Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Mesajul campaniei #PeBune? este prezent în aproape 1000 de locuri de parcare dedicate persoanelor cu dizabilități

campanie PeBune
  • Peste 8.500* de autovehicule sunt adaptate pentru șoferi și pasageri cu dizabilități din România
  • Aproape 1.000 de locuri de parcare sunt semnalizate cu vizualul campaniei;
  • Magazinele partenere din 133 de localități din țară găzduiesc mesajul campaniei la locurile de parcare dedicate.

Campania #PeBune? aniversează anul acesta 4 ani de la lansare. În acest interval, mesajul campaniei pentru eliberarea locurilor de parcare dedicate persoanelor cu dizabilități și ocupate abuziv a ajuns în aproape 1.000 de locuri de parcare dedicate, din 133 de localități din România.

#PeBune

Prin mesajul: „Persoanele cu dizabilități nu își doresc loc de parcare dedicat, însă au nevoie de el”, campania se adresează șoferilor cu și fără dizabilități, viitorilor șoferi și pietonilor, și transmite îndemnul de respectare a unuia dintre drepturile persoanelor cu dizabilități din România. Obiectivul este de a convinge șoferii fără dizabilități să elibereze locurile de parcare care nu le sunt dedicate și de a-i încuraja și pe alții să le urmeze exemplul.

La nivel național, peste 8.500 de șoferi și pasageri cu dizabilități folosesc autovehicule adaptate pentru a se deplasa, conform datelor oferite de Registrul Auto Român, la solicitarea înaintată de Fundația Motivation România, aferente perioadei ianuarie 2012 – iulie 2021.

„Sunt reguli de circulație pe care le respectăm cu toții pentru că vrem să ajungem cu bine acasă, la serviciu sau oriunde este destinația noastră. Iar asta ne face egali în trafic. Sunt un șofer cu dizabilități, iar într-o parcare publică, încerc să identific locurile de parcare dedicate. Ține de noroc să identific cu ușurință locurile semnalizate corespunzător. Nu de puține ori am avut surpriza neplăcută ca acele locuri să fie ocupate abuziv de alți conducători auto, fără dizabilități. În astfel de momente am resimțit acut sentimentul de inegalitate. Îmi doresc ca prin campania #PeBune? lipsa de informare să se diminueze, pentru a deveni cu toții parteneri egali în trafic și nu numai”, a declarat Dan Humă, utilizator de scaun rulant și instructor de viață independentă.

Campania constă în amplasarea la locurile de parcare dedicate persoanelor cu dizabilități a unor panouri cu vizualul campaniei, distribuirea de pliante informative, difuzarea clipului video pe canalele de comunicare interne și externe ale partenerilor, precum și mesaje online în social media. Toate acestea urmăresc informarea publicului larg în vederea creșterii accesului șoferilor sau pasagerilor cu dizabilități la locurile de parcare dedicate lor.

Campania #PeBune? este sprijinită de parteneri centre comerciale, magazine cu produse de uz larg, precum și de instituții publice, la nivel național.

„De 4 ani ducem mesajul campaniei #PeBune? în cât mai multe medii, pentru a ajunge la un număr cât mai mare de persoane. Credem, în continuare, că este important să informăm, să educăm participanții la trafic despre importanța locurilor de parcare dedicate persoanelor cu dizabilități. Ne dorim să ținem cât mai mult activă campania, pentru ca mesajul de a lăsa libere acele locuri de parcare dedicate persoanelor cu dizabilități care au nevoie de ele, să ajungă în cât mai multe orașe din România”, a declarat Cristian Ispas, director general al Fundației Motivation România.

Anul acesta, la aniversarea celor 4 ani de implementare, campania se bucură de sprijinul partenerului Lidl România, care a răspuns apelului Fundației Motivation de a transmite mesajul campaniei printr-o nouă componentă, anume colantarea unui autobuz pe traseul liniei 104 din București.

Campania „#PeBune?” a fost lansată în noiembrie 2017 în peste 260 de magazine Mega Image, iar ulterior, s-au alăturat și alți parteneri: Lidl România, IKEA România, Mega Mall, Sun Plaza, Centrul Comercial Drumul Taberelor, Shopping City Buzău, Shopping City Târgu Jiu, Coresi Shopping Resort, Centrul Comercial Felicia. În prezent, îndemnul campaniei se regăsește în magazinele partenere din 133 de orașe din România.

Ideea campaniei a fost conturată în cadrul proiectului „8 ore peste program pentru o cauză bună” al Fundației Comunitare București, care a adunat laolaltă pentru o întâlnire de lucru, profesioniști din mai multe arii profesionale și ONG-uri.

*8.573 este numărul total de autovehicule adaptate și omologate pentru pasagerii și șoferii cu dizabilități din România. Cifra face referire la perioada ianuarie 2012 – iulie 2021 și este oferită de Registrul Auto Român la solicitarea Fundației Motivation România.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.