Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

“Gustă România”, o campanie semnată de Euronews România despre produsele tradiționale cu recunoaștere internațională

Euronews România lansează telespectatorilor o provocare cât o mie de cuvinte: Gustă România! Avem nenumărate comori culinare cu care trebuie să ne mândrim, însă nu o facem. Așa că postul de televiziune din rețeaua Euronews a pregătit o campanie inedită, al cărei scop este să aducă în atenția tuturor atuurile din bucătăria noastră milenară. Ne mândrim peste hotare cu produsele unice românești și, din 8 decembrie, de la Euronews România vine un îndemn pentru toți românii: ”Gustă România”. O campanie curajoasă și cu gust, semnată de jurnalistul Felicia Macaleț.

Povestea a pornit de la cele 13 produse românești care au obținut până acum recunoașterea europeană. Autenticitatea acestora și rețetele unice au fost demonstrate prin obținerea etichetelor de Indicație Geografică Protejată, Denumire de Origine Protejată sau Specialitate Tradițională Protejată. România are alte două produse care sunt în acest moment în proces de atestare. Campania,  realizată de Felicia Macaleț,  se desfășoară sub forma a 13 povești pentru care echipa Euronews România a filmat luni bune.

Felicia Macaleț
Felicia Macaleț

“Știm totul despre alții, dar prea puține despre noi – aceasta a fost una din motivațiile mele. Îmi doresc că românii să știe ce gust are cașcavalul de Săveni, chiar dacă aleg mai des Parmigiano când ajung la raft. Vreau să știe că în magiunul de Topoloveni nu se pune pic de zahăr, iar în telemeaua de Ibănești nu există sare adăugată. Informațiile pe care le aducem în fața oamenilor prin această campanie sper să le trezească curiozitatea despre ce are România de oferit la capitolul “made în România”. Poate data viitoare când ajung la supermarket, caută eticheta IGP și cumpără un produs românesc, dar totodată înțeleg de ce acesta își merită locul la masa europeană”, spune jurnalistul Euronews România.

Filmările pentru documentarea campaniei au început din luna octombrie, iar telespectatorii vor fi martorii unor povești uimitoare de viață ale celor care simt dragoste pentru munca pe care o fac și își doresc să ducă tradiția mai departe. În fiecare vineri, Euronews România va spune povestea unor produse ce sunt parte din cultura românească: magiunul de prune Topoloveni, salamul de Sibiu, telemeaua de Ibănești, novacul afumat din Țara Bârsei, scrumbia de Dunăre afumată, cârnații de Pleșcoi, telemeaua de Sibiu, cașcavalul de Săveni, salata cu icre de știucă de Tulcea, salata tradițională cu icre de crap, plăcinta dobrogeană, pita de Pecica și salinatele de Turda.

Din seria de reportaje semnate de Felicia Macaleț, telespectatorii  vor afla istorisirile locuitorilor din satele de pe Valea Gurghiului, județul Mureș, care se trezesc în fiecare zi la 5 ca să mulgă vacile din gospodăriile lor și că și în ziua de azi există lăptăreasă în sat, care preia laptele din care ulterior se face telemeaua de Ibănești. Vor călători apoi la fabrica din Topoloveni unde o vor întâlni pe doamna Mirela care a pășit în fabrică la 16 ani și își amintește perfect cât chin era pe vremuri. Acum are 57 și prin mâinile ei au trecut milioane de borcane cu magiun de Topoloveni.

Toate aceste povești din spatele comorilor culinare și produselor tradiționale se văd pe micul ecran într-o campanie unică în media românească, Gustă România, pentru care echipa Euronews România a filmat în Tulcea, Arad, Buzău, Mureș, Brașov, Bacău.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.