Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Noii membri ai familiei ŠKODA OCTAVIA

#SkodaOctavia

Familia OCTAVIA a fost completată cu versiunile SCOUT și RS

  • ŠKODA OCTAVIA este una dintre gamele de automobile cu cel mai mare succes la nivel mondial, repurtând un volum anual de producție de circa 400.000 de unități
  • OCTAVIA a reușit deja de 30 de ori să ocupe locul 1 în topul vânzărilor anuale din Republica Cehă și a urcat în vârful statisticilor de vânzare și în Polonia, Austria și Elveția
  • Cele patru sisteme diferite de propulsie oferă o gamă largă de opțiuni: benzină, diesel și două tehnologii hibride
  • Noua generație EVO 2,0 TDI disponibilă în premieră pentru OCTAVIA SCOUT: cel mai puternic motor diesel din istoria OCTAVIA generează 147 kW (200 CP) și un cuplu de 400 Nm

Mladá Boleslav – ŠKODA OCTAVIA este modelul principal, de suflet și de volum, al mărcii cehești, situându-se în vârful topurilor de vânzări din numeroase țări europene. Iar acum, marca a adăugat în portofoliul celei de-a patra generații OCTAVIA un model SCOUT robust și un model RS sportiv. Electrificând propulsia cu noua tehnologie mild hybrid și cu două modele hibride OCTAVIA iV plug-in, ŠKODA a redus și mai mult emisiile de CO₂ ale portofoliului OCTAVIA. Versiunile iV ale popularului model pot să parcurgă până la 60 km fără să genereze emisii, conform ciclului WLTP. De asemenea, și modelele cu motoare cu ardere internă au fost optimizate în permanență, fiind acum chiar și mai eficiente. Totodată, ŠKODA a redus emisiile de oxizi de azot ale noii generații EVO de motoare diesel cu aproximativ 80%, în baza procesului de ”twin-dosing”. Oferind două variante de caroserie, tracțiune față sau tracțiune integrală, transmisie manuală sau DSG, precum și patru variante de propulsie (benzină, diesel, mild hybrid și plug-in hibrid), OCTAVIA are soluția optimă pentru fiecare client. Elementul central al sistemului de tracțiune integrală disponibil pentru OCTAVIA este un cuplaj multi-disc controlat electronic din a șasea generație, care, printre altele, este mult mai ușor decât predecesorul, datorită actualizărilor tehnice complexe de care beneficiază acum.

Bernhard Maier, Președintele ŠKODA AUTO, a declarat: ”Noua generație OCTAVIA este una dintre cele mai importante actualizări de model pe care ŠKODA le implementează anul acesta în portofoliul său și reprezintă o parte importantă a celei mai ample campanii de produs din istoria companiei. Am rafinat chiar și mai mult punctele forte ale modelului nostru principal și am mers mai departe și în privința designului, a siguranței și conectivității. Sunt convins că vom cuceri și de această dată din nou inimile clienților noștri, cu pachetul de ansamblu excelent pe care îl oferim.”

#SkodaOctavia

Povestea de succes a modelului ŠKODA OCTAVIA a început în 1959. Fiind al optulea model al mărcii de după cel de-Al Doilea Război Mondial și a opta ŠKODA echipată cu suspensiile independente ultra-moderne pentru fiecare roată, modelul a fost botezat cu cuvântul ce semnifică ”al optulea” în latină și care a devenit de atunci sinonim cu întreaga marcă. În 1961, a urmat prima OCTAVIA COMBI, ce a fost produsă până în 1971. În total au fost construite 360.000 de exemplare ale modelului OCTAVIA, inclusiv peste 54.000 de autoturisme COMBI. Succesorul modern al primului model OCTAVIA a preluat ștafeta în aprilie 1996. Limuzina distinctivă, cu hayonul său mare, a fost urmată de modelul și mai spațios OCTAVIA COMBI, în martie 1998, ce a avut succes foarte mare mai ales în Europa. Astfel, până în noiembrie 2010 au fost fabricate 970.000 de limuzine și peste 470.000 de COMBI. A doua generație a modelului OCTAVIA modern a fost lansată în 2004. Astfel, până în 2013 au fost fabricate 1,7 milioane de limuzine și 870.000 de break-uri ale acestei generații OCTAVIA. A treia generație OCTAVIA a fost lansată în noiembrie 2012 și a fost la rândul ei un mare succes, confirmat și de cei 2,5 milioane de clienți care au optat pentru această OCTAVIA până în primăvara anului 2020. Astfel, însumat, din 1959 și până în prezent, ŠKODA a produs 7 milioane de exemplare ale modelului OCTAVIA.

Bstseller-ul popular pe multe piețe este produs în cinci țări diferite

Acum, anual sunt produse 400.000 de OCTAVIA, modelul situându-se în topurile de vânzări ale multor țări. OCTAVIA a reușit de 30 de ori să ocupe locul 1 în topul vânzărilor anuale de pe piața de proveniență, Republica Cehă și a urcat pe locul unu al statisticilor de vânzare în 7 țări, printre care și în Polonia, Austria, Elveția și Finlanda. În Germania, care este piața a doua că volum de vânzare pentru ŠKODA, OCTAVIA a fost deja în mai mulți ani automobilul de import numărul 1. OCTAVIA COMBI, care este cel mai bine vândut model break din Europa joacă un rol important în acest sens. Modelul atât de popular internațional este singurul autoturism ŠKODA produs în 5 țări diferite: Republica Cehă, China, Rusia, Kazahstan și India.

