Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Grupul MOL, trimestrul I, 2017: Creştere solidă a rezultatelor operaţionale pe toate segmentele

Grupul Mol logo

 •    Grupul MOL a obţinut un rezultat operaţional CCS EBITDA (profit înainde de dobânzi, deprecieri și amortizări, excluzând elementele excepționale și fluctuațiile de prețuri) de 614 milioane USD, în creştere cu 21% faţă de perioada similară a anului trecut
 •    Contribuţia segmentului Upstream (Explorare şi Producţie) a crescut cu 50% comparativ cu primul trimestru al anului 2016
 •    Segmentele Downstream (Rafinare şi Petrochimie) şi Servicii pentru Clienţi (Retail) au înregistrat rezultate istorice raportate la această perioadă
 •    Profitul net a crescut cu 24% faţă de primul trimestru al anului trecut, la 323 milioane USD

Budapesta, 5 mai 2017 – Grupul MOL a anunţat azi rezultatele financiare pentru primul trimestru al anului 2017. La nivelul primului trimestru, toate segmentele de business – Upstream, Downstream, Servicii pentru Clienţi, Gas Midstream (transport de gaze naturale) – au reuşit să îşi majoreze contribuţia comparativ cu perioada similară a anului trecut.
mol-group-logoRezultatul EBITDA pe segmentul Upstream a crescut cu 50% comparativ cu primul trimestru al anului trecut, la 219 milioane USD, beneficiind de preţurile mai mari ale ţiţeiului, precum şi de baza de active foarte competitivă. Producţia s-a menţinut stabilă, la 111.500 de bep/zi.

Segmentul Downstream a înregistrat un rezultat operaţional CCS EBITDA record pe primul trimestru, de 324 milioane USD, cu 15% mai mult comparativ cu perioada similară a anului trecut. Creşterea a fost generată de o disponibilitate mai bună a activelor (care au generat volume și randamente puternice), fiind susţinută de marje destul de bune în rafinare și petrochimie.

Segmentul Serviciilor pentru Clienţi a raportat de asemenea un rezultat record pentru primul trimestru, cu o creştere a rezultatului EBITDA cu 17% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Rezultatul de 55 milioane USD a fost generat de volumele mai mari de carburanti şi de contribuţia crescută a segmentului non-fuel. Consumul de carburanţi a crescut cu 5% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, în regiunea Europei Centrale și de Est, asigurând un mediu favorabil.

În România, vânzările retail în volume de benzină au fost stabile în primul trimestru, în timp ce volumele de motorină au crescut cu 13,5% comparativ cu perioada similară a anului trecut.

Segmentul Gas Midstream (transport de gaze naturale), un contributor stabil la rezultatele de ansamblu ale Grupului MOL, a înregistrat un rezultat EBITDA de 70 milioane USD în primul trimenstru, în creştere cu 4% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent.

Chairman-CEO Zsolt Hernádi a comentat rezultatele: “Primul trimestru a reprezentat un început excelent pentru anul 2017, în care toate segmentele noastre de business au înregistrat creşteri solide. Am putut să beneficiem pe deplin de mediul extern favorabil pe fondul eforturilor noastre constante privind creşterea eficienţei precum şi datorită unei baze de active de înaltă calitate, dar care operează cu costuri mici. Segmentul Downstream a înregistrat un rezultat-record la nivelul primului trimestru pe fondul unei disponibilităţi a activelor mult îmbunătăţită şi a marjelor puternice, segmentul Serviciilor pentru Clienţi (Retail) a continuat ascensiunea impresionantă, în timp ce segmentul Upstream a putut beneficia de deplin de preţurile în creştere la petrol pe fondul unei baze de active foarte competitive din punctul de vedere al costurilor. Aceste realizări ne oferă o bază solidă pentru restul anului, în condiţiile în care planul nostru este de a înregistra, din nou, un rezultat EBITDA de cel puţin 2 miliarde USD şi de face paşi importanţi în implementarea strategiei Grupului MOL 2030”.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.