Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

IT&S: obiectivul principal pe 2009 ramane profitul

Trimestrul 4 al 2009 ar putea să aducă o evoluție a vânzărilor cu 20-25% mai bună decât trimestrul precedent

IT&S, companie cu peste 14 ani vechime ce activează în industria de IT&C ca importator şi distribuitor al unor mărci clasa A pe categoriile Copy & Print, Document Management & IT Solutions şi Imaging & Multimedia, anunță trecerea de la un obiectiv bazat pe cifra de afaceri în 2008 la un obiectiv bazat pe profitabilitate în 2009. Conform IT&S, cifra de afaceri a companiei a fost de 23 de milioane de euro anul trecut, având o rată a  profitului de aproximativ 3%. În 2009, într-o piață în care majoritatea jucătorilor înregistrează pierderi importante, segmentul de distribuție IT fiind estimat să scadă cu 50% în 2009, managementul IT&S a stabilit ca principal obiectiv menținerea firmei pe profit.

Referindu-se la aceste obiective, Dana Iorga, Directorul General al IT&S, declară: „În primele nouă luni am evoluat în ritmul pieței, care a scăzut anul acesta la aproximativ 50% față de valoarea anului 2008. Dacă anul trecut piața ajungea la aproximativ 1,5 miliarde de euro, pentru 2009 aceasta este estimată la 600-800 milioane de euro. În ceea ce privește trimestrul patru, ne așteptăm la o evoluție a vânzărilor cu 20-25% mai bună decât trimestrul precedent. Având în vedere că trimestrul similar al anului precedent înseamnă debutul crizei și o scădere a vânzărilor, procentual, scăderea va fi mai mică decât ceea ce s-a prognozat.
« Este greu de crezut că cineva va crește anul acesta. Cu toate că în anii trecuți am avut creșteri consistente ale cifrei de afaceri (cu peste 35%), în acest an compania a decis să limiteze finanțările riscante și să se concentreze pe obținerea de profit. ”
”Comparativ cu piaţa, noi suntem bine”, adaugă Dana Iorga. ”Ca şi companie, ţinând cont de faptul că în 2008 cifra de afaceri a crescut şi că am încheiat anul precendent pe profit, suntem relativ mulţumiţi, mai ales dacă ne raportăm la piaţă. IT&S este, în prezent, o companie stabilă, cu un mix de finanțare sănătos și nevolatil, nu există probleme de restituire a împrumuturilor, nu avem restanțe la furnizori și nici debite mari de încasat de la parteneri”, încheie Directorul General al companiei.

În 2009, IT&S a pus un accent mai mare pe produsele  de tip “entry level” şi si-a susţinut baza de revânzători pentru a trece mai uşor peste schimbările din piaţă.
“Pentru 2009, ne-am propus să rămânem pe profit, întrucât condițiile de piață din 2009 nu vor aduce creșteri nici la cifra de afaceri și nici pe profit pentru nici o companie, dar în special pentru cele din IT&C. Am făcut acest lucru diversificând portofoliul de produse și aducând noi mărci în portofoliu, diversificare ce ne-a ajutat să suplinim anumite scăderi din piaţă“, punctează Dana Iorga, referindu-se la strategia companiei pe 2009.

Referitor la piață, oficialii IT&S apreciază că primul trimestru al anului 2009 a fost cel mai slab din punct de vedere al profitului, atât din cauza stocurilor importante achiziționate la finalul anului 2008, dar și pe fondul diminuărilor de prețuri operate astfel încât să fie atrași mai mulți cumpărători. Pe de altă parte, din punct de vedere al volumelor, cea mai slabă perioadă a fost între aprilie și iunie.

Printre măsurile luate de companie pentru a rezista în criză s-au numărat reașezarea, din punct de vedere al mărcilor și al categoriilor, a portofoliului de produse importate, limitarea finanțării pentru companiile considerate de firmele de asigurare ca având risc mare de neplată, ajustarea tuturor costurilor de operare, inclusiv diminuarea numărului de angajați – de la 43, anul trecut, la 35, în prezent- și renegocierea contractelor pentru chirie.