O familie numeroasă

La fel ca generațiile anterioare, din gama celei de-a patra generații fac parte limuzina cu hayonul mare și cu o caroseria a căror forme o apropie foarte mult de un coupe, precum și versiunea COMBI, cu portbagajul de dimensiuni acum chiar și mai generoase (640 l). La un coeficient aerodinamic (cd) începând de la 0,24 la versiunea limuzină și 0,26 pentru COMBI, OCTAVIA este în ambele versiuni una dintre cele mai aerodinamice mașini din lume în acest segment. OCTAVIA SCOUT este disponibilă exclusiv în varianta COMBI, oferind în dotarea standard o caroserie cu elemente robuste și un pachet pentru drumuri grele ce îi ridică garda la sol ca dotare standard. Cele două varianta OCTAVIA hibride plug-in poartă emblema iV și generează 150 kW (204 CP) și respectiv OCTAVIA RS iV 180 kW (245 CP). Acestei versiuni RS i se alătură și una echipată cu un motor 2,0 TSI de 180 kW (245 CP) și alta dotată cu o unitate 2,0 TDI de 147 kW (200 CP). Cele două variante OCTAVIA e-TEC sunt echipate cu tehnologie mild hybrid.

ŠKODA OCTAVIA SCOUT: model COMBI robust cu design off-road

  • Noua generație OCTAVIA continuă povestea de succes a gamei SCOUT
  • COMBI multifuncțional atractiv, cu detalii robuste și garda la sol crescută cu 15 mm
  • Noua OCTAVIA SCOUT oferă acum chiar și mai mult spațiu și, pentru prima dată, poate fi comandată opțional și cu tracțiune față

A patra generație ŠKODA OCTAVIA și-a adăugat acum în gamă și versiunea SCOUT. Povestea de succes a acestui break cu detalii robuste, cu alură de automobil de off-road, garda la sol crescută și tracțiune integrală a început în anul 2007, fiind acum continuată de noua generație a celui mai popular model ŠKODA. Alături de designul său emoțional, COMBI-ul multifuncțional oferă chiar și mai mult spațiu decât predecesorul și este disponibil opțional și cu tracțiune față.

Oliver Stefani, Directorul departamentului de Design al mărcii ŠKODA, a explicat: ”Noua ŠKODA OCTAVIA SCOUT îmbină optim eleganța cu robustețea. Modelul beneficiază de linii mai emoționale și proporții mai dinamice, calități preluate de la cea mai nouă generație OCTAVIA. Designul de ansamblu este condimentat cu detaliile de design specifice gamei SCOUT, precum evazările marcante din plastic de la pasajele roților și pragurile laterale, precum și de barele de protecție cu scut cu aspect de aluminiu. Dispunând de un portbagaj ce a fost din nou mărit, OCTAVIA SCOUT este perfect echipată pentru a satisface toate creițele specifice unui stil de viață contemporan.”

ŠKODA oferă încă din 2007 modelele acestea SCOUT speciale cu alură off-road. Astfel, a doua generație OCTAVIA a fost primul model al producătorului ceh de automobile oferit cu look-ul aventuros și tracțiune integrală în dotarea standard. Acest autoturism a fost produs până în anul 2012, beneficiind de un upgrade în 2009. OCTAVIA a fost astfel modelul care a inițiat familia SCOUT în gama ŠKODA. Ulterior au fost oferite pe o perioadă limitată și variante ROOMSTER SCOUT și FABIA II SCOUT. În 2014 a fost lansată OCTAVIA SCOUT pe baza celei de-a treia generații a bestseller-ului. Acest model a fost echipat la facelift-ul din 2017 cu faruri distinctive formate din două module. În prezent, gama SCOUT include și SUV-urile KODIAQ și KAROQ, precum și nava-amiral a mărcii, SUPERB.

Câte o OCTAVIA pentru fiecare ocazie

Atât în vacanțele cu familia, cât și la cumpărăturile săptămânale sau în excursiile la munte cu mountain-bike-ul în portbagaj: noua ŠKODA OCTAVIA SCOUT, oferită exclusiv în versiunea de caroserie COMBI, este automobilul perfect pentru numeroase ocazii. Echipată cu Pachetul pentru drumuri grele în dotarea standard, inclusiv scut de protecție și garda la sol crescută cu 15 mm, OCTAVIA SCOUT este pregătită și pentru off-road, dar preferată de mulți și pentru tractarea remorcilor pentru bărci, de pildă, sau pentru rulote. Dotată cu motorul 2,0 TDI de 147 kW (200 CP), ŠKODA OCTAVIA SCOUT poate chiar tracta remorci cu frâne cu o greutate de până la 2.000 kg. La fel ca surorile sale din întreaga gamă OCTAVIA, și OCTAVIA SCOUT oferă acum și mai mult spațiu decât predecesoarea sa, având o lungime de 4.703 mm și lățimea de 1.829 mm, ceea ce înseamnă un plus de 16 mm în lungime și respectiv 15 mm în lățime, față de generația anterioară. Capacitatea cea mai mare a portbagajului din segment a crescut acum din nou, de data aceasta cu 30 l, la 640 l. Modelul SCOUT poate fi comandat cu farurile full-LED Matrix inovatoare, lansate în premieră pentru OCTAVIA. Tehnologia lor avansată îi permite șoferului să conducă cu luminile de drum în permanență activate. Automobilul oferă, de asemenea, o funcție animată Coming Home/Leaving Home și poartă înscrisul ŠKODA pe hayon.

