Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

BMW iX – lider al mobilităţii viitorului

BMW iX

O viziune se transformă în realitate – BMW Vision iNEXT devine modelul de serie BMW iX. Cu un an până la lansarea sa pe piaţă şi cu dezvoltarea de serie în derulare, BMW Group oferă o primă imagine a viitorului BMW iX. Prin designul său nou, minimalist, precis, BMW iX este primul reprezentant al unei generaţii revoluţionare de automobile gata să redefinească experienţa condusului, sentimentul de spaţiu interior şi relaţia dintre maşină şi cei de la interior.

BMW iX, a cărui lansare pe piaţă va avea loc spre finalul anului 2021, deschide o nouă eră a mobilităţii şi se concentrează pe o interpretare nouă a designului, dezvoltării durabile, plăcerii condusului, versatilităţii şi luxului.

BMW iX
BMW iX

Este primul model bazat pe un set nou de instrumente, modular şi scalabil, pe care va fi construit viitorul BMW Group. Conceput din start pentru mobilitate full electrică, iX vede cum BMW redefineşte conceptul de succes al Sports Activity Vehicle (SAV).

BMW iX valorifică cele mai noi inovaţii în domeniile electrificării, condusului automat şi conectivităţii pentru a oferi o experienţă de mobilitate care pune oamenii mai mult ca oricând în centrul său.

Pentru aceasta, designul său a fost dezvoltat din interior spre exterior. BMW iX a fost creat pentru a oferi calitate a vieţii şi bunăstare conducătorilor şi pasagerilor. Designul clar şi minimalist al exteriorului său prezintă o nouă formă de mobilitate orientată direct pe nevoile pasagerilor. Interiorul său oferă celor de la bord opţiuni inovatoare pentru a folosi timpul în timpul unei călătorii – şi pentru a se bucura de relaxare, siguranţă, securitate şi o nouă formă de lux în acest proces.

“BMW Group face eforturi constant să se reinventeze. Acesta este un element central al strategiei noastre corporate”, declară Oliver Zipse, preşedintele Consiliului de Administraţie al BMW AG. “BMW iX exprimă această abordare într-o formă extrem de concentrată.”

Noul avanpost tehnologic al BMW Group – graţie BMW i, “atelier pentru viitor”
Designul şi tehnologia BMW iX formează un pachet general care pune bazele pentru ceea ce este, în multe privinţe, un nou tip de experienţă de condus. Procedând astfel, acesta întruchipează în mod cuprinzător caracterul mărcii BMW i, a cărui misiune este de a transforma mobilitatea personală. BMW i joacă un rol central la BMW Group ca “atelier pentru viitor” şi vector al inovaţiei în întreaga companie.

În acelaşi fel, BMW i3 – conceput de la început pentru a fi propulsat full electric – a oferit o rampă către o mobilitate urbană durabilă. Iar designul vizionar al modelului plug-in hybrid BMW i8 a ajuns să exemplifice tehnologia de vârf a sistemului de propulsie în segmentul premium al maşinilor sport.

BMW iX va intra în producţie la uzina BMW din Dingolfing din a doua jumătate a anului 2021 ca nou avanpost tehnologic al BMW Group. Acesta reuneşte cele mai recente evoluţii ale companiei în domeniile strategice de inovaţie precum, condus Automat, Conectivitate, Electrificare şi noi Servicii integrate în automobil şi Design ca parte a strategiei BMW Group „ACES +D”. În plus, conceptul auto şi designul BMW iX au la bază o abordare globală a dezvoltării durabile.

Acest lucru se reflectă în zone ale automobilului precum aerodinamica optimizată, designul uşor inteligent şi utilizarea extinsă a materialelor naturale şi reciclate, care contribuie la asigură o nouă caracteristica obligatorie a luxului modern – dezvoltarea durabilă. Un alt element definitoriu – noua paradigmă de design asigură un nivel de confort fără precedent la interior.

A cincea generaţie a tehnologiei BMW eDrive oferă eficienţă remarcabilă şi autonomie mare
A cincea generaţie a tehnologiei BMW eDrive – care cuprinde cele două motoare electrice, electronica de putere, tehnologia de încărcare şi bateria de înaltă tensiune – garantează o eficienţă excepţională.

Unitatea de putere dezvoltată de BMW Group şi fabricată în mod sustenabil, fără utilizarea de materii prime critice cunoscute ca pământuri rare, va dezvolta, după cele mai recente calcule, o putere maximă de peste 370 kW/500 CP. Acest lucru va fi suficient pentru a propulsa BMW iX de la 0 la 100 km/h în mai puţin de 5,0 secunde.

În acelaşi timp, obiectivul clar al automobilului este de a afişa un consum combinat de energie electrică extrem de redus pentru segmentul său – mai puţin de 21 kWh/100 km în ciclul de testare WLTP.

