Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

În #OrasulNexT Discoteca strălucește

NexT Fantasia

The Disco Shines câștigă Trofeul NexT 2017

Luni, 26 iunie 2017, la Cinema Muzeul Țăranului, a avut loc gala de decernare a premiilor celei de-a 11-a ediții a Festivalului Internațional de Film NexT, prezentată de Yvonne Irimescu, directorul NexT, împreună cu Oana Ghera care, alături de Massimiliano Nardulli, semnează anul acesta selecția festivalului.

Trofeul NexT 2017 a revenit filmului The Disco Shines | Discoteca strălucește, o coproducție Turcia – Spania, semnată de regizorul Chema García Ibarra care surprinde povestea a cinci tineri fără locuri de muncă sau orice altceva de făcut. “Protagoniștii filmului sunt văzuți făcând ceea ce tinerii au făcut dintotdeauna: distrându-se, făcându-și propria petrecere, cu un spectacol de lumini improvizat, niște băutură ieftină și o sticlă de suc. Fundalul personajelor este marcat de semnele revoltelor politice trecute și actuale, pe care aceștia le acceptă printr-o combinație de indiferență și dispreț, în încercarea lor de a se distra, într-un film al cărui aspect estetic brut este în deplină contradicție cu talentul extraordinar cu care a fost realizat, găsind puncte neortodoxe de intrare în fiecare scenă” potrivit juriului. Premiul constă în 2000 de Euro oferiţi de Institutul Cultural Român și 2000 de euro în servicii digitale și de laborator, oferiți de CineLab România.

NexT Fantasia

Chema García Ibarra este premiat pentru a doua oară la NexT, prima dată a luat Premiul ‘Cristian Nemescu’ pentru cea mai bună regie, în 2013, pentru filmul Misterio | Mister.

Anul acesta Premiul ‘Cristian Nemescu’ pentru cea mai bună regie, în valoare de 1000 de euro oferiți de Uniunea Cineaștilor din România, a fost acordat lui Ico Costa pentru scurtmetrajul Nyo Wveta Nafta care “reușește să evoce clasica piesă a cinemaului African, filmul lui Djibril Diop, Touki Bouki, în timp ce dezvoltă o viziune vernaculară proprie” conform motivației juriului.

Premiul ‘Andrei Toncu’ pentru cel mai bun sound-design, și el în valoare de 1000 de euro oferiţi tot de Uniunea Cineaștilor, i-a fost acordat sound-designerului Hans Appelqvist pentru filmul suedez The Burden | Povara regizat de Niki Lindroth Von Bahr. “Auzim melodii simple cu armonii frumoase, surprinzătoare, cu orchestrații neașteptate, care se potrivesc cu personajele foarte bine. […] Designul sunetului este foarte bine amestecat cu muzica, devenind aproape o parte din melodie, iar secțiunea finală aduce niște dueturi frumoase, original orchestrate, ce creează împreună o experiență auditivă excelentă, foarte sensibilă, amuzantă și inedită” se spune despre coloana sonoră a acestui scurtmetraj în motivația juriul celei de-a 11-a ediții a ferstivalului.

Juriul compus din Dina Iordanova (critic de film, Bulgaria/Marea Britanie), Cristi Iftime (regizor de film al cărui debut în lungmetraj va avea premiera în cadrul Festivalului Internațional de Film de la Karlovy Vary), Codrin Lazăr (muzician, compozitor, câștigător al Premiului Gopo 2017 pentru cea mai bună muzică originală, alături de Sorin Romanescu, pentru filmul Câini), John Canciani (director al Winterthur Film Festival) și Nick Pinkerton (critic de film, membru al New York Film Critics Circle și colaborator al unor publicații precum Sight&Sound, ArtForum sau Village Voice) a acordat anul acesta și două mențiuni speciale pentru scurtmetrajele: Our Friend the Moon | Prietena noastră Luna semnat de Velasco Broca și Sadhu in Bombay | Sadhu în Bombay regizat de Kabir Mehta.

“Hilar și complet înspăimântător, în egală măsură” filmul Prima noapte | First Night semnat de Andrei Tănase a fost declarant anul acesta Cel mai bun scurtmetraj românesc. Potrivit juriului filmul “disecă experiența trezirii sexuale, ajutat de ochiul pasionat al regizorului său pentru detalii și de punerea în scenă a unei distribuții spectaculoase, adunând împreună mai multe transformări emoționale și schițând rapid un portret stânjenitor al inocenței pierdute.” Premiul este în valoare de 1000 de euro oferiți de Institutul Cultural Român și 1000 de euro constând în servicii de post-producție DI, oferiți de Abis Studio.

Așa cum v-am obișnuit deja, la fiecare ediție a Festivalului Internațional de Film NexT, publicul votează cel mai bun film din ambele secțiuni competiționale. Anul acesta locuitorii din #OrasulNexT au decis că Premiul Publicului pentru film străin merge la Red Light | Lumină roșie (regia Toma Waszarow, Bulgaria) iar Premiul publicului pentru film românesc îi revine scurtmetrajului regizat de Ana Maria Comănescu – Pipa, sexul și omleta | Sex, pipe and omelette, ambele constând în câte 500 de euro oferiți de Societatea Culturală NexT.

Cele patru trofee NexT au fost modelate de artistul Titi Ciocan şi pictate de Lea Rasovszky.