OCTAVIA SCOUT dispune în premieră de două variante noi ale trenului de rulare: primul motor diesel de 200 CP pentru OCTAVIA și tracțiunea față opțională

Noul motor 2,0 TDI din generația EVO își sărbătorește premiera împreună cu noua OCTAVIA SCOUT. Este cel mai puternic motor diesel din istoria gamei, generând 147 kW (200 CP) și 400 Nm. De asemenea, ŠKODA oferă OCTAVIA SCOUT cu tracțiune față, suplimentar față de varianta cu tracțiune integrală. Clienții pot, de asemenea, opta pentru motorul 2,0 TDI de 85 kW/115 CP sau pentru 1,5 TSI de 110 kW (150 CP), fiecare dintre aceste motoare fiind disponibil cu transmisia manuală cu 6 trepte. O altă opțiune este versiunea e-TEC a motorului 1,5 TSI cu transmisia automată DSG cu 7 trepte și tehnologie mild hybrid. ŠKODA oferă în exclusivitate cele două motoare din vârful gamei: un 2,0 TSI de 140 kW (190 CP) și un 2,0 TDI de 147 kW (200 CP), precum și un 2,0 TDI de 110 kW (150 CP) cu tracțiune integrală și transmisie automată DSG cu 7 trepte.

Tehnologia 4×4 optimizează propulsia la condusul în off-road și la tractarea remorcilor

Tehnologia 4×4 de ultimă oră de care beneficiază ŠKODA OCTAVIA SCOUT transferă automat o parte a cuplului spre roțile din spate, în doar câteva fracțiuni de secundă, atunci când puntea din față nu mai are suficientă tracțiune. Astfel crește siguranța la deplasarea pe suprafețe acoperite cu noroi sau zăpadă, dar și pe asfaltul uscat, iar propulsia este optimizată în off-road, dar și la tractarea unei remorci. Sistemul ŠKODA de tracțiune integrală este interconectat cu anumite sisteme de asistență, precum sistemul ABS ce împiedică blocarea roților la frânare sau sistemul electronic ESC de stabilizare, diferențialul blocabil electronic EDS și funcția sa extinsă XDS+. Unitatea electronică de comandă poate astfel reacționa la condițiile de mers schimbătoare, în doar câteva milisecunde, astfel încât fiecare roată să poată fi controlată separat și țintit. La rularea liberă, la sarcini reduse sau la deplasarea în linie dreaptă, automobilul este pus în mișcare predominant prin intermediul punții față. Dar ori de câte ori situația o impune, va fi activată și puntea din spate, pentru a asigura tracțiune adițională. Modul Off-road opțional, ce face parte din Funcția de selectare a modului de condus, duce performanțele dinamice pe teren accidentat cu un pas și mai departe.

Cuplaj de nouă generație pentru o tracțiune integrală și mai eficientă

Elementul central al sistemului de tracțiune integrală oferit pentru ŠKODA OCTAVIA este cuplajul multi-disc controlat electronic, care a ajuns acum la a șasea generație. Pentru această nouă generație, designul cuplajului a fost înnoit în detaliu. Astfel a devenit mai ușor cu aproape 0,8 kg, iar eficiența sa a fost optimizată datorită utilizării uleiului cu valori reduse de frecare, precum și a reducerii presiunii de contact inițiale și a optimizării lubrifierii interne. Astfel consumul de combustibil scade la rândul să, inclusiv la utilizarea în regim 4×4. Sistemul beneficiază acum și de o unitate electronică de comandă (ECU) integrată, ceea ce face ca cea externă folosită anterior să nu mai fie necesară. Această unitate ECU determină setările necesare în funcție de modul de condus selectat și ajustează setările în consecință. În modul Eco, de pildă, softul evaluează stilul de condus al clientului pentru a determina dacă la momentul respectiv este necesară tracțiunea integrală și, dacă e nevoie, închide complet motorul electric care antrenează pompa de ulei. Când devine necesară tracțiunea 4×4, sistemul este reactivat instantaneu.

Design robust, cu detalii specifice gamei SCOUT

Barele de protecție distinctive din față și din spate, fiecare accentuate de scutul cu finisaj cu aspect de aluminiu, precum și elementele din plastic negru aplicate la pasajele roților, la praguri și pe marginea inferioară a portierelor protejează caroseria modelului OCTAVIA și îi rafinează designul de ansamblu, ce este optim completat cu jantele din aliaj ușor de 18 inchi Braga cu finisaj argintiu sau de jantele din aliaj ușor opționale Manaslu de 19 inchi. Difuzoarele din față și din spate, barele de plafon și ramele geamurilor sunt finisate în argintiu, asemeni carcaselor oglinzilor exterioare încălzite, ajustabile și pliabile electric, ce dispun și de funcție automată anti-orbire. OCTAVIA SCOUT este echipată în dotarea standard și cu proiectoare de ceață cu LED și poartă emblemele exclusive SCOUT pe aripile sale din față.