„Avem 1.700 de distribuitori activi și am fost mult mai restrictivi în ceea ce privește liniile de creditare către parteneri; la colaborarea cu unii am renunțat după ce am încercat să ajungem la o soluție convenabilă de partea ambelor părți în ceea ce privește termenii financiari. Unii dintre ei s-au orientat către servicii și astfel reușesc să supraviețuiască, alții mai reușesc să vândă și hardware, dar destul de greu. În retail nu lucrăm cu anumite canale în acest an. Să lucrezi cu un client care are 100 sau 70 de magazine înseamnă să oferi o linie de credit considerabilă cu termene de plată lungi. Am hotărât să lucrăm mai mult cu magazinele cash&carry si hypermarket pentru că până nu se va așeza puțin piața, nu suntem dispuși să riscăm”, a afirmat directoarea IT&S.

În ceea ce privește portofoliul de produse, Dana Iorga afirmă că a pus accentul pe produsele de nișă care asigură o profitabilitate mai bună  semnându-se noi contracte cum ar fi cel cu Fujitsu pentru importul si distribuția de scannere speciale și de mare capacitate, dar a semnat și parteneriate cu mărci precum Acer care au succes pe piață în acest an.

Astfel, dacă în 2007-2008, produsele cele mai ieftine care aduc marginile brute de profit cele mai mici (2-4%) însemnau în jur de 85 % din cifra de afaceri a companiei IT&S, acum, acestea înseamnă în jur de două treimi din afaceri, lăsând loc produselor de nivel mediu și mai ales celor premium care au margini brute de profit de până la 10%.

Referitor la piaţa de IT, după cum declară oficialii IT&S, începând cu toamna anului 2008, toate companiile au întâmpinat reduceri de buget datorate reducerilor consumului, dar şi deprecierii considerabile a leului faţă de euro şi dolar. Perioada a fost marcată şi de scăderi de vânzări.

În 2009, cele mai mari scăderi de vânzări au fost la imprimantele simple (-80% față de 2008), multifuncționale (-60%), desktop-uri (- 70%, în special din cauza lipsei proiectelor guvernamentale), laptopuri (-40%).
Pe de altă parte, ca număr de unități vândute, au rămas constante televizoarele LCD și cele cu plasmă (care de asemenea au scăzut valoric ca urmare a micșorării prețurilor) precum și routerele wireless.
În ceea ce privește valoarea, cele mai afectate au fost produsele achiziționate în dolari din cauza cursului valutar, 40% dintre produsele importate de IT&S fiind din țări în care se folosește dolarul.

Pentru PC-uri, asa cum se menționa mai sus, s-au înregistrat, de asemenea, scăderi. 70 % este procentul scăderii ca număr de unități, datorat lipsei licitațiilor publice, unde se vindeau majoritatea PC-urilor. În Q3 (trimestru), vânzarea PC-urilor a scăzut cu 71%, iar calculatoarele portabile, cu 42%. În ansamblul său, acest segment a suferit o scădere de aproximativ 60%.

Pentru IT&S, anul 2010 va însemna o îmbogățire a portofoliului de produse, atât cu mărci din segmentul de IT cu cerere mare pe piață (laptop-uri, netbook-uri) dar și cu cele de nișă care să permită oferirea de soluții integrate, precum și participarea în proiecte mari.

 Toate aceste măsuri care vizează înregistrarea de profit au ca scop dezvoltarea companiei după terminarea crizei.

„Criza se va încheia la un moment dat și va începe creșterea. Daca nu îți conservi resursele nu ai cu ce să crești. De aceea, noi vrem să ne conservăm aceste resurse, pentru ca atunci când va fi nevoie să accelerăm să ne fie ușor să câștigam în volum. Eu cred că sectorul de IT va continua să scadă ușor în 2010 pentru că nu văd o revenire economică decat în a doua jumătate a anului. Dacă economia va începe să crească, în a doua jumătate a anului viitor va crește cu 0,5% și din păcate acest lucru nu se va reflecta în creșteri ale cifrelor de afaceri pe IT, ci doar în reduceri ale pierderilor . În mod sigur într-un an sau doi întreaga economie va arăta diferit, iar cei care nu sunt viabili vor părăsi scena pentru că acum sunt multe companii care sunt găuri negre”, a încheiat managerul IT&S.

Bucuresti, 14.12.2009

{mosloadposition user9} {mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.