Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Premieră: dragostea gay în vremea Coaliției pentru Familie, subiect al noului spectacol de la Teatrul Apollo111

afis Tatal meu preotul

– Elena Morar montează „Tatăl meu, preotul” –

Teatrul Apollo111 anunță prima producție a anului 2018, cel de-al doilea spectacol din stagiunea Satelit – TATĂL MEU, PREOTUL – în regia Elenei Morar. Premiera are loc pe 25 februarie. Bazat pe un text al lui Gabriel Sandu, spectacolul spune povestea unui tânăr gay, care provine dintr-o familie de preot. Pe fondul unei adânci crize de credință, dar și în contextul în care Coaliția pentru Familie strânge semnături pentru modificarea Constituției, astfel încât căsătoria să fie definită ca uniunea între un bărbat și o femeie, tânărul își confruntă familia.

Din distribuție fac parte Andrei Sabău, Valeriu Andriuta, Mihaela Teleoacă, Vlad Nemeș și Bogdan Nechifor, scenografia e semnată de Alexandra Panaite, iar proiecțiile video de Ana Cârlan.

afis Tatal meu preotul

Satelit, o competiție inițiată de Teatrul Apollo111 și publicația SUB25, a căutat și premiat proiecte ale regizorilor sub 35 de ani, bazate pe texte ale unor autori români contemporani.

Elena Morar despre TATĂL MEU, PREOTUL:
“Spectacolul vorbește despre greutatea de a înfrunta o situație de criză la toate nivelurile – individual (identitate sexuală), familial (responsabilitate morală) și colectiv (poziționare civică). Gândit ca o reconstituire a exploziei secretelor dintr-o familie religioasă, spectacolul virează de la tragicomic la dramatic, în România profundă de aici și acum, cea „în afara bulei”. Prezența unui martor inocent aduce la suprafață tot ce se ascunde sub aparența „normalității” și pune sub semnul întrebării cele trei concepte creștine: credința, speranța și dragostea. Cât de departe mergem pentru a-i proteja pe cei pe care îi iubim? E răzbunarea o eliberare? De ce și cum separăm ceea ce e public de ceea ce e privat? Unde se termină legăturile de sânge și unde încep prejudecățile?

Statutul de victimă poate fi aplicat oricăruia dintre personaje, iar complicitatea tăcerii perpetuează acest statut, de aceea a aborda pe scenă aceste teme, într-un mod dinamic, incisiv și insightful, este pentru noi felul în care înțelegem „să ne purtăm crucea” de a ne afla acum în România.”

Când imaginea despre credință și responsabilitate scindează legăturile familiale și tot ceea ce îi unea până nu demult ajunge să îi separe ireversibil, putem vorbi despre o criză a „familiei tradiționale românești”, mult prea sigură de valorile preluate de-a gata și prea temătoare în a se reevalua. Centrat în jurul maturizării forțate a personajului principal, „TATĂL MEU, PREOTUL” dezvoltă teatral, pe fundalul social al extremismului religios, contrastele și nuanțele din viața unor antieroi.

Elena Morar a absolvit ca șefă de promoție cursurile secției de Regie Teatru în cadrul UNATC “I.L.Caragiale”; în 2010 a obținut diploma de Master în Arta Regizorului de Teatru, între 2011-2013 a urmat cursurile Școlii Doctorale „Studii interdisciplinare teatru/film” UNATC. A regizat spectacolele: „BULL” de Mike Bartlett (2017, ARCUB cu sprijinul POINT) „Artificii” de Irina Dobriță (2016, Teatrul de Comedie Sala Nouă, un proiect Comedia ține la TINEri) „Dragoste, în patru tablouri” de Lukas Bärfuss (2014-15, un proiect 9G la TNB București Sala Mică), „Orfani” de Dennis Kelly (2013, coproducție ProDrama și Teatrul ACT București), „7 zile din viața lui Simon Labrosse (dacă viața lui interesează pe cineva)” de Carole Frechette (2013, o coproducție ARENA și Green Hours București), „Orașul nostru” de Thornton Wilder (2011, Teatrul Național Tîrgu-Mureș); „Zvăpăiata” după A.P. Cehov (2010, Teatrul Metropolis în colaborare cu UNATC, preluat de Teatrul de Comedie, București), „Însetați” de Wajdi Mouawad (2008, UNATC, spectacol prezentat în secțiunea Debut din cadrul FNT
2008), „Crave” după Sarah Kane (2008, UNATC).

Alexandra Panaite este licențiată în Arta Scenografică la UNATC București și a semnat decorul și costumele pentru spectacole la Teatrul Teatrul Național „I.L. Caragiale” din București și Teatrul Național „„Marin Sorescu” din Craiova, dar și pentru zeci de scurt-metraje și spoturi publicitare.

Gabriel Sandu este scenarist, actor și jurnalist. A scris „Tatăl meu, proetul” în cadrul unei rezidențe pe care a câștigat-o în 2016 la Reactor de Creație și Experiment, Cluj Napoca. În 2017 a câștigat două burse, una oferită în Statele Unite ale Americii de Digicomnet și una în România, oferită de Fundația Friends For Friends pentru documentarea unui material jurnalistic. În prezent face parte dintre cei 10 autori români aleși să facă parte din programul internațional Fabulamundi, care reunește dramaturgi și producători din toată Europa.

Premiera spectacolului „TATĂL MEU, PREOTUL” va avea loc duminică, 25 februarie, de la ora 20:00.

Biletele se pot cumpăra online, pe www.Apollo111.ro.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.