Noul design interior OCTAVIA cu fler de SCOUT

Noua OCTAVIA SCOUT a preluat și noul interior al modelului ŠKODA OCTAVIA, ce creează o senzație inedită de spațiu generos și simplifică operarea funcțiilor autoturismului. Bordul cu design modular nou este dispus pe mai multe niveluri, incluzând un ecran central cu diagonala de până la 10 inchi. Consola centrală ce se remarcă prin liniile elegante și clare este rafinată cu detalii cromate, ce pot fi observate și pe noile panouri ale portierelor și pe mânere. Materialele moi de pe portiere și panoul de instrumente accentuează atmosfera premium de la interior. Noul volan multifuncțional cu două spițe și acoperit cu piele oferă un total de 14 funcții diferite, ce pot fi accesate cu ajutorul butoanelor noi. Versiunea încălzită a volanului este opțională. Elementele exclusive de decor de pe panoul de instrumente, precum și tapițeria ThermoFlux și emblemele de pe scaunele din față sunt toate specifice gamei SCOUT. La bordul noii OCTAVIA SCOUT, tapițeria, volanul, cotierele și panoul de instrumente sunt toate rafinate cu cusăturile contrastante Maro Tabor, iar pedalierul este finisat cu decor de aluminiu. Automobilul mai beneficiază la interior și de decor cromat, oglindă retrovizoare cu funcție automată anti-orbire și covorașe textile, precum și de emblema SCOUT de întâmpinare pe ecranul de start al display-ului central. Sistemele de infotainment oferite pentru OCTAVIA SCOUT fac parte din cea mai nouă generație a matricei modulare de sisteme de infotainment a Grupului Volkswagen și dispun de touchscreen de 10 inchi, precum și de asistentul vocal digital Laura.

În premieră: Head-up Display, Climatronic cu reglaje pe 3 zone și tehnologie shift-by-wire

La fel ca la toate modelele actuale OCTAVIA, noua iluminare ambientală cu LED scaldă și la OCTAVIA SCOUT portierele din față, panoul de instrumente și zona de la picioare în lumină indirectă, ce poate fi colorată într-una dintre cele 30 de culori RGB selectabile de către șofer. Panoul de instrumente și portierele din față pot fi iluminate într-o culoare diferită față de zona de la picioare. Fiind o premieră pentru OCTAVIA, Head-up Display-ul opțional proiectează informațiile importante în câmpul vizual direct al șoferului, adică pe parbrizul ce poate fi opțional și încălzit. Astfel șoferul poate citi aici viteza, recomandările sistemului de navigație, indicatoarele de circulație și informațiile sistemelor de asistență active. În gama dotărilor modelului intră, de asemenea, în premieră, sistemul de climatizare Climatronic cu reglaje pe 3 zone și oglinzile laterale frontale cu izolare fonică, ce reduc și mai mult zgomotele la interior. Folosind sistemul de acces fără cheie (KESSY), oferit ca dotare standard, acum puteți deschide încă de la început oricare dintre cele patru uși ale mașinii. În echiparea standard este inclusă și frâna de parcare electromecanică. La automobilele echipate cu transmisia automată DSG, treptele pot fi schimbare folosind un mic comutator de pe consola centrală. Acesta transmite comenzile electronic, făcând uz de tehnologia shift-by-wire, care este încă o premieră interesantă în gama ŠKODA.

ŠKODA OCTAVIA RS: sportiva de performanță

  • Versiunea cea mai agilă a gamei OCTAVIA oferă spre alegere sisteme diferite de propulsie
  • La fel ca hibridul plug-in RS iV, versiunea cu motorul 2,0 TSI pe benzină generează 180 kW (245 CP), iar motorul diesel 2,0 TDI furnizează 147 kW (200 CP)
  • Specifice gamei RS: accentele negre din interiorul sportiv
  • Controlul dinamic al șasiului asigură o manevrabilitate deosebit de dinamică în modul Sport

ŠKODA își continuă și la a patra generație ŠKODA OCTAVIA tradiția modelelor RS de înaltă performanță. Dar acum, producătorul ceh de automobile oferă pentru prima dată trei sisteme diferite de propulsie, alăturând versiunilor OCTAVIA RS pe benzină și diesel și varianta OCTAVIA RS iV, primul hibrid plug-in RS al mărcii. OCTAVIA RS 2,0 TSI și OCTAVIA RS iV furnizează fiecare 180 kW (245 CP). Varianta cu motor 2,0 TDI generează 147 kW (200 CP) și este singurul model din gama RS ce poate fi dotat opțional cu tracțiune integrală. Toate cele trei variante dispun de detalii sportive la exterior, inclusiv accente negre în stil RS. În interiorul cu design dinamic predomină negrul.

Povestea de succes a gamei ŠKODA RS a început în anul 2000, cu prima generație OCTAVIA, iar de atunci, cele mai sportive variante ale diferitelor game de modele ŠKODA din producția de serie poartă emblema distinctivă RS. Abrevierea vine de la Rally Sport și evocă prototipurile automobilelor de raliu ŠKODA 180 RS și 200 RS, precum și succesul repurtat de ŠKODA 130 RS în anii 70 la Raliul de la Monte Carlo. ŠKODA a construit peste 17.600 de exemplare din prima generație OCTAVIA RS, ce avea sub capotă un motor turbo de 1,8 litri și genera 132 kW (180 kW). Inițial a fost oferită în varianta limuzină, iar apoi, în 2002, a intrat în producție și varianta COMBI. Mai apoi, din a doua generație ŠKODA OCTAVIA RS au fost fabricate peste 87.800 de exemplare dotate cu motor pe benzină de 147 kW (200 CP) sau, în premieră, cu un diesel, și anume de 125 kW (170 CP). A treia generație OCTAVIA RS a fost lansată în 2013 și a cunoscut un succes chiar și mai mare. A fost primul model ce a purtat bandoul reflector roșu pe hayon, care, de atunci, a devenit un detaliu definitoriu pentru gama RS. Inițial acest RS a fost oferit cu un motor pe benzină de 162 kW (220 CP), la care ulterior au fost adăugate încă două propulsoare pe benzină: 169 kW (230 CP) și 180 kW (245 CP). O altă variantă a fost motorul diesel 2,0 TDI de 135 kW (184 CP), ce a oferit tracțiunea integrală în premieră pentru un RS. Din această generație au fost produse în total 172.000 de unități. În Germania, Marea Britanie și Elveția, versiunile RS reprezintă acum peste 20% dintre vânzările gamei.

