Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Caroli – o afacere cu 50% mai profitabila in 2007

Cea mai ridicată creştere a cotei de piaţă din Top 10

Pentru Caroli Foods, anul 2007 a consemnat o dezvoltare accelerată a afacerii, compania înregistrând o creştere a profitului cu 50%, până la nivelul de 5,1 milioane euro. Cifra de afaceri netă consolidată a crescut cu 28%, până la 55 milioane euro.

Grupul a încheiat anul 2007 cu o cotă de piaţă de 9,6% în valoare, poziţionându-se astfel ca al doilea jucător de pe piaţa mezelurilor din România, atât în valoare, cât şi în volum. Totodată, Caroli Foods a înregistrat şi cea mai mare creştere a cotei de piaţă, în raport cu anul anterior, din grupul primilor zece producători din industria mezelurilor. Performanţele financiare obţinute sunt rezultatul continuării unei politici active de investiţii, a unei atente analize a dinamicii pieţei româneşti, precum şi a dezvoltării capacităţii organizaţiei de a reacţiona rapid la stimulii pieţei. În 2007 peste 2,5 milioane de euro au fost orientaţi, în principal, către îmbunătăţirea capacităţilor de producţie şi către dezvoltarea infrastructurii logistice.

„Ne bucură reacţia pieţei la eforturile pe care le facem în permanenţă pentru a creşte calitatea şi competitivitatea produselor noastre. Clienţii noştri sunt din ce în ce mai pretenţioşi şi suntem determinaţi să răspundem cât mai bine aşteptărilor acestora, continuând să ne dezvoltăm”, a declarat Haluk Akdemir, CEO Caroli Foods.

În privinţa produselor, capacitatea de operare la o scară tot mai mare şi aprecierea mărcilor grupului Caroli au generat creşteri importante pe segmentul salam (54%), şuncă (28%) şi produse crud-uscate (19%). În topul vânzărilor pe segmente, salamul ocupă prima poziţie (37%) urmat de cremwurşti şi cârnaţi (22%), de şuncă (11%) şi de specialităţi (10%). Caroli îşi va diversifica şi în acest an gama de produse venind în întâmpinarea aşteptărilor în creştere ale clienţilor săi.

Pentru anul 2008 Grupul Caroli îşi propune o creştere mai rapidă decât rata de creştere a pieţei, estimând o cifră de afaceri de 63 milioane euro. Pentru anul în curs Caroli Foods preconizează un volum al investiţiilor de 7 milioane de euro ce va fi direcţionat cu prioritate către îmbunătăţirea tehnologiilor din facilităţile de producţie şi logistică.

Caroli apreciază că industria mezelurilor din România îşi va continua trendinţa de creştere în următorii ani, dar într-un ritm mai scăzut decât până acum; pentru 2008 se aşteaptă o rată de creştere de 6-7%. Consolidarea pieţei şi creşterea competitivităţii rămân şi pentru anul în curs două direcţii de evoluţie importante, date de intrarea pe piaţă a noi jucători. Efectele integrării se vor face simţite în continuare în costurile de operare ale companiilor, care vor fi mai ridicate.

Caroli Foods estimează că în 2008 produsele din segmentele mediu şi ridicat vor înregistra creşteri semnificative. Se preconizează şi o orientare mai pronunţată a consumatorilor de mezeluri către produsele ambalate individual sau feliate precum şi către produsele crud uscate. Ca tendinţă generală, preferinţele clienţilor se îndreaptă din ce în ce mai mult către produse de calitate mai bună, însă preţul rămâne unul din factorii care influenţează în mod semnficativ decizia consumatorului din România.

Bucuresti, 13.02.2008

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.