Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Podium pentru Marco Wittmann în cea de-a doua cursă de la Nürburgring

DTM, Nurburgring, cursa a doua, Marco Wittmann

Bucureşti/Nürburgring. Ploaia a transformat etapa DTM de sâmbătă, desfăşurată pe circuitul de la Nürburgring (Germania), într-o loterie – iar echipele BMW nu au avut norocul de partea lor. După o performanţă solidă în calificări, când cinci piloţi BMW au fost în Top 10, aversa pornită la jumătatea cursei i-a stopat din cursa pentru clasări pe podium. Augusto Farfus (Brazilia) avea un avantaj clar, dar a retrogradat pe locul al optulea după ce a fost nevoit să efectueze un al doilea pit stop. Marco Wittmann (Germania) a avut aceeaşi soartă, după ce plecase al doilea, dar a reuşit să obţină două puncte pentru clasarea pe poziţia a noua. Duminică, Wittmann a reuşit primul său pole position din actuala stagiune, precum şi o clasare pe podium la finalul manşei – astfel a redus ecartul care îl desparte de liderul clasamentului piloţilor. Bruno Spengler (Canada) a reuşit o evoluţie consistentă şi a terminat al patrulea, în timp ce, după un final strâns, Timo Glock (Germania), Augusto Farfus şi Tom Blomqvist (Marea Britanie) au punctat graţie clasărilor pe poziţiile a opt, a noua, respectiv a zecea.

Cursa 1, calificări:
A doua sesiune de antrenamente s-a desfăşurat, în cursul dimineţii, pe un circuit ud, dar pista s-a uscat treptat pe parcursul calificărilor. Piloţii au utilizat anvelope de ploaie până aproape de jumătatea sesiunii de 20 de minute, dar cei mai buni timpi au fost înregistraţi cu pneuri slick în ultimele minute. Momentul ales a reprezentat factorul decisiv care a determinat cine a utilizat mai bine condiţiile circuitului. Marco Wittmann (Red Bull BMW M4 DTM) a făcut alegerea potrivită şi a obţinut locul al doilea pe grilă cu timpul de 1:26,067 minute. El a fost recompensat cu două puncte în clasamentul piloţilor şi a fost la doar 0,099 secunde cel mai bun timp, stabilit de Lucas Auer (Austria, Mercedes). Alţi patru piloţi BMW au intrat în Top 10. Augusto Farfus (Shell BMW M4 DTM) a fost al patrulea, în timp ce Tom Blomqvist (BMW Driving Experience M4 DTM) s-a clasat al şaselea. Timo Glock a ocupat poziţia a opta cu DEUTSCHE POST BMW M4 DTM, Maxime Martin (SAMSUNG BMW M4 DTM) a fost al zecelea, iar Bruno Spengler (BMW Bank M4 DTM) a obţinut al 15-lea timp.

DTM, Nurburgring, cursa a doua, Marco Wittmann

Cursă:
O ploaie puternică s-a abătut peste Nürburgring chiar înainte de startul cursei, astfel că toţi piloţii au luat pornit cu anvelope de ploaie. Augusto Farfus a reuşit un start excelent de pe locul al patrulea şi a trecut în fruntea plutonului. Nu acelaşi lucru se poate spune despre Marco Wittmann, aflat în prima linie a grilei, care a coborât pe locul al cincilea, chiar înaintea lui Timo Glock. Probleme tehnice în primul viraj au făcut ca Tom Blomqvist să retrogradeze până pe ultimul loc, dar a putut continua cursa. Circuit s-a uscat şi, după 16 tururi, mulţi piloţi au trecut la slickuri, inclusiv toţi piloţii BMW. Cu toate acestea, după doar trei tururi, a apărut o nouă aversă, care a transforma întrecerea dintr-una strategică într-o loterie. Maxime Martin a derapat pe suprafaţa udă şi a ajuns în decor, pierzând patru poziţii. Farfus şi Wittmann au fost primii piloţi BMW care au revenit la pneurile de ploaie. Ei au punctat graţie clasărilor pe locurile al optulea, respectiv al nouălea, dar nu au avut nici o şansă în faţa piloţilor norocoşi pe ploaie, care nu au efectuat un pit stop suplimentar. Ceilalţi piloţi BMW s-au clasat în afara punctelor.

Reacţii:

Jens Marquardt (directorul BMW Motorsport): După o sesiune de calificări bună, am derapat şi am ales strategia greşită în cursă – în ciuda previziunilor meteo şi a cunoştinţelor noastre. Nu ne-am aşteptat ca a doua aversă să fie atât de puternică – altfel, am mai fi lăsat maşinile pe circuit. Este dezamăgitor să termini cu doar două maşini în Top 10 după poziţiile promiţătoare de la start. Cel puţin Augusto a obţinut ceva puncte după treaba excelentă făcută la start, când ar fi putut câştiga. Acum trebuie să analizăm ce am făcut greşit astăzi şi să găsim reglajul potrivit pentru următoarele curse.

Augusto Farfus (#15, Shell BMW M4 DTM – loc pe grilă: 4, loc în cursă: 8): Startul şi prima parte a cursei au fost perfecte. Şansa de a câştiga aici era în mâinile noastre. A început să plouă când eram la standuri pentru schimbarea pneurilor. Din acel moment, cursa a fost pierdută. Cu toate acestea, am reuşit să revin şi să câştig câteva puncte. Ritmul meu a fost foarte bun. Dar este mare păcat când ştii că poţi câştiga şi vezi cum soarta îţi întoarce spatele. Astăzi, vremea în regiunea Eifel ne-a spulberat toate speranţele.

