Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Potențialul turistic neexploatat al României: milioane de turiști ne vizitează anual

Experience Romania logo

Turiștii străini au cheltuit 2.6 miliarde de lei în România în 2017, demonstrând că România are atracții ce merită promovate. Experience Romania este proiectul care pune România pe harta destinațiilor de top ale călătorilor.

2,5 milioane de turiști au vizitat România în 2016. În prima jumătate a anului 2017 numărul lor a crescut cu 10.9% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. În aceste șase luni, cei 1.2 milioane de turiști străini au cheltuit în total 2.6 miliarde de lei, arată datele Institutului Național de Statistică. Potențialul României drept destinație turistică de top rămâne, însă, neexploatat, în nevoie de inițiative care să aducă țara în atenția călătorilor.

In acest context Experience Romania, cel mai mare proiect de promovare a turismului din România anunță organizarea conferinței de lansare, „Viitorul turismului în România”. Conferința găzduiește peste 100 de invitați speciali, bloggeri, vloggeri, instagrameri, jurnaliști de travel, persoane publice pasionate de călătorii din România. Aceasta va avea loc luni, 23 octombrie, între orele 10:00-15:00, la hotelul Novotel în București (Calea Victoriei 37B). Înregistrarea participanților se face prin accesarea linkului https://experienceromania.eu/conference/, în limita a 280 de înscrieri.

Experience Romania logo
Majoritatea turiștilor străini provin din Europa

Dintre toți turiștii străini care vizitează România, 88.9% provin din Europa, majoritatea preferând să viziteze atracții București, județele Brașov, Sibiu, Timiș sau Cluj. Există un interes evident în tot ceea ce țara are de oferit, motiv pentru care Experience Romania își propune poziționarea României drept destinația preferată a turiștilor în Europa de Est. Proiectul se află la prima ediție și vine ca un răspuns natural al succesului Experience Bucharest. Evenimentul debutează cu o conferință în care cei peste 100 de invitați vor dezbate cele mai bune strategii de promovare ale României drept cea mai dorită destinație de turism din Europa de Est, urmată de două săptămâni de explorare a României, prin câteva dintre cele mai frumoase zone pe care țara le are de oferit. Turul debutează în București, urmat de Sărata-Monteoru, Roman, Piatra Neamț, Gura Humorului, Sibiu și Brașov. În fiecare dintre aceste locații invitații vor vizita și descoperi atracții valoroase. Conferința se adresează creatorilor de conținut de travel, jurnaliștilor de travel, specialiștilor în social media și a celor din agenții de branding și creație, profesioniștilor din turism și persoanelor pasionate de călătorii.

„Experience Romania era pasul firesc pentru noi, după succesul răsunător pe care l-a avut Experience Bucharest. România este o destinație complexă, potrivită oricărui tip de călător. Specialiștii care vor fi prezenți la conferință înțeleg și împart entuziasmul nostru, comunicându-l mai departe către comunitățile lor, online și offline. Europa de Est va avea în România o destinație impresionantă pentru turiști”, declară Tudor Maxim, fondatorul Experience Romania.

Conferința va promova povești de succes de promovare internațională a destinațiilor turistice cât și cele mai bune inițiative din turismul românesc. Experience Romania își propune să ducă succesul proiectului Experience Bucharest la nivel național. Desfășurat în primăvară, Experience Bucharest a promovat Bucureștiul ca destinație de top pentru turiștii străini, dezvăluindu-le acestora experiențele autentice din capitală. Turiștii au venit din toate colțurile lumii, din locații îndepărtate precum Alaska, Argentina, Australia sau Japonia. Urmărită de milioane de persoane în mediul online, inițiativa a determinat turiștii să numească Bucureștiul „bijuteria ascunsă a Europei”.

Speakeri conferință:
Mircea Dobre – Ministrul Turismului
Gabriela Firea – Primarul Bucureștiului
Kat Von B (Los Angeles, SUA) – Blogger specializat în Tehnologie și Călătorii de Lux
Altug Galip -top Instagrammer de călătorii
LA CARMINA – Realizator TV de Călătorii și modă, jurnalist, blogger
Astrid Fodor – Primar Sibiu
Simona Neumann – coordonator Timișoara – Capitala Culturală Europeană
Moderator – Tudor Maxim, fondator Experience Bucharest și Experience Romania

Jurnalistii, bloggerii și studenții la facultăți de turism vor avea intrare gratuită.

Parteneri principali: Pura Vida România și Travel Massive
Parteneri: Hotel Ambient, Hotel Roman Plaza, Bistro de l’Arte, Dor de Bucovina, Hanu Ancuței, Mama Cozonacilor, Nomad, Sergana, Atasagon, DespreSpa.ro, Escape Rooms, Interesting Times Bureau, Open Doors, Teleferic, The Spa, Walkabout Free Tour, Art&Craft,
Parteneri media: Wall Street, Always Summer, IQads, Romanian Friend, Trends, Turist în Bistrița-Năsăud, Zig Zag prin România
Partener comunicare: Rogalski Damaschin Public Relations

Despre Experience Romania

Experience Romania (www.experienceromania.eu) este cel mai mare proiect de promovare turistică a României, aflat la prima ediție, care se va desfășura în perioada 23 octombrie – 5 noiembrie 2017 în mai multe zone din țară (Piatra Neamț, Gura Humorului, Brașov, Sibiu etc.).
 
Misiunea proiectului este de a promova România și a ridica-o la rangul celei mai căutate destinații turistice din Europa de Est. Astfel, în cele două săptămâni, peste 50 dintre cei mai influenți bloggeri, vloggeri, instagrammeri, snapchatteri și pasionați de călătorie din lumea întreagă vor experimenta cele mai frumoase atracții ale României, vor interacționa cu profesioniști creatori de conținut și profesioniști din domeniul turismului.

Experience Romania este o inițiativă independentă, la care se poate alătura orice autoritate publică, instituție, companie sau persoană independentă care dorește să se implice în promovarea României. Proiectul este implementat cu ajutorul sponsorilor și partenerilor, care au făcut toate acestea posibile, incluzând cazarea, locații pentru evenimente, asigurarea meselor și transportului.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.