Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Compania românească Blue Lagoon Clean trece de la SRL la SA

Cristina Tarasevici și Vlad Elias, co-fondatorii companiei Blue Lagoon Clean

La 9 ani de la lansare, compania cu capital 100% românesc Blue Lagoon Clean trece de la statutul de SRL la SA.

Fondată în anul 2013, compania Blue Lagoon Clean s-a poziționat încă de la început ca o deschizătoare de drumuri în industria curățătoriilor de haine. În 2018 a lansat cel mai mare centru de procesare ecologică a hainelor din SE Europei printr-o investiție de aproape 1 milion de euro. Serviciul de colectare și livrare gratuită s-a dovedit a fi unul de succes și în prezent reprezintă modelul de business al companiei. Blue Lagoon Clean este o companie cu un management proactiv, orientat către rezultate, astfel că decizia de a trece de la SRL la SA a venit în mod natural.

“Contextul economic este unul dificil, luând în considerare criza care se prefigurează, prețurile în continuă creștere și nu în ultimul rând inflația. Avem un mix periculos, care va crea efecte negative de o amploare mai mare comparativ cu criza din 2008. În vremuri de recesiune, investițiile în active, nu doar protejează banii, dar și oferă randamente foarte bune atunci când situația economică se stabilizează. Plecând de la aceste premise și de la faptul că suntem o companie cu un management proactiv, orientat către rezultate, mai ales atunci când condițiile sunt vitrege, decizia de a trece de la SRL la SA a venit cumva natural, existând acum și un moment de oportunitate pe care îl vom exploata alături de cei care au fost alături de noi, și anume cu clienții noștri”, spun Cristina Tarasevici și Vlad Elias, co-fondatorii companiei Blue Lagoon Clean.

Cristina Tarasevici și Vlad Elias, co-fondatorii companiei Blue Lagoon Clean
Cristina Tarasevici și Vlad Elias, co-fondatorii companiei Blue Lagoon Clean

Din punct de vedere al cifrei de afaceri, compania a înregistrat creșteri de la an la an. La nivelul industriei curățătoriilor de haine creșterile sunt de 6-8%, în timp ce Blue Lagoon Clean înregistrează creșteri de peste 20% anual. În 2021 a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri cu 10% fata de anul pre-pandemic 2019, în contextul în care la nivel de industrie veniturile înregistrate în 2021 au fost cu 8% mai mici fata de 2019. În cazul companiei Blue Lagoon Clean, în 2021 comparativ cu 2020 creșterea a fost de 47%. Cu privire la profitabilitatea netă, compania se situează în jurul valorii de 15%, având în vedere că anual o parte din investiții sunt direcționate către echipamente.

În ultimii 3 ani, compania a realizat investiții de peste 80.000 euro în echipamente, dar și în dezvoltarea aplicației interne de tip ERP/CRM utilizată în gestiunea companiei, dar și a relației cu clienții. În 2021 au fost investiți 20.000 euro în deschiderea diviziei pentru curățarea încălțămintei și a articolelor din piele.

“În 2013 am fost prima curățătorie din București care a adus sistemul profesional cu curățare ecologică Lagoon de la Electrolux, iar astăzi el este întâlnit la scară largă în România la majoritatea curățătoriilor. În 2014 am fost prima curățătorie care a introdus serviciul de colectare și livrare gratuită pentru persoanele fizice (B2C) și care la acel moment reprezenta sub 10% din total business. Astăzi, acest serviciu reprezintă modelul nostru de business, care ne-a propulsat pe prima poziție în topul curățătoriilor din București, pe acest sement. Ca politica de preț, desi nu ne poziționăm pe segmentul low, oferim clienților noștri cele mai bune preturi din piață prin intermediul Abonamentelor Premium pe care le oferim.

Până în ziua de astăzi suntem singura curățătorie de haine din Romania care garantează calitatea serviciilor prin procedurile interne de lucru, dar și printr-o asigurare a răspunderii. Din 2017 până în prezent investim constant în dezvoltarea aplicației de tip ERP/CRM prin care gestionăm atât activitatea internă a companiei, cât și relația cu clienții. Toate acestea ne-au dat posibilitatea că în 2018, în urma unor investiții de aproape 1 milion de euro să deschidem cel mai mare centru de procesare ecologică a hainelor din SE Europei, alături de o modernă curățătorie de covoare, dar și de un centru de formare profesională, unic în România. În permanență, obiectivele Blue Lagoon Clean sunt de inovare și îmbunatățire astfel încât să aducem plus valoare serviciilor pe care le oferim clienților noștri”, spun Cristina Tarasevici și Vlad Elias, co-fondatorii companiei Blue Lagoon Clean.

2022 este un an important și special pentru Blue Lagoon întrucât în acest finalizează procesul de transformare a companiei din SRL în SA. Pentru viitor, compania plănuiește dezvoltarea celui mare centru de procesare ecologică a hainelor din Europa.

“După acest pas – tranziția de la SRL la SA, vizăm dublarea capacității de procesare prin construcția celui mai mare centru de procesare a hainelor din Europa, pastrându-ne în același timp angajamentul luat pentru oferirea de servicii de calitate folosind echipamente cu impact minimal asupra mediului. Pentru atingerea acestui obiectiv, pe lângă continuarea parteneriatului cu cei de la Electrolux, dublarea capacității logistice pentru serviciul de colectare și livrare gratuită se va face prin achiziția de autovehicule electrice, care vor fi încărcate în proporție de 100% de panourile solare de care va dispune hala. Acestea reprezintă planurile pe termen scurt. Pe termen mediu vizăm extinderea la nivel național și abordarea unui model hybrid de lucru, prin centre de procesare proprii, dar și prin parteneriate”, susțin Cristina Tarasevici și Vlad Elias.

Conform celor doi fondatori ai Blue Lagoon Clean, următorii ani vor marca piața curățătoriilor de haine printr-o regândire a modelului de business, plecând de la tehnologiile folosite, canalele de distribuție a serviciilor și nu în ultimul rând, modul de lucru al angajaților.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.