Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

BMW i – unul din liderii electromibilităţii, atât la nivel global, cât şi naţional

BMW i8 Roadster, Merry Christmas powered by BMW Group

100.000 de automobile electrificate în 2017. Dar activitatea BMW i merge mult dincolo de automobilele electrice. Un sumar al preformanţei de vânzări şi al proiectelor BMW i globale şi naţionale.

Bucureşti/München. Pe măsură ce ne apropiem de finalul anului 2017, marca BMW i a BMW Group şi-a consolidat locul printre liderii mondiali în domeniul mobilităţii electrice. Pentru prima dată, mai mult de 100.000 de automobile BMW i, BMW iPerformance şi MINI cu sisteme de propulsie electrică sau plug-in hybrid au fost livrate clienţilor în decurs de un an. Conform raportului independent POLK/IHS (numărul 7.12.2017), BMW Group se află pe primul loc al pieţei de automobile electrificate în Germania şi Europa, cu o cotă de 21% din înmatriculări. La nivel mondial, BMW Group se află pe primul loc, la egalitate cu un producător american, cu o cotă de piaţă de 10%.

În România, BMW Group este lider al electromobilităţii. BMW i3 este, de anul trecut, cel mai de succes automobil electric din piaţă şi eroul mai multor iniţative de car sharing şi shuttle. Până în luna noiembrie, BMW Group România a livrat 131 de automobile electrificate, mai mult de o treime din piaţa locală. Totodată, aceasta reprezintă 5,75% din vânzările totale BMW în România, o cifră la nivelul mediei europene. În acelaşi timp, în primele 11 luni ale acestui an, 95 de modele BMW i3 au ajuns la clienţii din România, o creştere cu 171% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent (2016, ianuarie-februarie – 35 de automobile).

BMW i8 Roadster, Merry Christmas powered by BMW Group

Cota de piaţă a BMW Group pe segmentul automobilelor electrificate (în Europa şi la nivel mondial) este acum de peste trei ori mai mare decât cota sa de pe piaţa tradiţională a maşinilor. Şi în timp ce în Europa 2% (la nivel global: 1%) din toate înmatriculările noi ale tuturor producătorilor sunt reprezentate de automobile electrificate, cifra pentru BMW Group este acum de 6% (la nivel global: 3%). Prin urmare, BMW Group are o reprezentare semnificativ mai puternică în cadrul pieţei de automobile electrificate.

Portofoliul de modele BMW i a fost actualizat şi extins

Vârful de lance al acestui succes în arena mobilităţii electrice îl reprezintă BMW i3 şi noul BMW i3s, model cu un plus de putere. În cei patru ani de la lansarea sa pe piaţă, BMW i3 a devenit deja cel mai bine vândut automobil electric din segmentul premium al clasei compacte.

Totodată, atractivitatea automobilelor sport plug-in hybrid a atins un nou nivel odată cu versiunea revizuită BMW i8 Coupé, lansată recent, şi noul BMW i8 Roadster.

Lansat în 2014, BMW i8 este liderul indiscutabil al clasei automobilelor sport hibride, cu o cotă de piaţă de peste 50%.

Acum, brandul BMW i şi-a asigurat drepturile de nume de la BMW i1 la i9 şi BMW iX1 la iX9. BMW i8 Roadster va fi lansat pe piaţă în cursul anului viitor, urmat de MINI electric, cu baterii, în 2019, versiunea electrică BMW X3 în 2020 şi BMW iNext în 2021. Rolul BMW iNext ca avanpost de tehnologie va reuni, în premieră pentru un model de serie, mobilitatea electrică, condusul autonom şi noile posibilităţi de conectivitate în automobil.

Studiul BMW i Vision Dynamics – un gran coupé cu patru uşi, sistem de propulsie electrică şi autonomie planificată de 600 de kilometri, prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt (IAA) 2017 – oferă o nouă perspectivă asupra viitorului mărcii BMW i.

Începând cu anul 2021, următoarea (a cincea) generaţie a tehnologiei BMW i de propulsie electrică şi baterii va utiliza o tehnologie modulară scalabilă, pentru a permite tuturor modelelor să fie echipate cu toate tipurile de sisteme de propulsie. Aceasta va asigura posibilitatea de a integra sisteme de propulsie electrice şi plug-in hybrid pe orice model BMW din gamă.

