Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Noua Škoda Superb: mai mult spațiu și confort, mai multă eficiență și siguranță

Škoda Superb 2024 combi
  • Nava-amiral a flotei de modele Škoda cu motor cu ardere internă a fost redefinită, cu un look mai distinctiv și optimizări aerodinamice
  • Mai mult spațiu și confort: interior mai spațios, cu design curat, neîncărcat, creat din materiale sustenabile, cu noile butoane intuitive Škoda Smart Dials și sistem de infotainment cu ChatGPT
  • Portofoliu bogat de motorizări: tehnologie mild-hybrid în premieră și sistem plug-in hibrid de nouă generație cu autonomie electrică de până la 120 de kilometri pentru varianta Combi (varianta limuzină va intra ulterior în gamă)
  • Siguranță și mai ridicată: sisteme de asistență inovatoare, generații noi de faruri LED Matrix și suspensii adaptive DCC Plus

Nava amiral a flotei de modele Škoda cu motor cu ardere internă intră într-o nouă generație: noul Superb a crescut din nou în dimensiuni, etalează un look smart evoluat și oferă o gamă largă de noi tehnologii. Oferind o gamă de șase motorizări moderne și caracteristici aerodinamice optimizate, Superb este mai eficient ca niciodată. Line-up-ul motorizărilor oferă puteri între 110 kW (150 CP) și 195 kW (265 CP) și include un hibrid plug-in cu autonomie electrică de până la 120 de kilometri, precum și un motor 1,5 TSI cu tehnologie mild-hybrid, în premieră pentru Superb. La noua sa generație, limuzină elegantă va oferi ambele tipuri de tehnologie hibridă, la fel ca varianta Combi. Noul interior spațios impresionează cu designul său curat, cu materiale sustenabile și beneficiază de un concept deosebit de intuitiv de control, ce include butoanele Smart Dials și ChatGPT.

Škoda Superb 2024 combi

 

Klaus Zellmer, Președintele Consiliului de Administrație Škoda Auto, a declarat: ”Prioritatea noastră sunt clienții noștri, astfel că le-am ascultat dorințele și atunci când am dezvotat următoarea generație a navei-amiral a flotei noastre de automobile cu motor cu ardere internă. Rezultatul constă într-un produs cu valoarea crescută în privința dotărilor oferite, a experienței și a confortului. Noul Superb oferă mai mult spațiu și totodată introduce și noi sisteme de propulsie electrificate. Utilizarea sa devine și mai facilă datorită butoanelor Smart Dials și a sistemului de comandă vocală, care va fi în curând optimizat chiar și mai mult, prin integrarea chatbot-ului AI ChatGPT. Conectivitatea și mai avansată și noile sisteme de asistență ridică evoluția aceasta la rang de perfecțiune.”

Designul exterior include faruri Matrix LED, noi elemente conforme cu limbajul de design Modern&Solid și aerodinamică optimizată

Noul Superb are un design octogonal distinctiv pentru grila radiatorului și faruri Matrix LED ascuțite, ce asigură lumini și mai puternice decât predecesorul și includ noul element de design numit Crystallinium. Superb poate fi dotat în premieră cu farurile Matrix LED. Blocurile optice spate cu LED opționale cu lumini de semnalizare animate pot fi echipate cu funcție Coming Home/Leaving Home (dotare standard pentru L&K). Între detaliile vizuale speciale se mai numără și elementele de la exterior finisate în nuanța Unique Dark Chrome, ca, de pildă, emblema de pe capota motorului și înscrisul de pe hayon. Limuzina Superb cu caroseria sa suplă impresionează cu unul dintre cei mai buni coeficienți aerodinamici cd din segmentul de volum, și anume 0,23, iar break-ul Superb Combi este cel mai aerodinamic model Škoda din toate timpurile, coeficientul său cd fiind 0,25. În comparație cu predecesorul, coeficientul aerodinamic a fost redus cu 15% la ambele variante de caroserie.

Interior nou: display de 13 inchi, consolă centrală curată și mai mult spațiu pentru bagaje

La interiorul modelului Superb se face remarcat ecranul liber poziționat, cu diagonala de 13 inchi și consola centrală cu design curat, deoarece levierul selectorului transmisiei a fost mutat pe coloana volanului. Head-up display-ul este oferit pentru prima dată în gamă și este o dotare opțională. Butoanele Smart Dials și asistentul vocal Laura care în curând va fi optimizat prin integrarea ChatGPT simplifică utilizarea și controlul a numeroase funcții ale automobilului și ale sistemului de infotainment, putând totodată furniza informații ce ies din sfera ecosistemului automobilului. Printre funcțiile și dotările noi se numără compartimentul Phone Box ventilat, ce permite încărcarea inductivă rapidă la 15 wați a smartphone-ului. Noi sunt și scaunele Ergo, optime pentru spatele ocupanților, cu funcție de masaj cu 10 perne controlate pneumatic. Noua structură a gamei de dotări cu opțiunile Design Selection oferă pachete de dotări organizate pe diferite teme, precum și opțiuni individuale. Capacitatea portbagajului de 645 de litri a crescut cu 20 de liltri față de predecesor. Noul Superb Combi poate transporta până la 690 de litri.

O gamă mai largă de sisteme de propulsie ca niciodată, confort crescut și siguranță și mai avansată

Cele șase motorizări moderne și eficiente includ și un nou hibrid plug-in de nouă generație, oferit în prezent doar de Superb Combi iV. Această motorizare va intra ulterior și în gama variantei limuzină. Motorul 1,5 TSI este combinat cu un motor electric și furnizează o putere de sistem de 150 kW (204 CP), oferind o autonomie electrică de până la 120 de kilometri conform ciclului WLTP. Motorul 1,5 TSI este disponibil, de asemenea, și cu tehnologie mild-hybrid, în premieră în gama Superb. Gama mai include și două alte motoare pe benzină și două motoare diesel. Variantele lor cele mai puternice, de 195 kW (265 CP) și 142 kW (193 CP) dispun de tracțiune integrală în dotarea standard. Noile suspensii adaptive DCC Plus disponibile pentru prima dată pentru Superb îmbină optim confortul cu caracteristicile dinamice.

Tradiție bogată: noul Superb este pregătit să adauge încă un nou capitol la povestea succesului

Noul Superb este produs la fabrica Grupului Volkswagen din capitala Slovaciei, Bratislava. Această soluție face parte din proiectul Beta+, menit să facă uz de sinergiile din rețeaua de producție a Grupului și să eficientizeze și mai mult Grupul Mărcilor de Bază ale Concernului. A patra generație a modelului Superb aduce acum tot ceea ce este necesar pentru a continua fără ezitare succesul generațiilor predecesoare. Škoda a oferit prima generație modernă a modelului în 2001. Odată cu a treia generație, în portofoliu a intrat și varianta Combi. Piețele naționale cu cele mai mari cifre de vânzări pentru versiunea limuzină a modelului Superb, în perioada 2015 – 04.2023, au fost Turcia, Republica Cehă și Polonia. Din 2001 și până în prezent au fost livrate la client peste 1.600.000 de exemplare ale modelelor Superb.

