Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Grupul MOL lansează o strategie actualizată, integrată pe termen lung

Grupul Mol SHAPE TOMORROW strategie 2030
  • MOL construiește pornind de la schimbările mediului extern și își actualizează strategia pentru 2030, integrând obiectivele de sustenabilitate.
  • MOL păstrează inițiativele cheie, deoarece s-au dovedit a fi progresiste și de succes, dar în prezent accelerează și mai mult procesul de transformare a afacerii
  • MOL își va transforma liniile tradiționale de afaceri pentru adoptarea unei eficiențe crescute și o orientare către un viitor cu emisii reduse de carbon. Segmentul Downstream va deveni un jucător cheie DS, extrem de eficient, sustenabil, axat pe domeniul produselor chimice, segmentul Consumer Services se va transforma într-un retailer de bunuri de consum centrat pe excelență și digitalizare și segmentul Upstream va fi un pilon mai eficient și mai sustenabil, generator de valoare.
  • Strategia actualizată a Grupului MOL 2030+ „SHAPE TOMORROW” se concentrează pe reducerea emisiilor de CO2, eficiență și economie circulară
  • MOL accelerează transformarea pentru a atinge nivelul zero de emisii nete de CO2 până în 2050
    Până în 2030, fiecare al doilea dolar va fi cheltuit în proiecte de sustenabilitate, în timp ce 100% din cheltuieli vor fi orientate către sustenabilitate până în 2050
  • MOL va investi 1 miliard USD în următorii 5 ani pentru afaceri noi, sustenabile, cu emisii reduse de carbon, pentru a deveni un actor cheie în economia circulară a Europei Centrale și de Est: integrarea și utilizarea deșeurilor, captarea, utilizarea și stocarea carbonului, producția avansată de biocombustibili și oportunități legate de hidrogen

Consiliul Director al Grupului MOL a revizuit și a aprobat “MOL Group 2030+”, o versiune actualizată a strategiei pe termen lung a companiei – care a fost anunțată inițial în octombrie 2016 – complet integrată cu o nouă strategie de sustenabilitate și completată cu viziune și ambiții pe termen lung, dincolo de 2030.

Grupul Mol SHAPE TOMORROW strategie 2030

Zsolt Hernádi, Chairman-CEO al Grupului MOL, a declarat: Strategia pe termen lung a Grupului MOL 2030 s-a dovedit a fi progresistă, credibilă și corect direcționată. Prin urmare, MOL a făcut pași strategici importanți în direcția corectă în ultimii 5 ani.

Cu toate acestea, am observat recent un ritm de schimbări fără precedent în jurul nostru, inclusiv progrese rapide în tranziția către energia verde. Strategia noastră actualizată urmărește să accelereze procesul de transformare pentru a spori reziliența MOL și capacitatea noastră de a modela un viitor sustenabil.

Ne vom concentra și mai mult, vom crește eficiența în continuare, în timp ce ne vom îndrepta și mai hotărâți către noi oportunități. Un lucru nu s-a schimbat din 2016: rămânem profund dedicați transformării operațiunilor noastre tradiționale pe bază de combustibili fosili într-un model de afaceri durabil, cu emisii reduse de carbon.

S-au confirmat direcțiile strategice de transformare în afacerile curente. Cu o viziune neschimbată a scăderii structurale pe termen lung a cererii de combustibili auto fosili în Europa și în Europa Centrală și de Est, MOL va continua să accelereze transformarea de la combustibil către petrochimie în segmentul Downstream și va deveni un lider în domeniul produselor chimice sustenabile în regiunea Europei Centrale și de Est (ECE).

Ambițiile MOL rămân neschimbate cu privire la segmentul Consumer Services de a deveni un retailer de bunuri de consum centrat pe excelență și digitalizare și un furnizor integrat de servicii complexe de mobilitate, lider de piață în regiune.

Zsolt Hernádi, Chairman-CEO al Grupului MOL, a declarat: „Unul dintre punctele forte ale MOL constă în modelul său de afaceri rezilient, echilibrat în mod unic și integrat. Pentru a păstra această reziliență și pentru a ne putea modela viitorul, va trebui să ne ajustăm continuu portofoliul de afaceri pentru a face față provocărilor unei viitoare economii cu emisii scăzute de carbon.”

Downstream: Transformarea într-un jucător cheie cu un grad înalt de eficiență, sustenabil, axat pe produse chimice. MOL Downstream își va păstra poziția de top cu privire la generarea de flux de numerar în Europa, pe segmentul rafinării, și vizează un EBITDA de +1,2 miliarde USD până în 2025, susținut cu 150 milioane USD din îmbunătățirea eficienței.