O capacitate energetică brută mai mare de 100 kWh ar trebui să permită celei mai recente generaţii de baterii de înaltă tensiune să înregistreze o autonomie de peste 600 de kilometri în ciclul WLTP. Acest lucru echivalează cu peste 480 km în conformitate cu procedura de testare FTP-75 a EPA. (Toate cifrele referitoare la performanţă, consum de energie şi autonomie sunt valori preliminare pe baza stadiului actual de dezvoltare a automobilului.)

Încărcare rapidă DC: peste 120 de kilometri de autonomie suplimentară în 10 minute
Noua tehnologie de încărcare a BMW iX permite încărcarea rapidă DC de până la 200 kW. În acest fel, bateria poate fi încărcată de la 10 la 80% din capacitatea sa maximă în mai puţin de 40 de minute.

În plus, în decurs de zece minute poate fi alimentată suficientă energie în baterie pentru a creşte autonomia maşinii cu peste 120 de kilometri. Este nevoie de mai puţin de 11 ore pentru a încărca bateria de înaltă tensiune de la 0 la 100% la 11 kW dintr-un panou (Wallbox).

Bateriile montate pe BMW iX sunt proiectate ca parte a unui ciclu de resurse sustenabil şi permit o rată de reciclare foarte mare. Energia utilizată pentru a produce celulele bateriei şi bateria de înaltă tensiune ca ansamblu provine exclusiv din surse regenerabile.

“Tehnologia stimulează progresele de care avem nevoie pentru a face faţă şi celor mai mari provocări. Acest lucru se aplică în special protecţiei climatice”, declară Oliver Zipse. “Nu avem nici o îndoială: mobilitatea trebuie să fie durabilă pentru a reprezenta o soluţie cu adevărat remarcabilă. Pentru BMW Group, mobilitatea premium nu este posibilă fără responsabilitate.”

Noul set de instrumente tehnologice stă la baza evoluţiilor suplimentare spre condus autonom

Noul set de instrumente tehnologice care debutează odată cu BMW iX oferă şi o platformă pentru progrese semnificative în domeniul condusului autonom şi al serviciilor digitale. De exemplu, nivelul puterii de calcul a fost dezvoltat pentru a procesa de 20 de ori volumul de date al modelelor anterioare. În consecinţă, poate fi procesată o cantitate aproape dublă de date de la senzorii automobilului faţă de cât era posibil anterior.

“Prin tehnologia de la BMW iX stabilim noi standarde industriei. iX are mai multă putere de calcul pentru procesarea datelor şi o tehnologie a senzorilor mai puternică decât cele mai noi automobile din gama noastră actuală, are capacitate 5G, i se vor oferi funcţii de condus autonom şi de parcare noi şi îmbunătăţite şi utilizează cea de-a cincea generaţie foarte performantă a sistemului nostru de propulsie electrică”, afirmă Frank Weber, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG, responsabil pentru dezvoltare.

“Toate inovaţiile sunt impresionante la nivel individual. Dar numai împreună pot face o diferenţă reală”, explică Oliver Zipse. “Integrăm progresul tehnologic – în toată complexitatea şi interdependenţa sa – în produse inspiraţionale şi sustenabile.”

Design nou pentru o nouă experienţă a condusului

BMW iX este lider pentru o generaţie viitoare de automobile cu care compania redefineşte dezvoltarea durabilă, plăcerea condusului şi ceea ce înseamnă premium. Acest caracter inovator este exprimat clar în designul maşinii. Oferă baza pentru un nou tip de experienţă a condusului în care familiaritatea, relaxarea şi independenţa sunt temele dominante.

“BMW iX arată cum putem oferi noilor tehnologii un design foarte modern şi emoţional. Automobilul este complex din punct de vedere tehnologic, dar se simte foarte clar şi simplu”, declară Adrian van Hooydonk, vicepreşedinte executiv al BMW Group Design. “BMW iX oferă un spaţiu de locuit mobil în care oamenii se vor simţi în largul lor, în care inteligenţa maşinii este acolo doar atunci când ai nevoie de ea.”

Design exterior.
Semnalizare clară a unei noi ere a Plăcerii de a conduce.

BMW iX provine din matriţa unui SAV modern, dar cu un limbaj de design nou, simplificat în faţă şi la nivel central. Designul impunător al exteriorului său este modelat de un număr mic de linii precise şi conferă maşinii un aspect puternic, robust şi clar definit. În prim-plan strălucesc atributele funcţionale ale BMW iX ca model fără emisii locale şi un spaţiu de experienţă care oferă o mobilitate confortabilă atât în utilizarea de zi cu zi, cât şi în călătoriile mai lungi.

BMW iX emană un nou tip de echilibru şi autoritate – produsul tracţiunii integrale complet electrice, o senzaţie de lux, infuzată cu dezvoltare durabilă, în interiorul cabinei spaţioase şi o tehnologie inovatoare cu care BMW iX este lider în condusul automat.

