Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Inovaţie, ingeniozitate şi inspiraţie: ŠKODA îşi prezintă noua sub-marcă iV pentru mobilitatea electrică

Skoda logo 2017

› Unitar: producătorul auto grupează soluţiile sale de mobilitate şi autovehicule electrificate sub o singură umbrelă, şi anume noua sub-marcă ŠKODA iV
› Conectat: ŠKODA AUTO oferă un ecosistem inteligent de soluţii Simply Clever pentru mobilitatea electrică
› Sustenabil: ŠKODA iV optimizează amprenta de carbon a automobilelor pe întregul lor ciclu de viaţă, inclusiv producţia şi mixul de energie utilizat
› Amplu: ŠKODA AUTO va investi două miliarde de euro în următorii cinci ani. Este cel mai mare program de investiţii din istoria companiei.

Mladá Boleslav / Bratislava – ŠKODA scrie un nou capitol în istoria sa 124 de ani: producătorul ceh de automobile intră în era mobilităţii electrice, lansând noua sa sub-marcă pentru mobilitatea electrică, iV. ŠKODA iV include atât dezvoltarea familiei de produse electrificate ale mărcii, cât şi un ecosistem special pentru soluţii de mobilitate. Ca parte a Strategiei 2025 a companiei, ŠKODA AUTO va investi două miliarde de euro în următorii cinci ani, în dezvoltarea de autovehicule electrice şi noi servicii de mobilitate. Este cel mai mare program de investiţii din istoria companiei.

Bernhard Maier, Preşedintele ŠKODA AUTO a declarat: „A sosit acum momentul potrivit pentru ca ŠKODA să intre în era mobilităţii electrice. Acum putem să îndeplinim cerinţele esenţiale pentru clienţii noştri: autonomii mari, încărcare rapidă şi, foarte important pentru ŠKODA, preţuri avantajoase. Aceste noi sisteme de propulsie vor deveni rapid o importantă parte a gamei noastre de modele, alături de motorizările pe benzină şi diesel. Anticipăm că până în 2025 acestea ne vor aduce aproximativ 25% din vânzări.” El a mai adăugat: „În ceea ce priveşte mobilitatea electrică, lansăm acum şi sub-brandul ŠKODA iV. Acesta va include toate modelele noastre, dar şi un ecosistem de ansamblu, conectat, care va simplifica mobilitatea electrică pentru clienţii noştri.”

Skoda logo 2017

Sub forma unei duble premiere mondiale, ŠKODA a prezentat două noi produse în Bratislava. Este vorba de modelul pur electric ŠKODA CITIGOe iV şi de hibridul plug-in ŠKODA SUPERB iV. Astfel mobilitatea electrică devine Simply Clever, oferind încărcare rapidă, autonomii mari şi preţuri accesibile.

Alături de crearea unei game electrificate, adică familia iV, producătorul dezvoltă şi un ecosistem de ansamblu conectat, destinat mobilităţii electrice. Printre altele, aici sunt incluse dispozitive wallbox de diferite puteri la preţuri accesibile. Acestea vor permite clienţilor să-şi încarce maşinile de acasă. Mai sunt incluse însă şi servicii on-line mobile ŠKODA Connect, care le permit clienţilor să beneficieze de servicii diverse, precum funcţia inteligentă de găsire a staţiilor de alimentare. În viitor, acest serviciu le va oferi clienţilor şi opţiunea de a-şi rezerva locul la staţia de încărcare preferată. Alt serviciu excelent este cardul ŠKODA e‑charge. Acest sistem cu un card unic le permite clienţilor să încarce şi plătească simplu în întreaga Europă, indiferent de ţara în care se află sau de furnizorul utilizat. Cei care conduc o ŠKODA electrificată se pot astfel bucura de flexibilitate maximă.

Inovaţie, ingeniozitate şi inspiraţie

Litera i din denumirea sub-mărcii noi simbolizează unele dintre calităţile datorită cărora modelele ŠKODA iV se evidenţiază pe piaţă, acestea fiind inovatoare şi ingenioase. Lansând iV, ŠKODA intră în era mobilităţii electrice şi oferă o combinaţie inteligentă de soluții personalizate pentru mobilitate, cu scopul de a satisface nevoile individuale ale clienţilor în cadrul acestui ecosistem pe deplin conectat. Totodată, automobilele ŠKODA iV sunt surse de inspiraţie. Astfel, noile modele electrica fascinează cu designul lor emoţional, cu o personalitate extrem de puternică. De asemenea, fiecare ŠKODA iV are propriul său caracter individual, deoarece sunt oferite numeroase linii de echipare şi posibilităţi de personalizare, cu care clientul îşi poate configura maşina sa după propriile preferinţe şi nevoi. Mai departe, modelele ŠKODA iV se disting prin modul intuitiv de operare, ceea ce adaugă şi mai mult confort pentru şofer. ‘V’ din ŠKODA iV vine de la vehicul.