Trecerea de la combustibil către domeniul produselor chimice va continua la viteză maximă, pentru a reduce ponderea combustibilului auto în sistemul de rafinare și a face conversia a 1,8 milioane tone de combustibili anual în materii prime petrochimice până în 2030.

Acest proces se va concretiza prin două valuri de investiții ce utilizează tehnologii extrem de eficiente și afaceri de tip start-up în 2027 și 2030. În același timp, MOL va crește integrarea tehnologiilor economiei circulare în activitățile de bază ale companiei, integrarea fluxurilor bio și legate de deșeuri în producție și utilizarea oportunităților CCS, cu obiectivul clar de reducere materială a amprentei de CO2 a segmentului. Cheltuielile de capital pentru transformarea totală a Downstream pot ajunge până la 4,5 miliarde USD în următorii 10 ani.

Consumer Services: Devenim un retailer de bunuri de consum centrat pe excelență și digitalizare și un furnizor integrat de servicii complexe de mobilitate până în 2030, cu venituri semnificativ mai mari și flux de numerar liber.

Segmentul Consumer Services își va crește în mod semnificativ contribuția la Grup prin atingerea unui EBITDA de peste 700 milioane USD anual până în 2025 și un flux de numerar liber pozitiv simplificat de peste 2 miliarde USD în 2021-25.

Segmentul va investi și mai mult în dezvoltarea ofertei pentru zona gastro și a produselor de zi cu zi și va continua procesele de standardizare și digitalizare din cadrul rețelei. Energia noastră se va concentra tot mai mult către diversificarea canalelor de vânzare, dezvoltarea unui portofoliu de carburanți alternativi și platforme complexe de mobilitate și servicii.

Upstream (E&P): concentrare pe generare de numerar, gestionarea scăderii producției de hidrocarburi în ECE, gestionarea activă și pe bază de oportunitate a E&P și investiții în CCUS. Resursele existente vor continua să fie gestionate pentru a maximiza generarea de numerar și crearea de valoare cu aproximativ 1,8 miliarde USD flux de numerar liber pozitiv simplificat în 2021-2025 la 50 USD/bbl prețul petrolului (presupunând că nu se înlocuiesc anorganic rezervele).

Acest lucru necesită atât gestionarea eficientă a costurilor și a scăderii producției de hidrocarburi din Europa Centrală și de Est, cât și o abordare activă, pe bază de oportunitate, a segmentului internațional E&P, fără a stabili obiective de volum.

MOL intenționează să-și valorifice cunoștințele geologice despre Bazinul Panonic, pentru a deveni un lider în captarea, utilizarea și stocarea carbonului (CCUS) în Europa Centrală și de Est până în 2030, ceea ce vine în sprijinul țintei de a deveni neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon (Domeniul de aplicare 1 și 2).

Zsolt Hernádi, Chairman-CEO al Grupului MOL, a declarat: „Sustenabilitatea și profitabilitatea nu sunt concepte care se exclud reciproc; trebuie să funcționeze împreună. Nu poți fi sustenabil fără a genera venituri și nici nu poți fi profitabil fără a te concentra asupra modului în care sunt generate aceste venituri; ele merg mână în mână. Acest lucru a fost evident de ceva timp și va fi din ce în ce mai clar pentru toată lumea în viitor. Cu toții ne dorim să trăim într-o lume mai bună, mai sigură și mai curată; și pentru o lume mai bună și mai sustenabilă trebuie să trecem la un model de economie circulară cu emisii reduse de carbon.”

Investiții în noi afaceri pentru a modela o economie circulară cu emisii reduse de carbon. MOL dorește să-și crească în mod semnificativ investițiile prietenoase cu mediul, aliniate la taxonomia Uniunii Europene, ce vor depăși cu 50% cheltuielile totale de capital până în 2030 și se vor apropia de 100% până în 2050 sau mai devreme.

MOL dorește, de asemenea, să joace un rol cheie în modelarea economiei circulare cu emisii reduse de carbon, prin investiții în noi afaceri, cum ar fi integrarea și utilizarea deșeurilor, reciclarea, captarea, utilizarea și stocarea carbonului (CCUS), producția avansată de biocombustibili și potențialele oportunități legate de hidrogen.

În următorii cinci ani, MOL va cheltui 1 miliard USD pentru noi proiecte, cu emisii reduse de carbon și sustenabile, pentru a deveni un actor cheie în Europa Centrală și de Est în economia circulară.

