În calitate de lider global în domeniul mobilității bazate pe tehnologie, Goodyear prezintă la ediția de anul acesta a CES produse și soluții care vor facilita mobilitatea de astăzi și din viitor.
CES este unul dintre cele mai mari evenimente la nivel mondial din domeniul tehnologiei și, în ultimii ani, a devenit un eveniment comercial important și pentru companiile de mobilitate.
Standul Goodyear se concentrează pe abordarea formelor avansate de mobilitate, cum ar fi tehnologiile inteligente pentru colectarea datelor despre anvelope, dezvoltarea virtuală a anvelopelor și serviciile pentru flote. Obiectivul companiei, așa cum se menționează în raportul de responsabilitate corporativă, este de a reinventa anvelopele și serviciile conexe, livrând tehnologii inteligente bazate pe date și senzori în toate produsele noi până în 2027.
Goodyear și organizația olandeză TNO facilitează o mobilitate mai sigură cu ajutorul tehnologiilor inteligente pentru colectarea datelor despre anvelope
Goodyear și TNO[1] (Dutch Organization for Applied Scientific Research) prezintă noi posibilități de îmbunătățire a siguranței vehiculelor prin integrarea tehnologiilor inteligente pentru anvelope (Goodyear SightLine[2]) în controller-ul sistemului de antiblocare a roților (ABS) al unui vehicul de testare.
Sistemul ABS este o componentă de siguranță importantă a vehiculelor moderne, concepută pentru a ajuta șoferul să mențină controlul asupra direcției în timpul frânării. Prin cercetare și testare desfășurate pe un vehicul de testare, Goodyear și TNO au demonstrat că un ABS îmbunătățit, echipat cu informații despre tipul și caracteristicile anvelopei, cum ar fi starea de uzură, poate îmbunătăți eficiența generală a sistemului și poate reduce distanța de frânare cu până la 1,75 metri.[3]
Potrivit Administrației Naționale de Siguranță a Traficului pe Autostrăzi (National Highway Traffic Safety Administration), au avut loc peste 1,7 milioane de coliziuni din spate în 2021, reprezentând aproape o treime din totalul accidentelor din Statele Unite.[4]
Integrarea sistemului ABS cu tehnologiile inteligente pentru colectarea datelor despre anvelope poate îmbunătăți performanța distanței de oprire, ceea ce are potențialul de a ajuta șoferii să evite accidentele și să reducă severitatea coliziunilor, ajutând la creșterea siguranței rutiere.
Goodyear și compania germană ZF[5] colaborează pentru a îmbunătăți controlul deplasării vehiculelor cu ajutorul tehnologiilor inteligente pentru colectarea datelor despre anvelope
Colaborarea oferă Goodyear SightLine, o suită de tehnologii inteligente pentru colectarea datelor despre anvelope, din ecosistemul ZF cubiX®[6], un software scalabil de control al deplasării vehiculelor care coordonează toate aspectele dinamicii vehiculelor. Acest lucru oferă date suplimentare despre anvelope și drum sistemului integrat în șasiu și permite atât o experiență de conducere îmbunătățită, cât și confort, control și eficiență superioare.
Integrarea dintre cubiX® și SightLine a primit una dintre mențiunile din cadrul premiilor CES 2024 Innovation Award, în cadrul categoriei „Tehnologii pentru vehicule și mobilitate avansată”.
Reducând riscul de acvaplanare, soluția Goodyear SightLine este capabilă să detecteze din timp acvaplanarea parțială și oferă recomandări privind viteza optimă pentru a îmbunătăți controlul vehiculului. Mai mult, atunci când este detectat un nivel ridicat de acvaplanare sporită, având datele furnizate de tehnologiile inteligente pentru anvelope, software-ul cubiX este conceput pentru a instrui servomotoarele de pe șasiu să aplice măsuri corective, stabilizând vehiculul.
