Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Importanța educației antreprenoriale la copii. De ce trebuie începută cât mai devreme și cum îi ajută pe cei mici în viitor

Carmen Iorgulescu 3

Educația antreprenorială este extrem de importantă la orice vârstă. În zilele noastre, a fi educat din punct de vedere financiar este la fel de important ca a avea grijă de sănătate. Trăim într-o lume în care totul este într-o continuă și rapidă schimbare: tentațiile ne strigă din toate direcțiile, campaniile promoționale sunt omniprezente, cardurile de credit ne ademenesc, cumpărăturile sunt la un click distantă, dorința copilului de a avea ultimul model de “ceva” se face mereu auzită.

De aceea, educația antreprenorială trebuie începută cât mai devreme.

„Vârsta de 8-13 ani este vârsta optimă când copiii au deschidere către orice. Tot ce intră în viața lor de la vârsta aceasta se transformă în valori care stau la fundația lor pentru tot restul vieții”, spune Carmen Iorgulescu, coordonator de programe la KEN Academy România, o instituție specializată în educația financiară și antreprenorială pentru copii.

Carmen Iorgulescu 3

Începând cu vârsta de opt ani, copiii își pot însuși cunoștințe despre antreprenoriat.

„Accentul pe care îl punem în permanență este că nu banii sunt scopul în sine. Scopul în sine este ca tu să poți să îți definești visele și să ai puterea și cunoștințele să ți le transformi în realitate, în proiecte antreprenoriale de pe urma cărora poți să câștigi și bani, pentru că și banii sunt importanți. Nu poți să ajungi să fii extrem de bun dacă nu ești destul de pasionat de lucrul acela și dacă nu-l faci cu dăruire”, crede Carmen Iorgulescu.

Carmen îi învață pe copii să își pună întrebările importante pentru o afacere, dar care sunt aplicabile, de fapt, oricărui proiect, chiar și unuia școlar: De ce? Ce? Cum? Când? Unde?

Îi ajută să își reprezinte vizual informațiile într-un mind map, o hartă a minții. Și vorbește despre cum poate fi organizată o afacere pornind de la idee și continuând cu profilul clientului, cercetarea de piață, partenerii, resursele, veniturile, cheltuielile, profitul.

Programul KEN Academy se întinde pe mai mulți ani și constă într-o lecție interactivă de 90 de minute pe săptămână și într-un eveniment lunar de vânzare, în care copiii au ocazia să își prezinte produsele unor clienți reali. Un stand în care cei mici vând limonadă, brioșe sau brățări făcute chiar de ei se transformă într-un instrument valoros de învățare și poate fi organizat și în cadrul unor activități organziate de școli.

„În primul an de zile li se creează viziunea de ansamblu asupra ceea ce înseamnă antreprenoriat, asupra a ceea ce înseamnă o afacere, sau tipuri diferite de afacere. Se fac drumuri în organizații. Facem o vizita la un producător de suc, de exemplu, apoi copiii văd cum se distribuie produsul, apoi cum ajunge produsul la consumatorul final. Merg și la supermarket, si la alimentara din colț, și în HORECA. În cel de-al doilea an, încep să lucreze pe o idee de afacere, care suferă multe modificări în timp. Au acces la o resursă, invităm tineri antreprenori sau specialiști tineri să le fie mentori. Lucrează pe partea de branding, pe partea de ambalaj, se duc în piață, fac studii de piață, e totul foarte distractiv.

Este un model de educație care te pregătește pentru oricum va arăta piața muncii. Peste încă 10 ani o să arate și mai diferit, iar genul acesta de bagaj te ajută, indiferent de context, să îți găsești soluția ”, spune Carmen Iorgulescu.

KEN Academy, oferă un program complex de educație financiară și antreprenorială pentru copiii cu vârste între 7 și 13 ani. Noutatea adusă de KEN Academy o reprezintă componenta aplicată a programului – vizitarea unor companii (menită să ajute copiii în înțelegerea noțiunilor de business, dar și a procesului de producție), construirea propriile afaceri și derularea unor evenimente de vânzare; astfel, ei intră în contact direct cu piața, ajung să cunoască personal clienții, să își exerseze curajul, abilitățile de vânzare și învață să lucreze în echipă.

Părinții își pot înscrie copiii pentru anul școlar 2018-2019 la KEN Academy începând de acum, completând formularul de pe site: https://kenacademy.org/inscriere-parinti/.

Despre Carmen Iorgulescu

Carmen Iorgulescu este Coordonator KEN Academy, psiholog, trainer de educație financiară și antreprenorială pentru copii, speaker la conferințe de educație financiară pentru părinți. Este mama nazdrăvanului Andrei, care știe din sursă sigură că banii nu cresc în copaci. 

În 2012, a pus bazele KEN Academy (www.kenacademy.org), cel mai complex program de educație financiară și antreprenorială pentru copiii cu vârste între 7 – 13 ani. 

Carmen se bucură și susține curajul, spiritul de inițiativă și încrederea copiilor de a acționa pentru a-și transforma visele în realitate. 

Este activ implicată în proiecte educaționale, știind cu tărie că “inteligența financiară ” este un “must have” al zilelor noastre, în timp ce ”spiritul antreprenorial” este un motor pentru creșterea viitoare, acel element “cheie” ce îi ajută pe copii să se descurce în viață indiferent ce vor alege să facă.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.