Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Cum să fii eficient în creșterea business-ului tău

Cum să fii eficient în creșterea business-ului tău

Creșterea constantă a afacerii este fundamentală pe termen lung, fiind echivalentă cu însăși supraviețuirea. Similar altor domenii ale vieții, stagnarea înseamnă, de fapt, regres, iar conservarea poziției dobândite pe o piață foarte dinamică înseamnă progresul celorlalți competitori și eliminarea propriei afaceri. Dezvoltarea de strategii nu reprezintă, însă, o abilitate la îndemâna oricui, așadar este nevoie de o informare continuă și de apelarea la cei mai buni specialiști, pentru a identifica și profita de oportunitățile de dezvoltare.

Nu există o rețetă unică pentru a determina o creștere a afacerii, fiecare companie are propriul context în care se mișcă și, în funcție de specificitatea acesteia și a pieței, strategiile pot fi diverse.

Cum să fii eficient în creșterea business-ului tău

sursa foto

Adaptarea la standardele impuse de piață sau de lege

Primul și cel mai important aspect în ceea ce privește dezvoltarea unei afaceri este legat de funcționarea acesteia în limitele legii, cu respectarea standardelor minime pe care piața le impune pentru produsele și/sau serviciile oferite. O abordare eficientă pentru atingerea obiectivelor în acest sens înseamnă realizarea unui audit care să identifice acele cerințe legale minime necesare activității, obținerea autorizațiilor și a certificărilor indispensabile pentru comercializarea produselor sau prestarea serviciilor. Nu în ultimul rând, este esențială asigurarea cadrului organizatoric care să permită lucrul în conformitate cu aceste cerințe sau standarde.

Desfășurarea unei activități ce implică riscuri mai mari pentru salariați, clienți sau populația generală impune realizarea de investiții în tehnologie sau resurse umane, care să diminueze aceste riscuri. În acest context, trebuie să se analizeze în detaliu raportul dintre investițiile de realizat și profitul ce poate fi obținut. Pe de altă parte, afacerile cu autoritățile publice centrale sau locale prin intermediul sistemului de achiziții publice necesită îndeplinirea anumitor condiții și standarde pe care legislația în vigoare le impune.

Penetrarea pieței

Conceptul de penetrare a pieței definește acțiunea de acaparare a unei cote mai mari din piață și există mai multe posibilități de a realiza acest lucru:

  • abordarea unei strategii de reducere a prețului sau de oferire a unor pachete de produse și/sau servicii la preț redus;
  • utilizarea canalelor de publicitate pentru a face cunoscut produsul;
  • oferta unei categorii mai largi de clienți ș.a.m.d.

Penetrarea pieței înseamnă o diminuare semnificativă a adaosului comercial și implicit a profitului, însă creșterea volumului vânzărilor și a cotei de piață poate avea efecte pozitive nebănuite pe termen lung.

Extinderea pe noi piețe

În acest context, exemple avantajoase pot fi promovarea de servicii de catering, oferirea serviciului de livrare la domiciliu. Modelul clasic de afacere – în care clientul vine în magazin și își caută singur ce are nevoie – este considerat perimat de către mulți. De aceea, majoritatea afacerilor care își doresc să funcționeze pe o piață extrem de concurențială gândesc soluții prin care să vină în întâmpinarea nevoilor clienților cu produse și servicii de care aceștia poate nici nu realizau că au nevoie. Asigurarea confortului maxim al clientului în ceea ce privește procesul de achiziție și obținere a bunului sau serviciului trebuie să fie un obiectiv esențial în relația vânzător-cumpărător.

Mutarea pe noi canale de interacțiune

Una dintre modalitățile moderne de a face marketing și vânzări este cea multi-canal. Este un concept care definește, în principiu, realizarea contactului cu clientul prin canale de interacțiune multiple:
magazin online;

  • prezență solidă în social media;
  • utilizarea comunicării prin e-mail;
  • magazinul clasic.

Profitul și creșterea companiei merg adeseori mână în mână: creșterea afacerii însemnând, în mod evident, profituri mai mari. Este însă posibil ca, cel puțin în cazul afacerilor de dimensiuni mici și medii sau a celor în plină expansiune, nevoia de investiții să fie una ceva mai ridicată. Un profit mai mic nu trebuie să fie însă descurajant, dimpotrivă, investițiile plasate inteligent în dezvoltarea companiei vor aduce în viitor atât profit mai mare, cât mai ales o poziționare solidă pe piață.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.