Exteriorul poartă semnătura designului de marcă Modern&Solid și beneficiază de optimizări aerodinamice semnificative

  • Elemente noi de design: noua grilă Škoda octogonală la radiator, elemente cristaline adiționale și accente Unique Dark Chrome
  • Fine-tuning aerodinamic: coeficientul aerodinamic a fost redus cu 15%, la 0,23 pentru versiunea limuzină și cu 15%, la 0,25 pentru Combi
  • Spațiu și mai generos: în varianta limuzină, Superb a crescut cu 43 mm în lungime, iar Škoda Combi are acum lungimea cu 40 mm mai mare față de predecesor, asigurând astfel mai mult spațiu pentru pasageri și bagajele lor

Škoda Auto a rafinat acum designul modelului Superb cu grila Škoda reinterpretată la radiator și cu a doua generație a farurilor LED Matrix. Acestea includ elemente cristaline specifice modelelor Škoda, care se fac remarcate și la designul blocurilor optice spate cu LED. Modificări ale caroseriei, precum parbrizul mai puternic înclinat și linia mai aerodinamică a plafonului au îmbunătățit coeficientul aerodinamic cu 15% față de predecesor, pentru ambele variante de caroserie. Datorită creșterii lungimii cu 43 mm, pentru Škoda limuzină și cu 40 mm pentru Škoda Combi, nava-amiral a mărcii este acum mai spațioasă ca niciodată.

Design rafinat și faruri Matrix LED cu 36 de segmente luminoase individuale

Noua ramă octogonală a grilei noului Superb este finisată în nuanța distinsă Unique Dark Chrome, la fel ca emblema Škoda de pe capota motorului, bandourile decorative de pe masca frontală și înscrisul de pe hayon. Blocurile optice spate cu LED au devenit mai suple și includ o funcție Coming Home/Leaving Home animată în varianta de top opțională (standard pentru L&K). Făcând parte din a doua generație, farurile LED Matrix (dotare standard pentru echiparea L&K) iluminează drumul și mai puternic decât la prima generație.

Noul element Crystallinium le conferă o tentă turcoaz. Cele două module ale farurilor dispuse unul lângă celălalt conțin un modul Bi-LED pentru luminile de drum și cele de întâlnire și un modul Matrix interior ce conține în total 36 de segmente luminoase. Funcția Cornering statică are, de asemenea, un design ce amintește de sticla de cristal, iar bandoul LED de dedesubt generează luminile de poziție, de zi și de semnalizare, creând o semnătură luminoasă distinctivă. Modulul all-weather al farurilor înlocuiește proiectoarele de ceață.

Cel mai aerodinamic Superb din toate timpurile

Coeficientul aerodinamic cd 0,23 în varianta limuzină reprezintă o optimizare cu 15% față de modelul predecesor. Este una dintre cele mai bune valori cd din segmentul de mare volum, care face ca acest Superb să fie cea mai aerodinamică limuzină Škoda din toate timpurile. Superb Combi are coeficientul aerodinamic cd 0,25, adică cel mai bun coeficient aerodinamic repurtat vreodată de un model break Škoda.

Printre modificările aerodinamice se numără parbrizul mai puternic înclinat, linia mai aerodinamică a plafonului și hayonul optimizat. Oglinzile exterioare cu design nou sunt completate de roțile aerodinamice, de prizele de aer air-curtain din bara de protecție față și prizele de aer optimizate. Diafragma activă acționată electric din spatele prizei frontale centrale de aer controlează debitul de aer admis, pentru menținerea temperaturii optime a motorului. Sistemul de răcire a frânelor frontale cu ajustare automată face uz de fluxul de aer provenit de la ventilatorul radiatorului. Deflectoarele optimizate din fața roților frontale și scuturile de sub autoturism optimizează fluxul de aer care trece pe sub automobil.

Spațiu și mai generos și șase noi culori

În varianta limuzină, Superb a crescut cu 43 mm în lungime, iar Superb Combi este cu 40 mm mai lung. Capacitatea portbagajului limuzinei a crescut cu 20 de litri față de predecesor, iar Combi are portbagajul mai mare cu 30 de litri. A crescut și spațiul interior la nivelul capului. Škoda oferă în total 6 culori metalizate și 2 culori uni pentru exterior. Șase dintre aceste culori sunt noi: culoarea uni Alb Purity și culorile metalizate Argintiu Pebble, Negru Ebony, Albastru Cobalt, Roșu Carmine și Galben Ice Tea. Rămân în gamă nuanțele Albastru Energy și Gri Graphite metalizat. Gama de jante din aliaj ușor incluse în dotarea standard începe de la modelul de bază Sagitta de 16 inchi și oferă variante cu diferite dimensiuni, până la inclusiv 19 inchi.

Dimensiunile noilor modele Škoda Superb și Superb Combi

Superb Superb Combi
Lungime [mm] 4.912 (+43) 4.902 (+40)
Lățime [mm] 1.849 (-15) 1.849 (-15)
Înălțime [mm] 1.481 (+12) 1.482 (+5)
Ampatament [mm] 2.841 (=) 2.841 (=)
Spațiu la cap pe scaunele față [mm] 1.049 (+11) 1.049 (+7)
Spațiu la cap pe scaunele spate [mm] 986 (+6) 1.008 (+8)
Capacitatea portbagajului [litri] 645 (+20) 690 (+30)

Interiorul: mai spațios, mai sustenabil, mai digitalizat și mai intuitiv, cu noile butoane Smart Dials

  • Design Selections: noul concept de structurare a dotărilor a fost acum implementat și pentru gama Superb
  • Și mai intuitiv: butoanele Smart Dials și noua structură a sistemului de infotainment
  • Materiale sustenabile: piele tăbăcită în manieră ecologică și materiale textile fabricate din materiale reciclate
  • Ergonomie optimizată: consola centrală cu design neîncărcat, display de infotainment de până la 13 inchi liber poziționat și head-up display
  • Un nou nivel de confort: trei opțiuni pentru scaune, inclusiv scaunele Ergo cu 10 perne de masaj pneumatice

Interiorul se face remarcat cu spațiul foarte generos, designul clar și curat și o nouă structură a dotărilor cu opțiuni Design Selection. Display-ul sistemului de infotainment ce atrage imediat atenția la interior este liber poziționat, fără sprijin posterior și are diagonala de până la 13 inchi, în premieră pentru Superb. La fel și butoanele Smart Dials au un design atractiv. Clienții pot completa, în premieră, afișajul Virtual Cockpit de 10 inchi cu un head-up display opțional. Toate materialele textile din interiorul modelului, inclusiv capitonajul plafonului, conțin materiale reciclate.

