free download 78 travel guides written by experts

Computer Troubleshooters: 47 % dintre companii aleg servicii specializate de consultanta IT

datorită costurilor mai reduse pe care le implică acestea

Computer Troubleshooters dă publicităţii un studiu referitor la comportamentul consumatorilor de servicii IT în timpul crizei

Computer Trobleshooters, unica franciză multinaţională de servicii IT existentă în România, dă publicităţii un micro-studiurealizat pe un grup de 100 de companii din diverse segmente ale economiei, incluzând atât mari companii, cât şi companii medii şi IMM-uri.

Conform studiului, 34% din companiile intervievate vor recurge la serviciile unei firme sau la cele ale unui specialist în momentul în care vor avea probleme cu calculatoarele; dintre aceştia, 21% se vor orienta către o companie, în condiţiile în care aceasta oferă o reducere de costuri între 25 şi 50%.36% este procentul celor care au deja o companie care se ocupă de partea de service IT,  în timp ce numai 27% dintre companiile intervievate preferă să îşi rezolve singuri problemele de IT.
În ceea ce priveşte segmentarea pe profesii, proprietarii de companii, în procent de 100%, sunt de acord cu angajarea unei firme specializate în vederea administrării departamentului de IT, dacă acest lucru le reduce costurile cu 30%. Directorii generali şi vicepreşedinţii de companie mizează în proporţie de 50% pe ajutorul propriu în problemele de IT, 33,4% au deja contract cu o companie de  IT, în timp ce aproximativ 16,6% dintre respondenţi sunt de acord cu angajarea unei  firme de IT dacă aceasta îi ajută în reducerea costurilor cu aproximativ 30%.

În acelaşi timp, 36% dintre managerii generali au deja o companie care se ocupă de partea de IT, în timp ce 28,5% dintre ei preferă să rezolve prin resurse proprii problemele de IT. Un procent de 21,3% dintre managerii intervievaţi preferă să angajeze o firmă care să se ocupe de departamentul IT, dacă aceasta poate duce la reducerea costurilor cu 25%  şi respectiv 50%.

Alţi angajaţi (specialişti), în proporţie de 43,1%, spun ca firma lor are deja o companie de IT ce se ocupă cu administrarea acestui departament, 21,4% spun ca ar prefera să se ocupe personal de această problemă, în timp ce aproximativ 21,3% dintre respondenţi sunt de acord cu angajarea unei alte firme dacă aceasta contribuie la reducerea costurilor cu aproximativ 25 şi 50%.

Referitor la tendinţele de comportament al companiilor în funcţie de mărimea lor, 36,3% dintre corporaţii preferă să se ocupe singure de administrarea departamentului de IT. Locul 2 îl ocupă, cu un procent de 18,1%, corporaţiile care ar alege să angajeze un specialist sau o firmă IT (dacă ar reduce costurile cu 25 % şi respectiv 50%),  37.5% dintre firmele mari au deja angajată o firmă de IT, în timp ce 25% preferă fie să se ocupe singure de partea de IT, fie să angajeze un specialist. Dintre firmele medii, 75% au deja un contract cu un specialist IT, iar 25% sunt de acord sa angajeze o firmă de IT dacă aceasta îi va ajuta în reducerea costurilor cu aproximativ 25%. Nu în ultimul rând, 48,2% dintre firmele mici au deja o firmă ce se ocupă de departamentul de IT, 26% dintre acestea preferă să se ocupe singure de problemele IT, în timp ce 17,2% angajează o firmă de IT dacă aceasta îi va ajuta în reducerea costurilor.

În ceea ce priveşte Computer Troubleshooters, Marius Stanca, Director Computer Troubleshooters Bucureşti, declară:  “Companiile care încercau să îşi rezolve singure problemele IT au început din ce în ce mai mult să apeleze la firme specializate în domeniul suportului IT.  Printre avantajele acestei colaborări se numără experienţa pe care o are o firmă specializată în acest domeniu, ca rezultat fiind rezolvarea rapidă a problemelor, dar şi reducerea costurilor. De obicei, o firmă preferă să apeleze la aceste servicii în momentul în care apar probleme în sistemele de calcul, dar cu timpul, crescându-le încrederea în serviciie noastre, preferă să plătească o parte mai mică din salariul unui angajat al unui departament IT pentru a încheia un abonament de mentenanţă şi suport, prevenind astfel eventualele probleme.”

