Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

“Once Upon A Time In Hollywood”, cel mai de succes film al lui Tarantino în România

poster Once Upon A Time In Hollywood

Așteptat cu sufletul la gură de fanii lui Tarantino, cel de-al nouălea film al acestuia s-a lansat în weekend pe marile ecrane din țara noastră și a și intrat în istorie: între 16 și 18 august a.c., “Once Upon A Time In Hollywood” / “A fost odată la… Hollywood” a înregistrat 41.564 spectatori și vânzări de 905.709 lei, devenind nu doar lider de box-office, ci și cea mai bună lansare a unui film de Tarantino (în România și nu numai).

La patru ani de la lansarea “Hateful Eight”, Quentin Tarantino ne propune un film diferit de tot ce a mai realizat: un omagiu adus Hollywood-ului de odinioară, mai cu seamă actorilor și cascadorilor (cândva celebri ori iluștri anonimi) căzuți în desuetudine înainte de vreme. S-a vehiculat chiar si ideea că ar putea fi ultimul film al cineastului, așadar un fel de “testament”, dar, cum vorbim de Tarantino, singura constantă rămâne surpriza.

În 1969, pe platourile de filmare de la Hollywood bate vântul schimbării, iar actorii nu demult adulați se trezesc “scoși din joc”. Actorul western Rick Dalton (Leonardo DiCaprio) și dublura care îi interpretează cascadoriile, Cliff Booth (Brad Pitt), făceau o super-echipă. Acum, agentul Marvin Schwarz (interpretat de Al Pacino) le obține doar roluri unul și unul, în care trebuie să încaseze bătaie de la tinerele vedete “pe val”. Caută să-și facă loc în noul peisaj artistic, dar concurența le suflă în ceafă și li se cam termină așii din mânecă. Simultan, urmărim povestea actriței Sharon Tate (Margot Robbie), star al momentului și soția regizorului Roman Polanski, aflată în centrul unei intrigi încâlcite, care o leagă de clanul criminal Charles Mason.

poster Once Upon A Time In Hollywood

Deși evocă o lume pe care nu a cunoscut-o direct, fiind pe atunci copil, Tarantino își combină pasiunile și fetișurile artistice ca un adevărat alchimist: fapte reale și ficțiune, elemente retro și simboluri pop, idolii adolescenței, fascinația pentru violența exacerbată, inclusiv referințe la filmele sale anterioare – practic, întregul arsenal de “artificii” care l-au atras ca un magnet spre lumea reflectoarelor. Excentric și dramatic, Tarantino se pricepe ca nimeni altul să creeze controverse. Hollywood-ul ni se înfățișează în toată gloria și decăderea sa – frust, fără ochelari roz, comic și dureros deopotrivă. O lume glamour, apusă înainte de a fi înțeleasă. Ca de obicei, personajele nu sunt eroi, ci mai degrabă pseudo-eroi, cu virtuți și păcate, cu aspirații și frustrări.

Filmul are o distribuție impresionantă, cu Leonardo DiCaprio și Brad Pitt în rolurile principale (despre care se afirmă că ar fi cele mai reușite din cariera lor), secondați de Margot Robbie, Al Pacino, Bruce Dern, Timothy Olyphant, Dakota Fanning, Kurt Russell, Michael Madsen, Emile Hirsch și Luke Perry. “Once Upon A Time In Hollywood” a fost nominalizat la premiul Palme d’Or la ediția din 2019 a Festivalului de la Cannes, dar acesta pare a fi doar începutul “recompenselor”. Tarantino are deja două trofee Oscar, două Globuri de Aur și două premii BAFTA (pentru “Pulp Fiction” și “Django Unchained”). Oare ce va urma?

Având o durată de 161 de minute, producția Sony Pictures se adresează persoanelor cu vârste de minimum 15 ani și este distribuită în România de InterComFilm Distribution.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.