Johannes Neft, membru al Consiliului de Administrație Škoda Auto, responsabil pentru Dezvoltare Tehnică, a explicat: ”Ne-am ascultat cu atenție clienții și am reintrodus comenzile fizice. Astfel am creat noile Škoda Smart Dials, ce combină comenzile fizice cu cele digitale, pentru o operare mai rapidă, mai facilă și mai intuitivă. Cumularea diferitelor funcții contribuie la reducerea eficientă a situațiilor în care celui de la volan îi este distrasă atenția, optimizând astfel siguranța.”

Trei linii de echipare cu diferite opțiuni Design Selection și un nou concept pentru consola centrală
Pentru noul Superb sunt disponibile trei linii de echipare, fiecare cu diferite opțiuni Design Selection. Acestea sunt completate cu pachete de dotări opționale structurate pe diferite teme, precum și cu diferite alte opțiuni adiționale de personalizare. Linia de echipare de bază se numește Essence și include pachetul Studio Design Selection. Linia de echipare Selection oferă opțiunile Design Selection Loft, Lounge, Suite Black și Suite Cognac. Superb L&K oferă pachetele Design Selection Suite Black și Suite Cognac, cu detalii specifice, precum înscrisul L&K brodat. Având în vedere că levierul selectorului transmisiei a fost mutat pe coloana volanului, consola centrală nouă contribuie la senzația de spațiu amplu de la interior. Noul Phone Box care este inclus în echiparea standard a liniei de echipare Selection și a liniilor superioare permite acum încărcare inductivă rapidă a smartphone-ului la 15 wați și este ventilat în timp ce telefonul se încărcă.

Noile butoane Škoda Smart Dials combină elementele digitale de comandă cu cele clasice

Noile butoane Škoda Smart Dials cu finisaj texturat Unique Dark Chrome combină elementele digitale de comandă cu cele fizice clasice, astfel că operarea comenzilor și funcțiilor devine și mai facilă și intuitivă. Cele trei butoane pot fi rotite și apăsate pentru a controla diferite funcții ale automobilului. Fiecare Smart Dial are, de asemenea un display digital de 32 mm. Cele două butoane Smart Dials de pe lateral, destinate celui de la volan și respectiv pasagerului din față pot fi folosite pentru a controla temperatura de la interior, încălzirea din scaune și ventilația din scaune. Funcția activată va fi afișată pe display și se modifică prin apăsarea butonului. Butonul Smart Dial central controlează până la patru funcții diferite dintre următoarele șase: volumul sistemului de infotainment, puterea de ventilare a aerului, direcția de ventilare a aerului, funcția smart a sistemului de aer condiționat, modurile de condus și zoom-ul hărții.

Display central de 13 inchi și, opțional, un afișaj display head-up

Display-ul central al sistemului de infotainment este un ecran de 10 inchi cu spatele liber poziționat sau opțional, de 13 inchi cu funcția de navigație. Suportul de sprijin pentru mână asigură confortul utilizatorului. Meniul reorganizat al sistemului de infotainment oferă trei iconițe de bază pentru meniu: “Home”, “Car” și “App”. Atât afișajul Virtual Cockpit de 10 inchi inclus în dotarea standard, cât și display-ul central al sistemului de infotainment au o grafică nouă, asigurând controlul și mai intuitiv. Începând cu nivelul de echipare Selection, display-ul head-up poate fi comandat pentru prima dată în această gamă, fiind o dotare opțională și proiectează în câmpul vizual direct al șoferului informațiile sistemului de navigație, ale tempomatului/limitatorului de viteză predictiv, funcției de identificare a indicatoarelor de circulație și sistemului Lane Assist.

Trei variante de scaune și materiale sustenabile

Noul Superb oferă trei configurații diferite pentru scaunele din față. Toate materialele textile din interiorul modelului Superb conțin materiale reciclate. Pielea în nuanța coniacului este tăbăcită sustenabil, folosind apa provenită din producția uleiului de măsline.

Design Selection Tapițerie scaune Caracteristici
Studio Material textil
  • Ajustare manuală
  • Încălzire scaune
Loft Material textil
  • Ajustare electrică spătar
  • Lungime șezut ajustabilă manual
  • Suport lombar ajustabil în 4 direcții
  • Funcție de masaj cu 3 perne pneumatice
  • Tetiere ajustabile vertical și orizontal
Lounge Material Suedia perforat
Suite Piele perforată
  • Scaune Ergo
  • Memorie scaun, funcție de acces Smart Comfort Entry, ajustare electrică în toate direcțiile
  • Funcție de masaj avansată, 10 perne de aer controlate pneumatic

În cotiera din spate este integrat un suport pentru pahare și începând cu linia de ecipare Lounge, este oferit și un suport pentru tabletă și posibilitatea de ajustare înainte/înapoi. Sistemul de încărcare prin banchetă permite transportul obiectelor mai lungi. Pachetul de dotare opțional Familie/Business include airbag-urile laterale spate, pachetul Sleep, suporturi pentru tabletă pe spătarele scaunelor față, un recipient pentru resturi și jaluzele pentru geamurile laterale din spate.

Iluminarea ambientală și iluminarea mânerelor exterioare ale ușilor
Iluminarea ambientală este inclusă în echiparea standard a variantelor Design Selection Lounge și Suite, oferind 10 culori selectabile separat. Superb oferă acum funcția KESSY Advanced, ce adaugă și iluminarea mânerelor exterioare ale ușilor. Această dotare este disponibilă opțional începând cu linia de echipare Loft și este o dotare standard pentru L&K.

Experiență audio extraordinară

Noul Superb oferă un sistem de sunet high-end cu o putere totală de 725 W și 12 difuzoare, un difuzor central în bord, sub parbriz, un subwoofer în spațiul roții de rezervă de dimensiuni reduse, un amplificator cu 16 canale și un egalizator digital. Sistemul de sunet CANTON este o dotare standard pentru linia de echipare Laurin & Klement.

