Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

BUSINESS Magazin lanseaza: Ghid de supravietuire pe timp de criza

BUSINESS Magazin a discutat in aceasta saptamana cu 50 de manageri si consultanti despre una din cele mai spinoase teme pentru companii la ora actuala: solutiile de reducere a costurilor intr-o perioada in care sursele de finantare sunt greu de gasit, iar pietele scad.

In urma acestor discutii, a rezultat un decalog demn de interes pentru orice manager confruntat cu problema costurilor in aceasta perioada:

 

1. Nu va feriti de concedieri

Indiferent din ce categorie fac parte in privinta politicii de reducere a costurilor, managerii companiilor din Romania recunosc ca resursa umana este prima vizata cand vine vorba de eficienta.

2. Mai usor cu bonusurile

In companiile unde nu au fost anuntate concedieri, modalitatea de reducere a costurilor cu personalul invocata de cei mai multi dintre manageri este reducerea bonusurilor. Sunt vizate in principal asigurarile, pensiile private facultative, minutele gratuite incluse in telefonul mobil de la firma sau chiar numarul de kilometri pe care un angajat ii poate parcurge in interes personal cu masina de serviciu.

3. Renegociati contractele

Contractele de asigurari, chirii, servicii medicale sau orice alt fel de servicii, dar si liniile de credit pot fi puse pe lista de renegocieri pentru ca astfel costurile sa mai scada. Bogdan Belciu, manager AT Kearney Romania, spune ca in urma discutiilor cu furnizorii, companiile ar putea realiza economii de 10-15%.

4. Faceti economii

Alaturi de costurile cu personalul, cea mai des invocata categorie de unde managerii chestionati de BUSINESS Magazin se asteapta sa faca reduceri este reprezentata de consumabile sau utilitati. Sefii de companii au descoperit cu surprindere in ultimele luni cat de multa hartie de copiator foloseau angajatii, cat de scump a devenit curentul electric sau cat de multe erau deplasarile in strainatate care puteau fi foarte bine inlocuite printr-un schimb de e-mailuri.

5. Investiti cu masura

Investitiile in dezvoltare nu au fost stopate doar de banci sau de lanturile de magazine. Tot mai multi producatori anunta amanarea sau renuntarea completa la proiecte importante, chiar si atunci cand aveau deja asigurata finantarea. Consultantii atrag insa atentia ca stoparea investitiilor, chiar daca pe termen scurt poate rezolva problema supravietuirii companiei, s-ar putea traduce in pierderea avantajului competitiv pe termen lung.

6. Externalizati. Sau dimpotriva

Externalizarea serviciilor care nu aduc valoare adaugata companiei este un procedeu la care companiile romanesti nu au apelat pe scara larga pana acum, dar pe care strategii Roland Berger il recomanda pentru aceasta perioada. “Este o modalitate de a restrange costurile fara a umbla deloc la zona de productie sau la oamenii esentiali pentru mersul inainte al companiei”, spune Codrut Pascu, Managing Director Roland Berger Romania.

7. Fiti cu ochii pe internet

Computerul si accesul la internet au intrat in aceste luni pe lista de unde se pot taia costurile. Una dintre solutii este, potrivit Germanos, cel mai mare retailer de telefoane mobile, monitorizarea activitatii angajatilor pe internet si uneori chiar limitarea accesului la anumite site-uri sau categorii de pagini web.

8. Atentie la marketing

Desi costurile de marketing sunt invocate de majoritatea managerilor atunci cand vine vorba de reducerea de costuri, Daniel Micu, managing partner la Trout & Partners Consulting Romania, considera ca unul dintre paradoxurile marketingului de criza este ca aceia care continua sa investeasca in marketing in aceasta perioada devin mai puternici. “Intr-o perioada de liniste, cand numai vocea ta se aude, e mult mai usor sa-ti transmiti mesajul catre cumparator.

9. Paziti-va de cursul valutar

Controlul mai bun al costurilor, despre care au vorbit toti managerii ca o masura obligatorie pentru supravietuirea companiei pe vreme de criza, include si protejarea impotriva variatiei de curs valutar prin instrumente financiare de genul hedgingului, potrivit lui Dragos Damian, director general Zentiva. Instrumentul de care vorbeste Damian presupune achizitia la termen a unei valute pentru a proteja compania in fata fluctuatiilor cursului, explica BUSINESS Magazin.

10. Profitati de ocazii

Analistii chestionati de BUSINESS Magazin cred ca recesiunea, prin ieftinirea multor active altminteri inaccesibile pentru potentialii cumparatori, poate oferi oportunitati de achizitii. “Ele exista insa doar pentru cei care au vandut anul trecut ceva sau care au acces la o finantare”, spune Radu Enache, presedintele grupului Continental Hotels.

BUSINESS Magazin este saptamanalul de business cu cea mai mare crestere a numarului de cititori. BUSINESS Magazin apare pe piata miercuri, 18 februarie.

Bucuresti, 17.02.2009

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.