Trei variante de sisteme de propulsie

A patra generație OCTAVIA RS le oferă clienților spre alegere în premieră o gamă de motorizări compusă din trei sisteme diferite de propulsie. Generând 180 kW (245 CP), noua OCTAVIA RS iV cu sistem hibrid plug-in și transmisia automată DSG cu 6 trepte de viteză furnizează aceeași putere ca OCTAVIA RS echipată cu motorul 2,0 TSI pe benzină cu transmisia manuală cu 6 trepte sau transmisia automată DSG cu 7 trepte. Varianta cu motorul diesel 2,0 TDI oferă 147 kW (200 CP) și este disponibilă exclusiv cu transmisia automată DSG cu 7 trepte și poate fi echipată opțional cu tracțiune integrală. Unitatea electronică de control a tracțiunii integrale opționale reacționează în câteva fracțiuni de secundă la modificările condițiilor de mers, ajutând șoferul să manevreze automobilul, de exemplu, în virajele abordate cu viteză mai mare. În aceste situații, când sarcina de pe roata aflată pe interiorul virajului este redusă, sistemul transferă o parte a cuplului spre roata opusă, menținând astfel tracțiunea la un nivel ridicat.

František Drábek, Directorul departamentului Modele Compacte din cadrul ŠKODA AUTO, a explicat: ”Indiferent de sistemul de propulsie pe care îl vor alege fanii RS, modelele ŠKODA OCTAVIA RS se vor ridica la nivelul așteptărilor lor, îmbinând performanțele ridicate, deja familiare clienților noștri, cu caracterul practic la utilizarea în cotidian.”

Alură sportivă, cu detalii RS negre

Variantele RS au beneficiat încă de la primele generații de un design și mai dinamic decât celelalte variante din gama OCTAVIA. Astfel, alături de măștile exclusive din față și din spate, acestea dispun și de numeroase alte detalii negre, precum, de pildă, grila radiatorului în stilul specific mărcii ŠKODA, difuzorul și așa-numitele air-curtains de deasupra proiectoarelor de ceață cu LED. Carcasele oglinzilor exterioare și ramele geamurilor sunt, de asemenea, finisate în negru gloss. La varianta COMBI, adițional și barele de plafon sunt negre. În partea din spate a limuzinei, aeroflaps-urile, difuzorul din spate și eleronul sunt toate finisate în negru gloss. Eleronul versiunii COMBI este vopsit în culoarea caroseriei. Modelele RS rulează ca dotare standard pe jante negre de 18 inchi cu etrierele roșii, în stil specific gamei RS. Jantele de 19 de inchi sunt oferite ca dotare opțională. Versiunile sportive din vârful gamei OCTAVIA sunt marcate ca atare cu emblemele vRS de pe grila radiatorului și hayon. Printre dotările standard se numără și farurile Matrix full-LED, care sunt introduse în premieră în gama OCTAVIA.

Interior dinamic, în stil RS

La interiorul modelelor OCTAVIA RS predomină negrul, iar volanul multifuncțional îmbrăcat în piele se remarcă prin designul nou cu trei spițe și emblema RS. Butoanele de pe volan au fost rearanjate și dispun de finisaje cromate. Autoturismele echipate cu transmisia automată DSG dispun și de padele pentru schimbarea treptelor de viteză. Scaunele sport din față cu tetierele integrate sunt acoperite cu tapițerie textilă neagră, iar scaunele ergonomice opționale sunt acoperite cu Alcantara®, piele și piele ecologică și au adâncimea ajustabilă și funcție de masaj. Scaunele sunt rafinate cu emblema RS și cusături decorative roșii sau gri argintiu, ce pot fi observate și pe volanul îmbrăcat în piele, pe cotiere și panoul de instrumente acoperit cu Alcantara®. Bandourile decorative cu efect de carbon și pedalierul cu design de aluminiu desăvârșesc cu eleganță designul sportiv al interiorului.

Virtual Cockpit cu layout Sport, plus funcția de selectare a modului de condus cu modul RS în dotarea standard

Modelele RS dispun în dotarea standard de panoul de instrumente Virtual Cockpit, ce are în acest caz un layout Sport adițional. Versiunile RS sunt echipate standard și cu funcția de selectare a modului de condus (Driving Mode Select), ce include și un nou mod RS de conducere. Toate sistemele de asistență a șoferului oferite pentru a patra generație OCTAVIA sunt, desigur, disponibile și pentru versiunile RS. Printre acestea se numără, de exemplu, asistentul pentru evitarea coliziunilor, asistentul la virare, funcția de avertizare la ieșirea din automobil și funcția de avertizare pentru traficul local.

