Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Cursul valutar si preturile din magazinele din Romania

Spre deosebire de zona serviciilor, unde multe preturi sunt exprimate direct in euro (telefonie mobila, servicii de turism), in cazul produselor fizice in general preturile afisate sunt in mod direct in lei, pe toate segmentele de retail. Totusi, a considera ca nu exista o legatura cu valutele principale este gresit. In realitatea, totul depinde de cursul de schimb leu / euro, leu / dolar, ba chiar si alte asemenea rapoarte, in functie de tara de provenienta a produselor respective.

Produsele fabricate in Romania depind si ele de euro si dolar intr-o anumita masura, caci producatorii, distribuitorii si retailerii au costuri ce depind si de aceste valute, chiar si indirect. Spre exemplu, daca dolarul creste puternic, pretul motorinei creste puternic si astfel costul de transport este mai mare. Intr-o lume precum cea actuala, orice variatii semnificative afecteaza intregul lant de retail.


In cazul produselor importate, evident ca se reflecta si mai puternic cursul de schimb. Exemplul cel mai bun poate fi legat de ascensiunea francului elvetian din ultimii ani: evident, produsele fabricate in Elvetia si aduse in Romania au devenit mult mai scumpe pe piata locala.

De cele mai multe ori, comerciantii nu actualizeaza preturile in mod clar legat de evolutiile valutare, insa cu siguranta cresterile si scaderile de preturi au stransa legatura (si) cu aceste variatii. Pentru ca adaosurile comerciale sunt de obicei suficient de mari, micile oscilatii nu afecteaza in mod semnificativ profitul companiilor, astfel ca retailerii isi permit sa mentina oarecum constante preturile, in cele mai multe perioade, atunci cand in piata nu apar mari diferente de curs de schimb. Chiar si cand astfel de momente exista, trebuie tinut cont de faptul ca efectul in piata se va resimti cu intarziere chiar si de cateva luni, tinand cont de stocurile locale.

Pe piete dezvoltate si cu o larga concurenta, in care consumatorul este cu adevarat “sef”, retailerii isi permit destul de rar sa creasca preturile unor produse. Spre exemplu, scaderea lirei sterline in contextul Brexit ar fi trebuit sa determine in Marea Britanie cresteri puternice ale preturilor produselor importate din “zona euro”, insa producatorii, importatorii si retailerii (toti pe segmentul corporate) au cautat metode prin care sa suporte pe cat posibil aceste modificari de costuri.

Daca aveti de facut anumite achizitii semnificative, planificate, in alte valute, nu strica sa fie urmarit cursul valutar. Acesta poate fi studiat pe multe siteuri, mai ales ca exista sisteme de preluare curs valutar de la site-uri de renume din domeniu, inclusiv in Romania.

Save

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.