Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Ești manager de companie? Află cum să crești randamentul echipei

Ești manager de companie? Află cum să crești randamentul echipei

Lipsa de productivitate a angajaților este una dintre durerile managerilor de companie. Fie că ești administrator restaurant sau gestionezi o echipă, cu siguranță te-ai confruntat cu perioade de stagnare a colegilor sau când simțeai că lucrurile nu merg așa cum ți-ai dorit. Înainte să te gândești să concediezi subalterni și să deschizi locuri de muncă tehnolog sau pe poziția necesară, analizează cum poți crește productivitatea angajaților. Totuși, trebuie să știi că oamenii nu pot fi mereu 100% productivi sau să lucreze în același ritm. Rolul tău de șef/șefă este să le creezi oamenilor condiții bune de muncă, care să le transmită o stare de workflow. Citește mai jos câteva metode.

Ești manager de companie? Află cum să crești randamentul echipei

Image by senivpetro on Freepik

Asigură un spațiu liniștit

Să fim sinceri: deseori, într-un birou discuțiile nu sunt doar despre muncă. Liniștea și atmosfera din birou au o influență directă asupra productivității și depinde de tine, ca angajator/angajatoare, să creezi aceste condiții. Evident, doar dacă nu oferi locuri de muncă casier, unde este mai greu să menții un spațiu de lucru liniștit. Astfel, discută cu oamenii din echipa ta și află unde le este mai confortabil să lucreze. Dacă se simt mai productivi când vin la birou, asigură-le locuri de muncă unde au intimitate. În caz că nu este suficient spațiu, ca să le oferi birouri separate, dotează open space-ul cu separeuri, care creează senzația de intimitate. Dacă oamenii vor să lucreze remote, fii deschis/ă la această opțiune sau negociază un program de muncă hibrid. Fiecare angajat are nevoie de o abordare personalizată și este rolul liderului/liderei să identifice nevoile membrilor echipei, ca să le sporească productivitate.

Deleagă task-uri

Pe cât pare de evident acest fapt, pe atât de complicat este. Înainte să împarți sarcini subalternilor, trebuie să analizezi în profunzime, care sunt abilitățile lor și la ce se pricep cel mai bine. Atunci când angajații înțeleg că managerii au încredere în ei și le încredințează sarcini, se vor simți mult mai importanți și motivați să ofere rezultate. Totuși, ține minte că nu poți să le ceri angajaților tăi să fie în egală măsură buni la orice. Identifică punctele forte a fiecăruia dintre ei și valorifică-le.

Comunică eficient

Știai că e-mailul este a doua activitate, care ocupă cel mai mult timp angajaților tăi? Decât să le furi din timp și să le reduci din eficiență, alege să le transmiți mesaje pe o platformă mai accesibilă, concepută pentru comunicare mai rapidă. O soluție ar fi aplicația Slack. De asemenea, mai rapide sunt mesajele vocale, apelurile telefonice sau comunicare face-to-face, dacă sunteți în aceeași clădire.

Stabilește obiective clare

Oamenii au nevoie să înțeleagă ce așteptări sunt de la ei. Atunci când scopurile nu sunt clar comunicate, membrii echipei vor fi mai puțin eficienți. Așadar, îngustează taskurile cât mai mult posibil și fii sigur că oamenii știu exact ce trebuie să facă și care este rezultatul așteptat.

De exemplu, poți stabili obiective „SMART” – specifice, măsurabile, accesibil, relevant și cu timp limitat de realizare.

Organizează traininguri

Instruirea continuă a echipei este secretul afacerilor de succes. Cu cât oamenii sunt mai pregătiți – cu atât sunt mai productivi. Poți organiza traininguri interne sau poți contracta specialiști sau mentori, care să livreze sesiuni de mentorat subalternilor.

Regula principală atunci când ceri rezultate mai bune de la colegii tăi este să fii un exemplu demn pentru ei. Dacă doar le ceri angajaților să fie mai productivi, nu este o abordare proactivă. Inspiră, arată-le exemple și ghidează-i spre îmbunătățirea performanțelor.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.