Până la 28 soluții Simply Clever

Noua Škoda Superb oferă până la 28 de soluții Simply Clever. Este vorba, de pildă, de dotările deja familiare precum clipul pentru tichetele de parcare de la montantul A, sau idei noi, precum buzunarele pentru telefonul mobil pe spătarele scaunelor față sau sistemul electric de acoperire a portbagajului disponibil pentru noul Superb Combi. Acesta protejează de ochii curioși conținutul portbagajului cu capacitatea de 690 litri și poate fi acționat prin simpla apăsare a unui buton, simplificând încărcarea și descărcarea bagajelor. O noutate pentru gama Superb este și noua cotieră centrală glisantă cu două suporturi integrate pentru pahare și un suport pentru tabletă. Cutia Jumbo Box de sub cotiera rabatabilă conține un dispozitiv pentru curățarea display-urilor. Modul Heaters din meniul sistemului de aer condiționat va fi introdus în gamă mai târziu pe parcursul acestui an și le va permite clienților să activeze funcțiile de încălzire pentru scaune, volan, parbriz și lunetă, folosind un singur buton aflat pe display-ul sistemului de infotainment. Racleta pentru gheață și umbrela din portiera șoferului sunt fabricate din materiale sustenabile. În portbagaj utilizatorii găsesc acum un cod QR prin intermediul căruia pot accesa video-uri cu instrucțiuni pentru utilizarea la maximum a capacităților portbagajului și a compartimentelor de depozitare.

Lista celor 28 de soluții Simply Clever disponibile pentru Superb

Smart Dials1, 2 Sertarul cu dispozitiv pentru curățarea ecranelor în Jumbo Box1, 2
Clipul pentru tichetele de parcare Buzunarele pentru telefonul mobil pe spătarele scaunelor față1, 2
Racleta pentru gheață în clapeta rezervorului de combustibil, fabricată acum din materiale sustenabile1, 2 Portul USB în oglinda retrovizoare
Suportul compartimentului detașabil pentru ochelarii de soare1, 2, suportul pentru instrumente de scris și compartimentul pentru monede în torpedou Umbrela în portiera șoferului, fabricată acum din materiale sustenabile1, 2
Suportul Easy Open pentru pahare Două elemente de fixare Cargo în portbagaj
Cârligele pliabile pentru genți în portbagaj Pâlnia integrată în capacul rezervorului pentru lichidul de spălare a parbrizului1, 2
Cârligele de pe montanții B Sistemul electronic de blocare pentru siguranța copiilor
Sistemul pentru prevenirea alimentării cu combustibilul greșit Triunghiul reflectorizant în hayon2
Spătarul ce poate fi rabatat prin acționarea unui buton instalat în portbagaj Sistemul acționat electric de acoperire a portbagajului2, 3
Patru inele de amarare în portbagaj Buzunarul multifuncțional de depozitare sub sistemul de acoperire a portbagajului, acum cu cârlige adiționale pentru genți (unul pentru varianta limuzină și două pentru Combi)1, 2, 3
Spațiul pentru vesta reflectorizantă în toate portierele Recipientul pentru resturi pentru panoul portierei3
Sistemul de spălare a camerei video retrovizoare Pachetul Sleep (tetiere speciale, pătură)3
Suporturile pentru sticle de 1,5 litri în portierele față și spate Suportul pentru tabletă pe tetieră3
Compartimentul detașabil pentru ochelarii de soare în Jumbo Box1, 2 Cotiera spate cu suport integrat pentru pahare/tabletă, ajustabilă acum longitudinal1, 2, 3

1 nou pentru Superb
2 nou pentru Superb Combi

3 opțional

Motorizările: Superb oferă în premieră sistemul mild-hybrid, iar varianta hibridă plug-in oferă o autonomie electrică de până la 120 de kilometri

  • Șase opțiuni de motorizare: 1,5 TSI cu tehnologie mild-hybrid, plus două motoare 2,0 TSI pe benzină și două variante diesel 2,0 TDI
  • Puterile oferite se încadrează între 110 kW (150 CP) și 195 kW (265 CP), DSG este inclus în dotarea standard, iar motoarele pe benzină și diesel din vârful gamei oferă tracțiune integrală
  • Sistemul hibrid plug-in optimizat oferit pentru varianta Combi va intra ulterior și în portofoliul de motorizări disponibil pentru Superb limuzină: a doua generație oferă o autonomie electrică de până la 120 de kilometri
  • Setări excelente pentru șasiu: controlul adaptiv al suspensiilor DCC crește confortul și optimizează caracteristicile dinamice

Noul Superb oferă șase motorizări diferite, cu puteri între 110 kW (150 CP) și 195 kW (265 CP). Astfel sunt disponibile trei motoare pe benzină, inclusiv un 1,5 TSI cu tehnologie mild-hybrid și două motoare diesel. Superb Combi iV este dotat cu un sistem plug-in hibrid din a doua generație, ce permite o autonomie electrică de până la 120 de kilometri, precum și încărcarea în curent continuu. Sistemul hibrid plug-in va fi oferit de la o dată ulterioară și pentru varianta limuzină. Toate modelele sunt echipate cu transmisia automată DSG. Tracțiunea integrală este o dotare standard pentru motorul diesel din vârful gamei, precum și pentru modelul pe benzină din vârful gamei. Șasiul adaptiv DCC Plus optimizat permite acum o plajă și mai largă de setări de amortizare.

Modelul hibrid plug-in este echipat cu o baterie de înaltă tensiune mai mare și cu motorul 1,5 TSI pe benzină

A doua generație a sistemului hibrid plug-in oferit de Škoda combină acum un motor electric cu un motor pe benzină 1,5 TSI de 110 kW (150 CP), generând astfel o putere de sistem de 150 kW (204 CP), ce este transferată către roțile din față de transmisia automată DSG cu 6 trepte. Nouă este și bateria de înaltă tensiune cu o capacitate totală de 25,7 kWh, adică aproximativ de două ori mai mare decât la modelul predecesor. Astfel, autonomia electrică a modelului Superb Combi iV a crescut cu peste 50 de kilometri, la până la 120 de kilometri conform WLTP. Sistemul hibrid plug-in va fi oferit de la o dată ulterioară și pentru varianta limuzină. Bateria poate fi reîncărcată de la 0 la 100% în doar 2,5 ore, la o putere maximă de 11 kW, de la wallbox-urile casnice și punctele de încărcare publice în curent alternativ. La încărcarea în curent continuu, puterea maximă de încărcare este de 50 kW*. Încărcarea bateriei de la 10% la 80%, durează doar 25 de minute. Rezervorul de combustibil al variantei hibride plug-in are o capacitate de 45 de litri.