Proporţii SAV musculoase, design redus al suprafeţelor

Prin dimensiunile sale exterioare, BMW iX combină funcţionalitatea unui BMW X5 cu dinamica unui BMW X6 şi impactul vizual al unui BMW X7. Rezultatul este o reimaginare distinctă a proporţiilor puternice ale unui BMW SAV mare. BMW iX este comparabil cu BMW X5 în lungime şi lăţime şi are aproape aceeaşi înălţime ca BMW X6 datorită liniei fluide a acoperişului.

Totodată, dimensiunea roţilor sale aminteşte de BMW X7. Un ampatament care măsoară exact 3.000 de milimetri şi ecartamentele largi atât pe puntea faţă, cât şi pe cea din spate oferă platforma ideală pentru reglarea şasiului, care îmbină confortul pe distanţe lungi şi caracteristicile sportive de virare. Limbajul de design independent al automobilului optimizează şi eficienţa aerodinamică, ce are efect pozitiv asupra autonomiei.

Aspectul puternic al BMW iX este subliniat şi de designul simplificat al suprafeţelor sale. Utilizarea minimalistă a liniilor de caracter şi a suprafeţelor generoase formează o aură de siguranţă supremă. Liniile clare, structura clară şi contururile aproape dreptunghiulare din jurul pasajelor roţilor contribuie la un design impunător al caroseriei. Iar limbajul de design redus îndreaptă privirea spre detalii construite cu precizie, care accentuează caracterul sofisticat, identitatea mărcii şi aerodinamica optimizată ale BMW iX.

Parte frontală: grila radiatorului, expresivă şi verticală, are rol de panou de informaţii
Designul părţii frontale a BMW iX îi conferă o prezenţă atrăgătoare. Imaginile BMW caracteristice – o producţie comună de grilei BMW distincte şi a farurilor duble la fel de familiare – au fost reinterpretate într-un stil futurist. În centrul părţii frontale se află grila proeminentă, accentuată vertical, a cărei suprafaţă are o structură piramidală tridimensională.

Deoarece sistemul de propulsie electrică al BMW iX necesită doar o cantitate mică de aer de răcire, grila radiatorului este complet acoperită. Rolul său a fost redefinit – funcţionează ca un panou digital de senzori. Tehnologia camerei, funcţiile radar şi alţi senzori sunt integraţi perfect în grila, în spatele unei suprafeţe transparente. Elementele de încălzire şi sistemul de curăţare pentru senzori sunt încorporate şi ele în faţa grilei.

Construcţie high-tech pentru mobilitate inteligentă

Dezvoltată şi produsă la centrul de design şi tehnologie uşor LuTZ al BMW Group din Landshut, grila radiatorului pentru BMW iX este o reclamă generoasă tehnologic pentru mobilitatea inteligentă.

Pentru a garanta cea mai mare precizie posibilă atunci când se utilizează senzorul radar montat în spatele grilei, la fabricarea sa se foloseşte un proces de acoperire nanoscalară în vid. Aici, finisajul bicolor şi efectul 3D vizibil sunt produse prin vaporizare utilizând tehnologia laser şi printr-o tehnică de aplicare cu plasmă într-un vid ridicat.

Combinaţia între metoda bazată pe laser, dezvoltată special pentru producţia grilei de la iX, şi grosimea definită cu precizie a grilei asigură performanţa optimă a senzorilor radar într-un design al grilei unitar, fără modificări speciale ale designului pentru integrarea componentelor noi de tehnologie.

Un strat suplimentar de poliuretan reduce susceptibilitatea grilei de a se deteriora. Efectul de „autovindecare” al suprafeţei sale repară zgârieturile minore, de exemplu – în 24 de ore la temperatura camerei sau în cinci minute la o sursă de aer cald.

Inovator pentru funcţiile de condus autonom

Grila BMW s-a reinventat ca o interfaţă high-tech inovatoare şi multifuncţională pentru sistemele avansate de asistare a condusului cu care BMW iX deschide calea spre condusul autonom. Sistemele de asistare a condusului disponibile pentru modelele actuale BMW Group se remarcă deja printr-un nivel de funcţionalitate dincolo de cel al oricărui rival din segment.

Iar noul set de instrumente tehnologice care debutează la BMW iX creează platforma pentru dezvoltarea continuă a acestor sisteme pe termen lung.

Puterea de calcul semnificativă, un sistem de senzori cu o capacitate excepţională şi optimizarea continuă cu ajutorul inteligenţei artificiale şi a dezvoltării bazate pe date oferă noi modalităţi de îmbunătăţire şi mai mult în viitor a experienţei condusului atunci când vine vorba de confort şi siguranţă.

