Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Narada continuă „Reacție pentru educație”: în contextul digitalizării învățământului, aproximativ 300.000 de copii nu au acces la educația online

Narada livrare tablete Rudeni
  • Platforma de crowdfunding inițiată de Narada este deja funcțională, iar primii profesori înscriși își ajută copiii cu tablete.
  • 27% dintre profesorii înscriși în agregator declară că au nevoie de ajutor din partea unui voluntar pentru a se familiariza cu platformele digitale.
  • Oricine poate ajuta: pot dona persoanele fizice și juridice care vor să contribuie la acoperirea necesităților profesorilor și elevilor de a se conecta la educația digitală.

În contextul amânării deschiderii școlilor până în toamnă și a digitalizării învățământului, Narada își propune să intensifice în această perioadă campania „Reacție pentru educație” astfel încât fiecare copil care merge la școală să aibă acces online la lecții, iar profesorii să fie pregătiți să se adapteze eficient acestui tranzit.

Acum mai mult ca oricând este nevoie de susținere atât pentru copii, cât și pentru profesori, astfel încât trecerea de la învățământul tradițional la cel digital să fie una reușită. Narada pune deja la dispoziție o platformă de crowdfunding pentru profesori, în care pot dona persoanele fizice și juridice care vor să contribuie la acoperirea necesităților profesorilor și elevilor de a se conecta la educația digitală.

Primele statistici „Reacție pentru Educație”

În ultimele 5 săptămâni, agregatorul de nevoi dedicat profesorilor a primit aplicații de la aproape 1.500 de cadre didactice, prin formularul aflat la adresa https://narada.ro/reactie-pentru-educatie/profesori/. După ce a reușit deja să ducă tablete și cele necesare studiului la copii din medii defavorizate sau către profesori care s-au înscris în platformă, echipa Narada și comunitatea sa de 100 de voluntari își intensifică acum misiunea de a uni mediul privat cu cel educațional, mai ales că în noul context al digitalizării învățământului elevii au nevoie de profesori care îi ghidează, nu de profesori care le împărtășesc informații la care și ei au acces oricând.

Narada livrare tablete Rudeni

Totodată, pentru zona urbană, trecerea de la educație tradițională la cea digitală poate fi mai ușoară datorită existenței unor resurse materiale, însă educația digitală poate fi la fel de eficientă pentru mediul rural în cazul în care există tehnologia necesară.

Iată cum arată în cifre primele statistici înregistrate în platforma dedicată (rezultate live aici: Reacțiepentrueducațierezultate:

  • Un total de 1.475 de profesori din toată țara au completat formularul de nevoi.
  • Cei 1475 de profesori din agregator au 136.981 de elevi și au exprimat nevoi urgente pentru 21.068 de elevi (adică 15,4% din total), care nu se pot conecta la educația digitală fie pentru că nu au conexiune la internet, fie device-uri, fie ambele.
  • 10.372 de elevi au nevoie de acces la internet, ceea ce înseamnă 7,5% din total.
  • 136 de profesori au nevoie de device-uri pentru folosința proprie, deci între 9% – 10% dintre profesorii care au completat formularul.
  • Păstrând raportul eșantionului din agregator, raportat la populația totală școlară și excluzând unitățile școlare din medii nedefavorizate, Narada estimează aproximativ 300.000 de copii deconectați de la educație în acest moment, fie din cauza lipsei de acces la internet, fie pentru că nu au minimum un device prin care să se conecteze.
  • 407 profesori (27%) declară că au nevoie de ajutor din partea unui voluntar Narada pentru a se familiariza cu platformele digitale.
  • 154 profesori au nevoie de licențe software pentru ei și elevii lor, astfel încât să își poată continua activitatea în mediul digital.
  • Contrinbuțiile financiare din agregator sunt între 100 – 900 lei, cu o medie de 300 lei per donator. Sunt binevenite în continuare donațiile de orice valoare.
  • Județele în care au fost completate cele mai multe formulare și e nivelul cel mai mare de necesități sunt Iași, Galați, Dolj, Olt, Covasna, Constanța.

Apel la implicare

Formularul de nevoi pentru profesori funcționează ca un instrument de crowdfunding, adică facilitează implicarea comunității locale pentru profesorii, copiii și școlile din mediile vulnerabile în această perioadă de salt al educației în mediul digital. De exemplu, Cristian Petrescu, învățător Teach for Romania în Rudeni Chitila, și-a finanțat prin platformă nevoia din procesul de educație cu un buget de aproximativ 1400 euro, la care se adaugă o donație extra de 93 de tablete de la o companie.

Totul în doar câteva zile de promovare a paginii sale din agregator. Via platforma naradiană de crowdfunding pentru profesori, Cristian Petrescu a făcut astfel încât copiii lui să aibă tablete și toate cele necesare pentru educația digitală. Folosind formularul de nevoi alocat profesorilor și ulterior promovând pagina sa cu necesități, nu doar că și-a atins targetul, dar l-a și depășit cu 300% datorită unei alte donații primite din partea unei companii. Au urmat apoi două zile întregi de inițializat tablete, instalat aplicații și ulterior livrarea din poartă în poartă, operațiuni de care s-a ocupat echipa Narada.

Astfel, cine dorește să contribuie poate:

  • să distribuie formularul și să asiste profesorii din medii defavorizate în completarea lui. Înscrierea în formular nu echivalează cu certitudinea finanțării cazului, care depinde în continuare de eficiența cu care profesorul își promovează aplicația în comunitate, în grupul de părinți și pe canalele sale de social-media.
  • să aleagă unul din cazurile profesorilor înscriși pe platformă și să contribuie financiar sau cu device-uri. Alegerea cazurilor se face apăsând pe județul de pe harta în care se dorește a se face contribuția, ulterior alegând aplicația profesorului pe care dorește să îl sprijine și apoi contribuind material prin mijloacele disponibile pe pagina cazului.
  • să promoveze pe canalele proprii de social media, dar și prin alte mijloace în propria comunitate paginile profesorilor pe care dorește să îi ajute, astfel încât să atragă și alte persoane din comunitate care doresc să contribuie.
  • Să redirecționeze resurse existente în mediul de business pentru susținerea proiectului, dar și pentru achizițiile directe către profesori.
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.