Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Enel se alătură campaniei Equal by 30, reinterându-și angajamentul privind egalitatea de gen

logo enel
  • Grupul Enel se află printre semnatarii campaniei Equal by 30, un angajament public asumat de companii din sectorul public și privat de a facilita egalitatea salarială, accesul egal în funcții de management și egalitatea de oportunități pentru femei în domeniul energiei curate până în 2030
  • Angajamentul urmărește abordarea strategică a Grupului de a respecta drepturile omului și de a promova diversitatea și incluziunea

Grupul Enel s-a alăturat campaniei Equal by 30, un angajament public asumat de companii din sectorul public și privat de a facilita egalitatea salarială, accesul egal în funcții de management și egalitatea de oportunități pentru femei în domeniul energiei curate până în 2030.

logo enel

Diversitatea și incluziunea reprezintă doi piloni importanți ai filosofiei Open Power, prin care Enel contribuie la crearea unei culturi care încurajează oamenii să-și exprime potențialul, valorificând experiența dincolo de gen, vârstă, dizabilități și alți factori de diversitate.

„Prin susținerea campaniei Equal by 30, reiterăm importanța cultivării potențialului femeilor din cadrul companiei drept o resursă esențială pentru inovare și sustenabilitate, care contribuie la un viitor mai bun. La Enel, ne-am luat angajamentul de a crea cel mai bun mediu în care femeile să își dezvolte abilitățile pe toate nivelurile de senioritate și în toate specializările”, a declarat Maria Luisa Marino, Head of People Care and Diversity Management, Enel Group.

Prezentă în peste 30 de țări și având circa 67.000 de angajați, Enel pune diversitatea în centrul strategiei și culturii sale corporative. Grupul a adoptat Politica pentru Drepturile Omului în 2013, Politica globală dedicată promovării diversității și incluziunii la locul de muncă în 2015, precum și Politica globală anti-hărțuire la locul de muncă în 2019.

Aceste acțiuni vin ca urmare a aderării la Principiile de Împuternicire a Femeilor, susținute de platforma Global Compact a ONU și de entitatea Organizației Națiunilor Unite pentru egalitatea de gen și emanciparea femeilor (UN Women), și în conformitate cu Obiectivele ONU de Dezvoltare Durabilă pe care Enel le susține în mod activ.

Planul Enel de acțiune în cadrul campaniei Equal by 30 constă în dezvoltarea, în toate țările în care activează, de inițiative de conștientizare a oportunităților din domeniile STEM (știință, tehnologie, inginerie și matematică), în special dedicate femeilor tinere.

Spre exemplu, „Tech Talks” este o serie de întâlniri digitale informative desfășurate în școli, cu participarea unor figuri feminine influente în domeniile științei, culturii și antreprenoriatului, care promovează alegerile libere și pune accent pe diversitatea abilităților necesare pentru profesiile viitorului.

Reprezentarea echilibrată a ambelor genuri în primele etape ale procesului de recrutare este o acțiune importantă, implementată pentru a crește gradul de reprezentare a femeilor pe toate nivelurile din companie.

Procentul femeilor selectate în etapele de recrutare a crescut constant în ultimii ani, ajungând la 42% în 2019, cu obiectivul de a crește până la 50% în 2021.

Asumarea acestui obiectiv, alături de atenția acordată ascensiunii femeilor în funcții de management și middle management, de acțiunile care vizează estomparea diferențelor salariale, precum și de inițiativele care susțin afirmarea femeilor contribuie la valorificarea rolului pe care femeile îl au în organizație și au un impact tot mai mare asupra imaginii companiei.

Odată cu egalitatea de gen, Enel demarează proiecte, măsuri și acțiuni care asigură egalitatea de oportunități și non-discriminarea pe considerente de dizabilitate, vârstă și naționalitate și promovează o cultură incluzivă prin inițiative globale dedicate care, în 2020, au vizat și crearea unor medii accesibile și cultivarea unui comportament incluziv în noul mod de lucru.

Implicarea activă a Enel în probleme de incluziune a fost recunoscută în indici globali, precum Indicele Bloomberg al Egalității de Gen, Topul European pentru Egalitate de Gen Equileap și TOP 100 Refinitiv pentru Diversitate și Incluziune. De asemenea, este susținut de un model de business sustenabil și inovator care generează valoare pentru oameni, pentru companie și pentru societate.

Campania Equal by 30 este parte a Clean Energy Ministerial (CEM) și își propune să faciliteze diversitatea de gen în profesiile din domeniul energiei curate. Aceasta funcționează sub egida Clean Energy Education and Empowerment (C3E) International Initiative, care promovează politici și programe care pun accentul pe tehnologia din domeniul energiei curate, împărtășesc experiențe și sfaturi de bună practică și care accelerează tranziția globală către o energie curată.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.