Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Cele 3 decizii pentru 2024 în favoarea celor mai solicitate și răsplătite cariere

CIOSUERD

Încă din antichitate, din vremea Imperiului Babilonian, s-a încetățenit tradiția fixării și exprimării unor așa-numite rezoluții sau decizii pe care să le luăm la început de nou an, spre a reuși să procedăm la acele schimbări și reușite pe care ni le dorim și ne bazăm cel mai mult proiectul de viață.

În contextul de astăzi, deși tehnologia și robotizarea promiteau să aducă doar confort, comodități în plus și belșug pentru cât mai mulți, avansul mai galopant decât acela scontat, sunt tot mai mult văzute și ca sfidări potențiale sau iminente, în special în sensul necesității unor hotărâri importante privind reorientarea sau chiar reinventarea în carieră, în scopul unui statut social și financiar superior, al unei stabilități sporite și al adaptării prin noi soft skills. Aceste noi competențe transversale se dovedesc utile mai cu seamă în raport de avalanșa schimbărilor în curs pe plan climatic, economic, geo-politic și al asigurării sustenabilității și rezilienței societale. În cazul României, schimbarea respectivă de paradigmă este configurată și sprijinită inclusiv prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), finanțat majoritar de Comisia Europeană.

CIOSUERD

Cum și noi, ca și cetățeni ai unui Stat Membru UE și NATO, pornim pe de-a întregul motoarele în logica Deceniului Sustenabilității – Dezvoltării Durabile proclamat la nivel global, Catedra Internațională Onorifică ”Jean Bart” (CIO-SUERD), platformă de internaționalizare a Educației, fondată cu amabilul sprijin al Academiei Române de către EUROLINK – House of Europe, vă recomandă la început de nou an 3 posibile rezoluții, cu valabilitate cât mai extinsă. Acestea sunt menite să deschidă oportunitățile scontate tuturor celor ce aspiră la împliniri mai consistente pe plan profesional. În intervalul de timp de până în anul 2033, este cu atât mai importantă adoptarea în practică de cât mai multe universități și centre de inovare și antreprenoriat a conceptului inițiat de UNESCO și promovat drept Lifelong Learning – învățarea pe tot parcursul vieții, cu accent pe noile competențe practice necesare oriunde în Europa:

  • Să mă FOCALIZEZ pe deprinderea – dacă nu a unei noi specializări, cel puțin pe adaptarea la noi abilități ce îmi vor fi vitale, mai ales dacă presupun că va scădea cererea de muncă în domeniul meu de activitate, iar automatizarea, Inteligența Artificială vor conduce la dispariția vechilor joburi sau stiluri de lucru în viitorul apropiat!
  • Să INVESTESC mai multă energie și timp în propria mea dezvoltare și formare profesională în anul ce vine prin implicarea în sesiuni de training, webinare, consiliere pentru dezvoltare personală care să mă ghideze spre obiceiuri mai sănătoase, de păstrat pentru restul vieții.
  • Să DEDIC mai puțin timp, îndeosebi pe rețele sociale, așa cum le cerem propriilor copii, dar să mă familiarizez cât mai serios cu noi aplicații și limbaje digitale care să mă ajute să previn anumite piedici sau handicapuri în profesie, iar expertiza mea să fie mult mai înțelept valorizată și recompensată în noul context spre care inevitabil avansăm cu toții.

La nivelul întregii Uniuni Europene, dar și în România, mulțumită prevederilor incluse în noile Legi ale Educației, sistemul axat pe antrenarea competențelor practice, prin aplicarea conceptului lifelong learning, dobândește o tot mai mare atractivitate și răspândire în special în raport cu așteptările și cerințele actuale ale pieței muncii. Așa cum observăm, aceasta este tot mai orientată spre deprinderi validabile în mod flexibil în intervale de timp condensate și care în multe domenii nu mai necesită, cum era până în prezent în mod tradițional, acumularea de informații inutile, formalism birocratic și dificultatea echivalării studiilor de lungă durată în sau din alte state.

La început de Nou An, reluăm cu amabilul sprijin al partenerilor din Rețeaua ”Comunități Locale Riverane Dunării” (CLDR) campania în sprijinul extinderii modalităților de educație continuă și alternativă pentru indiferent ce vârste ale celor motivați și care să îmbunătățească astfel locul ocupat de România în indexul Lifelong Learning UNESCO Institute.

Pentru detalii suplimentare, cei interesați sunt invitați să consulte siteul: https://ciosuerd.houseofeurope.ro.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.