Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Lipsa locurilor la liceu afectează elevii din România. 52,4% din elevii care au susținut Evaluarea Națională anul acesta nu au intrat la liceele dorite

visual Spark School

Rezultatele finale ale Evaluării Naționale din acest an arată că 76,4% dintre elevii care au susținut examenele au obținut media de promovare la liceu. Este pentru prima dată când media de admitere la liceu este formată exclusiv din media de la Evaluarea Națională.

1 din 2 elevi nu a intrat la liceul pe care și l-a dorit

În ceea ce privește repartizarea computerizată în funcție de opțiuni, conform Ministerului Educației, în prima etapă, din 19 iulie, la prima opțiune au fost repartizați 52.896 de elevi, adică 47,6% din total, arată datele analizate de Spark School. Cu alte cuvinte, 52,4% dintre absolvenții de gimnaziu nu au intrat la liceul pe care și l-au dorit, aceștia fiind repartizați la a doua, a treia, a patra, a cincea sau chiar a șasea opțiune completată.

Unde ajung elevii care nu prind loc la liceu după repartizarea computerizată?

Problemele la admiterea la liceu au fost generate de-a lungul anilor de subfinanțarea sistemului de educație și reducerea numărului de locuri la liceele teoretice, ceea ce a dus la creșterea învățământului privat ca alternativă pentru cei care nu pot intra la licee de stat. La finalul anului școlar trecut, 2022-2023, de exemplu, 1.216 elevi din București nu au prins un loc la liceu după repartizarea computerizată, deși au promovat Evaluarea Națională.

visual Spark School

Elevii care nu reușesc să intre la licee teoretice se îndreaptă către școli profesionale, licee tehnologice sau învățământul dual, dar mulți aleg liceele private ca alternativă. Liceele private au devenit din ce în ce mai populare în România, numărul lor crescând de la 13 în 2009 la 67 în prezent, datorită cererii mari cauzate de problemele din sistemul de stat.

Ce alternative au cei pentru care sistemul tradițional nu este o opțiune?

Una dintre opțiunile din sistemul privat este Spark School, un liceu global hibrid care reprezintă o alternativă internațională la sistemul de educație tradițional. Spark School oferă o alternativă familiilor care nu se pot integra într-un sistem tradițional, din numeroase motive – cei care și-au pierdut încrederea în sistem, cei care au nevoi diferite, cei care au interese diferite, nomazii, expatriații, cei care preferă un sistem în stil homeschooling sau pur și simplu cei care au nevoie de resurse suplimentare de învățare.

Un sistem educațional diferit, bazat pe flexibilitate, adaptat în totalitate nevoilor familiilor și ale adolescenților

Spark School este locul în care fiecare elev poate să învețe ce vrea, când vrea și unde vrea, având la dispoziție un sistem hibrid bazat pe flexibilitate, atât în mediu online cât și în persoană, prin intermediul hub-urilor educaționale. Întregul sistem este conceput pe modul în care tinerii sunt obișnuiți să învețe, cu activități în clasă, dar și offline, bazate pe nevoile lor. La Spark School, elevii sunt cei care stabilesc curricula, și au parte de un proces de învățare personalizat, la alegerea lor, adaptat la viitor, în funcție de nevoile lor și în propriile lor condiții.

Fiecare elev este îndrumat spre cariera care se potrivește cel mai bine cu potențialul, pasiunile și nevoile sale sociale și financiare. Elevii au oportunitatea de a opta pentru numeroase materii care fac parte din sistemul tradițional de educație – matematică, istorie, geografie, chimie, biologie, informatică, engleză, franceză, spaniolă sau germană, dar pot alege să studieze și materiile viitorului, cum ar fi business, media, tehnologia informației, educație juridică, turism și călătorii sau contabilitate, astfel încât să își dezvolte aptitudini și competențe potrivite pentru viitor!

Trei piloni de bază

Spark a fost construit ca un model educațional bazat pe trei piloni care, împreună, vor contribui la dezvoltarea integrată a elevilor și transformarea lor în adulți pregătiți pentru viitor.

Academics – Spark urmează curriculumul sistemului educațional Britanic și este conceput să fie: accesibil, coerent, inclusiv, echilibrat, relevant, cuprinzător și adaptabil nevoilor și ritmului individual al fiecărui elev.

Wellbeing – Oferta Spark este creată în jurul bunăstării comunității de elevi, familii și personal. Toți membrii comunității beneficiază de suport continuu și oportunități de dezvoltare personală oferite de echipe de specialiști.

Future readiness – Elevii sunt îndrumați să conducă proiecte care îi ajută să își descopere pasiunile, să facă o diferență pentru ei înșiși și pentru comunitatea extinsă, și să dezvolte un set de abilități “soft”, esențiale pentru succesul într-o societate globală.

Educatie flexibilă, născută în România

Spark School s-a născut în România, ca o alternativă la sistemul actual de educație. Fondatorul este Ruxandra Mercea, care ocupă rolul de fondator & Head of Spark School, și care ocupă și rolul de Director Executiv al Transylvania College, una dintre primele școli private internaționale din România.

„Mi-am petrecut cea mai mare parte a carierei investind în transformarea educației. Am avut mereu o pasiune deosebită pentru inovare, iar aceasta m-a adus în postura de a pune bazele Spark School. Suntem cu toții extrem de pasionați de ideea de flexibilitate în educație. Pentru noi, flexibilizarea sistemului de educație, pentru ca elevii să fie pregătiți pentru viitor, este un obiectiv pe care ne dorim cu ardoare să îl îndeplinim. Sunt încântată că avem deja un impact semnificativ în viața elevilor și familiilor care fac parte deja din sistemul Spark și vom continua misiunea de a schimba modul în care elevii învață în perioada liceului.” – Ruxandra Mercea, fondator & Head of Spark School

Un liceu international, cu 40.000 de elevi în 2028

Până acum, 90 de elevi din 19 țări s-au înscris în Spark, fiind liceul potrivit pentru nevoile adolescentilor și ale familiilor lor, iar alți elevi cu vârsta de peste 13 ani sunt așteptați să se înscrie pentru programele full-time sau part time în următoarele 12 luni. Pe termen lung, obiectivul este ca până în anul 2028, 40.000 de elevi din întreaga lume să studieze într-unul din liceele Spark International School.

Mai multe informații despre Spark School, alternativa sistemului tradițional de educație din România, găsiți aici: https://spark.school/.

Spark este o școală acreditată Cambridge și ICEOTAS (International Council Education Otherwise Than A School), un organism care acordă acreditări pentru sistemele non-standard de educație.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.