Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Fabrica Porsche Leipzig in cifre

Porsche investeste 150 milioane euro pentru extinderea uzinei din Leipzig

Stuttgart/Leipzig. Pregatirile pentru productia noii serii de modele Porsche Panamera se desfasoara dinamic. Astazi, Dr. Ing. h. c.  F. Porsche AG Stuttgart, a sarbatorit momentul demararii lucrarilor pentru extinderea in continure a uzinei din Leipzig. Printre cei prezenti s-au numarat ministrul german al transporturilor Wolfgang Tiefensee, ministrul-presedinte al Saxoniei, Georg Milbradt, primarul orasului Leipzig, Burkhard Jung, membrul din consiliul de adminisratie Porsche Executive Board, Michael Macht impreuna cu alti 300 de invitati si lucratori din constructii, care au inaltat pavoazul pe acoperisul halei unde se va desfasura productia lui Panamera. Cu o suprafata de 25.000 mp, aceste hale formeaza baza extinderilor viitoare. Un centru adiacent de logistica avand o suprafata de 23.500 mp va fi, de asemenea, construit. Pe langa acestea, halele deja existente, unde este asamblat modelul Cayenne, vor fi extinse pentru a include un centru pilot de analiza si un atelier de scolarizare. In total, investitiile pentru noile cladiri si echipamentul respectiv vor ajune la 150 milioane euro.

Michael Macht, membru al Porsche AG Executive Board, responsabil cu produtia si logistica a spus: “De cand am ales orasul Leipzig, in 1999, s-a scris o poveste de succes fara nici un moment de slabiciune. Nimeni din cadrul companiei Porsche nu se indoieste ca aceasta extindere este o investitie buna.” Datorita unui concept de productie bine pus la punct, compania este capabila sa produca autovehicule premium in cantitati relativ reduse si la preturi competitive. Conform conducerii Porsche, acelasi concept de productie va fi aplicat si pentru fabricarea modelului Gran Turismo Panamera, care va fi lansat pe piata in 2009.

Ministrul german al transporturilor Wolfgang Tiefensee a apreciat ca asamblarea lui Panamera la Leipzig este inca o dovada ca Germania de Est constituie o zona de investitii excelenta. “Infrastructura, care se prezinta foarte bine, si forta de munca educata corespunzator reprezinta avantajele pe care Porsche le poate folosi la Leipzig”, a subliniat ministrul. In acelasi timp, domnia sa a notat ca producatorul de automobile sportive se implica si pe latura responsabilitatii sociale. Pe aceasta latura sunt cuprinse protectia atmosferei si climei, in virtutea careia compania intentioneaza sa reduca si mai mult consumul automobilelor pe care le fabrica.”Dezvoltarea unor sisteme de propulsie hibride pentru Cayenne si Panamera, modele asamblate la Leipzig, se poate dovedi o orientare buna pentru viitor” a mentionat ministrul.

In cuvantul sau, Ministrul-Presedinte al Saxoniei, Georg Milbradt, a sustinut ca Porsche investeste iarasi din propriile resurse intr-o locatie saxona pentru dezvoltarea industriei auto, fara a face apel la sprijinul statului. “Aceasta demonstreaza inca o data competitivitatea Saxoniei in sectorul industriei auto si existenta punctelor de atractie in locatia noastra”, a observat domnia sa. Conform celor spuse de Milbradt, nu numai Leipzig trage foloase de pe urma unei investitii de asemenea dimensiuni, dar si furnizorul industrial din Vogtland, Erzgebrige & Oberlausitz. Primarul orasului Leipzig, Burkhard Jung, a fost la randul sau incantat de extinderea uzinei. “Astazi a fost facut un pas foarte important pentru viitoarea productie a lui Panamera. Este o zi de bun augur pentru orasul Leipzig si intreaga regiune”, a mentionat Jung.

In timp ce motorizarile lui Panamera vor fi fabricate la Stuttgart-Zuffenhausen, cartierul general al marcii Porsche, uzina Volkswagen din Hanovra va furniza caroseriile gata vopsite. Asamblarea vehiculelor se va desfasura la Leipzig. Pentru Panamera, Porsche va integra productia la Leipzig in proportie de 15%. Un procent de 6% este rezervat uzinei furnizoare de caroserii de la Hanovra. Deoarece Porsche lucreaza traditional mai ales cu furnizori germani, aproximativ 70% din componentele lui Panamera vor fi de origine germana.

Michael Macht, membru al Porsche Executive Board, este convins ca automobilele “made in Saxonia” vor deveni o senzatie la nivel mondial. “Nu numa ca aceasta va ajuta la cresterea companiei Porsche, dar va edifica sI o buna reputatie a Saxoniei in industria auto” a opinat Macht. Cand noul Gran Turismo va incepe sa fie fabricat, in 2009, inseamna ca aproximativ 50.000 de vehicule premium din seriile Cayenne si Panamera vor putea fi produse in fiecare an in uiina de la Leipzig, dupa cum a sustinut membrul consiliului e administratie. Dincolo de aceasta, noile modele vo genera si noi locuri de munca, incluzand aproximativ 600 de noi angajari la uzina Porsche din Leipzig si la furnizorii din zona. La uzina VW din Hanovra, vor fi create alte 500 de locuri de munca, permanente si sigure.

