Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Piața electro-IT crește cu 6% în T2 2019

GfK TEMAX RO T2 2019

Electrocasnicele mari și mici și electronicele, cele mai performante sectoare

Rezultatele GfK TEMAX pentru România, T2 2019

La nivelul întregii piețe, rezultatele trimestrului al doilea sunt pozitive, cu un avans de aproape 6%, până la 737 de milioane de euro. Cel mai mare sector al pieței, cel de telecom, a avut un avans de aproape 4%, atingând valoarea de 322 milioane de euro. Electrocasnicele mari și mici au avut performanțe bune, ca și în trimestrele anterioare, de peste 16% pentru fiecare sector, cu valori absolute de 155 si, respectiv, 53 de milioane de euro.

Electronicele marchează o creștere de peste 11%, până la 109 milioane de euro, în timp ce aparatele foto rămân în zona negativă cu -7,5% și 5 milioane de euro în vânzări absolute. Tendința similară pentru IT, cu o scădere de 10,5%, până la valoarea de 86 milioane de euro, ca și pentru echipamente de birou, cu vânzări de 7 milioane de euro, cu peste 10% mai puțin față de al doilea trimestru din 2018.

Telecom

Piața de telecom a crescut în mare parte datorită performanței foarte bune a telefoanelor smart cu ecran mare (fabletele).

Fabletele (telefoane smart cu ecran >5,6 inch) au avut cea mai bună performanță în categorie și în T2 2019: avans de peste 93% și 266 milioane de euro vânzări. Telefoane mobile clasice (cu butoane) și smart (cu ecran mai mic de 5,6 inch) au scăzut cu peste 76%, la 38 milioane de euro. Core wearables au avut a doua cea mai bună performanță după fablete, cu creștere de 66%, până la 10 milioane de euro, iar căștile au marcat 8 milioane de euro în vânzări, reprezentând o majorare de aproape 25% față de T2 2018.

GfK TEMAX RO T2 2019

Electrocasnice mari

Influența programului Rabla se face simțită în al doilea trimestru al anului. Avansul vânzărilor la mașinile de spălat rufe a fost de 21,5%, până la valoarea de 45 de milioane de euro. Pentru uscătoarele de rufe avansul vânzărilor a fost de aproape 65%, până la 3 milioane de euro, în timp ce mașinile de spălat vase au înregistrat vânzări de 8 milioane de euro, cu 31% mai mult față de T2 2018.

Ca valoare absolută, frigiderele au fost în top, cu vânzări de 50 de milioane de euro și creștere de 17%. Cuptoarele cu microunde au avut si ele o evoluție bună de 18 procente, până la 5 milioane de euro, la fel ca și aparatele de gătit (aragazuri și cuptoare), cu un plus de peste 9% și 23 de milioane de euro. Vânzările de congelatoare au avansat cu aproape 8%, până la 7 milioane de euro, în timp ce vânzările de hote au atins 5 milioane de euro, cu 5% mai mult față de aceeași perioada din 2018.

Produse electronice

Vânzările de televizoare au atins în trimestrul doi o creștere de peste 14%, până la 96 de milioane de euro. Vânzările de boxe s-au majorat cu peste 23%, până la 2 milioane de euro, în vreme ce boxele portabile au marcat un ritm de creștere de mai bine 5%, până la 3 milioane de euro. Restul categoriilor au fost în teritoriu negativ, cu o scădere masivă pentru camere video de peste 47%, dar și pentru console și căști, de aproape 12%, până la valoarea de 4 milioane euro, respectiv 1 milion de euro.

IT

Aceeași scădere accentuată pentru computere în T2 2018 față de perioada similară a anul trecut: aproape -27% și vânzări absolute de 13 milioane de euro. Pentru laptopuri scăderea este de peste 7%, până la 47 milioane de euro, în timp ce tabletele au ajuns la 9 milioane de euro, cu mai bine de 16% mai puțin față de T2 2018. Monitoarele au marcat o scădere de aproape un procent și o valoare de 9 milioane de euro.

Perioada a fost bună pentru camerele video, cu o creștere de aproape 13% până la 2 milioane de euro. O performanță bună au avut-o și vânzările de mouși, cu un plus de mai bine de 3% și 3 milioane de euro și de tastaturi, cu o creștere de 1,6%, până la 2 milioane de euro.

Electrocasnice mici

Aparatele de călcat verticale cu aburi și friteuzele au performat foarte bine în trimestrul doi, cu creșteri de aproape 163%, respectiv, 103%, până la valoarea de 1 milioane de euro fiecare. Espresoarele de cafea au realizat vânzări de 9 milioane de euro, în creștere cu 30% față de perioada similară din 2018. Aspiratoarele și-au majorat vânzările cu 24,5%, atingând 15 milioane de euro, în timp ce uscătoarele de păr au avut un ritm de creștere de peste 23%, până la vânzări de 2 milioane de euro. Aparatele de coafat părul au avut un avans de peste 12% și vânzări de 3 milioane de euro.

Alte categorii în creștere au fost aparatele de tocat carne, +12% și două milioane de euro, aparatele de bărbierit cu un plus de 5% și 6 milioane de euro, fiarele de călcat clasice și aparatele de preparat mâncarea, cu un plus de aproape 4% și 6 milioane de euro fiecare și aparatele de tuns părul, peste +2% și 1 milion de euro în vânzări absolute.

Pentru acest trimestru, doar storcătoarele de fructe au fost în zona negativă, cu un minus de aproape 20%, până la 1 milion de euro.

Echipamente de birou

Imprimantele sunt pe un trend descendent accentuat, de peste -10%, până la 7 milioane de euro.

Foto

În trimestrul al doilea, camerele digitale au scăzut cu 7,5%, iar vânzările absolute au fost de 5 milioane de euro.

EVOLUȚII PE CATEGORII

Categorii în creștere

Categorii în scădere

Telecom:

Fabletele și core wearable continuă evoluția foarte bună.

Telecom:

Telefoanele mobile clasice continuă trendul descendent.

Electrocasnice mari:

Performanțe foarte bune pentru uscătoarele de rufe, frigidere, congelatoare și mașini de spălat vase. La fel și pentru mașinile de spălat rufe și aragazuri și cuptoare.

Electrocasnice mari

N/A

Electronice

Televizoarele au performat foarte bine, ca și sistemele home cinema și boxele.

Electronice

Scăderi accentuate pentru camere video, console de jocuri și căști.

IT

Monitoarele și camerele web sunt pe trend pozitiv.

IT

Computerele și laptopurile sunt categorii mari pe trend în scădere. Tabletele continuă să sufere de pe urma creșterii telefoanelor inteligente cu ecran mare.

Electrocasnice mici

În zona categoriilor de valoare mare, espressoarele de cafea și aspiratoarele au înregistrat evoluții foarte bune.

Friteusele și aparatele de călcat vertical cu aburi au și ele evolutii pozitive, dar valorile absolute sunt încă mici.

Electrocasnice mici

Storcătoarele de fructe au înregistrat cea mai severa scădere din sector.

Echipamente de birou

N/A

Echipamente de birou

Vânzările de imprimante și multifuncționale continuă să scadă.

Foto

N/A

Foto

Se menține trendul negativ și pentru camerele digitale.

Mai multe detalii și grafice pe: https://temax.gfk.com/ro/EUR/reports/.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.