Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Contractele de comunicații electronice se derulează și după încetarea duratei inițiale

InfoCentru ANCOM logo

ANCOM: După încetarea duratei inițiale, de cel mult 24 de luni, un contract de comunicații electronice se poate prelungi automat, pentru o perioadă determinată sau nedeterminată. Utilizatorii pot rezilia contractul, fără penalități, oricând după expirarea duratei inițiale. Înainte de prelungirea automată a contractului, furnizorii au obligația de a informa utilizatorii, în timp util și pe un suport durabil, cu privire la încetarea contractului și la mijloacele de denunțare unilaterală a acestuia, dar și despre cele mai bune tarife pentru serviciile de care beneficiază.

Prelungirea contractelor de comunicații electronice

InfoCentru ANCOM logo

De regulă, un contract de comunicații electronice se prelungește automat, după încetarea duratei inițiale, de cel mult 24 de luni, pentru o perioadă determinată sau nedeterminată. Furnizorii de servicii de comunicații electronice au obligația de a informa utilizatorii finali despre încetarea contractului și mijloacele de denunțare unilaterală.

În cazul în care utilizatorii se hotărăsc să renunțe la contract după expirarea perioadei inițiale, nu vor plăti nicio taxă de reziliere, dar trebuie să țină cont că, de obicei, există o perioadă de preaviz, de cel mult 30 de zile, care se referă la termenul de procesare a cererii de denunțare. În aceste situații utilizatorii vor suporta doar tarifele aferente utilizării serviciului pe durata perioadei de notificare prealabilă.

În cazul în care un utilizator nu face niciun demers pentru încetarea contractului, serviciul pe care îl utilizează va fi furnizat în continuare. Pe perioada de prelungire automată, furnizorii de servicii de comunicații electronice au obligația de a trimite, cel puțin o dată pe an, o informare cu privire la cele mai bune tarife pentru serviciul contractat.

Astfel, utilizatorii pot verifica dacă au apărut oferte mai bune pentru serviciile deținute și pot solicita renegocierea contractului. Utilizatorii care aleg o altă ofertă și încheie un nou contract sau un act adițional la cel existent trebuie să știe că aceasta presupune, de cele mai multe ori, începerea unei noi durate contractuale minime.

Dacă la un contract de servicii de comunicații electronice aflat în derulare se adaugă servicii sau echipamente suplimentare, perioada inițială a contractului poate fi prelungită doar cu acordul utilizatorului. În acest caz, furnizorul trebuie să îl informeze pe utilizator despre serviciile contractate, tarife, durata contractului, perioada contractuală inițială, condițiile privind suspendarea și reconectarea serviciilor și condițiile de încetare a contractului.

Durata noii perioade contractuale nu poate depăși diferența dintre perioada contractuală aferentă noului serviciu sau echipament terminal suplimentar achiziționat și perioada rămasă din derularea primului contract.

Ce, cum şi unde reclami

ANCOM poate lua măsuri dacă prelungirea contractului nu se realizează conform regulilor menționate mai sus sau dacă utilizatorul nu primește informările cu privire la încetarea contractului și cele mai bune tarife. Sesizările pot fi trimise aici.

InfoCentru ANCOM

Mai multe informații cu privire la contractele de furnizare de servicii de comunicații electronice destinate publicului sunt disponibile pe InfoCentru ANCOM.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.