Funcţii suplimentare şi dezvoltate suplimentar pot fi importate în maşină prin intermediul Remote Software Upgrade. Acesta este un mod convenabil de a menţine actualizate la zi automobilul şi software-ul său.

“BMW iX este lider în funcţiile de condus autonom, fiind primul automobil al BMW Group care oferă funcţii de condus şi parcare automate dintr-un set de instrumente tehnologice”, explică Frank Weber. “Acest set de instrumente are un potenţial imens prin puterea de calcul şi sistemele de senzori deosebite şi ne va permite să extindem în mod constant funcţionalitatea maşinii.”

Farurile LED cu funcţie matrix şi BMW Laserlight

Cele mai subţiri grupuri optice care au fost disponibile vreodată pe un model BMW de serie oferă o imagine fresh şi extrem de minimalistă a feţei “four-eyed”, cu faruri duble, familiară pentru marcă. Luminile de zi au un nou design sub formă de benzi bidimensionale de-a lungul marginii superioare a farurilor – şi se încadrează uşor în limbajul de design impunător al exteriorului. Acest lucru oferă farurilor un aspect total nou şi amplifică prezenţa impunătoare a părţii frontale. Benzile de lumini de zi includ funcţia de semnalizare.

BMW iX este echipat standard cu faruri LED integrale. Grupurile optice întunecate sunt aşezate în spate în secţiunile interioare ale farurilor şi, prin urmare, devin vizibile numai la pornire. Corpurile de iluminat din fiecare bloc optic fac echipă pentru a genera atât faza scurtă, cât şi faza lungă.

Cea mai recentă generaţie de BMW Laserlight este disponibilă opţional, combinând faruri LED adaptive cu funcţie matrix şi un nou tip de modul Laserlight. Această variantă a farurilor generează, faza scurtă şi cea lungă atât din sursele de lumină exterioare, cât şi din cele interioare. Funcţia matrix a fazei lungi BMW Selective Beam măreşte raza de vizibilitate şi, în acelaşi timp, evită orbirea altor utilizatori ai drumului.

Capota BMW iX, cu sculptura sa tridimensională pronunţată, se extinde până la faruri şi la grila BMW. Toate liniile capotei converg dinamic pe grila radiatorului şi sigla BMW de deasupra acesteia. Logo-ul are o componentă funcţională, serveşte ca gură de umplere pentru lichidul de parbriz şi lunetă. Se deschide şi se închide din nou – odată ce lichidul a fost completat – printr-o apăsare uşoară.

Capota nu are un mecanism de deschidere pentru utilizare de către client; tehnologia sistemului de propulsie şi electronica de putere de sub capotă pot fi accesate numai de către tehnicienii din service.

Lateral: structură clară a suprafeţelor, linii precise

Când BMW iX este privit din lateral, limbajul de design redus accentuează stilul modern şi foarte distinctiv al modelul SAV full electric. Sculptura suprafeţelor de ultimă oră şi minimaliste creează o caroserie atletică, al cărei aspect necomplicat este evidenţiat de numărul mic de linii precise.

Contururile aproape dreptunghiulare ale pasajelor roţilor faţă şi spate sunt un element de design exterior ce atrage privirile. Acestea adoptă una dintre caracteristicile originale de design ale familiei BMW X şi subliniază poziţia puternică a maşinii.

Un element de design exterior distinctiv al automobilelor BMW i în grafica geamurilor laterale şi tranziţia spre partea spate apare aici în formă actualizată. Conicitatea spre spate a graficii geamurilor şi montantul C înclinat în faţă subliniază liniile dinamice ale siluetei maşinii. “Fluxul de curent” al liniilor convergente imită fluxul de aer de-a lungul flancurilor automobilului. La BMW iX, această grafică distinctivă ia forma unei suprafeţe negre care leagă geamurile laterale spate şi luneta şi are înscrisă denumirea modelului.

Uşi cu mânere integrate la nivelul suprafeţelor şi geamuri fără ramă

Proporţiile clare ale BMW iX sunt prezentate foarte eficient atunci când maşina este privită din lateral. Designul uşilor sporeşte impresia unei caroserii musculoase. Număr mic de linii de caracter aduce structura la suprafaţa lor, mărindu-le dimensiunea vizuală. Mânerele sunt integrate în suprafaţa uşilor şi sunt finisate într-o culoare contrastantă.

Clapetele electrice ale uşilor, acţionate prin simpla apăsare a unui buton, şi funcţia opţională Soft Close permit un acces uşor. Iluminarea indirectă a cavităţilor mânerelor le oferă un fundal sofisticat.

Datorită ultima generaţii a sistemului Comfort Access opţional, uşile se blochează sau se deblochează automat pe măsură ce proprietarul se apropie sau se îndepărtează de automobil. Semnalul necesar este trimis către maşină folosind telecomanda radio sau BMW Digital Key (prin smartphone-ul clientului).