Obiective semnificative de reducere a emisiilor de carbon până în 2030, aliniate pe deplin la ambițiile din 2050 ale Uniunii Europene și Acordului Green Deal. În conformitate cu Acordul de la Paris și cu necesitatea unor eforturi coordonate la nivel global pentru a limita încălzirea globală și schimbările climatice, și rolul MOL este de a contribui la scăderea emisiilor de carbon din lanțul său valoric și activele operate.

În consecință, MOL va reduce emisiile la nivel de grup cu 30% până în 2030, va face atât E&P, cât și segmentul de Consumer Services neutre din punctul de vedere al emisiilor de carbon (în ceea ce privește emisiile din Domeniul de aplicare 1 și 2) până în 2030, în timp ce emisiile din Downstream (Domeniul de aplicare 1 și 2) vor fi reduse cu 20% până în 2030 (folosind ca referință 2019) pentru operațiunile existente.

MOL împărtășește, de asemenea, ambiția UE de a fi neutră din punct de vedere climatic până în 2050 în ceea ce privește toate emisiile de carbon (Domeniul de aplicare 1, 2 și 3) și dorește să participe activ la revoluția industrială necesară pentru a face Europa neutră din punctul de vedere al emisiilor de carbon, atât pe cont propriu, cât și în parteneriat cu ceilalți.

Zsolt Hernádi, Chairman-CEO al Grupului MOL, a declarat: “Elementul cheie pentru succesul unei companii de mari dimensiuni, precum MOL, este menținerea capacității sale de a atrage, dezvolta și reține talentul. Oamenii noștri talentați sunt de departe cele mai importante resurse ale noastre și sunt, de asemenea, valorile de bază ale oricărei economii de succes. Gestionarea unei transformări complexe, așa cum a început MOL, necesită nu numai o forță de muncă diversă și incluzivă. De asemenea, are nevoie de o colaborare puternică cu comunitățile locale, cu partenerii, cu autoritățile de reglementare, asigurând implicarea practic a tuturor nivelurilor societății, astfel încât să putem îndeplini misiunea tranziției către energia verde.”

Un cadru cuprinzător al sustenabilității stabilește obiective pentru cei patru piloni: Oameni și comunități; Sănătate și Siguranță; Integritate și Transparență; Climă și Mediu. MOL vede Diversitatea și Incluziunea ca făcând parte dintre valorile sale cheie și un facilitator al strategiei, cu obiective de creștere a participării femeilor la toate nivelurile, ajungând la 30% în funcții manageriale și concentrându-se pe bunăstarea și sănătatea angajaților.

Scorul nostru privind gradul de implicare sustenabilă a angajaților va rămâne peste 75; implicarea în comunitate se va intensifica astfel încât să devenim un partener de încredere; Frecvența incidentelor raportabile (TRIR) va scădea sub 1,0 până în 2025.

Vom iniția o nouă strategie de achiziții responsabile în întregul grup până la sfârșitul anului 2022; Etica și Drepturilor Omului vor fi promovate în continuare în rândul angajaților și al conducerii; și impactul negativ asupra mediului va fi redus în continuare, dincolo de emisiile de CO2.

Zsolt Hernádi, Chairman-CEO al Grupului MOL, a declarat: „Orice transformare, în mod firesc, este un exercițiu complex, de lungă durată și adesea dureros. Sunt convins, totuși, că strategia noastră actualizată pe termen lung ne va ține pe drumul cel bun pentru a ne transforma într-un actor cheie al economiei circulare cu emisii reduse de carbon, oferind oportunități interesante angajaților noștri, îmbunătățind continuu experiența clienților, lucrând constructiv cu partenerii noștri, asigurând în același timp un venit stabil și previzibil pentru investitorii noștri, de-a lungul întregii călătorii de transformare.”

Cadrul financiar 2021-25: tranziție stabilă și finanțată integral, asigurarea unor venituri stabile acționarilor, bilanț solid. Chiar și pornind de la ipoteze macro conservatoare pe termen mediu, MOL va genera suficient flux de numerar operațional în 2021-25 – cu o creștere a EBITDA de la 2,3 miliarde USD în 2021 la 2,6 miliarde USD până în 2025 – pentru a acoperi cheltuielile de capital planificate, cel puțin 3,5 miliarde USD CAPEX strategic, incluzând 1 miliard USD investiții noi în economia circulară cu emisii reduse de carbon, precum și dividende într-un cuantum stabil.

Menținerea unui profil financiar puternic printr-un bilanț solid și concentrarea pe asigurarea necesarului de flux de numerar din surse proprii rămân o prioritate. Flexibilitatea bilanțului poate fi utilizată pentru a finanța noi oportunități, inclusiv achiziții de noi entități generatoare de numerar, pe toate liniile de afaceri.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.