plină dezvoltare și creștere, pentru că sunt un canal de comunicare directă, ușor de realizat, cu deschidere imediată către anumite grupuri de publicuri. Se caută și bloggeri și media influenceri, dar primează cei care chiar știu să realizeze conținut de calitate, nu doar să posteze ad-uri și advertoriale. Cu siguranță se va profesionaliza și această zonă, iar cei care nu vor ține pasul cu noile standarde vor dispărea ușor ușor din peisaj.

Astfel, influencerii sunt percepuți ca experți, trend-setteri, lideri de opinie pentru comunitatea lor, fie de la început, datorită unor competențe pe care ei le au, fie datorită experienței. Aceștia sunt importanți în măsura în care se implică și înțeleg brandurile pentru care colaborează, generează conținut inovator și livrează un format la standardele cerute.

Iar bloggerii sunt cooptați în campanii pentru conținutul atractiv, însă un blogger nu se mai poate baza exclusiv pe blog, trebuie să aibă și o prezenţă solidă fie pe Instagram, Facebook sau YouTube sau în media.

Contează să identifici și să lucrezi cu oameni relevanți, credibili și care au chimie cu brandul și care aduc rezultate reale.

Care sunt platformele social media folosite cel mai mult de clienți? Unde se află publicul lor cel mai mult?

Clienții folosesc un mix de canale, în funcție de campanii, produse/servicii, obiective și public. Canalul vedetă rămâne Instagramul, urmat de Facebook, TikTok, LinkedIn și YouTube. Odată cu era digitală avem atât de multe instrumente cu ajutorul cărora putem măsura orice, important este să poți naviga ușor prin această multitudine de informații și să extragi rapid esența.

Online sau offline? Ce funcționează acum mai bine în PR?

Ambele variante funcționează foarte bine și pandemia nu a oprit activitatea în offline. Noi am avut conferințe de presă și activări din luna mai a anului 2020, iar anul trecut ritmul activităților offline a fost crescut.

Provocarea în online și offline rămâne în continuare identificarea platformelor relevante fiecărei audiențe și atragerea de noi consumatori.

Pentru că 2021 s-a încheiat curând, care e campania din 2021 care ți-a plăcut cel mai mult?

Nu mi-a atras atenția nicio campanie.

Ce campanie internațională de comunicare/PR/publicitate ți-a atras cel mai mult atenția?

Mi-au plăcut campaniile de comunicare derulate de Guvernul Marii Britanii pentru accelerarea vaccinării. Mesaje simple și ușor de reținut, infografice. Avem ce să învățăm.

Comunicarea este un ingredient de succes într-o campanie de vaccinare și la noi aceasta a fost foarte politizată.

Ce nu ți-a plăcut în 2021? – legat de PR/marketing/publicitate

Bugetele de PR s-au redus, însă obiectivele și așteptările au rămas la nivelul anului 2019.

Obiective pentru 2022?

Am pornit anul cu un obiectiv de creștere ambițioasă. Ne dorim consolidarea portofoliului de clienți, să continuăm să evoluăm, să atragem noi clienți și să diversificăm serviciile pe care le oferim cu focus pe digital innovation. Și să fim responsabili, prezenți, implicați și alături de clienții noștri.

Cuvântul care descrie 2022 pentru tine?

Oportunități🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published.