Funcții noi pentru sistemul de control dinamic al șasiului

Dinamismul celor trei modele situate în vârful gamei este asigurat de sistemul direcției progresive (dotare standard) și de suspensiile sport specifice gamei RS, ce reduc garda la sol cu 15 mm pentru versiunile 2,0 TSI și 2,0 TDI. Sistemul de control sport al șasiului DCC este disponibil ca dotare opțională și ajustează constant amortizarea, permițând astfel un stil de condus deosebit de dinamic în modul Sport. Cu funcția de selectare a modului de condus Driving Mode Select, DCC permite ajustarea mai multor parametrii, ca de pildă a celor de reglare a suspensiilor, amortizării și direcției sau modul de funcționare a transmisiei automate DSG, în vederea adaptării la preferințele șoferului. Aceste ajustări pot fi efectuate cu ajutorul cursorului de pe ecranul tactil central. Garda la sol a modelului OCTAVIA RS iV rămâne neschimbată când automobilul este echipat cu DCC. La versiunile TSI, diferențialul blocabil electronic cu derapare limitată VAQ asigură o mai bună tracțiune pe puntea față. Cele două cele mai puternice versiuni au frâne de 17 inchi, iar varianta diesel este echipată cu frâne de 16 inchi pe față și de 15 inchi pe spate.

Sistemele de propulsie: hibrid plug-in, mild hybrid, diesel și benzină

  • ŠKODA oferă o gamă foarte variată de sisteme de propulsie pentru a patra generație OCTAVIA
  • Electrificare cu două variante hibrid plug-in și cu noua tehnologie mild hybrid
  • Motoarele diesel din noua generație EVO emit cu până la 80% mai puțin oxid de azot

Mai eficientă, electrificată, sustenabilă și mai variată ca niciodată: ŠKODA OCTAVIA la a patra generație este disponibilă cu patru sisteme diferite de propulsie. Alături de motoarele pe benzină și diesel, clienții pot opta acum și pentru două variante electrificate. Astfel, călcând pe urmele navei-amiral SUPERB, OCTAVIA va fi a doua ŠKODA disponibilă în variantă hibridă plug-in. Ca premieră pentru marca ŠKODA, OCTAVIA oferă tehnologia mild hybrid, sub forma celor două modele OCTAVIA e-TEC.

Christian Strube, Membru al Consiliului de Administrație ŠKODA, responsabil pentru Dezvoltare Tehnică a declarat: ”Pentru a patra generație oferim cea mai mare varietate de sisteme de propulsie disponibilă vreodată pentru o ŠKODA. Oricine își va găsi soluția optimă în gama de motorizări compusă din patru variante diferite de propulsie. De asemenea, electrificând propulsia cu noua tehnologie mild hybrid și cu versiunile hibride plug-in OCTAVIA iV, reducem din nou emisiile de CO₂. Variantele iV se pot deplasa pe o distanță de până la 60 km fără a genera deloc emisii, conform ciclului WLTP. De asemenea, ne dezvoltăm în permanență și motoarele cu ardere internă, acestea devenind din nou mai eficiente. Totodată, am redus cu aproximativ 80% emisiile de oxizi de azot ale noii generații EVO de motoare diesel, în baza procesului de ”twin-dosing”.”

Călcând pe urmele navei-amiral SUPERB, OCTAVIA va fi a doua ŠKODA disponibilă în variantă hibridă plug-in. La sportiva OCTAVIA RS iV, din vârful gamei, motorul 1,4 TSI pe benzină de 110 kW (150 CP) și motorul electric de 85 kW generează împreună 180 kW (245 CP) și un cuplu maxim de 400 Nm. La OCTAVIA iV, care este disponibilă cu orice linie de echipare începând cu Ambition, dar cu excepția SCOUT, cuplul este de 350 Nm, iar puterea totală de 150 kW (204 CP). Transmisia automată DSG cu 6 trepte este operată electronic, în baza tehnologiei shift-by-wire. Versiunea limuzină oferă o capacitate a portbagajului de 450 l, iar varianta COMBI 490 l.

OCTAVIA iV are o autonomie electrică de 60 km conform ciclului WLTP

Alături de bateria clasică de 12 V ce este instalată în portbagaj, ambele variante OCTAVIA iV dispun și de o baterie litiu-ion de înaltă tensiune, ce are capacitatea de 37 Ah, adică 13 kWh. Conform ciclului WLTP, automobilele se pot deplasa astfel pe o distanță de 60 km în modul pur electric, deci fără a genera emisii pe această distanță. Astfel, emisiile mixte de CO₂ ale modelului se situează sub 30 g/km. Drept urmare, modelul îndeplinește deja cerințele normei de poluare viitoare Euro 6d. Bateria poate fi încărcată convenabil de acasă, de la o priză casnică uzuală sau de la un wallbox. Conectorul pentru încărcare este ascuns sub o clapetă pe aripa frontală, pe partea șoferului. Clapeta poate fi deschisă prin acționarea butonului aferent de pe panoul ușii șoferului.

