Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Pirelli a fost confirmat ca partener global de anvelope pentru Formula 1 până în anul 2027, cel puțin

Pirelli logo
  • Implicarea Pirelli în vârful motorsportului – laboratorul suprem de testare în aer liber pentru a încerca noi soluții tehnice și de producție – continuă.
  • Parteneriatul servește, de asemenea, pentru a face Formula 1 mai sustenabilă: din 2024, toate pneurile f1 utilizate vor fi certificate FSC (Forest Stewardship Council).

Milano. Pirelli și-a prelungit prezența în Formula 1 în calitate de Partener Global al Pneurilor, după ce Formula 1© și FIA (Fédération Internationale de l’Automobile) au acceptat oferta companiei Italiene de anvelope pentru o perioadă de trei ani, din 2025 până în 2027. Există, de asemenea, opțiunea suplimentară, din partea FIA și FOM, de a prelungi parteneriatul pentru încă un sezon. Acest ultim acord, pus în mișcare odată cu dosarul tehnic primit de la FIA în luna iunie, a fost ratificat de Consiliul Mondial FIA pentru Motorsport și desemnează Pirelli ca furnizor unic al Campionatului Mondial de Formula 1 al FIA, precum și al campionatelor de Formula 2 și Formula 3.

Până la sfârșitul acestui ultim contract (inclusiv posibila prelungire), Pirelli va fi furnizor al Formulei 1 timp de 18 ani consecutivi, după ce a deschis cel mai recent capitol în 2011. De-a lungul acestei perioade, Pirelli a fost în prima linie a tuturor provocărilor tehnice pe care le ridică vârful motorsportului. De la debutul din 2011 cu pneuri de 13 inch cu grad ridicat de degradare, la unitățile de propulsie hibride în 2014, apoi la pneuri mai late din 2017, înainte de a trece la dimensiunea actuală de 18 inch din 2022, Pirelli s-a ridicat întotdeauna la înălțimea situației cu produse fiabile pe orice tip de suprafață și vreme, sprijinind echipele, FIA și Formula 1 în timp util și în mod flexibil.

Pirelli logo

Angajamentul Pirelli în Formula 1 – ca și în cazul tuturor formelor de sporturi cu motor, unde firma este prezentă de peste 110 ani, în peste 350 de campionate din întreaga lume – reprezintă o oportunitate extraordinară de a inova și de a experimenta cu noi procese și tehnologii. Printre acestea se numără și inteligența artificială: toate cu scopul de a transfera tehnologia pe șosea.

Pirelli nu este doar furnizorul de pneuri din Formula 1, ci și un partener global în promovarea sportului la nivel mondial, datorită unei serii de inițiative atât pe circuit, cât și în afara acestuia. Printre acestea se numără proiecte care vizează aducerea următoarei generații de tineri piloți în toate diferitele serii secundare – în special Formula 2 și Formula 3.

În plus, Pirelli sprijină obiectivele de sustenabilitate a mediului stabilite de Formula 1, deoarece sportul s-a angajat să fie Net Zero Carbon până în 2030. Compania se află în prima linie a cercetării și dezvoltării – împreună cu FIA și Formula 1 – în ceea ce privește inovațiile atât la nivel sportiv, cât și tehnic, pentru a completa activitatea deja desfășurată în vederea reducerii emisiilor de CO2 pe parcursul întregului ciclu de viață al unei anvelope de Formula 1.

Ca o demonstrație suplimentară a activității de sustenabilitate a Pirelli, începând cu 2024, toate pneurile utilizate în cadrul evenimentelor din Campionatul Mondial de Formula 1 FIA vor fi certificate FSC® (Forest Stewardship Council®)*. Certificarea FSC pentru gestionarea pădurilor asigură trasabilitatea completă a materialelor de origine forestieră de-a lungul lanțului de aprovizionare și confirmă faptul că plantațiile de componente forestiere ale pneurilor sunt gestionate într-un mod care păstrează diversitatea biologică și aduce beneficii în viața comunităților locale și a angajaților, promovând în același timp sustenabilitatea economică.

Marco Tronchetti Provera, vicepreședinte executiv al Pirelli: “Suntem încântați să ne extindem prezența în Formula 1 și în celelalte campionate conexe. Pirelli a fost prezentă atunci când s-a născut Formula 1 în 1950, iar cu această ultimă reînnoire, firma va fi acum un protagonist de-a lungul a aproape două decenii din era modernă a Formulei 1. Datorită impulsului dat de Liberty Media și sprijinului FIA, sportul se bucură de o perioadă extraordinară de creștere atât în ceea ce privește audiența, cât și în ceea ce privește expansiunea la nivel global, sporindu-și numărul de adepți și în rândul generațiilor mai tinere. Inovarea și tehnologia sunt înglobate în ADN-ul Pirelli, iar Formula 1 constituie laboratorul suprem în aer liber nu numai pentru a încerca și testa noi soluții tehnice, ci și pentru a accelera noile procese de cercetare, dezvoltare și producție în fabricarea anvelopelor. Aș dori, de asemenea, să le mulțumesc tuturor celor de la Pirelli pentru angajamentul lor pasionat și pentru calitatea muncii lor de-a lungul anilor, care va continua pe măsură ce extindem acest parteneriat împreună. Angajamentul nostru față de sustenabilitate este la fel de puternic, după cum o dovedește certificarea FSC care va fi introdusă pentru pneurile noastre de F1 începând de anul viitor. Faptul de a fi în fruntea vârfului sporturilor cu motor până cel puțin în 2027 adaugă o altă dimensiune valorică importantă pentru compania noastră.”

Mohammed Ben Sulayem, președintele FIA: “Pirelli activează la cel mai înalt nivel al sporturilor cu motor de mulți ani și sunt sigur că va continua să ofere inovație și excelență pe scena mondială. Formula 1 reprezintă o provocare unică pentru furnizorul de anvelope, iar Pirelli a demonstrat un angajament deosebit în producerea de anvelope care să răspundă cerințelor extreme ale acestor mașini incredibile. Aș dori să mulțumesc companiei Pirelli pentru sprijinul constant acordat sportului cu motor, nu numai în Formula 1, ci și în multe alte campionate și categorii la toate nivelurile. Activitatea va continua în anii următori pentru a face noi progrese atât în ceea ce privește performanța, cât și sustenabilitatea, iar Pirelli și-a luat angajamente ferme față de ambele obiective.”

Stefano Domenicali, președinte și CEO al Formulei 1: “De la revenirea în acest sport în 2011, Pirelli a fost un partener neprețuit, sprijinind Formula 1 prin noile generații de tehnologie și reglementări tehnice și furnizând pneuri care să permită curse fantastice pentru fanii noștri. Angajamentul companiei față de calitate, inovație și cunoștințele lor profunde despre sportul nostru vor fi vitale în anii următori, pe măsură ce ne apropiem de noile regulamente din 2026, iar activitatea pe care Pirelli se concentrează în legătură cu sustenabilitatea, dovedită prin certificarea FSC, va garanta că vom continua să lucrăm împreună spre obiectivul nostru comun Net Zero 2030.”

* FSC® N003618

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.