Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Grupul Carrefour anunță rezultate solide în cel de-al treilea trimestru al anului 2022

Carrefour Express Dorobanti 2 Vizual 1

România înregistrează a doua cea mai mare creștere la nivel european, de 8,8% în Q3

  • La nivel de grup, vânzările au înregistrat creșteri de +19,0% în Q3, sau +11,3% în termeni comparabili (LFL), reflectând creșterea continuă a cotei de piață în toate țările cheie, într-un context de inflație accelerată;
  • Creștere puternică în sectorul de e-commerce, cu o creștere a Valorii Brute a Mărfurilor (GMV) de +38% în Q3 2022;
  • Economii solide de costuri în Q3; se confirmă obiectivul de 1 miliard de euro în 2022;
  • Fluxul de numerar net disponibil liber este preconizat că va depăși 1 miliard de euro în 2022.

Grupul francez Carrefour anunță o performanță financiară solidă în cel de-al treilea trimestru al anului 2022 – o creștere a vânzărilor cu 19% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, concentrându-se pe satisfacția clienților înainte de toate. În ciuda contextului inflaționist accelerat, Grupul francez înregistrează o creștere continuă a cotei de piață în toate țările cheie (Franța, Spania, Brazilia) și un avans de 38% al sectorului de e-commerce, condus de piața din Brazilia. România ocupă a doua poziție ca evoluție a cifrei de afaceri pe plan european, cu o creștere de 8,8% în termeni comparabili (LFL) față de Q3 2021.

Carrefour Express Dorobanti 2 Vizual 1

Cu o strategie comercială competitivă, adaptată provocărilor actuale și un grad crescut de disciplină în gestionarea costurilor, Grupul Carrefour își continuă angajamentul asumat la începutul acestui an de a proteja puterea de cumpărare a clienților săi, consolidându-și în același timp modelul economic.

Alexandre Bompard, Chairman și CEO Grup Carrefour: „Într-un context marcat de numeroase incertitudini și de o inflație accelerată în Europa, Carrefour demonstrează capacitatea sa de a se adapta şi robusteţea modelului de afaceri. Grupul își continuă ritmul accelerat de creștere în toate piețele sale geografice cheie, începând cu Franța. Demonstrăm agilitate, în condiţiile în care consumatorii îşi adaptează din ce în ce mai mult comportamentul de cumpărare la noul mediu inflaţionist. În Brazilia, integrarea Grupo BIG avansează într-un ritm foarte rapid și accelerăm, în același timp, conversia magazinelor. Astfel, Carrefour progresează cu încredere și își mărește obiectivul setat pentru fluxul de numerar pentru 2022.”

În contextul inflației, Carrefour a observat schimbări substanțiale ale comportamentului de cumpărare al consumatorilor, în special în țările europene în care presiunea asupra puterii de cumpărare este cea mai mare, precum Spania și România. Aceste schimbări se manifestă în special printr-o mai mare fragmentare a cheltuielilor, un coș mediu de cumpărături mai mic și o frecvență mai mare a cumpărăturilor, precum și creșterea vânzărilor de produse cu o valoare unitară mai mică.

În acest context, Carrefour continuă să vină cu soluții concrete, precum:

● Produse marcă proprie Carrefour, care oferă un raport calitate-preț excelent și atrag din ce în cei mai mulți clienți. Acestea reprezintă acum 33% din vânzări, atingând obiectivul pentru 2022.
● Gama de produse Simpl’, cea mai accesibilă de pe piață, extinsă la peste 1.000 de SKU-uri.
● O poziționare deosebit de competitivă a prețurilor pentru produsele proaspete.
● Magazine de tip discount (hipermarketuri, Cash & Carry, Supeco) – în România formatul de discounter a ajuns la 28 de magazine la nivel național.
● Consolidarea dinamicii promoționale, atât în ceea ce privește numărul de campanii, cât și la nivel de reduceri de preț și prin programele de loializare .

Al treilea trimestru al anului se închide cu rezultate solide. Vânzările Grupului au crescut cu +11,3% în termeni comparabili (LFL) în Q3, (+12,2% LFL în categoria alimente, +6,4% LFL în categoria produse non-alimentare), reflectând o dinamică comercială solidă în contextul inflației, și relevanța modelului multi-format și omnichannel.

În Europa, vânzările au crescut cu +8,6% în termeni comparabili față de Q3 2021, cu o creștere în toate țările.

Grupul anticipează că fluxul liber de numerar net va depăși 1 miliard de euro în 2022, pe baza bunei performanțe operaționale înregistrate în al treilea trimestru și a continuării preconizate a tendințelor observate recent până la sfârșitul anului.

O POZIȚIE SUSȚINUTĂ PENTRU ROMÂNIA

România înregistrează din nou a doua cea mai mare creștere la nivel european, cu o tendință de creștere stabilă și solidă de 8,8% în termeni comparabili, într-un context de inflație ridicată. În conformitate cu strategia globală și viziunea omnichannel, Carrefour România închide al treilea trimestru al anului 2022 cu 379 de magazine în toate formatele la sfârșitul lunii septembrie 2022 – hipermarket, market și express, precum și prezență online cu livrare pentru întregul portofoliu de produse prin canalele proprii carrefour.ro și Carrefour App, dar și prin partenerii Bringo și Glovo. Carrefour a continuat expansiunea cu accent pe magazinele de proximitate – formatele Express, Market și discounter – Supeco.

Supeco Rebreanu

Régis Moratin, CFO Carrefour România: „În cel de-al treilea trimestru al acestui an, am continuat să ne confruntăm cu o inflație ajunsă la cote istorice în România, care a afectat atât modelul nostru de business ca retailer, cât și puterea de cumpărare a clienților noștri. Astfel, ne-am menținut eforturile de a le oferi clienților noștri soluții pentru cumpărături accesibile, bazate pe economii, cu o varietate extinsă de produse marcă proprie, promoții, preluând totodată asupra noastră o parte din efectele inflației, pentru a păstra în permanență prețuri avantajoase la raft. Acestea au avut ca rezultat creșteri puternice ale traficului de clienți în cel de-al treilea trimestru în toată rețeaua națională și în toate formatele noastre, ceea ce ne dă încrederea să continuăm în această direcție.”

CARREFOUR, O COMPANIE RESPONSABILĂ. În Q3, Carrefour și-a continuat politica ambițioasă de CSR cu inițiative concrete, în special în ceea ce privește:

● Clima și energia – Carrefour și-a asumat mai multe acțiuni care au ca scop reducerea amprentei de CO2 și reducerea consumului de energie, în special în țările cel mai puternic afectate de inflația prețurilor la energie. Local, printre măsurile luate se numără reducerea temperaturii din magazine, optimizarea consumului de energie electrică și stingerea siglelor luminoase la ora închiderii.
● Politica privind persoanele cu dizabilități – În Franța, Carrefour a semnat un acord cu Federația Franceză de Handisport pentru a susține incluziunea prin sport și a crește gradul de recrutare și angajare a persoanelor cu dizabilități.
● Consolidarea luptei împotriva defrișărilor – Grupul va investi 10 milioane de euro pentru sprijinirea proiectelor inovatoare care vizează conservarea biomurilor braziliene și reducerea cu 50% a volumelor de carne de vită provenind din zone critice, până în 2026.
● Lupta împotriva risipei alimentare – Carrefour își continuă angajamentul pentru acțiuni concrete împotriva risipei alimentare. În România, o astfel de inițiativă este Express Box, cutia anti-risipă cu fructe și legume coapte pentru vânzare accelerată, cu prețuri reduse cu până la 50% față de valoarea inițială a produselor din ofertă.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.