Uşile cu geamuri fără ramă îşi fac debutul într-un SAV BMW mare. Folosite anterior doar la coupé-urile BMW, această construcţie subliniază caracterul sportiv al BMW iX şi aduce un aspect cursiv al graficii geamurilor laterale ca ansamblu. Finisajul negru lucios pentru montanţii B oferă un contrast atractiv la culoarea caroseriei. Trei straturi de etanşare în jurul uşilor oferă un confort acustic excelent.

Oglinzi retrovizoare optimizate aerodinamic, margini negre ale caroseriei

Designul inovator al oglinzilor exterioare de la BMW iX contribuie la reducerea zgomotului vântului şi la optimizarea aerodinamicii şi a vizibilităţii generale. Bazele foarte subţiri ale oglinzilor se ataşează la marginea inferioară a conturului geamului lateral, eliminând necesitatea triunghiului clasic al oglinzii din faţa geamurilor laterale.

Capacele oglinzilor sunt vopsite în culoarea caroseriei, iar muchia inferioară este contruată de baza oglinzii în negru lucios, creând un contrast coloristic atractiv. Geometria subţire a oglinzilor şi aripile aerodinamice poziţionate cu precizie sporesc aeroacustica. Semnalizatoarele au o lăţime de aproximativ doi milimetri şi sunt integrate în oglinzile exterioare, în spatele capacelor de sticlă.

Printre caracteristicile de design familiare de la modelele BMW X clasice se află conturul negru de la marginea inferioară a caroseriei. La BMW iX, aceasta se extinde mult şi formează o bandă în jurul întregului automobil, de la spoilerul faţă de-a lungul flancurilor până în spate. Priza de încărcare este amplasată în acelaşi loc unde se afla capleta de umplere a rezervorului la modelele BMW cu propulsie convenţională – pe pasajul roţii spate dreapta.

Spate: modern, minimalist, atractiv

BMW iX spate

Caracterul BMW iX se reflectă cu fidelitate şi în designul părţii spate. Designul modern şi minimalist al suprafeţelor de dimensiuni generoase generează un aspect expresiv care accentuează în mod deosebit statura puternica şi lăţimea BMW iX.

Limbajul de design minimalist cu un număr mic de articulaţii şi linii de caracter emană o aură de claritate şi rafinament. Aerodinamica BMW iX este îmbunătăţită şi mai mult de fluxul de aer ce trece pe deasupra acoperişului, până la marginea acestuia, şi de un element în difuzor.

Hayonul nu are articulaţii de separare şi se extinde pe întregul spate, prezentând suprafaţa expresivă cu un efect foarte viu. Camera pentru marşarier este integrată discret în inelul negru al logo-ului BMW mare poziţionat în centrul hayonului. Obiectivul camerei este curăţat automat de un sistem de pulverizare cu apă care se extinde după cum este necesar din spatele suprafeţei logo-ului.

Stopuri extrem de subţiri, cu design atractiv

Stopurile dintr-o singură piesă sunt integrate cu grijă în hayon şi se prelungesc mult în flancuri. Asemenea farurilor, stopurile au un design mai subţire decât pe orice automobile BMW Group de serie anterior.

Toate funcţiile de lumină utilizează tehnologia LED. Corpurile de iluminat sunt integrate direct în formele tridimensionale ale capacului lentilei, creând un aspect foarte îndrăzneţ. Forma L familiară de la alte modele BMW este reluată într-o interpretare modernă în interiorul benzii de lumină unice, care conţine atât stopurile, cât şi luminile de frână, ce cuprinde şi semnalizatoarele orizontale, care devin vizibile doar atunci când sunt active.

Lămpile de marşarier şi cele de ceaţă sunt amplasate împreună cu reflectorul într-o bandă foarte subţire în difuzorul. Unităţile de lumini secundare, poziţionate la marginile exterioare ale automobilului dincolo de deschiderea hayonului, includ semnalizatoarele, stopurile şi luminile de frână, asigurându-se că semnalele luminoase relevante sunt vizibile şi atunci când hayonul este deschis.

Shy tech pentru exterior: tehnologie integrată discret

Pe lângă panoul de senzori din grila BMW, BMW iX are şi o serie de alte camere şi senzori poziţionaţi discret – utilizaţi de sistemele de asistare a condusului pentru a face uşura misiunea conducătorului în situaţii monotone sau neclare pe şosea – care susţin principiul “shy tech”. De exemplu, senzorii cu ultrasunete pentru măsurarea distanţei la parcare sunt integraţi discret în marginea neagră a caroseriei din partea frontală şi spate a automobilului.

Mânerele uşilor integrate la nivelul suprafeţelor şi camera pentru marşarier cu sistem de curăţare integrată în logo-ul BMW de pe hayon sunt alte exemple alec conceptului de shy tech. Acesta se defineşte prin faptul că tehnologia rămâne în fundal şi devine evidentă doar pe măsură ce funcţiile relevante sunt puse în acţiune.

