Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Caravana Trips & Tips for Consumer

Caravana Trips & Tips for Consumer

Știați că aveți dreptul la mese și băuturi răcoritoare, proporțional cu timpul de așteptare atunci când zborul a întârziat sau a fost anulat? Sau că, în cazul în care zborul ajunge la destinație cu peste 3 ore întârziere ori este anulat, aveți dreptul la o compensație?

În anul 2016 Rețeaua Centrelor Europene ale Consumatorilor – ECC-Net a primit 44.875 de reclamații, 20,52% din acestea vizând transportul aerian, printre problemele reclamate fiind cele legate de întârzierea și anularea zborurilor, pierderea sau întârzierea bagajelor.


Un pas important în această direcție a fost făcut în anul 2013 când a fost demarată de către Comisia Europeană Campania de informare asupra drepturilor pe care le au pasagerii europeni, campanie care se bazează pe faptul că Uniunea Europeană este prima regiune din lume cu un set cuprinzător de drepturi ale pasagerilor pentru toate modurile de transport (aerian, feroviar, maritim, autobuz și autocar), scopul principal al acesteia fiind cunoașterea de către cetățeni a drepturilor de care dispun în prezent în temeiul legislației Uniunii Europene. Mai multe informații despre campanie puteți găsi pe site-ul dedicat: https://ec.europa.eu/transport/passenger-rights/ro/index.html.

”Suntem deja la al șaptelea an în care organizăm Ziua Drepturilor Pasagerilor în Transportul Aerian alături de celelalte Centre Europene ale Consumatorilor, al șaptelea an alături de consumatorii români care utilizează transportul aerian. Cel mai important mesaj pe care încercăm să-l aducem la cunoștința consumatorilor este că drepturile lor sunt reale și că nu pot fi ignorate de nimeni. Indiferent de situație, că vorbim de un zbor întârziat, anulat, de un bagaj pierdut, drepturile consumatorilor sunt clar stabilite și ar trebui respectate de transportatorii aerieni. Iar dacă acest lucru nu se întâmplă, ECC Romania este alături de ei pentru a le oferi informațiile sau sprijinul de care au nevoie.”, a declarat doamna Irina Chirițoiu, Director ECC Romania.

Centrul European al Consumatorilor – EC Romania pleacă in Caravana Trips & Tips for Consumer prin tara pentru a informa pasagerii din diferite aeroporturi despre drepturile pe care le au.

In perioada 30 mai – 6 iunie 2017, caravana ECC Romania va ajunge in aeroporturile din Timișoara, Oradea, Cluj si Sibiu pentru a oferi sprijin si consultanta pasagerilor. Va parcurge peste 1500 km pentru a informa pe toata lumea asupra drepturilor pe care le avem atunci când călătorim in Europa.
–    Aeroportul Traian Vuia Timișoara – 31 mai 17
–    Aeroportul International Oradea – 1 iunie
–    Aeroportul International Avram Iancu – Cluj – 2 iunie
–    Aeroportul International Sibiu – 5 iunie.

In fiecare oraș, pe lângă informările din aeroporturi, ECC Romania va avea si întâlniri cu ziariștii din presa locala, iar la Cluj va informa spectatorii Transilvania International Film Festival – TIFF despre drepturile pe care le au atunci când călătoresc in Europa sau când achiziționează bilete de spectacole.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.