Trei motoare pe benzină și două motoare diesel, toate echipate cu DSG

Alături de motorizarea hibridă plug-in, care va intra ulterior și în portofoliul versiunii limuzină, gama mai oferă încă trei motoare pe benzină și două motoare diesel. Toate motorizările sunt echipate cu o transmisie automată DSG cu 7 trepte. Motorul pe benzină 1,5 TSI este primul motor din gama Superb echipat cu tehnologia mild-hybrid cu sistem închis, compus dintr-un motor cu rol de demaror și de alternator, ce este antrenat de o curea și o baterie litiu-ion de 48 de volți. Bateria este integrată sub scaunul pasagerului din față.

Energia recuperată în timpul frânării poate susține motorul cu combustie internă cu un boost electric sau poate permite autoturismului să înainteze cu motorul complet oprit. De asemenea, funcția ACT+ de dezactivare automată a cilindrilor permite motorului 1,5 TSI să își dezactiveze 2 cilindri atunci când nu este necesară puterea lor, pentru a reduce astfel consumul de combustibil. Cel mai puternic motor diesel, și anume de 142 kW (193 CP) și cel mai puternic motor pe benzină, de 195 kW (265 CP) sunt echipate cu tracțiune integrală în dotarea standard. Astfel până la 100% din cuplu poate fi redirecționat către puntea spate și respectiv câte 85% către fiecare roată. Toate motorizările dispun de un rezervor de carburant de 66 de litri.

DCC Plus crește confortul și agilitatea

Șasiul adaptiv DCC Plus oferă un mix excelent de confort și conduită dinamică optimizată. Noul sistem utilizează două supape controlate independent per amortizor în loc de una singură. Astfel etapele de tracțiune și etapele de compresie ale suspensiei pot fi controlate separat. Mai mult, amortizoarele răspund astfel mai rapid și extind plaja de variație a caracteristicilor de amortizare disponibile. DCC Plus este oferit opțional pentru linia de echipare Selection și liniile superioare, precum și în cadrul pachetului Drive Plus. De asemenea, este o dotare standard pentru Superb L&K.

Motoare Putere Cuplu Transmisie
PHEV
1,5 TSI iV** 150 kW / 204 CP 350 Nm DSG cu 6 trepte
Benzină
1,5 TSI mHEV 110 kW / 150 CP 250 Nm DSG cu 7 trepte
2,0 TSI*** 150 kW / 204 CP 320 Nm DSG cu 7 trepte
2,0 TSI 195 kW / 265 CP 400 Nm DSG cu 7 trepte
Diesel
2,0 TDI 110 kW / 150 CP 360 Nm DSG cu 7 trepte
2,0 TDI 142 kW / 193 CP 400 Nm DSG cu 7 trepte

* Valoarea aferentă proceselor de încărcare relevante pentru clienți este de 40 kW, conform DIN 70080.
** Motorizarea hibridă plug-in este disponibilă momentan doar pentru varianta Superb Combi și va fi introdusă de la o dată ulterioară și în gama de motorizări oferită pentru Superb în varianta limuzină.
*** Va fi disponibil de la o dată ulterioară.

Siguranța: noi nano-senzori pentru creșterea acurateței sistemelor de asistență avansate

Škoda Superb 2024

  • Siguranță crescută: noii nano-senzori radar din masca față, plus senzorii radar spate cu bătaie mărită
  • Nou în gama Superb: asistentul pentru viraje, asistentul pentru intersecții, asistentul pentru evitarea coliziunilor și funcția de avertizare la ieșirea din autoturism sunt incluse în dotarea standard în UE
  • Parcare mai facilă: Intelligent Park Assist, Trained Parking și Trailer Assist sunt oferite opțional pentru creșterea confortului celui de la volan
  • Protecție optimizată pentru ocupanții autoturismului: până la 10 airbag-uri și noul asistent pentru monitorizarea atenției și oboselii șoferului

Škoda Auto a crescut și mai mult nivelul de siguranță oferit de modelul său ce ocupă poziția de navă-amiral în gama Škoda de modele cu motor cu ardere internă, introducând o nouă generație de senzori și sisteme de asistență de ultimă oră. Asistentul la virare, Asistentul pentru intersecții și Asistentul pentru evitarea coliziunilor sunt oferite acum în premieră ca parte a pachetului Front Assist optimizat, iar sistemele Travel Assist, Side Assist și Trailer Assist au fost fiecare extinse cu noi funcții. La nevoie, ocupanții sunt protejați de Crew Protect Assist și până la zece airbag-uri.

Johannes Neft, membru al Consiliului de Administrație Škoda Auto, responsabil pentru Dezvoltare Tehnică, a explicat: ”Departamentul Škoda de Dezvoltare Tehnică caută în permanență mijloace de optimizare a automobilelor noastre. Acordăm o atenție deosebită siguranței active și pasive. Nano-senzorii radar noi ridică sistemele de asistență la un nou nivel. Gama extinsă de funcții crește și optimizează nivelul de suport asigurat șoferului, ceea ce crește siguranța și confortul la condus.”

Noii senzori și sistemele de asistență optimizate cresc siguranța

Superb este primul model Škoda echipat cu noii nano-senzori radar. Poziționați în colțurile din dreapta și stânga ale măștii frontale, acești senzori îmbunătățesc și mai mult performanțele sistemelor de asistență de ultimă generație, precum sistemul Front Assist sau asistentul pentru intersecții. Aceste sisteme de asistență disponibile ca dotare standard pentru UE alertează șoferul când alte vehicule, cicliști sau pietoni intersectează traiectoria propriului autoturism la condusul înainte, ajutând la ieșirea din parcări sau străduțe laterale fără vizibilitate.

Sistemul poate, de asemenea, frâna automat mașina dacă este nevoie. Camera video multifuncțională de la nivelul parbrizului acoperă acum o arie mai largă, iar imaginile sale sunt folosite, de asemenea, de Asistentul pentru viraje, care este inclus în dotarea standard pentru UE. În cazul în care se apropie un alt vehicul când tăiați calea traficului din sens opus în intersecții, asistentul răspunde cu o avertizare și, când este nevoie, chiar și cu frânarea automată. Front Assist este, de asemenea, inclus în dotarea standard pentru UE și include acum și Sistemul predictiv de protecție a bicicliștilor. Nano-senzorii radar din masca din spate măresc aria acoperită de Side Assist, sistem care este, de asemenea, inclus în dotarea standard pentru UE și care poate acum detecta și vehiculele care se apropie în spatele automobilului, pe o distanță de până la 90 de metri, avertizând în situații de risc la schimbare benzii de rulare.

Sistemul de avertizare la ieșirea din autoturism alertează șoferul dacă din spate se apropie un vehicul înainte de deschiderea unei portiere. Acest asistent are o rază de 35 metri și acoperă un unghi de 120 de grade. Asistentul pentru manevrele bruște este o dotare standard în UE și este activ la viteze de deplasare între 30 și 140 km/h, pentru a ajuta la prevenirea accidentelor prin coliziunea cu alte vehicule și între 30 și 85 km/h pentru evitarea accidentelor cu pietonii și bicicliștii. Asistentul acesta crește automat unghiul de virare când detectează situațiile în care răspunsul celui de la volan intervine prea târziu sau nu este suficient pentru evitarea unei coliziuni.

