Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

PIRELLI – Formula 1: GRAND PRIX UNGARIA – duminica

PIRELLI-Formula 1

Ocon câștigă o cursă a giganților cu pneuri intermediare, medium și hard

MOMENTE CHEIE

  • Pilotul Alpine, Esteban Ocon a obținut prima sa victorie din Formula 1 în dramaticul Grand Prix al Ungariei, care a început inițial cu toți piloții (mai puțin pilotul Alfa Romeo, Antonio Giovinazzi) echipați cu pneuri intermediare Cinturato Verde în condiții de pistă udă. O coliziune în primul viraj a adus steagul roșu, pe durata căruia echipele au putut schimba pneurile și repara avariile.
  • Pilotul Mercedes, Lewis Hamilton, care a condus până la restart, a fost singurul concurent care și-a păstrat intermediarele și a pornit din grilă, în timp ce toți ceilalți piloți au intrat la boxe pentru pneurile medium. Hamilton a oprit ulterior pentru medium la finalul primului tur după restart, revenind pe ultima poziție, dar încheind în final pe trei, după un schimb ulterior pe hard urmat de un alt schimb pe medium.
  • Ocon efectiv a repornit pe P Zero Galben medium C3 după al doilea tur de formare iar apoi a schimbat pe P Zero Alb hard C2 în turul 37, un tur mai târziu decât  Sebastian Vettel de la Aston Martin, care a încheiat foarte aproape pe doi, cu o strategie identică.
  • După temperaturile record de vineri și condițiile calde de ieri, vremea s-a schimbat complet azi cu ploaie și 28 de grade temperatură ambientală, plus 32 de grade la nivelul pistei la startul cursei. Pista apoi s-a încălzit considerabil după câteva tururi, atingând 40 de grade la nivelul asfaltului.

PIRELLI-Formula 1

CUM A PERFORMAT FIECARE PNEU

  • HARD C2: Utilizat de cei mai mulți piloți pentru cea de-a doua parte a cursei, câțiva efectuând chiar și 50 de tururi pe această compoziție.
  • MEDIUM C3 Primul pilot care a utilizat medium a fost Giovinazzi, care a riscat trecând pe slick după primul tur de formare. Toți ceilalți au utilizat medium după restart, cu Hamilton și Max Verstappen utilizându-l  și pentru stintul final. Pilotul Alpine, Fernando Alonso a mers și mai mult cu el, efectuând 36 de tururi în stintul inițial.
  • SOFT C4:  Kimi Raikkonen de la Alfa Romeo și Pierre Gasly de la Alpha Tauri au fost singurii piloți care au utilizat softul în timpul cursei, pentru stintul final. Gasly a obținut punctul bonus reușind cel mai rapid tur al cursei. Natura imprevizibilă a acestei curse a favorizat compozițiile mai dure, care au oferit o mai bună rezistență la graining.

FORMULA 3: CRUSA 2 ȘI CURSA 3

Matteo Nannini a obținut victoria sâmbătă după amiază in a doua cursă desfășurată pe parcursul a 22 de tururi. Pilotul HWA Racelab, a avut un start bun de pe poziția a treia a grilei pentru a ajunge pe doi in primul viraj și apoi preluând conducerea in turul 4. La o temperatură de 45 de grade la nivelul pistei, managementul compoziției P Zero Galben a fost crucial.

Cursa de duminică a fost diferită, derulându-se pe ploaie după safety car cu tot plutonul pe pneuri Cinturato Albastru de ploaie (singurele pneuri de ploaie dispobibile pentru Formula 3). Pilotul Prema, Dennis Hauger, care a pornit al doilea de pe grilă, la depășit pe deținătorul pole-ului, Arthur Leclerc pentru a-și extinde avansul la șefia campionatului.

Spre finalul cursei pista s-a uscat și Nannini a riscat trecând pe slick-uri, dar deși a fost mult mai rapid decât piloții care au rămas pe ploi, el a fost afectat de safety car și nu a mai avut suficiente tururi la dispoziție pentru a face diferența. Oricum, pneurile de ploaie s-au comportat bine într-o mare varietate de condiții de pistă udă și uscată.

MARIO ISOLA – HEAD OF F1 AND CAR RACING

„Chiar înainte de start era dificil de făcut orice prognoză, astfel că cursa a început cu un pas în necunoscut, piloții neavând niciun punct de referință pentru condițiile de azi. Cantitatea de apă a făcut ca pneurile intermediare să fie alegerea evidentă la startul cursei, dar cum pista s-a uscat rapid după întârzierea dată de steagul roșu, a devenit efectiv o cursă pe uscat după restart. Dacă doar considerăm asta ca fiind asta adevărata cursă, unii piloți au ales medium-hard cu o singură oprire, în timp ce alții precum Hamilton și Verstappen – care șui-au pierdut pozițiile ca urmare a circumstanțelor – au mers pe o strategie sprint cu două opriri. Felicitări lui Esteban Ocon și Alpine pentru prima lor victorie.”

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.