Mobilitatea electrică este un element esenţial al strategiei NUMBER ONE > NEXT prin care BMW Group şi-a propus să-şi consolideze poziţia de lider al mobilităţii personale şi serviciilor de mobilitate premium. Compania va oferi, la nivel mondial, 25 de modele electrice complet sau parţial până în 2025 şi se aşteaptă ca automobilele electrificate să reprezinte atunci între 15 şi 25% din vânzările globale.

BMW i: furnizor principal de sisteme de mobilitate electrică

Mai presus de gama de automobile electrificate, BMW i – ca un hub în cadrul BMW Group – acţionează, de asemenea, şi în alte domenii de mobilizare electrică, ca parte a angajamentului său continuu în domeniu:
• Bateriile de înaltă tensiune BMW i înregistrează o cerere ridicată dincolo de automobile – de exemplu, pentru alimentarea cu energie a sistemelor de propulsie electrică pentru bărci (cum ar fi Torqeedo), a vehiculelor comerciale (de exemplu, Streetscooter) şi a aplicaţiilor staţionare de stocare a energiei (de exemplu, Beck). Capacitatea plug-and-play a bateriilor BMW i (care au fost concepută de la început pentru utilizare staţionară la finalul ciclului de viaţă în automobile, deci pentru reutilizare) a determinat o cerere importantă pentru baterii, atât noi cât şi reutilzate de la automobile în programul „Second life”. De exemplu, în 2017, clienţilor industriali li s-au livrat o capacitate de stocare de peste 30,7 MW sub formă de baterii BMW i noi. Aceasta echivalează cu o flotă de 1.400 de automobile BMW i3.
• ChargeNow, serviciul public de încărcare de la BMW i, oferă acum acces la mai mult de 130.000 de puncte de încărcare înn 32 de ţări – cu o singură înregistrare. Acest lucru face ca încărcarea să fie la fel de uşoară ca plata pentru benzină cu un card de credit.
• BMW a investit, până în prezent, 14,4 milioane de euro în fondul producătorilor auto pentru mobilitatea electrică în Germania de la lansarea bonusului naţional de casare, ceea ce face să fie cea mai importantă sursă de finanţare.
• BMW i a fost distins cu premiul “Momentum for Change” al ONU pentru implicarea globală în proiectele de infrastructură de încărcare şi de atunci a rămas unul dintre principalii iniţiatori ai proiectelor de mobilitate electrică la nivel mondial.
• BMW a investit peste 25 de milioane de euro, ceea ce a dus la introducerea a peste 9.500 de puncte de încărcare operaţionale. Prin urmare, BMW Group a sprijinit instalarea mai multor puncte de încărcare în întreaga lume decât sunt disponibile în prezent în Germania.
• În cadrul unei iniţiative în care BMW Group a fost membru fondator, reţeaua europeană de încărcare foarte rapidă Ionity a preluat un rol operaţional.
• BMW Group participă în programul regional cu finanţare europeană NEXT-E care va instala 252 de staţii rapide şi ultra rapide, din care 40 de staţii în România.
• La nivel local, BMW Group România a instalat direct primele staţii în nordul Bucureştiului, cea mai populară dintre acestea este una din primele staţii rapide din capitală şi prima de 50 kW disponibilă liber şi gratuit pentru toţi utilizatorii.
• Numărul de automobile BMW i3 în cadrul programelor internaţionale DriveNow şi ReachNow a fost extins. Acum, ele au deschis accesul iniţial uşor la mobilitatea electrică pentru sute de mii de clienţi din întreaga lume. La un nivel constant de 15%, ponderea automobilelor electrificate în aceste flote este de mai multe ori mai mare decât cea pe pieţele naţionale respective. BMW i3 este şi cel mai apreciat model electric în flotele de shuttle şi car sharing din România, fiind baza pentru mai multe proiecte importante.
• Serviciul BMW Digital Charging (încărcare digitală) – primul de acest fel – permite astăzi utilizarea tuturor posibilităţilor care vor veni odată cu trecerea la energie. Serviciul poate chiar să ajute clienţii să câştige bani prin optimizarea automată a procesului de încărcare pentru a minimiza costurile sau pentru a maximiza utilizarea energiei verzi.
• Serviciile BMW Energy funcţionează acum ca o unitate de business independentă şi reuneşte experienţa BMW i în optimizarea energetică. Cuplarea mobilităţii electrice cu sectorul energetic este un alt domeniu de activitate principal şi va contribui la transformarea mobilităţii electrice într-un fără emisii (nu numai la nivel local).
BMW i este un vector al inovaţiei pentru BMW Group

