Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Petrom si Leo Burnett au invatat de la Politia Romana ca “Viteza distruge vieti”

Campania de publicitate pentru prevenirea accidentelor rutiere cauzate de viteza la volan are un buget de 500.000 euro

Inspectoratul General al Politiei Romane cu sprijinul Petrom demareaza, pentru al treilea an consecutiv, o noua campanie educationala pentru sporirea responsabilitatii in trafic a tuturor conducatorilor auto. Campania se desfasoara la nivelul intregii tari si are drept obiective responsabilizarea participantilor la trafic in vederea adoptarii unui comportament preventiv, constientizarea opiniei publice asupra dinamicii si consecintelor accidentelor rutiere si diminuarea numarului accidentelor rutiere care au drept cauza viteza excesiva.

„Romania nu sta deloc bine la numarul de accidente rutiere mortale. Anual, peste 2.700 de oameni mor in urma evenimentelor de acest gen si alti peste 7.000 sunt raniti grav – dupa cum reiese din statisticile Politiei Romane. Aceste cifre ar putea scadea daca toti participantii la trafic ar avea mai multa responsabilitate si bun simt – doua atribute in care credem si care, nu intamplator, sunt componente ale noii platforme de comunicare Petrom. In acest context, sprijinul pe care noi l-am oferit de 3 ani de zile initiativei Inspectoratului General al Politiei Romane este absolut firesc”, a declarat Liliana Stanculet, Corporate Brand Manager, Petrom.

Parte a programului de educare a tuturor conducatorilor auto, campania de publicitate „Viteza distruge vieti” este realizata de agentia de publicitate Leo Burnett. Bugetul campaniei publicitare se ridica la 500.000 de euro si este suportat in totalitate de catre Petrom, companie care a alocat circa 1.750.000 de euro in perioada 2006-2008, pentru campaniile publicitare care au sustinut programele Politiei Romane.

Din punct de vedere creativ, campania porneste de la ideea ca viteza excesiva poate distruge viata ta si a altora si dramatizeaza situatii relevante pentru conducatorii auto de orice varsta.

„Odata inceput lucrul la campanie, ne-am dat seama ca avem de-a face cu doua grupuri tinta: clientii Petrom pe de-o parte – familisti si oameni asezati care recurg la viteza ocazional -, iar pe de alta parte, pustii teribilisti care abia si-au luat carnet si pentru care viteza e mod de viata. Statisticile Politiei, alaturi de care Petrom semneaza campania, ne aratau ca victimele proveneau din ambele grupuri, dar incidenta era mai mare, evident, in randul tinerilor. Asadar, ne-am decis sa comunicam acelasi mesaj <<Viteza distruge vieti>>, dar apeland la mecanisme diferite de sensibilizare adaptate celor doua grupuri tinta”, explica Carmen Tiderle – Creative Director la Leo Burnett.

Astfel, in cazul tinerilor, s-a folosit cliseul photo-shooting: masina tunata, femei frumoase – o referinta accesibila lor. Daca la inceputul spotului totul e de acolo, finalul te socheaza cand descoperi ca fetele sunt de fapt mutilate ca in urma unui accident grav de masina. Line-ul “Viteza. Ti se mai pare cool?” incheie spotul care ar trebui sa-i convinga pe cei vizati sa se gandeasca un pic inainte de a apasa pe acceleratie.
Pentru familisti, insa, echipa implicata in acest proiect a considerat ca teama cea mai mare nu e ca mori tu, ci ca-i poti omori pe cei dragi tie. Ideea e “poate traiesti, dar poti trai cu faptul ca i-ai ucis pe cei dragi?” si dramatizarea e metaforica: soferul, respectiv tatal, isi inchide de vii cu propria-i mana membrii familiei in saci de morga. Impresionant, emotionant si speram ca si cu urmari benefice pentru reducerea numarului de accidente din Romania.

Campania consta in spoturi tv si radio, printuri pentru presa scrisa, Promovare in cinematografe si in spatii indoor media.

Echipa PETROM care s-a implicat activ în acest proiect este formată din: Dan Pazara – Director de Comunicare si Liliana Stanculet – Corporate Brand Manager.
Din partea agenţiei de publicitate Leo Burnett au contribuit la campanie: Ioana Gheorghiţă – Strategic Planner, Răzvan Mătăşel – Head of Planning, Laura Leonte – Copywriter, Emil Comşa – Art Director, Carmen Tiderle – Director de creatie, Tudor Cuciuc – Director de creatie, Razvan Giurcaneanu – AV producer, Alexandra Ionescu – Brand Communication Executive, Petronela Ionescu – Brand Communication Director şi Andreea Boacă – Brand Communication Director.

Informaţii despre accidentele rutiere

– accidentul de circulatie rutiera ocupa primul loc in lume in randul cauzelor mortii violente
– peste 2700 de persoane sunt ucise anual in accidente rutiere;
– peste 7000 de persoane sunt ranite grav in fiecare an;
– o pondere mare in cauzele producerii accidentelor o are viteza excesiva, care genereaza circa 17% din accidente, cel mai mare numar de victime si cel mai mare numar de persoane decedate;

Bucuresti, 29.07.2008

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.