Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Interviu Oana Păuna, content writer: Mi-aș fi dorit să știu că pentru a face vânzări nu am nevoie de niciun curs de vânzări

Oana Păuna, Creative content writer

Vă invităm să o cunoașteți pe Oana Păuna, Creative content writer la www.oanapauna.ro prin intermediul acestei discuții despre găsirea vocației, depășirea anxietății, dezvoltarea personală continuă și… copywriting, desigur. 

Oana Păuna, Creative content writer
Oana Păuna, Creative content writer

Pentru început, te rog să ne spui câte ceva despre tine

Sunt Oana Păuna, un content writer de 30 ani, stabilit în București, îndrăgostit de cuvinte, poezie, frumos și oameni, dar și de călătorii. Am absolvit facultatea de Științe Economice, din cadrul Universității Petrol-Gaze din Ploiești, specializarea Contabilitate și Informatică de Gestiune în 2015. Știu, lucrez într-un cu totul alt domeniu. Nu este întâmplător că am studiat un domeniu atât de tehnic, eu am o latură logică și analitică destul de bine dezvoltată și la acea vreme credeam că este cea mai bună alegere.

Primul meu job a fost de Analist sisteme de salarizare la o firmă româno-franceză cu sediul în Dristor, București. Am rezistat doar 3 luni și apoi mi-am dat demisia. M-am întors la freelancing, prima mea dragoste și cea care m-a inspirat să mă descopăr. A fost o călătorie intensă, de descoperire și de reinventare, de dărâmare a zidurilor interioare pentru a vedea orizonturi mai însorite. Apoi am lucrat un an jumătate recepționeră într-un hotel din Ploiești, loc în care am învățat contabilitate primară și să vorbesc în mai multe limbi străine fără emoții. Am devenit sociabilă și prietenoasă, mai ales cu turiștii străini. De aici, am plecat la un job de asistent SEO la o agenție de marketing, apoi am rămas acasă să fac freelancing fulltime.

Din 2019 lucrez remote full time defintiiv și irevocabil. A fost cea mai bună veste să fiu concediată atunci. Acum văd altfel, pe moment nu a fost vreo bucurie extraordinară. Un NU a lăsat un imens spațiu pentru un mare DA: freelancing și antreprenoriat full time. O nouă viață începea atunci. O viață plină de bucurii, împliniri și realizări minunate. De la scrierea de conținut pentru site-uri, am ajuns să fac social media și mai nou training pe tema scrisului și a găsirii pasiunii.
Când, de ce (motive concrete – săturat de lucru pentru șef, dorința de a avea programul propriu, mai mulți bani etc – ce a fost pentru tine relevant, povestea dacă e una specială) și cum ai făcut pasul către antreprenoriat?

O concediere a fost pasul care mi-a spus: de azi încolo te ocupi mai mult de PFA-ul tău. Nu a fost alegerea mea, dar a fost imboldul de care aveam nevoie ca să mă dedic full time pasiunii mele și procesului de dezvoltare a sinelui, depășire a limitărilor.

De la a lucra singură la a aduce doi colegi în echipă a fost doar un pas: disperarea, frustrarea, dorința, nebunia și curajul. De la sentimentul că singură nu pot mări veniturile, nu pot lua prea multe proiecte simultan, am înțeles rapid că va trebui, dureros sau necesar, șoc și groază, să deleg. Delegarea e teama fiecărui freelancer. Se ridică o mulțime de întrebări: dacă nu e ca mine, dacă nu e bun, dacă nu oferă calitate, dacă nu ne vom înțelege și multe asemenea.

Aici TU ca freelancer-în-devenire-antreprenor va trebui să lucrezi cu mintea ta pentru a nu pasa anxietatea și temerile tale noului colaborator.

Flexibilitatea pe orice plan este motivația principală care spune că nu voi mai fi angajata nimănui niciodată. Să-mi aleg colaboratorii, clienții, programul, locația, proiectele – asta vreau să fac. Să-mi creez o viață pe care la 80 ani să NU o regret, ci să fiu mândră de fiecare decizie și an trăit. Să fiu împlinită.

Ce servicii oferi acum și cine sunt clienții tăi?

Ofer servicii de content writing și social media antreprenorilor și agențiilor de marketing. Pe scurt, scriu articole de blog, texte pentru pagini web, landing page-uri, descrieri de produse, prezentări de tot felul, postări social media text + vizual cu ajutorul unei colaboratoare graphic designer.

Clienții mei sunt soloprenori care fac de toate în businessul lor în domeniul lumânărilor parfumate, produselor de make-up, ulei de măsline, produse cosmetice, jucării, mobilă vintage, cabinet dentar și cabinet veterinar, cabinet de analiză posturală, bijuterie online, broker de credite, coach și trainer, producător handmade de brățări și agenții de marketing care caută un colaborator extern pentru delegare sarcini.

Care a fost cea mai mare provocare în business pentru tine? Și cum ai depășit această provocare?