Premieră: primele motoare eŠKODA cu tehnologie mild hybrid

ŠKODA va oferi în premieră pentru marcă tehnologia mild hybrid, sub forma modelelor sale OCTAVIA e-TEC. Dacă sunt echipate cu transmisia automată DSG cu 7 trepte, motoarele 1,0 TSI 81 kW (110 CP) cu trei cilindri și 1,5 TSI de 110 kW (150 CP) cu patru cilindri sunt susținute de un motor electric de 48 de volți care are rol de demaror și de alternator și este antrenat cu o curea și o baterie litiu-ion de 48 de volți. Bateria de 0,6 kWh este instalată sub scaunul pasagerului din față și poate fi încărcată exclusiv prin recuperarea energiei de frânare. Această baterie poate, de asemenea, alimenta bateria de 12 volți cu energie electrică, folosind convertorul de curent continuu. Dar rolul principal al tehnologiei mild hybrid este de a susține motorul cu ardere internă când e nevoie, cu un boost electric de până la 50 Nm, astfel că variantele e-TEC pot rula liber cu motorul cu ardere internă complet oprit. Consumul poate fi în acest fel redus cu până la 0,4 l per 100 km, ceea ce însemnă și reduceri ale emisiilor de CO2. De asemenea, motorul poate fi pornit și oprit mult mai rapid și mai lin, cu vibrații mai reduse. Autoturismele OCTAVIA cu tehnologie mild hybrid pot fi identificate imediat, datorită emblemei e-TEc de pe hayon.

* Valorile menționate sunt încă provizorii și ar putea fi eventual revizuite.

Motoare pe benzină și diesel optimizate, din generația EVO

Cele trei motoare diesel disponibile pentru OCTAVIA aparțin celei mai noi generații EVO și îndeplinesc deja cerințele normei viitoare de poluare, Euro 6d. Sistemul avansat SCR de tratare a gazelor de evacuare reduce cu până la 80% emisiile de oxizi de azot (NOx), deoarece soluția AdBlue® este injectată prin intermediul procesului avansat twin dosing în fața celor două convertoare catalitice ce sunt dispuse succesiv în cadrul sistemului. Noul motor 2,0 TDI generează 85 kW (115 CP), 110 kW (150 CP) sau 147 kW (200 CP) și consumă cu până la 0,4 l de motorină mai puțin per 100 km decât predecesorii comparabili, datorită, de pildă, a mecanismului mai eficient, dar și a turbosuflantei cu geometria variabilă a turbinei ce a fost, de asemenea, eficientizată. Versiunile pe benzină sunt, de asemenea, echipate cu motoare EVO eficientizate grație stratului cu plasmă ce a fost aplicat pe interiorul cilindrilor. Motoarele acestea lucrează la o presiune de până la 350 bari, iar varianta 1,0 TSI cu trei cilindri generează 81 kW (110 CP) și dispune de o turbosuflantă cu geometria variabilă a turbinei, făcând uz de eficientul ciclu Miller pentru procesul de combustie. Varianta 1,5 TSI cu patru cilindri furnizează 110 kW (150 CP) și dispune de managementul activ al cilindrilor (ACT), ce reduce consumul dezactivând automat doi cilindri când sarcina este redusă. Motorul 2,0 TSI de 140 kW (190 CP) are patru cilindri și, la fel ca motorul diesel din vârful gamei, este combinat cu transmisia automată DSG cu 7 trepte și cu tracțiune integrală în dotarea standard. Noua OCTAVIA dispune, de asemenea, de noua generație a transmisiei manuale MQ281, ce, pentru 1,5 TSI de 110 kW, reduce emisiile de CO₂ cu 1,4 g/km conform ciclului WLTP și comparativ cu cutia anterioară, MQ250. Comparativ cu cutia de viteze MQ350, la motorul TDI de 110 kW emisiile de CO2 sunt reduse cu 2,4 g/km conform WLTP.

Conectivitate și siguranță: sisteme moderne de infotainment, primul Head-up Display și sisteme noi de asistență

  • Noua OCTAVIA oferă un ecran central de 10 inchi, afișaj Virtual Cockpit revizuit și, în premieră, un Head-up Display
  • Clienții pot alege unul dintre cele trei sisteme de infotainment oferite și pot fi în permanență on-line, datorită eSIM-ului integrat
  • Asistentul pentru evitarea coliziunilor, asistentul la virare și funcția de avertizare la ieșirea din automobil sunt disponibile toate în premieră

Noua ŠKODA OCTAVIA beneficiază de sisteme din cea mai nouă generație a matricei modulare de sisteme de infotainment, precum și de conectivitate avansată, grație eSIM-ului integrat. La toate acestea este adăugat desigur și un nivel ridicat de siguranță activă și pasivă, datorită noilor sisteme de asistență, plus multe altele. Cu ecrane centrale cu diagonala de până la 10 inchi, cu afișajul Virtual Cockpit revizuit cu noi layout-uri și Head-up Display-ul lansat în gama ŠKODA odată cu noua OCTAVIA, cel de la volan are întotdeauna toate informațiile importante la îndemână. Noile sisteme de siguranță, precum asistentul pentru evitarea coliziunilor, asistentul la virare și avertizarea la ieșirea din mașină sporesc la rândul lor siguranța.

