Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Cult Research: Impactul AI și al Asistenților Virtuali în România

Cu ce scop folosesc romanii ChatGPT

Cult Research, o companie românească de cercetare de piață, a realizat recent un studiu cuprinzător privind utilizarea Inteligenței Artificiale (AI) și a asistenților virtuali în viața de zi cu zi a oamenilor. Studiul a arătat că tehnologia AI și asistenții virtuali au devenit parte integrantă a societății noastre digitale, aducând transformări semnificative în domeniul interacțiunii om-calculator.

Inteligența Artificială, cunoscută și sub acronimul „AI”, reprezintă o ramură a informaticii care vizează crearea de sisteme și tehnologii care pot simula și reproduce capacitățile inteligenței umane. AI utilizează algoritmi și modele matematice avansate pentru a înțelege, interpreta și rezolva probleme complexe, precum recunoașterea vocală și vizuală, învățarea automată și luarea deciziilor autonome. Această evoluție continuă a deschis noi orizonturi și a generat oportunități neexplorate în diverse industrii și sectoare ale societății.

Cu ce scop folosesc romanii ChatGPT

Un aspect esențial al Inteligenței Artificiale este reprezentat de asistenții virtuali. Acești asistenți virtuali sunt aplicații software care pot interacționa cu utilizatorii umani și oferi asistență în diverse sarcini și activități. Aceștia pot fi prezenți pe dispozitive mobile și nu numai. Asistenții virtuali pot răspunde la întrebări, efectua sarcini, oferi informații personalizate și chiar simula o conversație umană.

Studiul a dezvăluit câteva detalii relevante:

➢Dintre respondenții care au declarat că au interacționat cu un asistent virtual, cei mai mulți (59%) îl folosesc în scop de solicitare de informații pe diverse teme sau subiecte. Totodată, aproape o treime (28%) dintre cei chestionați susțin ca nu au interacționat niciodată cu un asistent virtual.

➢Aproape toți respondenții (98%) susțin că sunt familiarizați cu termenul de „inteligență artificială”, iar dintre aceștia cei mai mulți asimilează acest termen cu roboții, ChatGPT, tehnologie și computer.

➢ChatGPT este utilizat de către jumătate dintre respondenți, majoritatea fiind femei, cu vârste cuprinse 26 – 39 de ani. Cei care utilizează cel mai putin acest program sunt majoritar tot femei, din grupa de vârstă 40 – 55 de ani.

Inteligenta artificiala avantaje si dezavantaje AI

„Această tehnologie inovatoare are potențialul de a schimba complet modul în care interacționăm cu computerele și de a transforma diverse industrii și sectoare ale societății. Este important să înțelegem și să explorăm aceste oportunități pentru a beneficia pe deplin de ceea ce AI are de oferit”, explică Paul Acatrini, Managing Partner & Research Director Cult Research.

Acest studiu s-a desfășurat online, prin intermediul CultIO, care oferă acces la un panel de peste 40.000 respondenți. Eșantionul a fost format din persoane cu vârste cuprinse între 18 – 55 de ani, din mediul urban, cu acces la Internet. Pentru mai multe informații despre Cult Research și studiile sale, vă rugăm să vizitați www.cultresearch.ro

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.