Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

BrandTailors creeaza noul concept de ambalaj Tomi din dragoste de ketchup

Compania de strategie si design de brand, BrandTailors a dezvoltat un nou concept de ambalaj pentru Tomi, liderul categoriei ketchup pe piata romaneasca. Pentru aceasta schimbare, echipa BrandTailors a raspuns unei noi provocari din partea Orkla Foods Romania, dupa ce in anul 2005 a avut loc procesul de improspatare a ambalajului Tomi, realizat de aceeasi echipa.

In 2005, in urma procesului de improspatare a ambalajului, Tomi a ajutat Orkla Foods Romania sa-si mentina suprematia pe piata romaneasca de ketchup, datorata acoperirii a 40% din piata cu cele doua brand-uri, Tomi si La Minut. Dupa 3 ani de mentinere a pozitiei de lider de piata, Orkla Foods Romania, a decis sa pastreze acest statut prin introducerea unei tehnologii inovative de ambalare a produselor Tomi. Odata cu introducerea noii tehnologii de ambalare a devenit oportuna regandirea intregului concept de ambalaj, pentru a atrage atentia consumatorului asupra schimbarii Tomi.

In acest context, Orkla Foods Romania a desemnat compania BrandTailors, in urma unei licitatii, sa dezvolte o noua grafica de ambalaj, care sa ramana fidela personalitatii brand-ului Tomi, dar in acelasi timp sa pastreze suprematia vizuala la nivelul raftului. Pentru BrandTailors modificarea conceptului de ambalaj a reprezentat o provocare in contextul in care aceeasi echipa a dezvoltat in trecut pentru Tomi doua solutii de packaging cu impact puternic asupra pietei de ketchup.

„Brand-ul Tomi este de multi ani parte a portofoliului BrandTailors si avand in vedere ca executiile anterioare erau atat de creative, am luat acest proiect ca pe o mare provocare personala. Astfel, asa cum pasiunea pentru rosii este definitorie pentru Tomi, la fel si pasiunea pentru mancare este definitorie pentru echipa noastra, fapt care ne-a ajutat sa privim cu relaxare acest proiect si sa generam o idee creativa foarte puternica, asa cum ne-am obisnuit clientii”, a declarat Alina Cranga, Account Manager BrandTailors.

Conceptul de ambalaj a fost dezvoltat pornind de la un adevar din produs formulat intr-o maniera hazlie: ca sa faci ketchup trebuie sa omori rosiile. Insa in cazul de fata, pentru ca si rosiile apreciaza calitatea ketchup-ului Tomi, rosiile se sacrifica voluntar pentru a ajunge in ambalajele Tomi.

Pornind de la aceasta premisa s-a nascut conceptul „sa mori din dragoste de ketchup” si au luat nastere cele 4 povesti de sacrificiu ale rosiei pentru fiecare dintre cele 4 tipuri de ketchup: dulce, picant, x-tra iute si pizza. Pentru fiecare dintre scenariile de sacrificiu, BrandTailors a creat o poveste de „jertfire” a rosiei care a fost transpusa pe spatele ambalajului sub forma de mini-poezie cu titlul „Aventurile Tomatei”.

Membrii echipei BrandTailors care au lucrat la crearea conceptului, dezvoltarea grafica si retorica de brand sunt: Alina Cranga – project management, Melania Nemes – dezvoltare grafica, Mihai Parpalea – retusare imagine si pregatire de tipar, Beatrice Danis – strategie de brand si Adrian Stanculet (fost membru al echipei BrandTailors) – concept grafic. Acest proiect a fost dezvoltat cu sprijinul echipei de marketing al Orkla Foods Romania reprezentata prin Andreea Toloaca – Marketing Manager si Adriana Dragomir – Senior Brand Manager.    

Bucuresti, 09.06.2009

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.