Intelligent Park Assist simplifică manevrele de parcare și crește siguranța

Cu noul Intelligent Park Assist, Superb poate parca automat pe locurile de parcare paralele și perpendiculare. Această funcție controlează acum direcția, frânele, accelerația și direcția de deplasare (înainte/înapoi). Automobilul se oprește autonom și în cazul în care sistemul recunoaște un obstacol. De la o dată ulterioară va fi, de asemenea, posibilă efectuarea de manevre de parcare controlate de la distanță, folosind funcția Remote Park Assist din aplicația MyŠkoda. Prin intermediul aplicației MyŠkoda, de pe smartphone, funcția opțională Remote Trained Parking va permite utilizatorilor să inițieze din afara vehiculului, de pe o rază de patru metri, manevrele de parcare care au fost efectuate și salvate deja anterior. Viteza maximă pentru această manevră este de 9,5 km/h. Noul Superb oferă și funcția Trailer Assist optimizată ca dotare opțională.

Travel Assist optimizat, noul asistent pentru monitorizarea atenției și oboselii șoferului, plus până la zece airbag-uri
Travel Assist a optimizat afișarea vehiculelor detectate pe Virtual Cockpit. Sistemul Lane Assist adaptiv funcționează acum și pe drumurile nemarcate, iar tempomatul adaptiv Adaptive Cruise Control (ACC) anticipează și virajele, intersecțiile și giratoriile, în combinație cu sistemul de navigație. Noul sistem de monitorizare a atenției și oboselii șoferului Attention and Drowsiness Assist este inclus în dotarea standard în UE și monitorizează comportamentul șoferului, evaluează nivelul său de oboseală și declanșează avertizări vizuale și acustice prin intermediul Virtual Cockpit, dacă este necesar. Noul sistem utilizează un algoritm inovator pentru a identifica neatenția pe termen scurt (distragerea atenției) și neatenția pe termen lung (oboseala). Sistemul detectează abateri de la comportamentul normal la volan, la viteze de peste 65 km/h și evaluează continuu comportamentul șoferului pentru a trage concluzii cu privire la capacitatea sa de a conduce.

Dacă șoferul nu răspunde la niciuna dintre avertizările emise de sistem, sistemul opțional Emergency Assist va tensiona centurile de siguranță și va aplica un impuls asupra frânelor, pentru a încerca să activeze șoferul. Apoi sistemul va acționa luminile de avarie, va menține mașina pe banda sa și o va încetini până la oprire. De asemenea, Emergency Assist solicită automat ajutor prin intermediul funcției eCall. În cazul unui accident, până la zece airbag-uri protejează ocupanții autoturismului. Pe lângă airbag-urile pentru șofer și pasagerul din față și un airbag pentru genunchii șoferului, dotarea standard include airbag-uri laterale pentru scaunele din față, airbag-uri pentru cap și, pentru prima dată în această gamă, de asemenea, un airbag central între scaunele din față. Airbag-urile pentru laterale pentru locurile din spate sunt oferite ca dotare opțională.

Conectivitate: optimizări, recunoaștere vocală pe bază de AI și servicii noi

  • Experiență de utilizator optimizată: softul ChatGPT pe bază de AI va extinde funcționalitățile asistentului vocal Laura
  • Servicii on-line practice: Powerpass, Pay to Park și Pay to Fuel
  • Aplicația MyŠkoda a fost, de asemenea, actualizată: noul Superb este compatibil cu cea mai nouă versiune a aplicației

Noul Superb oferă acces de la distanță la și mai multe servicii on-line practice, prin intermediul celei mai noi versiuni a aplicației MyŠkoda pentru smartphone. Mai târziu pe parcursul acestui an, Superb va integra în sistemul său de infotainment și softul ChatCPT pe bază de AI, ceea ce va extinde semnificativ funcționalitățile asistentului vocal Laura.

Martin Jahn, Membru al Consiliului de Administrație Škoda Auto, responsabil pentru Vânzări și Marketing, a declarat: ”Superb asigură un nivel foarte ridicat de confort și spațiu foarte generos și este echipat cu sisteme de asistență de ultimă oră. Modelul din vârful gamei noastre de automobile cu motoare cu ardere internă dispune din nou de tot ceea ce este necesar pentru a fi însoțitorul perfect, în special pentru manageri și clienții de flotă. Peste 50% dintre automobilele vândute sunt folosite ca mașini de firmă. Mai mult, odată cu sistemul plug-in hibrid optimizat cu care este echipat Superb Combi iV, ce permite o autonomie electrică de până la 120 km, suntem acum optim poziționați pentru creșterea tot mai mare de care beneficiază acest segment de piață. Odată cu noua generație a modelului Superb, aducem conectivitatea la următorul nivel. Aplicația MyŠkoda ce dispune de noi funcții și servicii digitale, precum Pay to Fuel și Pay to Park și oferă valoare adăugată reală clienților, prin intermediul dispozitivelor lor mobile, la bordul autoturismelor lor și în viețile lor de zi cu zi.”

Gamă extinsă de funcții pentru asistentul vocal Laura

Softul ChatGPT funcționează pe bază de inteligență artificială (AI) și permite asistentului vocal Laura să răspundă la întrebări de cunoștințe generale, controlând totodată sistemul de infotainment al automobilului, navigația și sistemul de aer condiționat. Datorită inteligenței artificiale, sistemul va putea răspunde la întrebări tot mai complexe. ChatGPT nu va avea acces la informații despre automobilul în cauză și nici la date cu caracter personal. Toate interacțiunile vor fi imediat șterse, pentru a asigura protecția datelor. Sistemul de infotainment va dispune și de această dată de serviciul de Actualizare on-line a hărților, precum și de serviciul de Informații on-line din trafic.

Numeroase aplicații de infotainment, inclusiv Powerpass și noua aplicație Pay to Fuel

Soluția Škoda Powerpass pentru încărcarea modelelor electrice și hibride plug-in de la stațiile publice a fost integrată în aplicația MyŠkoda. Clienții își pot acum încărca automobilul Škoda Combi iV (de la o dată ulterioară și Superb iV), folosind un singur card și aplicația. Noua aplicație Pay to Fuel permite plata automată la anumite stații de alimentare, prin intermediul sistemului de infotainment al automobilului, iar Pay to Park îi arată șoferului în aplicația My Škoda, pe smartphone sau display-ul sistemului de infotainment, unde anume sunt locuri de parcare libere. Serviciul acesta îndrumă utilizatorul până la locul de parcare respectiv și îi permite, de asemenea, efectuarea plății aferente. Aplicația de infotainment Traffication le furnizează șoferilor informații actuale din trafic.