Accentele în BMW i Blue identifică dezvoltarea durabilă

Versiunea de bază BMW iX are numeroase accente de design care prezintă nuanţa albastră caracteristică BMW i şi, prin urmare, indică prezenţa unui sistem de propulsie electrică şi a unui concept de automobil sustenabil.

Pe lângă cercul albastru al logo-ului BMW de pe capotă şi hayon, aceste elemente includ şi accente albastre în zonele exterioare ale barei, care subliniază vizual galeria de aer optimizată din partea frontală. O bandă albastră de accent în pragurile laterale face referire la prezenţa bateriei de înaltă tensiune, poziţionată jos în secţiunea podelei BMW iX.

În secţiunea inferioară a difuzorului, două elemente decorative albastre poziţionate pe marginile exterioare se remarcă faţă de suprafeţele negre standard. Ele încadrează blocurile optice separate şi elementul difuzor şi evidenţiază atât atributele aerodinamice excelente ale BMW iX, cât şi sistemul său de propulsie electrică.

Acolo unde ţevile de eşapament ale modelelor cu propulsie convenţională se extind în mod normal spre spate, aceste accente fac o declaraţie puternică pentru mobilitate durabilă.

Individualitate expresivă: pachet Sport şi linie de exterior BMW Individual Titanium Bronze

Opţional, BMW iX va fi disponibil cu un pachet Sport. Pentru prima sa apariţie publică, modelul SAV cu propulsie full electrică va adopta culoarea Cashmere Silver metalizat din selecţia extinsă de culori pentru exterior – sau nuanţa BMW Individual Aventurine Red metalizat dacă este comandat pachetul Sport.

Pachetul Sport conferă modelului SAV cu propulsie full electrică o aură de putere. Aspectul clasic al părţii frontale cu trei prize de aer foarte mari a fost regândit. “Scuturile” triunghiulare mari, dispuse la marginile exterioare ale spoilerului faţă, ghidează aerul care trece spre Air Curtains, optimizând fluxul de aer în jurul şi prin caroseria maşinii.

La acestea se adaugă contururile marginilor inferioare ale caroseriei, pragurile laterale modelate special şi mânerele integrate ale uşilor – toate în negru lucios. Secţiunea centrală a benzii decorative de jur-împrejur este vopsită în culoarea caroseriei atât la spoilerul faţă, cât şi la difuzor. Inserţiile care încadrează elementul jos în difuzor sunt vopsite în culoarea caroseriei în locul finisajului standard de culoare albastră.

O altă caracteristică exclusivă sunt stopurile cu sticlă neagră. Pachetul Sport pentru BMW iX include şi jante de 21 de ţoli, din aliaj uşor, optimizate aerodinamic, cu design double-spoke şi finisaj Midnight Grey, dar şi frâne Sport cu etriere vopsite în albastru.

Finisajul exterior BMW Individual Titanium Bronze poate fi comandat opţional. Disponibil tot împreună cu pachetul Sport, accentele sale de culoare atent selectate conferă BMW iX o aură exclusivă deosebită. Elementele structurale tridimensionale din grila BMW, mânerele uşilor, marginea inferioară a geamurilor laterale – care se extinde în montantul D – şi inserţiile din zonele exterioare ale difuzorului au suprafeţe în Titanium Bronze. Din orice unghi, acest lucru creează o impresie sofisticată care emană luxul modern.

Aerodinamică şi design uşor inteligent.
Inovator ca formă şi structură.

De ani de zile, BMW Group contribuie la reducerea consistentă a consumului de combustibil şi a emisiilor prin Efficient Dynamics. La BMW iX, această strategie a fost implementată într-un format vizionar care defineşte caracterul automobilului, cuprinzând nu doar sistemul de propulsie electrică foarte eficient, ci şi măsurile pentru optimizarea proprietăţilor aerodinamice şi a masei. Atât rezistenţa aerodinamică redusă, cât şi designul uşor inteligent sunt factori care contribuie la autonomia impresionantă a modelului SAV full electric.

De asemenea, reducerea rezistenţei aerodinamice şi structura caroseriei, spaceframe din aluminiu şi Carbon Cage de pionierat, aduc beneficii calităţilor de manevrabilitate ale maşinii şi nivelului de confort din interiorul cabinei. Canalizarea precisă a debitului de aer reduce suplimentar zgomotul de condus produs de BMW iX. O diferenţă notabilă în comparaţie cu modelele BMW X cu propulsie convenţională este poziţionarea mult mai în faţă a montanţilor A.