Cele trei sisteme de infotainment oferite pentru ŠKODA OCTAVIA provin din cea mai nouă generație a matricei modulare de sisteme de infotainment a Grupului Volkswagen și sunt dotate cu un eSIM integrat. Aceasta înseamnă că ŠKODA OCTAVIA este permanent on-line și dă acces la serviciile on-line mobile ŠKODA Connect, ca de pildă la funcția Service Proactive (asistență telefonică în caz de pană). De asemenea, Infotainment Online permite accesul avansat de la distanță la automobil, precum și calcularea rutelor de navigație în baza informațiilor on-line și a informațiilor în timp real din trafic. Chiar și sistemul radio Swing de intrare în gamă dispune de un ecran tactil personalizabil de 8,25 inchi și de DAB. De asemenea, oferă tehnologia wireless SmartLink de conectare a smartphone-urilor, precum și Android Auto, Apple CarPlay, MirrorLink™ și aplicații de infotainment, ca de exemplu cele pentru informații meteo sau știri.

Sistemul de infotainment Bolero pentru care funcția de navigație poate fi activată ulterior și sistemul de infotainment Columbus au ambele ecran de 10 inchi. Ambele sisteme pot fi folosite cu comenzi prin gesturi sau comenzi vocale, cu ajutorul asistentului digital al mărcii ŠKODA numit Laura, care înțelege propoziții rostite în șase limbi diferite, în limbaj uzual. Hărțile vor fi actualizate on-line. Sunt, de asemenea, disponibile funcții precum radio on-line și servicii de streaming pentru muzică și TV. Sistemul de infotainment superior se numește Columbus și poate afișa hărțile de navigație la zoom diferit față de Virtual Cockpit. Această nouă funcție de zoom poate fi ajustată cu ajutorul unui așa-numit Touch Slider ce poate fi, de asemenea, folosit pentru reglarea volumului.

Virtual Cockpit revizuit și primul Head-up Display din gama ŠKODA

Afișajul digital Virtual Cockpit poate fi personalizat după preferințe, iar ŠKODA i-a crescut diagonala la 10,25 inchi, pentru a putea fi utilizat și mai simplu. Șoferul poate alege dintre patru layout-uri diferite: Basic, Clasic, Navigație și Sisteme de asistență a șoferului. De asemenea, el poate specifica ce informații dorește să vadă, folosind butoanele de pe volanul multifuncțional. În layout-ul ”Sisteme de asistență a șoferului”, sistemele activate sunt redate tridimensional și sunt afișate, de asemenea, pe display-ul central. Pentru prima dată la ŠKODA, afișajul Virtual Cockpit poate fi completat opțional cu un nou Head-up Display. În acest caz, unitatea electronică aferentă va genera o imagine în baza datelor precum viteza, instrucțiunile de navigație, indicatoarele de circulație identificate sau sistemele de asistență active. Această imagine va fi proiectată pe parbriz, în câmpul vizual imediat al șoferului, astfel că el nu mai este nevoit să-și ia privirea de la șosea pentru a se informa.

Asistentul pentru evitarea coliziunilor, asistentul la virare și funcția de avertizare la ieșirea din automobil sunt oferite în premieră

A patra generație a familiei OCTAVIA include sisteme de asistență utilizate în premieră la marca ŠKODA. Astfel, asistentul pentru evitarea coliziunilor asistă manevrele evazive, amplificând asistarea direcției. Astfel contribuie la evitarea coliziunilor cu pietonii, bicicliștii sau cu alte vehicule. În intersecții, asistentul la virare poate detecta din fază incipientă vehiculele ce vin din sens opus și poate astfel avertiza șoferul sau chiar opri automat automobilul. Sistemul de avertizare pentru ieșirea din mașină avertizează ocupanții automobilului dacă un alt vehicul sau ciclist se apropie de autoturism din spate când se deschide portiera. O altă dotare nouă este funcția de avertizare pentru traficul local, ce semnalează automat șoferului incidentele din zona în care se află autoturismul, ca de pildă capătul unei coloane de mașini.

Sistemele de asistență noi și sistemele optimizate pentru OCTAVIA

Pentru OCTAVIA au fost acum lansate noi sisteme de asistență și, de asemenea, mai multe sisteme disponibile și până în prezent au fost acum actualizate. De exemplu, Area View face uz de patru camere pentru a furniza șoferului o vedere panoramică de 360 de grade asupra vecinătății imediate a autoturismului, ceea ce simplifică manevrele strânse, inclusiv de parcare. Un alt exemplu ar fi Side Assist, care detectează vehiculele care se apropie din spate sau în unghiul mort, pe o arie de monitorizare de 70 m. În oraș, Front Assist cu funcția predictivă de monitorizare a pietonilor și funcția de protecție a bicicliștilor avertizează vizual, acustic și printr-o ușoară acționare a frânelor cu privire la riscul unei coliziuni. De asemenea, sistemul inițiază oprirea de urgență dacă este necesar.

Noua versiune predictivă a tempomatului folosește, de asemenea, imaginile de la camera video montată la nivelul parbrizului, precum și datele provenite de la sistemul de navigație, pentru a ajusta automat viteza la condițiile de drum. Acest sistem, împreună cu Funcția de identificare a indicatoarelor de circulație, cu funcția Lane Assist adaptivă, care poate detecta și șantierele rutiere, cu Asistentul pentru ambuteiaje Traffic Jam Assist și Emergency Assist formează pachetul Travel Assist. Cu Hands-on Detect, Travel Assist poate verifica dacă șoferul atinge volanul din 15 in 15 secunde sau dacă acesta nu mai deține controlul asupra automobilului, din cauza unei eventuale urgențe medicale. Într-un astfel de caz, Emergency Assist va activa luminile de avarie ale autoturismului și va opri autoturismul pe banda sa de rulare.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.