Anxietatea. Cea mai mare provocare pe orice plan. De ce? Pentru că afectează tot. Nu este o boală, dar oferă niște simptome care te pot face să crezi că ești bolnav și nu o să te vindeci niciodată.

Nu puteam vorbi la telefon fără să simt că mor, nu puteam merge la întâlniri de afaceri/interviuri fără să simt că o să vomit pe interlocutor, nu țineam un interviu online fără senzații în tot corpul, mi-era teamă de judecata și critica oamenilor și multe altele care mă țineau pe loc.

Aceste temeri nejustificate te țin departe de pitch-uit investitori, căutat colaboratori, găsit soluții outside the box și orice alt artificiu care pentru unii este simplu, iar pentru tine imposibil și care te-ar putea ajuta să scalezi afacerea.

Am lucrat foarte mult cu mine cu ajutorul mentorilor mei și rezultatele s-au văzut zi de zi. Dezvoltarea personală este un proces continuu, dar extrem de satisfăcător.

Ce îți propui pentru acest an și pentru următorul?

Îmi propun să cresc cu măcar 10% veniturile nete lunare și să mai aduc în echipă 1 sau 2 colaboratori remote.

Ți-ai atins obiectivele pe care ți le-ai propus când ai lansat afacerea? Dacă da, ai ales unele noi? Dacă nu, care e cea mai mare piedică?

Da, mi-am depășit obiectivele. Anul trecut nici nu speram să ajung unde sunt astăzi. Mereu setez ceva nou, mă ajută să fiu focusată, motivată și să trag mai tare zi de zi.

Te-ai confruntat cu auto-limitări? Cum le-ai făcut față? Ce sfaturi ai pentru cei care trec prin aceleași temeri?

Sindromul impostorului, teama de judecată, hoții de timp, procrastinarea, burnout-ul, le cunosc pe toate. Și ele mă știu foarte bine. Am ales să nu mai fim prieteni. Să ne vedem fiecare de drum.

Toate m-au ținut foarte mult în loc. Poate că nu aș mai fi pierdut ani dacă renunțam la anumite narative interioare negative mai devreme, mai rapid, mai ușor. Schimbările sunt grele, dar nu imposibile când ne dorim o viață mai bună.

Mentorii din mediul online m-au ajutat foarte mult, barterul cu diverși coachi și psihoterapeuți la fel. Cărțile, podcasturile, discuțiile, networkingul, grupurile de suport – toate ajută dacă ai mintea deschisă. Poți culege informații valoroase de peste tot. Să le pună pe hârtie și să își facă un plan de dezvoltare personală. Luând fiecare temere în parte și efectuând taskuri pentru a scăpa de ea, lucrurile vor merge spre mai bine. Efortul, planul, perseverența, hotărârea și ambiția, acestea formează un cocktail imbatabil. Cred foarte mult în munca interioară. Rezultatele vin întotdeauna. Când, depinde de fiecare.
Privind în urmă, ce ți-ai fi dorit să știi când ți-ai lansat afacerea? La ce nu te așteptai și ți s-a întâmplat ca antreprenor?

Mi-aș fi dorit să știu că pentru a face vânzări nu am nevoie de niciun curs de vânzări, ci de lucrul cu sinele, meditație, hipnoză, cărți, podcasturi despre psihicul uman, încredere în sine, stimă de sine, respect de sine, iubire de sine, a impune limite și a trasa respectul, cursuri de dicție și public speaking, ateliere de leadership și comunicare. Dar și mai mult de atât: a vorbi cu oamenii. Așa se fac vânzările. Așa ne dezvoltăm.

Mă așteptam ca oamenii să fie la fel de sinceri, serioși și transparenți ca mine. Mi-am luat țeapă de câteva ori chiar de la români, oameni care păreau foarte de încredere. Am înțeles că a cere avans este un must-do, nu un MOFT.

Care ar fi top 5 sfaturi pe care le-ai da cuiva care vrea să urmeze aceeași cale, a antreprenoriatului?

1. Crede în visul tău!
2. Redu importanța vocilor negative!
3. Înconjoară-te de freelanceri și antreprenori: mediul potrivit bate obiceiurile negative din trecut.
4. Fă-ți plan de dezvoltare personală!
5. Învață să vorbești în public și controlează anxietatea!

Și să încheiem pe o notă personală: Spune-ne 5 lucruri pe care nu le știe lumea despre tine.

1. Când eram mică îmi doream să fiu cântăreață sau scriitoare. Bănuiesc că 50% s-a adeverit.
2. Îmi plac păsările foarte mult, visez să am o turmă de rățuște la casa mea.
3. Mi-e frică de câini. Nu întotdeauna, dar cam la general.
4. Nu știu să înot și mi-e teamă de apa care intră în urechi.
5. Am cumpărat o mașină pe care nu o conduc.

Care e cuvântul care te definește? Dar cuvântul care definește afacerea ta?

Ambiție, pasiune.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.