Designul extrem de compact al tehnologiei eDrive deschide calea pentru scurtarea părţii frontale şi pentru spaţiul suplimentar pe care aceasta îl oferă interiorului BMW iX. Mixul inteligent de materiale, utilizate exact acolo unde proprietăţile lor specifice oferă cel mai bun efect, este unic în acest segment.

Utilizarea selectivă a oţelurilor de înaltă rezistenţă, a aluminiului, a materialelor termoplastice şi a plasticului armat cu fibră de carbon (CFRP) are ca rezultat o structură a caroseriei minimizată ca masă, dar cu o rigiditate excepţională. Împreună cu aerodinamica remarcabilă, mixul inteligent de materiale conferă modelului iX-ului caracteristici de condus relaxat, compuse remarcabil, combinate cu un răspuns instantaneu şi precis la fiecare mişcare a acceleraţiei şi rotire a volanului.

Aerodinamica optimizată măreşte autonomia

Valorificarea completă a beneficiilor oferite de sistemul de propulsie electrică şi implementarea meticuloasă a măsurilor dovedite din trecut au contribuit la optimizarea proprietăţilor aerodinamice ale BMW iX, rezultatul fiind un impact pozitiv atât asupra performanţelor, cât şi a autonomiei.

Rezistenţa aerodinamică redusă poate fi atribuită nu doar caroseriei foarte simplificate, finisată în noul limbaj de design, habitaclului arcuit, mânerelor adaptabile ale uşilor, oglinzilor exterioare foarte subţiri şi muchiilor aerodinamice realizate cu precizie, ci şi multor alte măsuri. Drept urmare, BMW iX se remarcă cu o aerodinamică excelentă pentru clasa lui, cu un coeficient de rezistenţă (Cd) de doar 0,25.

Doar elementele aerodinamice personalizate pentru partea frontală, partea spate, caroserie şi zona roţilor adaugă peste 65 de kilometri la autonomia maşinii. Aproximativ 25 de kilometri autonomie câştigată pot fi atribuiţi controlului activ al clapetei de aer – aflat la a treia generaţie – din partea frontală a automobilului, care direcţionează aerul de răcire către unităţile de propulsie şi sistemul de frânare după cum este necesar.

În situaţii de condus normale, atât grila BMW, cât şi prizele de aer din partea de jos a spoilerului faţă sunt complet închise. Această setare implicită permite aerului să circule în jurul automobilului, reducând astfel semnificativ rezistenţa aerodinamică.

Clapetele de aer controlate electronic sunt deschise complet numai în cazul rar în care este necesară cantitatea maximă de aer de răcire. Clapetele pot fi reglate gradual, permiţând aerului de răcire să fie direcţionat eficient către conductele de răcire ale frânelor şi ale componentele de propulsie în cantităţi măsurate cu atenţie.

La modelele cu pachetul Sport, clapetele de aer închise în mare parte sunt completate de prize proiectate cu precizie în zonele exterioare ale spoilerul faţă, care optimizează suplimentar debitul de aer de-a lungul vehiculului.

Aceste Air Curtains, aranjate vertical, deviază fluxul de aer în aşa fel încât să curgă de-a lungul feţelor roţilor fără a genera turbulenţa obişnuită. Totodată, modul în care habitaclul coboară spre spate se combină cu deflectoare de aer special concepute pentru a reduce rezistenţa aerodinamică şi în spate.

Aici, Air Blades verticale de ambele părţi ale lunetei şi spoilerul de acoperiş formează împreună o margine ascuţită care minimizează cantitatea de vid produsă în spatele automobilului şi impactul negativ al acestuia asupra aerodinamicii. Beneficiile combinate ale Air Curtains şi Air Blades extind autonomia maşinii cu aproximativ 15 kilometri.

O altă caracteristică a BMW iX de reducere a rezistenţei aerodinamice este etanşarea caroseriei pentru efect maxim. Cea mai mare suprafaţă dintre puntea faţă şi cea spate este carcasa plană din aluminiu a bateriei de înaltă tensiune, situată jos, în podeaua automobilului.

În partea frontală, elementele de ghidare a aerului simplificate direcţionează în mod intenţionat aerul care vine pe lângă roţi pentru a preveni turbulenţe adverse. Iar fluxul de aer de-a lungul spatelui este nivelat de capacul mare al punţii spate şi de difuzorul spate. În afară de aceasta, toate celelalte componente ale caroseriei au fost optimizate meticulos în ceea ce priveşte impactul lor aerodinamic. Per ansamblu, măsurile aerodinamice pentru caroseria BMW iX reprezintă un plus de aproximativ 10 kilometri pentru autonomie.

Rezistenţă aerodinamică şi masă reduse: jante Air Performance

BMW iX este echipat standard cu jantele de 20 de ţoli, din aliaj uşor, cu un design optimizat aerodinamic. Suprafeţele lor majoritar închise aduc o reducere efectivă a turbulenţei aerului produsă în jurul roţilor. Jantele Air Performance – disponibile opţional în formate de 21 sau 22 de ţoli – contribuie la reducerea rezistenţei într-un mod inovator.

