Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Cum să te concentrezi când lucrezi de acasă: 7 metode

Cum să te concentrezi când lucrezi de acasă

Mai mulți oameni ca oricând lucrează acum de acasă – și, așa cum mulți descoperă, acest lucru are capcanele sale, precum și avantajele sale. Deși este minunat să te bucuri de acces la propria bucătărie și să porți orice dorești, există și noi distrageri în confortul casei tale. Separat de colegii și managerii tăi ești, de asemenea, responsabil individual pentru susținerea propriei motivații – ceva care poate fi greu de însușit, cel puțin inițial.

Urmărește mai jos șapte moduri în care poți rămâne concentrat atunci când lucrezi de acasă.

Cum să te concentrezi când lucrezi de acasă

Photo by Wouter on Unsplash

1. Minimizează distracțiile digitale

Când întreaga ta viață profesională există într-un spațiu virtual, întreruperea digitală devine cea mai mare provocare a ta pentru a finaliza sarcinile. În timp ce majoritatea oamenilor sunt conștienți de atracția rețelelor de socializare și a navigării pe web, mulți nu își dau seama de potențialul perturbator al instrumentelor digitale de lucru.

A rămâne conectat în timp ce lucrezi de acasă nu ar trebui să însemne a fi bombardat în mod constant cu ping-uri de mesaje, notificări prin e-mail sau comentarii despre aplicația de lucru la fiecare 5 minute. Nici nu ar trebui să însemne renunțarea la ceea ce faci, pentru a răspunde la un mesaj sau pentru a reîmprospăta tot mereu căsuța de e-mail.

Va fi nevoie să rămâi protejat, prin moduri de telefon și aplicații anti-distragere a atenției pentru a minimiza zgomotul de notificare și a rămâne prezent la ceea ce este de fapt important.

2. Menține pauzele productive

Pauzele ajută la susținerea productivității – dar numai dacă faci pauza potrivită. Mulți dintre noi „din greșeală” petrecem 20 de minute derulând pe rețelele sociale sau citind știrile, apoi decid să le contabilizeze ca o pauză. Dar nu este o pauză reală – o pauză certă. Aceasta reprezintă o șansă de a te îndepărta de ecran, de a căuta o conexiune umană semnificativă și de a permite creierului realmente să se relaxeze. A lua un tip greșit de pauză poate risca să introduci noi stresuri în ziua ta, mai ales atunci când implică începerea unei sarcini pe care nu o poți finaliza.

Execută pauze adânci, clare pe tot parcursul zilei, unde te îndepărtezi fizic de spațiul de lucru. Acest lucru poate fi cu adevărat orice – să faci o băutură sau o gustare, să mergi la plimbare, să asculți muzică, să citești un articol sau un capitol scurt. Totul este să oferi creierului tău „spațiu” pentru a se reîncărca fără a te elimina din flux.

3. Planifică timpul pentru munca profundă

Nu este suficient doar pentru a minimiza distragerea; dacă dorești să te blochezi într-adevăr într-o muncă productivă profundă, trebuie să acorzi prioritate și să creezi „spațiu” pentru aceasta. Deci, planifică din timp pentru sesiuni regulate de lucru profund. Acest lucru va depinde în mare măsură de programul și angajamentele tale, dar în mod ideal ar trebui să vizezi cel puțin trei ore de muncă profundă neîntreruptă pe zi. Sesiunile de lucru în profunzime ar trebui să aibă o durată de aproximativ 60-90 de minute, permițându-ți să lucrezi la o problemă complexă sau o lucrare importantă.

Poți crește treptat durata sesiunii, pentru a-ți perfecționa capacitatea de a menține concentrarea pe perioade mai lungi de timp. Asigură-te că fiecare sesiune are un obiectiv clar, astfel încât să știi cât de bine ai performat la sfârșitul acesteia.

4. Implică noutate

Monotonia și rutina îți pot ucide rapid vehiculul în orice situație de lucru, dar când lucrezi de acasă fără colegi în jur, o poți simți și mai acut – ca și cum ai lucra în gol. Din fericire, există o modalitate simplă de a gestiona acest lucru pe termen lung: implică în mod regulat idei noi și noutate în ziua voastră. O schimbare, un amplasare sau un obicei acționează ca o mini reîmprospătare pentru creierul tău și te poate ajuta să stimulezi noi modele de gândire.

Acest lucru poate fi la fel de simplu ca să lucrezi din diferite locații din casa ta – de exemplu, așezat la masa din bucătărie pentru a răspunde la e-mailuri, mutându-te la un birou pentru muncă profundă și așezat pe canapea pentru apeluri video. Ar putea implica, de asemenea, planificarea unei activități diferite pentru pauza de prânz pentru fiecare zi – de la coacere sau citire, până la meditație sau o plimbare. Sau poți reîmprospăta atmosfera casei tale cu ajutorul unor parfumuri frumos mirositoare. Găsești aici odorizante profesionale pentru casa ta, o opțiune care îți va înmiresma casa, îți va relaxa trupul și sufletul și îți va aduce inspirație de-a lungul întregii zile de lucru de acasă.

5. Externalizează sarcini cu valoare redusă

Câteva lucruri îți afectează energia productivă, la fel ca „sarcinile superficiale” slabe . Aproape toată lumea le are: sunt sarcini cu valoare redusă, cu recompensă redusă, care ajută la menținerea progresului nostru vizibil, responsabil și organizat. Acestea necesită un efort cognitiv redus și sunt de obicei ușor de replicat – gândești pentru a răspunde la e-mailuri, să facturezi, să completezi formulare, să înregistrezi fișele de timp, să actualizezi progresul sarcinii, să faci rapoarte.

Deoarece munca superficială este adesea legată de administratorul de afaceri principal, nu o putem elimina întotdeauna. Dar o putem externaliza, folosind instrumente inteligente pentru a reduce timpul și efortul depus de noi – automatizând adesea majoritatea dintre acestea.

6. Folosește un cronometru de productivitate

Dacă te chinui cu adevărat să rămâi concentrat, folosește o presiune de timp sănătoasă pentru a te ajuta rezolvi o sarcină prin determinare. Cronometrele de productivitate sunt excelente pentru acest lucru – făcându-te să lucrezi contra cronometru, pentru a rămâne disciplinat și montat pe sarcină. Te obligă să fii responsabil pentru fiecare minut care trece și te ajută, fără să vrea, să îți structurezi ziua în bucăți de muncă și odihnă ușor de gestionat.

Dincolo de simpla forțare a disciplinei, un bun timer de productivitate poate oferi, de asemenea, informații despre modul în care lucrezi, ajutându-te să îți rafinezi și să îți îmbunătățești procesele pentru a deveni mai eficiente pe termen lung.

7. Ia micro pauze regulate

Am menționat deja importanța de a face pauze clare, dar pe deasupra este o idee bună să iei „micro pauze” regulate pe parcursul zilei. Acestea sunt pauze rapide de aproximativ două minute sau cam așa ceva, doar pentru a te întinde sau pentru a lua un pahar de apă, care, potrivit științei, te poate ajuta să îți repornești creierul și îți permite să faci lucrări mai profunde pentru mai mult timp. Nu lucra niciodată mai mult de 90 de minute fără pauză. Dacă ești într-o stare de muncă susținută, o micro pauză rapidă nu o va afecta.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.