Referindu-se la rezultatele proprii, Computer Troubleshooters preconizează o creştere de peste 50 % în ceea ce priveşte numărul de clienţi. Pe partea de francizaţi, datorită cererii, compania îşi propune să ajungă la rata de 1 francizat la 2-3 luni  în 2009. În România, Computer Troubleshooters are o cotă de piaţă (pe service IT exclusiv) de peste 10 % şi funcţionează în 12 oraşe. Anul 2008 s-a încheiat cu o creştere de 30 %  a cotei de piaţă, pentru 2009 Computer Troubleshooters propunându-şi să ajungă la 15 % –  16 %.

 “Targetul nostru pe 2009 este să ajungem la 20 francizaţi până la sfârşitul anului, urmărind în mod special oraşele cu peste 50,000 de locuitori, cum ar fi Braşov, Satu Mare, Baia Mare, Arad, Iaşi, Constanţa etc”, continuă Marius Stanca.
          
“În România, piaţa serviciilor IT este subdezvoltată. Acestea deţin o pondere de 30-40% din piaţă, în timp ce în ţările din Europa de Vest, ponderea este inversă – hardware-ul ocupă 30% din piaţă, în timp ce serviciile software şi IT deţin poziţia dominantă. În următorii 3-5 ani, vom asista la o creştere importantă a segmentului de servicii IT. Cele mai mari rate de creştere pe piaţa autohtonă în 2009 conform Computer Troubleshooters, le vor avea serviciile IT şi software, servicii considerate deseori "cu valoare adaugată", concluzionează reprezentantul Computer Troubleshooters.

Notă către Editori: 

Studiul a fost realizat de Anteea Consulting pentru Computer Troubleshooters România pe 100 de companii reprezentative pentru toate domeniile de activitate şi are o marjă de eroare de sub 3%.

Despre Computer Troubleshooters România
Computer Troubleshooters este unica franciză pe servcii IT din România cu filiale în 12 oraşe: Bucureşti, Bacău, Buzău, Cluj- Napoca, Deva, Reşiţa, Oradea, Râmnicu-Vâlcea, Sibiu, Târgu- Mureş, Timişoara şi Ploieşti.
Compania acoperă o gamă largă de servicii, de la depanarea calculatoarelor, instalarea şi configurarea de hardware, asistenţă, configurarea Internetului şi e-mailului, protecţia contra viruşilor şi securitatea IT, până la configurarea reţelelor de calculatoare wireless şi cablare.
Computer Troubleshooters este prezentă în România din noiembrie 2005.
www.ctromania.ro

Despre Computer Troubleshooters
Computer Troubleshooters este cea mai mare franciză pe servicii IT prezentă în 26 ţări cu peste 500 filiale, ce oferă o gamă largă de asemenea servicii la sediul clientului. Compania este prezentă în ţări precum: Australia, SUA, Canada, Olanda, Grecia, Irlanda, Portugalia, Spania, Anglia, Singapore, Egipt, Hong Kong, Republica Dominicană, Kuwait, Nigeria, Noua Zeelandă, Africa de Sud sau Coreea de Sud.  Clienţii Computer Troubleshooters beneficiază atât de apropierea şi atenţia pe care ar aştepta-o de la o companie de mai mică anvergură, cât şi de experienţa, suportul şi serviciile acoperite de o mare organizaţie.

În 2005 a fost desemnată franciza numărul unu în lume în domeniul servicii IT conform Entrepreneur Magazine. www.comptroub.com  
Computer Troubleshooters a fost fondată în 1996, în Australia, de către Wilson şi Suzanne McOrist. Prima franciză CTS, lansată în 1999 în SUA de către Chip Reaves, deţinătorul unei companii în domeniul service IT, Chiptech, a fost ulterior urmată de o largă reţea de francizaţi, atât pe teritoriul nord-american, unde funcţionează peste 230 de unităţi, cât şi în întreaga lume. Astăzi, Computer Troubleshooters înglobează aproximativ 500 de francizaţi. În România, reţeaua este prezentă din toamna anului 2005.

Bucuresti, 04.02.2009

{mosloadposition user10}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *