Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

INSCOP Research: Patriotism economic, ajutorul statului în situații de criză

INSCOP Research: Patriotism economic ajutorul statului în situații de criză

Conform sondajului de opinie realizat de INSCOP Research la comanda News.ro în februarie 2024, trei sferturi dintre români preferă să cumpere produse româneşti chiar dacă sunt mai scumpe.

Metodologie: Sondajul de opinie a fost realizat de INSCOP Research la comanda agenției de știri News.ro. Datele au fost culese în perioada 22 – 29 februarie 2024. Metoda de cercetare: interviu prin intermediul chestionarului. Datele au fost culese prin metoda CATI (interviuri telefonice), volumul eșantionului simplu, stratificat fiind de 1100 de persoane, reprezentativ pe categoriile socio-demografice semnificative (sex, vârstă, ocupație) pentru populația neinstituționalizată a României, cu vârsta de 18 ani și peste. Eroarea maximă admisă a datelor este de ± 2.95%, la un grad de încredere de 95%.

Cumpărarea de produse românești

72.2% dintre participanții la sondajul INSCOP declară că preferă să cumpere produse românești chiar dacă sunt mai scumpe, în timp ce 26.3% spun că preferă să cumpere produsele cu prețul cel mai bun, indiferent dacă sunt românești sau străine. 1.5% nu știu sau nu răspund la această întrebare.

Spun că preferă să cumpere produse românești chiar dacă sunt mai scumpe mai ales votanții PSD-PNL și ai ADU, persoanele cu vârsta peste 45 de ani, cei inactivi, gulerele albastre, locuitorii din rural și cei care nu au cont pe rețelele sociale. Votanții AUR, tinerii sub 30 de ani, cei inactivi potențial activi, declară într-o proporție mai mare decât restul populației că preferă să cumpere produsele cu prețul cel mai bun, indiferent dacă sunt românești sau străine.

Produsele agricole românești în marile rețele comerciale

62.7% dintre români sunt de părere că produsele agricole românești sunt mai rare în marile rețele comerciale din cauză că acestea preferă produsele din străinătate. De cealaltă parte, 33.4% cred că produsele agricole românești sunt mai rare în marile rețele comerciale din cauză că producția locală este mică. Ponderea non-răspunsurilor este 3.9% din total eșantion.

Sunt de părere că produsele agricole românești sunt mai rare în marile rețele comerciale din cauză că acestea preferă produsele din străinătate mai ales votanții ADU, persoanele cu vârsta între 30 și 45 de ani, cei cu educație medie, cei inactivi potențial activi, gulerele albastre sau gri și locuitorii din rural. Votanții PSD-PNL, persoanele cu vârsta peste 45 de ani, cei inactivi pasivi și cei care nu au cont pe rețelele sociale cred într-o măsură mai mare decât restul populației că produsele agricole românești sunt mai rare în marile rețele comerciale din cauză că producția locală este mică.

Ajutorul statului în situații de criză

76.9% dintre români sunt de părere că în situații de criză trebuie mai întâi să se ajute singuri și abia apoi să ceară sprijinul statului. 21.5% consideră că în situații de criză trebuie mai întâi să ceară sprijinul statului și abia apoi să se ajute singuri. Ponderea non-răspunsurilor este 1.6% din total eșantion.

INSCOP Research: Patriotism economic ajutorul statului în situații de criză

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.