Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Grupul PSA – un nou record stabilit în 2018, cu 3,9 milioane de unități vândute și o creștere a vânzărilor de 6,8% la nivel mondial

infografic PSA

• Creștere a vânzărilor pentru al 5-lea an consecutiv, cu o îmbunătățire a dinamicii prețurilor, într-un context dominat de turbulențe economice și geopolitice
• Strategia PSA (Core Model Strategy) dă rezultate: succes al noilor lansări și leadership European pe piața vehiculelor utilitare ușoare

Această creștere profitabilă, care a ajuns la aproximativ 3 878 000 de unități, a fost susținută de ofensiva de produs a Grupului PSA, marcată de peste 70 de lansări regionale în 2 ani, de aplicarea Core Model Strategy și de dezvoltarea rețelei comerciale.

• Modele Grupului PSA s-au clasat printre finaliștii celor mai prestigioase concursuri din domeniul auto în ultimii 5 ani și au fost recompensate în 2018 cu premiile “Van of the Year IVOTY 2019” (Peugeot Partner, Citroën Berlingo Van și Opel/Vauxhall Combo) și ‘Best Buy Car of Europe 2019’ AUTOBEST (Citroën Berlingo Van, Opel/Vauxhall Combo Life și Peugeot Rifter), după premiul obținut de Citroën C3 Aircross anul anterior.
• Propulsorul turbo Pure Tech pe benzină, cu 3 cilindri (110 și 130 CP) PSA a fost recompensat cu premiul International Engine of the Year (pentru al 4-lea an la rând).
• SUV-urile Grupului PSA reprezintă un succes, în special modelele Peugeot 2008, 3008[1], 5008 (lider în Europa), Citroën C3 Aircross[2], C3-XR, C5 Aircross, DS 7 Crossback, Opel/Vauxhall Crossland X, Mokka X, și Grandland X. Această dinamică va continua în 2019, cu lansări majore programate pentru toate mărcile.
• Grupul și-a anunțat ofensiva în domeniul electrificării pentru toate mărcile, primele modele PHEV[3] și electrice EV[4] fiind disponibile pentru clienți în 2019, începând cu marca DS.

Grupul PSA a atins un nou record al vânzărilor de LCV-uri: 564 147 de unități vândute, în creștere cu 18,3%.

• Grupul PSA și-a reînnoit gama de camionete compacte în 2016, apoi segmentul B-LCV în 2018 și și-a consolidat poziția de lider în Europa pe toate sub-segmentele, atrăgând aproape 1 din 4 cumpărători de LCV-uri.
• Ofensiva Grupului pe segmentul LCV-urilor a constituit baza creșterii sale internaționale, cu lansarea de succes a modelelor Peugeot Expert și Citroën Jumpy în Eurasia și debutul foarte promițător al unei largi game de produse și servicii LCV destinate clienților din America Latină.

infografic PSA

Europa[5]: Cotă de piață de 17,1%.

Grupul PSA a profitat din plin de introducerea la timp a standardului de emisii WLTP pentru a obține un avantaj competitiv în ultimele patru luni ale anului. La finalul anului 2018 cota de piață ajunge la 17,1%, în creștere cu 3,8 puncte, grație mărcilor Peugeot și Citroën care înregistrează cea mai mare creștere a vânzărilor în 2018, cu aproximativ 5% fiecare, situându-se în top 10 al mărcilor din Europa.

Peugeot confirmă succesul său: lider European pe segmentul SUV-urilor, pe primul loc în Spania, nr. 1 în Franța pe piața B2C și B2B. Citroën a atins cele mai bune vânzări din ultimii 7 ani.

DS Automobiles a avut o creștere de 6,7%, susținută de lansarea modelului DS7 Crossback. Opel/Vauxhall își continua ofensiva sa de produs susținută de familia X.

Grupul PSA a obținut creșteri pe toate piețele mari din Europa: Franța (+2,6%), Spania (+4,2%), Italia (+3.9%), Marea Britanie (+4,8%), Germania (+3,7%).

Orientul Mijlociu – Africa: Grupul rămâne în ofensivă, într-un context regional haotic.

În ciuda suspendării activității din Iran[6] și a cererii scăzute de pe piața turcă, cota de piață a Grupului PSA a crescut în Maroc (+1,7%), Tunisia (+1%) și Egipt (+3,1%), Grupul rămânând lider de piață în departamentele franceze de peste mări. În 2019 va demara producția în Maroc la o uzină din apropiere de orașul Kenitra.

China & Asia de Sud-Est: Grupul PSA încearcă să depășească situația din China și își pregătește ofensiva comercială din Asia de Sud-Est.

Vânzările Grupului au scăzut cu 34,2%, segmentul autoturismelor înregistrând un declin de 2%. Grupul implementează împreună cu partenerii săi o serie de planuri de acțiune pentru a aborda această situație. Printre acestea se numără strategia de electrificare pusă în aplicare împreună cu marca Fukang, urmată de modelele electrificate PCD[7] începând cu 2019. Core Model Strategy aflată în curs de desfășurare, va propune o gamă de produse destinate clienților chinezi.

Vânzările în Asia de Sud-Est s-au dublat în raport cu 2017, ajungând la 10 882 de vehicule. Joint venture-ul cu Naza Corporation Holdings (Malaezia) va livra primele modele Peugeot 3008 și 5008 în 2019.

America Latină: scăderea vânzărilor este datorată în mare parte declinului puternic al pieței argentiniene (-32% în al doilea semestru), pe fondul situației economice a țării, cu un impact negativ asupra cursului de schimb, dar și dificultăților de pe piața braziliană. În zona panamericană (Chile, Mexic, Columbia, Peru, Uruguay și Ecuador) vânzările au crescut cu 13,3%, la 54 887 de unități.

Lansarea noului SUV C4 Cactus, produs în America Latină este promițătoare. Producția locală a gamei de LCV-uri este în curs (lansarea modelelor Jumpy MiniBus, Berlingo, Boxer și Jumper în Brazilia, a modelelor Jumpy și Expert Crewcab în Argentina și a modelului Partner în versiune electrică în Chile și Uruguay).

Regiunea India-Pacific: creșterea vânzărilor se datorează în mare parte situației bune din Japonia (+9,6%). Producția din India, dezvoltată împreună cu CK Birla este pe drumul cel bun.

Eurasia: vânzări stabile. Vânzările progresează în Ucraina. (+7%). Modelele Peugeot 3008, C4 Sedan și noile LCV-uri produse în Kaluga începând cu luna aprilie (Peugeot Expert și Citroën Jumpy) înregistrează rezultate favorabile.

“Într-un mediu din ce în ce mai instabil, au reușit să prosperăm, grație implementării eficiente a Core Model Strategy. Atractivitatea produselor pentru clienții B2B sau B2C sprijină politica noastră privind dinamica prețurilor pentru toate mărcile, într-un moment în care suntem în curs de implementare a ofensivei în domeniul electrificării. Agilitatea și spiritul darwinian sunt mai importante ca niciodată pentru a face față provocărilor și a spori satisfacția clienților”, a declarat Carlos Tavares, președintele Consiliului de Administrație al Grupului PSA.

[1] Peugeot 4008 în China
[2] C4 Aircross în China
[3] PHEV: Vehicul Plug-in Hybrid
[4] EV : Vehicul electric
[5] Cifre PCDOV (Peugeot Citroën DS Opel Vauxhall)
[6] Iran: Volumele industrializate în Iran nu au mai fost înregistrate în vânzările consolidate începând cu 1 mai 2018
[7] PCD: Peugeot Citroën DS

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.