Competenţa în dezvoltare deţinută de BMW i şi transferul tehnologic rezultat nu se limitează la motoarele electrice şi la tehnologia bateriei de înaltă tensiune:
• Elementele care conectează mecanismul acoperişului de la noul BMW i8 Roadster sunt fabricate printr-un proces inovator de imprimare 3D pentru componentele din aluminiu, care este unic în producţia de serie a automobilelor.
• Modelele BMW şi MINI convenţionale vor beneficia în curând de sistemul de control al stabilităţii, inovator şi semnificativ mai rapid în funcţionare, disponibil la BMW i3.
• Punctele focale identificate de BMW i în toate privinţele, de la utilizarea materiilor prime regenerabile şi a materialelor reciclate la evaluarea plasticului maritim şi fluvial, exercită o influenţă semnificativă asupra activităţilor de dezvoltare din întreaga companie.

BMW i a obţinut mai multe premii

A fost completată şi lista distincţiilor primite de marcă, de produsele şi serviciile sale. Chiar şi acum patru ani, încă din faza de lansare, BMW i a câştigat mai multe premii decât orice alt brand în istoria automobilelor. Numai în 2017 a adăugat următoarele trofee în colecţia sa:
• “All-wheel-drive hybrid car of the year” pentru BMW i8, acordat de revista auto AutoBild Allrad (Germania).
• “International Engine of the Year Award” pentru sistemul de propulsie de la BMW i8; a treia victorie de clasă consecutivă în cea mai importantă competiţie de sisteme de propulsie din lume.
• “Green Mobility Trophy” pentru BMW i8, acordat de revista auto Auto Zeitung (Germania).
• “Most environment-friendly car of the year” pentru BMW i8 în categoria “Coupé-uri” şi BMW i3 în categoria “Automobile mici”, acordate de “Auto Test” şi institutul de mediu Ökotrend (Germania).
• “Best Electric Car” pentru BMW i3, acordat de revista auto What Car? (Marea Britanie).
• “Electric Car of the Year” pentru BMW i3, acordat de revista auto Autocar (Marea Britanie).

Despre BMW i

BMW i este o marcă a BMW Group, care se concentrează pe conceptele vizionare de automobile, serviciile de mobilitate conectată şi o nouă înţelegere a conceptului premium, care sunt puternic definite prin dezvoltare durabilă. BMW i este prezent în 54 de ţări prin modelele BMW i3 (automobil electric pentru regiunile metropolitane), BMW i8 (automobil sport hybrid plug-in) şi BMW iPerformance (toate automobilele BMW hybrid plug-in). BMW i se adresează unui nou public-ţintă pentru companie şi reprezintă un incubator pentru inovaţii. Tehnologiile care au debutat cu succes la automobilele BMW i sunt transferate la alte modele ale mărcii BMW. Alte domenii de activitate asociate cu BMW i sunt DriveNow (car-sharing), ReachNow (car-sharing 2.0), ChargeNow (acces uşor la cea mai mare reţea de puncte de încărcare din lume), ParkNow (găsirea, rezervarea şi plata facilă a locurilor de parcare), fondul de investiţii BMW i Ventures (investiţii în companii start-up cu accent pe mobilitate urbană), BMW Energy (servicii în jurul optimizării energiei) şi Centrul de Competenţă pentru Mobilitate Urbană BMW i (consultanţă pentru oraşe).

Observaţii:

Automobile electrificate – automobile cu încărcare la priză, electrice şi plug-in.

Datele de livrări pentru România sunt conform raportărilor APIA.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.