Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Platforma de tranzacționare B2B merXu anunță închiderea primei runde de investiții de capital, condusă de Prosus Ventures pentru a accelera creșterea platformei sale în Europa

Attila Okányi, Country Manager merXu România și Ungaria

merXu, platforma de tranzacționare B2B online pentru companii din Europa Centrală și de Est, care sprijină o gamă largă de companii – din domeniile electricitate și iluminat, scule, construcții, industrie și construcții mașini, printre altele – anunță o rundă de finanțare de Serie A condusă de Prosus Ventures, cu participare din partea investitorilor existenți, Accel și Point Nine.

Înființată în 2020 de Przemyslaw Budkowski, Tomasz Nowak și Sebastian Pietrowski, foștii CEO, COO și Director de Dezvoltare ai Grupului Allegro, merXu este o platformă internațională B2B pentru piața industrială care în prezent își desfășoară activitatea în Cehia, Estonia, Ungaria, Lituania, Polonia, România și Slovacia. Pentru operațiunile din România și Ungaria, compania l-a recrutat pe Attila Okányi, fostul director general al platformei Autovit.ro, iar momentan echipa este formată din 6 persoane. Compania deservește mii de entități mici și mijlocii, creând un mediu de afaceri sigur care conectează cumpărători și vânzători verificați pentru a achiziționa bunuri online.

Sumele obținute prin strângerea de capital vor fi investite în următoarea fază de creștere a companiei, care include printre altele planuri de lansare în noi țări europene, prioritizându-și amprenta internațională în Germania, acțiune lansată pe 15 noiembrie 2021. Polonia este al treilea cel mai mare partener de afaceri al Germaniei, iar Grupul de la Visegrad (alianța economică a patru țări din Europa Centrală: Cehia, Ungaria, Polonia și Slovacia, toate membre ale UE și NATO) a devenit cel mai mare partener economic al Germaniei în 2020, depășind China, generând exporturi de 286 miliarde Euro.
De asemenea, merXu intenționează să folosească fondurile pentru a integra funcționalitatea plăților B2B din cadrul platformei sale și pentru a-și consolida echipa.

Przemyslaw Budkowski, CEO și Co-Fondatorul merXu, a declarat: „Proprietarii de afaceri și managerii de achiziții petrec prea mult timp căutând vânzători profesionali și de încredere. Pe de altă parte, producătorii au dificultăți în a-și extinde afacerile pe plan internațional, confruntându-se cu provocări în ceea ce privește plățile și experiența logistică. Am văzut tranziția spațiului B2C într-o experiență în cea mai mare parte unitară astăzi – una care este aproape așteptată. merXu dorește să extindă această accesibilitate și ușurință a achizițiilor în ecosistemul B2B din Europa. Această nouă finanțare ne va permite să ne accelerăm creșterea și să construim noi funcții pentru clientul european”.

Attila Okányi, Country Manager merXu România și Ungaria
Attila Okányi, Country Manager merXu România și Ungaria

Attila Okányi, Country Manager merXu România și Ungaria: „Prin alăturarea mea echipei merXu am pornit pe un nou drum extraordinar de promițător din punct de vedere profesional și mă simt onorat să am șansa construirii de la zero a echipelor merXu din România și Ungaria. Cele aproximativ 1,2 milioane de IMM-uri active în aceste 2 țări reprezintă un potențial important de creștere pentru noi, iar faptul că economia acestor două țări înregistrează o rată de creștere peste media din UE, numărul IMM-urilor va crește în continuare. Pe lângă oportunitatea de a face business, este și o provocare pentru platforma merXu asigurarea unor servicii cu valoare adăugată clienților din România și Ungaria.”

Platforma merXu este recent tradusă și în limba română, însă chiar fără promovare, doar din căutările antreprenorilor pe Google, s-au listat singure 117 companii, iar câteva dintre acestea, au început deja să facă tranzacții cu Polonia și Slovacia. Totodată, aproximativ 30% din companiile listate sunt din HoReCa, respectiv industria alimentară, 25% din construcții, 15% din domeniul sculelor electrice, 10% din alte domenii tehnice ca instalații electrice, firme care montează echipamente de securitate (camere de supraveghere, alarme etc.), dar și firme din domeniul IT care sunt interesate de echipamente sau componente IT, sau firme cu activitate în protecția muncii.

„În Ungaria am pornit în septembrie și acolo avem deja peste 500 de firme înregistrate și ne așteptăm la valori similare și pentru România, țară pentru care nu am început nicio campanie de marketing. Constatăm un grad mare de deschidere pentru utilizarea platformei, fiind și o sursă foarte bună de informare privind prețurile diferitelor produse în cele șapte țări unde suntem prezenți. De altfel, pentru facilitarea tranzacțiilor transfrontaliere, am gândit inclusiv promoții la transport, pentru care rambursăm până la maximum 1500 lei, dacă aceștia au cumpărat de echivalentul a 1000 lei dintr-o altă țară,” explică Attila Okányi.

merXu oferă o platformă cuprinzătoare pentru tranzacționarea online B2B la nivel național și internațional. Comerțul electronic B2B în Europa a crescut cu 7% pe an între 2013 și 2020. merXu va beneficia de o accelerare a tranziției achizițiilor B2B către online, permițând companiilor și furnizorilor acestora să se găsească și să tranzacționeze digital.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.