Cursa 2, calificări:
Sesiunea de duminică a avut loc p o pistă uscată şi temperaturi care nu au depăşit 10 grade Celsius. Marco Wittmann (Red Bull BMW M4 DTM) a fost cel mai bine clasat pilot, înregistrând un timp de 1:20,936. El a primit trei puncte în ierarhia piloţilor şi a pornit din pole position pentru a noua oară în cariera sa în DTM. A fost al 63-lea pole position pentru BMW în DTM şi al şaptelea din acest sezon. Alte patru modele BMW M4 DTM au intrat în Top 10 la finalul calificărilor. Tom Blomqvist (BMW Driving Experience M4 DTM), Timo Glock (DEUTSCHE POST BMW M4 DTM), Augusto Farfus (Shell BMW M4 DTM) şi Bruno Spengler (BMW Bank M4 DTM) au format cvartetul clasat între locurile al cincilea şi al optulea. Maxime Martin a plecat al 12-lea cu SAMSUNG BMW M4 DTM.

Cursă:
Marco Wittmann a luat startul din pole position, dar a fost doar al doilea la intrarea în primul viraj, fiind depăşit de Paul di Resta (Marea Britanie, Mercedes). Maxime Martin a anticipat startul şi a primit o penalizare drive-through. După câteva tururi, Wittmann a pus presiune pe di Resta şi a redevenit lider. El a rămas în frunte după pit stop, dar pneurile reci l-au obligat să-i cedeze conducerea lui Robert Wickens (Canada, Mercedes). Spengler şi-a întârziat pit stopul obligatoriu până în turul 25 şi a fost lider la acel moment al cursei. Timo Glock s-a acroşat cu Nico Müller (Elveţia, Audi), incident care a afectat DEUTSCHE POST BMW M4 DTM, dar a reuşit să continue. În partea finală a cursei, Wittmann a fost depăşit încă o dată de di Resta şi a trecut linia de sosire pe poziţia a treia, chiar înainte lui Spengler. Victoria i-a revenit lui Wickens. Glock, Augusto Farfus şi Tom Blomqvist s-au clasat pe locurile al optulea, al nouălea, respectiv al zecelea. Martin a fost, la final, pe poziţia a 11-a.

Reacţii:

Jens Marquardt (director BMW Motorsport): Cei 78.000 de spectatori prezenţi la Nürburgring au asistat la două curse foarte atractive. Nu putem fi mulţumiţi cu deznodământul pentru am pierdut prea multe puncte. Strategia noastră nu a fost cea ideală sâmbătă, ceea c înseamnă că nu am fost implicaţi în lupta pentru victorie. Şi duminică am văzut o dispută strânsă pe circuit. Probabil că Marco Wittmann nu ar fi putut obţine mai mult de locul al treilea în circumstanţele date. Şi-a afectat partea frontală în încercarea de a-l depăşi pe Robert Wickens, după care s-a confruntat cu un caracter subvirator. Am avut cinci modele BMW în Top 10 şi am obţinut puncte importante. Per total, a fost o cursă grea – uneori, prea grea. Acum trebuie să ne concentrăm complet pe etapa de la Spielberg. Vom continua să forţăm.

Marco Wittmann (#11, Red Bull BMW M4 DTM – loc pe grilă: 1, loc în cursă: 3): Am avut un prim tronson bun. Chiar înainte de pit stop, am reuşit să-l depăşesc pe Robert Wickens, să revin pe primul loc şi să-mi măresc avansul. M-am simţit bine în maşină. După oprire, din nou am fost în urma lui. Am început să forţez depăşirea în primul viraj, dar ne-am atins. Maşina mea a fost afectată, iar pneurile faţă au început să se macine. Nu am putut menţine ritmul. Este uşor dezamăgitor că am fost al treilea după ce am plecat din pole position, dar, în cele din urmă, am obţinut puncte valoroase.

Clasamente:

Piloţi: 1. Mattias Ekström 136p; 2. Lucas Auer 127p; 3. René Rast 124p; 4. Marco Wittmann 115p; 5. Jamie Green 113p; 6. Mike Rockenfeller 110p; 7. Timo Glock 108p; 8. Maxime Martin 102p; 9. Robert Wickens 100p; 10. Paul di Resta 97p; 11. Gary Paffett 76p; 12. Bruno Spengler 74p; 13. Maro Engel 51p; 14. Nico Müller 49p; 15. Edoardo Mortara 47p; 16. Augusto Farfus 29p; 17. Tom Blomqvist 22p; 18. Loïc Duval 18p.

Echipe: 1. Audi Sport Team Rosberg 237p; 2. Audi Sport Team Abt Sportsline 185p; 3. BMW Team RBM 176p; 4. Mercedes-AMG Motorsport Mercedes me 176p; 5. Mercedes-AMG Motorsport BWT 174p; 6. Mercedes-AMG Motorsport SILBERPFEIL Energy 148p; 7. BMW Team RMG 144p; 8. BMW Team RMR 130p; 9. Audi Sport Team Phoenix 128p.

Constructori: 1. Audi 550 p; 2. Mercedes 498p; 3. BMW 450p.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.