Festivalul Internaţional de Film NexT a fost înfiinţat în 2006 în memoria regizorului Cristian Nemescu și a sound designerului şi compozitorului Andrei Toncu şi este organizat de Societatea Culturală NexT. Ediția de anul acesta, cea de-a 11-a, s-a desfășurat între 22 și 26 iunie la Cinema Muzeul Țăranului, Cinema Elvira Popescu, Institutul Cultural Român, CINETic, Grădina Botanică, Parcul Tineretului și cinci cartiere bucureștene: Bucureștii Noi, Giulești, Pantelimon, Floreasca și Drumul Taberei și a adus publicului, în premieră anul acesta, proiecții în aer liber, unele dintre ele chiar în cartiere, în preajma unor cinematografe care acum sunt închise.

Cu sprijinul: Centrul Național al Cinematografiei, Uniunea Cineaștilor din România, Institutul Cultural Român, Primăria Municipiului București, ArCuB.

Proiect finanțat de: Ministerul Culturii și Identității Naționale

Proiect co-finanțat de: Administrația Fondului Cultural Național

Parteneri: Silva, French Revolution, ShortsTV, Cinetic – UNATC I.L. Caragiale, Universitatea Națională de Muzică București, Art Contact, Rotenberg, Cinepub, Cinema Muzeul Țăranului, Muzeul Țăranului Român.
Mașina oficială: Midocar

Parteneri instituționali: Ambasada Franței, Institutul Francez, Goethe Institut București, Ambasada Suediei la București, Ambasada Spaniei în România, Ambasada Israel în România, Asociația Fala Português!

Monitorizare media: mediaTRUST.
Parteneri media principali: Antena 1, Radio Guerrilla, Agerpres, Zile și Nopți, Cinemagia.
Parteneri media: Blitz TV, Cinema Rx, Decât o revistă, Ziarul Metropolis , Sub25, Liternet, Orașul Meu, Cooperativa Urbană, Glamour, Modernism.ro, Cinefan, The Institute, Promo Bicicleta, Radio România Cultural, AARC– All About Romanian Cinema, Radio România Cultural, Cooltura Mall, A List Magazine.

MOTIVAȚIA JURIULUI

Trofeul NexT
Discoteca strălucește, regia Chema Garcia Ibarra, Turcia/ Spania
Fără locuri de muncă, fără să aibă ce să facă sau unde să meargă, tinerii protagoniști ai acestui film sunt văzuți făcând ceea ce tinerii au făcut dintotdeauna: distrându-se, făcându-și propria petrecere, cu un spectacol de lumină improvizat, băutură ieftină și o sticlă de Fanta. Fundalul personajelor este marcat de semnele revoltelor politice trecute și actuale, pe care aceștia le acceptă printr-o combinație de indiferență și dispreț, în încercarea lor de a se distra, într-un film al cărui aspect estetic brut este în deplină contradicție cu talentul extraordinar cu care a fost realizat, găsind puncte neortodoxe de intrare în fiecare scenă.

PREMIUL „CRISTIAN NEMESCU” PENTRU CEA MAI BUNĂ REGIE
Ico Costa, pentru regia filmului Nyo Wveta Nafta, Portugalia
Subiectul nu este nimic mai mult decât viața de zi cu zi, în timp ce tratamentul este adesea curajos – cum au realizat acel cadru care pare că coboară dintre ramurile unui copac supradimensionat? În orele libere între cele de muncă, tinerii din Mozambic își exprimă aspirațiile în limbajul internațional al secolului al XXI-lea, dialectul numelor de marcă, într-un film care reușește să evoce clasica piesă a cinemaului African, filmul lui Djibril Diop, Touki Bouki, în timp ce dezvoltă o viziune vernaculară proprie.

PREMIUL „ANDREI TONCU” PENTRU CEL MAI BUN SOUND DESIGN
Hans Appelqvist, pentru sound design-ul filmului Povara, Suedia
Auzim melodii simple cu armonii frumoase și surprinzătoare, cu orchestrații neașteptate, care se potrivesc cu personajele foarte bine. Muzică clasică de jazz acompaniază un dansator de tap, dar sunetul general este acordat la 2017. Designul sunetului este foarte bine amestecat cu muzica, devenind aproape o parte din melodii, iar secțiunea finală aduce niște dueturi frumoase, frumos și original orchestrate, ce creează împreună o experiență auditivă excelentă, foarte sensibilă, amuzantă și inedită.

MENŢIUNI SPECIALE ALE JURIULUI
Prietena noastră luna, regia Velasco Broca, Spania
Un basm în care mistici și inadaptați se amestecă cu călugări și șarlatani este prezentat printr-o serie de tablouri memorabile care împletesc împreună lumina și umbra. Urmând cursul marelui Gange dintre Allalabad și Benares, impulsul creativ al acestui film ne aduce la o răscruce incitantă, unde fanteziile islamice ale cinematografiei timpurii din India se împletesc cu imagini din Nosferatu lui Murnau și Judex-ul lui Louis Feuillade.

Sadhu în Bombay, regia Kabir Mehta, India
Acest film își plasează protagonistul în centrul, fără a ne oferi detalii exacte dacă dezvăluie realitatea sau o reconstruiește. Ne confruntăm cu diferite straturi ale unei posibile povești ce pun la îndoială ceea ce este considerat adevărat atunci când vizionăm imagini în mișcare sau ceea ce este prezentat pe social media.

PREMIUL CEL MAI BUN SCURTMETRAJ ROMÂNESC
Prima noapte, regia Andrei Tănase
Hilar și complet înspăimântător, în egală măsură, acest film modest, dar extrem de precis, disecă experiența trezirii sexuale, ajutat de ochiul pasionat al regizorului său pentru detalii și de punerea în scenă a unei distribuții spectaculoase, adunând împreună mai multe transformări emoționale și schițând rapid un portret stânjenitor al inocenței pierdute.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.