În plus, sinergia dintre Goodyear SightLine și randamentul cubiX poate oferi o reacție îmbunătățită a vehiculului, o direcție mai corectă și mai liniară. Așadar, șoferul beneficiază de un răspuns îmbunătățit al vehiculului în viraje, o stabilitate sporită, o sarcină de lucru redusă pentru controllere și reduce nevoia de intervenții intruzive la minimum.
Pentru mai multe informații despre Goodyear și alte tehnologii prezentate la CES, vizitați https://www.goodyear.com/en_US/ces-2024.html.
[1] Organizația Olandeză pentru Cercetare Științifică Aplicată (TNO) este cea mai mare organizație olandeză independentă de cercetare și inovare. Aceasta conectează oamenii și informațiile pentru a crea inovații și a genera cunoștințe bazate pe dovezi empirice care stimulează atât puterea competitivă și durabilă a industriei, cât și bunăstarea societății. Acum, dar și în viitor. Împreună cu partenerii lor, se concentrează în special pe provocările unei societăți sigure, sănătoase, durabile și digitale.
[2] Goodyear SightLine, suita de tehnologii inteligente pentru anvelope, oferă o vizibilitate directă asupra condițiilor anvelopei, vehiculului și drumului. Tehnologia comunică starea anvelopei, datele de identificare, aderența la drum și alte caracteristici. Goodyear SightLine va continua să furnizeze aceste informații integrale pentru a spori siguranța și eficiența flotelor, a vehiculelor și, în viitor, a sistemelor de conducere autonomă.
[3] Calculat pe baza unui studiu intern care a utilizat anvelope de iarnă 205/55R16 pe un vehicul prototip într-un mediu de circuit uscat, în care distanța de oprire a vehiculului care circula la 80 km/h cu un controler ABS calibrat a fost comparată cu cea a aceluiași vehicul cu un controler ABS necalibrat.
[4] National Highway Traffic Safety Administration, Traffic Safety Facts Annual Report Tables, Tabelul 29: Accidente, în funcție de primul eveniment vătămător, de modul de coliziune și de gravitatea accidentului, 2021.
[5] ZF este o companie globală de tehnologie care furnizează sisteme pentru autoturisme, vehicule comerciale și produse tehnologice industriale, permițând astfel dezvoltarea următoarei generații de mobilitate. ZF permite vehiculelor să vadă, să gândească și să acționeze. ZF oferă soluții complete de produse și software pentru producătorii de vehicule consacrați și pentru furnizorii de servicii de transport și mobilitate nou-apăruți în cele patru domenii tehnologice: controlul mișcării vehiculelor, siguranța integrată, conducerea automatizată și mobilitatea electrică. ZF electrifică o gamă largă de tipuri de vehicule. Cu produsele sale, compania contribuie la reducerea emisiilor, la protejarea climei și la îmbunătățirea mobilității în condiții de siguranță. Cu aproximativ 165.000 de angajați la nivel mondial, ZF a raportat vânzări de 43,8 miliarde de euro în anul fiscal 2022. Compania operează 168 de locații de producție în 32 de țări. Pentru mai multe informații de presă și fotografii, vă rugăm să vizitați: www.zf.com.
[6] cubiX®, primul produs software pur de la ZF, coordonează dinamica vehiculului sub forma unui sistem holistic. ZF cubiX® poate controla sistemele de frânare și de direcție, sistemul de amortizare (semi)activă a vehiculului și alte servomotoare ale șasiului și ale transmisiei. Acesta oferă un alt avantaj decisiv: platforma este compatibilă cu diverse servomotoare, cum ar fi amortizoarele, frânele sau direcția pe axul spate – indiferent de producător sau de designul specific. Acest lucru le oferă producătorilor flexibilitatea de a implementa diferite serii de modele cu una și aceeași platformă de control, fără eforturi suplimentare de integrare. Actualizările sau îmbunătățirile viitoare ale software-ului pot fi efectuate „over-the-air” – adică fără fir, fără o vizită la un atelier auto.