Aplicația actualizată MyŠkoda oferă numeroase opțiuni

Cea mai nouă versiune a aplicației MyŠkoda oferă acces avansat de la distanță, afișează poziția automobilului și poate descuia și încuia automobilul prin intermediul smartphone-ului. Proprietarii automobilului pot transfera destinațiile și rutele către sistemul de infotainment al automobilului și pot, de asemenea, accesa statisticile călătoriilor. Între funcțiile de acest tip oferite de Superb Combi iV se numără și gestionarea proceselor de încărcare. Pentru automobilele cu sisteme clasice de propulsie, aplicația oferă acces de la distanță la un sistem de încălzire staționară disponibil ca dotare opțională. Noua aplicație MyŠkoda oferă, de asemenea, un news feed dinamic cu imagini și articole din universul Škoda, precum și un program de loialitate ce le permite utilizatorilor să acumuleze puncte în urma efectuării anumitor activități.

Superb L&K: modelul din vârful gamei oferă dotări exclusive și detalii de design unice

Skoda Superb L&K interior

  • Dotarea standard bogată include faruri LED Matrix, DCC plus și direcția progresivă
  • Detalii exterioare sofisticate finisate în Unique Dark Chrome și embleme L&K pe aripile frontale
  • Variantă specifică L&K Suite Design Selection, cu piele naturală/piele artificială neagră sau cognac

Și la a patra generație a navei amiral a gamei Škoda de autoturisme cu motor cu ardere internă Superb, modelul premium L&K este din nou vârful de gamă. Detaliile exterioare finisate în nuanța elegantă Unique Dark Chrome și nivelul special de dotare L&K Suite Design Selection Suite, cu piele naturală combinată cu piele artificială de culoare neagră sau cognac, îi conferă un aer cu adevărat special acestei variante a modelului Superb. Dotarea standard include faruri LED Matrix, DCC plus și direcția progresivă Scaunele Ergo oferă încălzire, ventilație și o funcție de masaj cu zece perne de aer, pentru confort maxim. Iar sistemul de sunet Canton, cu 14 difuzoare asigură și experiențe acustice extraordinare. Superb L&K este disponibil atât ca în varianta limuzină, cât și cu caroserie Combi și poate fi comandat cu oricare dintre sistemele de propulsie ale gamei.

Pachet generos de dotări standard și finisaje Unique Dark Chrome pentru un plus de strălucire

Superb L&K dispune de o dotare standard deosebit de bogată. Acest nivel de echipare poartă denumirea L&K ca omagiu adus fondatorilor companiei Václav Laurin și Václav Klement și poate fi combinat cu oricare dintre sistemele de propulsie disponibile. De asemenea, dispune de numeroase detalii exterioare finisate în nuanța elegantă Unique Dark Chrome, inclusiv rama grilei Škoda frontale, decorul de la masca față și difuzorul spate, precum și inscripția Škoda din spate. Barele de plafon de la varianta Combi sunt finisate într-o nuanță exclusivă argintiu eloxat. Jantele din aliaj Belatrix de 18 inchi polișate cu finisaj antracit, precum și emblemele L&K de pe aripile față sunt incluse în dotarea standard. Farurile Matrix LED, blocurile optice spate cu LED și cu luminile de semnalizare dinamice, precum și hayonul cu acționare electrică și cu pedală virtuală fac parte, de asemenea, din dotările standard bogate ale acestei variante premium a modelului Superb. DCC plus și direcția progresivă permit atât condusul sportiv, cât și condusul deosebit de confortabil.

Variantă specifică L&K Suite Design Selection cu piele naturală/piele artificială neagră sau cognac

Superb L&K oferă L&K Suite Design Selection cu piele naturală/piele artificială neagră în dotarea standard; pachetul de piele naturală/piele artificială cognac este disponibil opțional. Toate tipurile de piele naturală utilizate sunt tăbăcite sustenabil. Pe tetiere este aplicat înscrisul Laurin & Klement. Scaunele Ergo sunt încălzite și ventilate și dispun de funcție de memorie, precum și de funcția Smart Comfort Entry și de o funcție de masaj cu zece perne controlate pneumatic. Planșa de bord și panourile portierelor sunt rafinate cu decor Softtouch Kida, completat de benzi decorative Unique Dark Chrome și iluminare ambientală. Panourile ușilor și suportul pentru genunchi sunt acoperite cu piele artificială asortată cromatic cu tapițeria scaunelor, la fel ca și secțiunea superioară a panoului de instrumente, care dispune și de cusături duble gri sau cognac. Cotiera centrală glisantă din spate și sistemul de sunet Canton cu 14 difuzoare sunt, de asemenea, dotări standard.

Istoria modelului: Škoda Superb de la începuturile sale, din anii 30 și până în prezent, trecând prin mai multe generații de inovații extraordinare

Noua Škoda Superb: mai mult spațiu și confort mai multă eficiență și siguranță

  • Până în prezent au fost fabricate în total peste 1.600.000 de unități din modelul Superb
  • Denumirea Superb are o tradiție îndelungată în calitate de model de vârf în gama producătorului auto ceh
  • A patra generație modernă a modelului Superb continuă această tradiție, cu tehnologii avansate și un design optimizat

Prima generație modernă a modelului Škoda Superb a fost lansată în 2001, la aproape șapte decenii de la introducerea pe piață a modelului original Superb, în 1934. Până în prezent au fost fabricate peste 1.600.000 de exemplare ale modelului. De-a lungul anilor, atât în varianta limuzină, cât și ca break, Superb a obținut numeroase premii internaționale, inclusiv premii ale unor reviste auto renumite.

Precursorul: primul model Superb a apărut în anii 30

În 1934, Škoda a trecut de la șasiul tubular la un nou concept, schimbându-și totodată sistemul nomenclaturii modelelor sale. Au fost introduse atunci noile modele bine-cunoscute Popular, Rapid și Favorit. În vârful gamei era o limuzină nouă cu patru uși: Škoda Superb. Superb a beneficiat de un nou șasiu solid, cu un tub central și suspensiile independente cu arcuri lamelare. Printre punctele forte ale modelului se mai numărau și sistemul electric de 12 volți și frânele cu tambur hidraulice cu un singur circuit. Pentru a asigura performanțe excelente, mașina era pusă în mișcare de un motor cu șase cilindri cu cilindreea de 2.492 cm3, combinat cu o transmisie manuală cu 4 trepte, dintre care treptele 3 și 4 sincronizate. Cel mai important era însă confortul ocupanților, o calitate ce a rămas o prioritate și pentru noua generație a modelului Superb.