Mobilitatea electrică reprezintă pilonul central al Strategiei ŠKODA 2025

În cadrul Strategiei 2025, ŠKODA şi-a definit liniile directoare pentru dezvoltarea viitoare a companiei. Elementul central al acestui program constă în transformarea companiei dintr-un producător auto tradiţional, într-o companie Simply Clever pentru oferirea celor mai bune soluţii de mobilitate. Astfel, digitalizarea şi intrarea mărcii în epoca mobilităţii electrice sunt aspectele-cheie ale Strategiei 2025. Alături de motorizările pe benzină şi diesel, marca îşi creşte astfel continuu proporţia modelelor electrificate în gama de modele ŠKODA şi anticipează că până în 2025 acestea îi vor aduce aproximativ 25% din vânzări.

ŠKODA se pregăteşte pentru aceste schimbări ample, în baza celui mai mare program al său de investiţii din toate timpurile. Deoarece, în următorii cinci ani, producătorul auto ceh va investi circa 2 miliarde de euro în sisteme alternative de propulsie şi în noi servicii de mobilitate, precum platformele de carsharing. Până la finele anului 2022, compania va lansa astfel peste 10 modele electrificate, care vor reprezenta baza familiei ŠKODA iV. Călcând pe urmele modelelor ŠKODA CITIGOe iV şi ŠKODA SUPERB iV, în 2020 vor fi lansate primele două modele pur electrice construite pe baza platformei modulare electrice MEB a Grupul Volkswagen. Unul dintre aceste modele va fi o versiune pentru producţia de serie a studiului SUV-coupé VISION iV.

ŠKODA va produce în Republica Cehă modelele iV, dar şi componente electrice pentru alte mărci ale Grupului

Începând cu acest an, compania va produce ŠKODA SUPERB iV la fabrica sa ultra-modernă, recent extinsă, din Kvasiny, Republica Cehă. Modelele pur electrice vor fi produse la fabrica din Mladá Boleslav, de asemenea din Republica Cehă. Suplimentar faţă de fabricarea de automobile electrice, începând din acest an, unitatea de producţie din Mladá Boleslav va produce şi componente electrice pentru modelele plug-in hibride ale mai multor mărci ale Grupului Volkswagen. ŠKODA îşi pregăteşte intens angajaţii pentru cerinţele mobilităţii electrice. Astfel, compania a instruit deja peste 11.000 de angajaţi în domeniul producţiei de automobile electrice. Prin aceasta, ŠKODA asigură locuri de muncă pe termen lung, în baza unui program extins de instruire şi calificare.

ŠKODA reduce emisiile de CO₂

Ca parte a Grupului Volkswagen, ŠKODA AUTO a aderat la obiectivul Acordului de la Paris în domeniul schimbărilor climatice. Acesta prevede limitarea creşterii temperaturii globale sub pragul de 2 grade. Astfel, intrarea mărcii ŠKODA în era mobilităţii electrice reprezintă şi un pilon important al strategiei sale de sustenabilitate, GreenFuture.

Producătorul auto îşi asumă responsabilitatea socială şi îţi stabileşte obiective ecologice concrete pentru produsele sale şi pentru producţia de automobile. Un exemplu ar fi reducerea emisiilor de CO2 ale flotei ŠKODA cu 30% între anii 2015 şi 2025. Trecerea de la motoarele cu ardere internă la cele electrice reprezintă un pas important în acest sens. Până la finele anului 2022, ŠKODA va fi adăugat astfel deja peste zece modele parţial sau complet electrificate în portofoliul său. Un alt obiectiv al companiei până la a doua jumătate a secolului viitor pentru producţia sa este ca aceasta să treacă la utilizarea în proporţie de 100% a energiei neutre din punctul de vedere al emisiilor de CO2. Un alt obiectiv ecologic şi economic în cursul electrificării gamei ŠKODA va consta în reciclarea şi reutilizarea bateriilor de tracţiune.

ŠKODA se implică astfel în susţinerea mobilităţii sustenabile chiar şi mai departe de producţia de automobile. Până în 2025, compania va investi aproximativ 32 de milioane de euro în dezvoltarea unei infrastructuri interne de încărcare cu aproape 7.000 de puncte de încărcare în interiorul şi în apropierea celor trei unităţi ale sale de producţie din Cehia: Mladá Boleslav, Kvasiny şi Vrchlabí.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.