Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Principalele reguli scrise si nescrise de respectat in trafic

Posesorii de permis de conducere intra, odata ce au pus mana pe aceasta bucata de plastic, intr-o comunitate cu milioane de oameni a caror siguranta depinde de toti ceilalti. Tocmai de aceea exista o legislatie rutiera, tocmai de aceea exista amenzi de circulatie si tocmai de aceea se da un examen auto inainte de a se putea conduce pe drumurile publice.

ford mustang

imagine Pixabay

Totusi, nu este suficienta rezolvarea de chestionare auto drpciv si de promovarea unui examen, pentru a fi un sofer bun. Exista o multime de reguli, atat scrise, cat si nescrise, care pot sa fereasca participantii la trafic de accidente rutiere si le pot oferi acea placere de a conduce.

Care sunt principalele reguli pe care orice sofer trebuie sa le respecte?

Exista o multime de reguli scrise in legislatia rutiera, pe care se bazeaza toate intrebarile si raspunsurile drpciv. O parte dintre acestea sunt mai importante decat altele si trebuie sa fie insusite in mod nativ de toti cei care conduc. Conform celor de la www.odat.ro, aceste reguli trebuie sa fie respectate intotdeauna, fara niciun fel de retinere:

1) Semnalizarea in sensul giratoriu. Toata lumea stie ca masinile din sensul giratoriu au prioritate, insa putini sunt cei care stiu cum trebuie sa semnalizeze intr-un astfel de sens. Regula este simpla: cei care isi continua deplasarea catre dreapta trebuie sa semnalizeze dreapta pana la iesirea din sens, cei care doresc sa mearga la stanga intra pe prima banda si semnalizeaza stanga in timp ce persoanele care intentioneaza sa mearga inainte nu trebuie sa semnalizeze.

2) Numarul de inmatriculare murdar. Numarul masinii trebuie sa fie intotdeauna vizibil, asadar, daca este murdar, acesta trebuie sa fie curatat, indiferent de starea vremii. De foarte multe ori, anotimpul rece lasa o zloata neagra pe numar si pe faruri, ceea ce poate duce la amenzi. Tocmai de aceea, inainte de a porni la drum este esentiala o curatare a numarului.

3) Instalarea anvelopelor de iarna. Exista o data exacta la care trebuie sa fie instalate anvelopele de iarna? Nu! Majoritatea romanilor stiu ca de la 1 noiembrie trebuie sa fie montate aceste anvelope, insa realitatea este ca trebuie instalate atunci cand temperatura scade sub 0 grade Celsius si exista risc de ninsoare ( vezi un top util).

4) Luminile de ceata. Luminile de ceata montate pe automobile sunt extrem de utile atunci cand este ceata. Exista multi soferi care le folosesc si atunci cand vizibilitatea este foarte buna, ceea ce poate sa deranjeze. Pentru a evita problemele, farurile de ceata trebuie sa fie folosite doar atunci cand este ceata.

5) Centura de siguranta. In ultima vreme centura de siguranta este obligatorie pentru toti pasagerii din masina. Chiar si cei din spate trebuie sa poarte centura daca masina este dotata cu asa ceva. Obligatia soferului este de a aminti acest lucru, pentru ca in caz contrar exista riscuri destul de mari.

Amenda pentru lipsa centurii nu este destul de mare, insa ceea ce se poate intampla in cazul in care aceasta lipseste este, fara doar si poate, extrem de riscant.

Exista si exceptii referitoare la centura de siguranta, gravidele, instructorii auto si soferii de taxi fiind scutiti de obligatie. Desi majoritatea clientilor considera ca nu trebuie sa poarte centura, acestia au obligatia ca atunci cand urca in taxi sa o cupleze.

6) Pachetul de urgenta. O alta regula esentiala pe care multi soferi o ignora este legata de pachetul de urgenta care trebuie sa includa cateva lucruri esentiale. Printre acestea se numara o trusa medicala valabila, doua triunghiuri de semnalizare pentru marcarea in cazul defectiunilor si un extinctor in cazul in care exista risc de incendiu. Daca aceste elemente nu sunt prezente in masina, riscurile pentru sofer sunt destul de mari, incepand cu amenda si terminand cu riscurile aparute in urma unei defectiuni.

7) Trecerea pe culoarea galbena a semaforului. O greseala pe care o fac deopotriva incepatorii si cei cu experienta este de a trece pe culoarea galbena a semaforului. Culoarea galbena este, insa, o prima avertizare petru oprire. Nerespectarea acestei culori este contraventie si se pedepseste cu amenda.

8) Mersul pe linia de tramvai. In Bucuresti, linia de tramvai este folosita cu incredere de majoritatea soferilor. Majoritatea stiu ca inaintand pe aceasta linie comit o infractiune, insa cu toate astea ignora regulile, fiind foarte grabiti. Exista, totusi, situatii in care linia de tramvai poate sa fie considerata banda de circulatie. Spre exemplu, daca drumul are doua benzi pe sens, soferii pot circula pe aceasta linie atata vreme cat nu incurca cu absolut nimic circulatia tramvaiului.

9) Consumul de alimente la volan. Este un obicei practicat de foarte multi soferi in marile orasului. Desi nu este scris niciunde in legislatie ca nu ai voie sa mananci in timp ce conduci scrie ca nu ai voie sa faci nicio activitate care iti perturba atentia in momentul in care conduci, asadar, daca se consuma alimente fara a se tine mainile pe volan, se comite o infractiune.

10) Intretinerea masinii. Orice sofer trebuie sa aiba grija de propriul automobil si sa nu se urce la volan pana nu stie daca aceasta este 100% functionala. Tocmai de aceea, presiunea in anvelope trebuie sa fie revizuita periodic, nivelul de ulei si de lichid trebuie si el sa fie verificat cu frecventa destul de mare iar curatenia trebuie sa se faca des, in asa fel incat sa se evite riscul de a aparea rugina si o uzura accentuata.

Printre regulile nescrise, respectul este cel care ar trebui sa ocupe cel mai important loc in topul regulamentului. Orice sofer trebuie sa fie politicos in trafic si sa fie cat se poate de precaut, in asa fel incat sa preintampine orice fel de pericol. De asemenea, trebuie sa respecte regula celor doua secunde, care precizeaza ca masina nu trebuie sa fie la o distanta mai mica decat cea care poate sa fie parcursa in doua secunde, fata de masina din fata. In felul acesta, se pot evita mult mai repede pericolele iminente si siguranta tuturor este mai mare.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.