Škoda Superb a fost produsă în mai multe serii, diferite ca design, caroserie, număr de locuri și motoare. În 1939, Škoda a introdus cea mai puternică versiune a modelului Superb. Superb 4000 a fost prima Škoda cu motor V8 cu supape în cap, având o cilindree de 3.990 cm3 și generând o putere de 72 kW. În timpul celui de-Al Doilea Război Mondial, Superb a fost produs ca automobil de transport persoane și ca ambulanță militară, dar și în variantă cabriolet. În Muzeul Škoda sunt expuse un Superb 913 argintiu din 1936, un Superb 3000 OHV negru din 1939, un Superb 4000 OHV auriu din 1948 și singurul Superb 4000 OHV care mai există în ziua de azi. Acesta are un motor V8 mai mare, din 1940 și este vopsit în maro închis. Muzeul deține, de asemenea, un exemplar mai vechi, un Superb 640 negru cu bej din 1935, care se găsește în prezent în curs de restaurare.

1936: modelul suplu, argintiu metalizat Superb 913

Superb 913 a fost o versiune actualizată a acestei serii. Avea un nou design frontal ce amintea de modelul Popular și compartimente separate pentru șofer și pasagerii din spate, cu două scaune de rezervă și caroseria vopsită în argintiu metalizat. Mașina era propulsată de un motor cu 6 cilindri, cu cilindreea de 2.914 cm3. Primul proprietar al unui astfel de automobil a fost Otakar Podhajský, un inginer de producție. După al Doilea Război Mondial, automobilul a servit drept taxi. În anii 70, acest Superb a fost achiziționat de Muzeul Škoda și a fost restaurat. Au fost construite în total 350 de exemplare ale acestui model.

1939: Superbul negru, antrenat de un motor revoluționar 3000 OHV

Gama 924 a reprezentat o modernizare majoră. Caroseria avea forme mai rotunjite, iar capota motorului din două elemente cu balamale centrale a fost înlocuită cu o capotă dintr-un singur element, ce se ridica spre spate. În 1938, Škoda a trecut la un motor mai eficient cu 6 cilindri, cu supapele în cap. Cilindreea a crescut la 3.137 cm3. 924 se distingea prin roțile de rezervă de după aripile din față. Automobilul expus în muzeu dispune, de asemenea, de compartimente separate pentru șofer și pasagerii din spate, cu două scaune de rezervă ce pot asigura în total 7 locuri în mașină. Autoturismul a fost achiziționat de la un colecționar privat care l-a restaurat în prealabil. De atunci, autoturismul a participat la raliuri clasice și alte evenimente auto din Europa, prin grija experților Muzeului Škoda.

1948: nestemata colecției – Superb-ul OHV auriu

Superb OHV a încheiat acest capitol istoric, oferind un design modern, cu numeroase detalii cromate, ce subliniau prestigiul modelului. Designul său se asemăna cu cel al modelului Škoda 1101 Tudor, care a fost fabricat în aceeași perioadă. A fost produs doar un număr limitat din acest model: 11 în Mladá Boleslav și 44 în Kvasiny. Șasiurile rămase au fost carosate de Uhlík și Sodomka. Automobilul expus este echipat cu un motor cu 6 cilindri cu cilindreea de 3.173 cm3 și a aparținut renumitului birou de turism “Joint Hotel and Accommodation Management” din Karlovy Vary. După ce a fost în uz timp de 20 de ani, mașina s-a ”pensionat” la Muzeul Škoda unde a fost restaurată până în cel mai mic detaliu, lucrările fiind finalizate în 2019.

2001: tradiția a fost adusă din nou la viață

La aproape 70 de ani de la primul Superb lansat în 1934, Škoda a relansat tradiționala denumire Superb. Prezentată la Salonul Auto de la Frankfurt în septembrie 2001, prima generație modernă Superb a devenit modelul emblematic al gamei Škoda de modele cu motor cu ardere internă, statut păstrat până în ziua de azi. Până în 2008 au fost produse aproximativ 137.000 de unități din prima generație Superb modernă. Acest Superb a fost primul model Škoda care a prezentat mai multe inovații tehnice ale mărcii, cum ar fi farurile bi-xenon, transmisia automată Tiptronic și funcția Coming Home, care menținea luminile de întâlnire aprinse pentru scurt timp după închiderea ușilor. Modelul a fost foarte apreciat și a câștigat numeroase premii, ca, de pildă, titlul de Cel mai bun automobil de import, acordat de revista germană Auto Bild.

2008: Lansarea celei de-a doua generații moderne

În 2008, Škoda a prezentat cea de-a doua generație a modelului modern Superb, și prima care a oferit tracțiune integrală opțională. Începând cu 2009, producătorul ceh și-a extins gama, incluzând și o variantă break: Superb Combi, versiunea extrem de spațioasă a modelului. Până în 2015, a doua generație Superb a avut 618.000 de cumpărători. Și a doua generație a câștigat multe premii internaționale: revista britanică Top Gear a numit-o ”Mașina de lux a anului” în 2009, iar în 2012, Superb a primit titlul ”Cel mai bun automobil de import”, conform votului cititorilor revistei germane auto motor und sport.

2015: începutul erei hibridelor

Lansată în februarie 2015, a treia versiune a Superb-ului modern, urmată la scurt timp și de varianta Combi, a fost construită pe platforma MQB a grupului Volkswagen. Echipat și de această dată cu tehnologii de ultimă generație, Superb a fost primul model Škoda care a prezentat șasiul adaptiv DCC, sistemul de climatizare cu reglaje pe trei zone și sisteme de asistență inovatoare, precum Traffic Jam Assist și Emergency Assist. De asemenea, portofoliul de dotări oferite pentru Superb a fost extins cu tempomatul adaptiv ACC, Lane Assist și Travel Assist. A treia generație a modelului Superb a fost generația cu cele mai mari vânzări totale până în prezent. Printre premiile internaționale s-a numărat în 2016 premiul Red Dot Award pentru design excepțional de produs. În 2017, cititorii revistei auto germane “AUTO Straßenverkehr” au votat Škoda Superb Combi ca fiind cel mai bun automobil de import la categoria 25.000-30.000 euro. Faceliftul din 2019 a introdus primul model hibrid plug-in al mărcii Škoda: Superb iV. De-a lungul tuturor generațiilor, peste 1.600.000 de modele Superb au fost produse în întreaga lume, iar cea de-a patra generație Superb este pregătită să continue povestea de succes a navei amiral Škoda.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.