Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Gi Group Holding lansează raportul ”Logistic Global HR Trends”

Andrei Luca, Business Manager Gi Group Temps & Perm

Până la finalul anului 2022, analiștii estimează valoarea sectorului logistic la 9 miliarde de dolari

Sectorul logisticii a cunoscut o dezvoltare fulminantă în ultimii ani, atingând în 2021 o valoare a pieței globale de 8,6 miliarde de dolari. Pentru finalul anului 2022, analiștii Gi Group estimează o valoarea de 9 de miliarde de dolari. Este de așteptat ca tendința de creștere să se mențină pe un trend ascendent în următorii ani, urmând ca în 2024 piața mondială a logisticii să fie cu 10% mai mare decât în 2022, atingând astfel o valoare de 9,9 miliarde de dolari.

Raportul ”Logistic Global HR Trends”, realizat de Gi Group Holding, se bazează pe datele publice din industrie și pe estimările liderilor de opinie din 6 țări: China, Brazilia, Germania, Italia, Polonia și Marea Britanie. Tendința de creștere este dată atât de volumul tot mai mare al mărfurilor transportate și tranzacționate cât și de valorile în creștere ale serviciilor de logistică, datorate boom-ului comerțului electronic.

”Logistica joacă un rol fundamental în dezvoltarea țărilor prin menținerea creșterii economice și îmbunătățirea competitivității. În prezent, logistica este fundația dezvoltării comerțului fiind un sector strategic care, datorită implementării noilor tehnologii joacă un rol major în strategia organizațiilor economice.

Andrei Luca, Business Manager Gi Group Temps & Perm
Andrei Luca, Business Manager Gi Group Temps & Perm

Motivul pentru care am ales să lansăm Raportul Logistic Gobal HR Trends este acela de a evidenția, întocmai, trensformarea fundamentală a logisticii, ce pregătește terenul pentru dezvoltarea acestui sector în viitor.”, punctează Andrei Luca, Business Manager Gi Group Temps & Perm

Figura 1 – valoarea estimată pentru 2024 a pieței mondiale a logisticii

Figura 1 - valoarea estimata pentru 2024 a pietei mondiale a logisticiiSursa: Contract Logistics Observatory, based on Armstrong & Associates; IMF; Indonesia Investments; Worldwide; other sources (Australian Logistics Council, NESDB, Vietnam Business Forum, Logistics Viewpoints); Statesman; Worldwide; Transport Intelligence

În țările dezvoltate, între 5% și 10% din totalul forței de muncă activează în acest sector, însă, logistica are o imagine publică distorsionată, în ciuda recunoașterii importanței și a dezvoltării sale accentuate, mare parte din populație fiind convinsă că munca în acest domeniu este solicitantă din punct de vedere fizic și destinată doar forței de muncă necalificate.

Rezultatele sondajului realizat de Gi Group arată că doar 26% dintre respondenți consideră că logistica este printre cele mai bune sectoare în ceea ce privește locul de muncă. Acest procent justifică astfel, dificultatea în atragerea de forță de muncă, mai ales a celei specializate în noile tehnologii, care să ajute companiile în procesele de inovare. În contrast puternic, concluziile studiului sugerează că majoritatea lucrătorilor din logistică sunt însă mulțumiți de munca pe care o prestează.

Figura 2 – Comparații între țări: satisfacția angajaților din industria logistică

Figura 2 - Comparatii intre tari - satisfactia angajatilor din industria logisticaSursa: CLO-INTWIG, International Survey

În ceea ce privește strategia pentru atragerea forței de munca, creșterea salariilor și implementarea politicilor de acordare a unor beneficii sunt principalele strategii ale companiilor de logistică pentru a atrage și reține forța de muncă. Însă, salariile mai mari aduc și costuri crescute, motiv pentru care atingerea echilibrului corect între maximizarea atractivității și minimizarea costurilor se numără printre prioritățile firmelor din domeniu.

Din acest motiv, companiile care operează în țările în care impozitele pe salarii sunt mari preferă să adopte politici de beneficii mai generoase, cum ar fi: politici economice (bonusuri de performanță), programe de bunăstare corporative (asigurări de sănătate) sau politici ce vizează bunăstarea lucrătorilor (acces la cantină, produse gratuite).

Figura 3 – Accesul la beneficii în rândul angajaților din logistică exprimat în %

Figura 3 – Accesul la beneficii in randul angajatilor din logistica exprimat în %Sursa: CLO-INTWIG, International Survey

În plus, sondajul realizat de Gi Group Holding arată că 69% dintre angajații în logistică apreciază că formarea și învățarea continuă sunt foarte importante atât pentru a-și păstra jobul actual, cât și pentru a găsi altele noi.

”Cu siguranță, în domeniul logisticii, formarea este importantă atât pentru a îmbunătăți abilitățile angajaților, cât și pentru a atrage noi lucrători. De aceea, majoritatea companiilor implementează diferite politici de formare, atât intern cât și în colaborare cu organisme private sau publice precum universitățile și școlile tehnice. Însă, implementarea training-ului intern este mai simplă pentru companiile din domeniu, care dedică resurse specifice acestui gen de activitate.”, punctează Andrei Luca, Business Manager Gi Group Temps & Perm

Mai multe informații privind evoluția logisticii precum și opinii ale specialiștilor din domeniu pot fi consultate în raportul Gi Group: https://www.gigroupholding.com/wp-content/uploads/2022/11/Logistics-Global-HR-Trends.pdf.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.