Membrul din Porsche Executive Board a mai mentionat ca este satisfacut de evolutia lucrarilor de constructie. “Structura si partile metalice ale constructiei, ca si acoperisul, sunt deja ridicate. Acum poate sa inceapa turnarea betonului pentru plansee.” Ulterior, va urma amplasarea conductelor, instalatiilor si a cablurilor. Fatadele cladirii unde se va desfasura asamblarea vor fi finisate pana la sfarsitul verii anului 2007, dupa care va fi instalat echipamentul de productie al noii serii de automobile. In cursul anului 2008, primele exemplare de pre-serie Panamera vor fi fabricate.

Porsche Leipzig GmbH – Date si fapte

Informatii generale:
–    Totalul investitiei incepand din 2002: 127 milioane euro
–    Suprafata construita a uzinei: in prezent, aproximativ 300 ha
–    Numarul angajatilor: 400
–    Modelul programului de lucru (de la 1 August, 2003): 38 h pe saptamana, in doua schimburi.
–    Aria zonei de productie pentru Cayenne: 18.600 m2 (acoperita)
–    Aria zonei de management: 3.200 m2
–    Lungimea pistei de testare: 3,75 km
–    Lungimea pistei off-road: 6 km
–    Protectia mediului: certificat conform normelor DIN ISO 14001 (din Iunie 2002).

Cayenne:
–    Productia din anul fiscal 2005/2006: 35.128 vehicule (anul fiscal 2004/2005 – 41.299 vehicule)
–    Vanzari in anul fiscal 2005/2006: 34.134 vehicule (anul fiscal 2004/2005 – 41.884 vehicule)
–    Productia zilnica in prezent: 180 vehicule (se lucreaza in doua schimburi)

Panamera:
–    Model Gran Turismo cu patru locuri
–    Lansare pe piata in 2009
–    Cifre de productie planificate: 20.000 vehicule pe an

Adaptarea uzinei pentru fabrcarea lui Panamera:
–    Vor fi construite hale de productie pe o suprafata de aproximativ 25.000 m2 destinate asamblarii lui Panamera la Leipzig
–    Pe langa acestea, va fi construit un centru de logistica cu o suprafata de 23.500 m2 pentru sustinerea intregii activitati de productie.
–    Totalul investitiilor pentru pregatirea uzinei: 150 milioane euro

Pe scurt, succesiunea lucrarilor de la Leipzig

3 iunie 1998    Porsche face cunoscuta decizia de a produce un model SUV (Sport Utility Vehicle).

17 septembrie 1999    Este anuntata oficial decizia de a fabrica noul model SUV la noua uzina din Leipzig. Porsche urmeaza sa investeasca aproximativ 50 milioane euro si sa creeze 260 noi locuri de munca.

7 februarie 2000    A fost inaugurat santierul uzinei. Primii angajati si-au luat in primire posturile din Saxonia.

8 iunie 2000    Cea de-a treia serie d modele Porsche, ce urmaza sa se alature seriilor 911 si Boxster a fost numita Cayenne.

aprilie 2001    A demarat constructia unui centru destinat clientilor si a pistei de testare.

19 octombrie 2001    A avut loc ceremonia oficiala de inaugurare a noii uzine.

4 iulie 2002    Consiliul de administratie Porsche decide ca fabricatia modelului de inalta performanta Carrera GT se va desfasura la Leipzig.

20 august 2002    Constructia uzinei din Leipzig a fost finalizata. Are loc ceremonia d przentare in premiera a lui Porsche Cayenne, in paralel cu sarbatorirea uzinei. Pana in acel moment, compania a investit 127 milioane euro si a creat 300 noi locuri de munca.

decembrie 2002    Primul client isi ia in primire automobilul Cayenne de la uzina din Leipzig.

august 2003    A fost asamblat primul exemplar al seriei de modele super-sport Porsche Carrera GT.

iunie 2005    Angajatii au sarbatorit fabricarea exemlarului Cayenne cu numarul 100.000.

6 mai 2006    Se incheie fabricatia seriei Carrera GT, dupa ce au fost asamblate 1.270 exemplare.

19 mai 2006    Consiliul de administratie Porsche anunta ca modelul Gran Turismo Panamera va fi fabricat la Leipzig.

Septembrie 2006    Porsche incepe prgatirea uzinei pentru fabricatia lui Panamera.

Noiembrie 2006    Angajatii sarbatoresc fabricarea exemplarului Caynne cu numarul 150.000.

Decembrie 2006    O data cu asamblarea modelului Cayenne cu numarul 150.371, fabricatia acestei generatii s-a incheiat. A demarat fabricatia celei de-a doua generatii Cayenne.

12 aprilie 2007    Sunt sarbatorite oficial lucrarile pentru halele unde va fi fabricat Panamera si pentru centrul de logistica. Investitiile pentru extinderea uzinei vot totaliza 150 milioane euro.

Bucuresti, 24.04.2007

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.