BMW Group este primul producător auto din lume care foloseşte acest design inovator de jante, care uneşte proprietăţile aerodinamice optimizate cu toată eleganţa unei jante din aluminiu cu design V-spoke. Acestea cântăresc cu aproximativ 15% mai puţin decât jantele convenţionale din aliaj uşor, au design îmbunătăţit aerodinamic şi contribuie suplimentar la eficienţa BMW iX.

Jantele Air Performance cuprind o jantă de bază, din aluminiu, cu inserţii personalizate între spiţe care le conferă un design plat, în special pe exteriorul acesteia, rezultând un flux de aer mult mai lin. Autonomia este mărită cu până la 15 kilometri datorită jantelor Air Performance.

Dimensiunile jantei de bază asigură că răspunde tuturor provocărilor structurale implicate în transferul forţelor dinamice pe drum. Totodată, inserţiile cu finisaj de calitate sunt responsabile pentru obţinerea impactului aerodinamic necesar, oferind în acelaşi timp posibilităţi suplimentare pentru personalizarea jantelor. Jantele Air Performance pot fi comandate ca opţiune pentru BMW iX într-o gamă de trei variante de 21 de ţoli şi două variante de 22 de ţoli.

Mix inteligent de materiale: combinaţie perfectă de reducere a masei şi rigiditate maximă
Construcţia spaceframe din aluminiu utilizată pentru structura caroseriei BMW iX este o altă premieră pentru segmentul său. Materialele selectate şi procesele de fabricaţie utilizate sunt potrivite cu exactitate la cerinţele fiecărei componente specifice pentru a creşte rigiditatea caroseriei şi siguranţa la impact, menţinând în acelaşi timp masa cât mai mică posibil.

Mixul de ultimă generaţie de materiale pentru caroserie include CFRP şi termoplastice de înaltă performanţă, alături de oţeluri de înaltă rezistenţă şi aluminiu. Prin utilizarea direcţionată a diferitelor materiale, uneori combinând mai multe materiale pentru aceeaşi componentă, designul inovator al structurilor de susţinere şi gama largă de tehnici de producţie utilizate în acest proces, BMW iX prezintă din nou competenţa tehnologică de neegalat a BMW Group în domeniul designului uşor inteligent pentru domeniul auto.

Carbon Cage: design ultrauşor care realizează o diferenţă vizibilă şi măsurabilă
Remarcabil de uşoare, dar rezistenţă torsională remarcabilă, componentele CFRP din părţile laterale, spate şi ale acoperişului caroseriei formează un element-cheie al conceptului de siguranţă pentru celula de pasageri a BMW iX. În acelaşi timp, agilitatea maşinii este susţinută de optimizarea masei.

Componentele CFRP pentru cadrul lateral, canalele de ploaie, rama acoperişului, panoul capotei şi rama lunetei formează împreună aşa-numita “Carbon Cage”, disponibilă pentru prima dată la caroseria BMW iX. BMW Group a folosit numeroşii ani de experienţă în lucrul cu acest material uşor high-tech – acumulată în timpul producţiei modelelor BMW i şi a actualului BMW Seria 7, de exemplu – şi a utilizat CFRP în mod inteligent pentru a consolida caroseriei, reducând în acelaşi timp masa. Carbon Cage a evoluat din Carbon Core folosită la Seria 7 şi permite aprecierea vizuală a calităţilor fascinante ale acestui material high-tech.

Montarea unui cadru lateral uşor din CFRP în loc de o piesă convenţională din oţel elimină mai multe kilograme din masa automobilului. Componentele panoului capotei şi ale ramei lunetei sunt fabricate din termoplastic armat continuu cu fibră de carbon (CFRTP) folosind o metodă complet nouă. Împreună, acestea constituie o măsură deosebit de eficientă de design uşor. Combinaţia inovatoare de materiale stă la baza unui profil extrem de subţire, care se adaugă la sentimentul de spaţiu al cabinei.

Mai mult decât atât, consolele pentru unităţile de comandă, conductele de lichid de spălare şi cablajele pot fi încorporate şi ele în aceste componente. Construcţia CFRTP creşte rigiditatea, obţinând în acelaşi timp o economie de masă de aproximativ 5 kg în comparaţie cu elementele similare din oţel.

CFRP folosit la cadrul lateral şi în partea spate conferă un artificiu vizual suplimentar modelului BMW iX: structurile de fibră ale componentelor din carbon ies în evidenţă în zona de acces şi atunci când hayonul este deschis, amintind din nou de caracterul high-tech al automobilului. Iar dispunerea în mai multe straturi a fibrelor de carbon creează un sentiment de tridimensionalitate.

Design interior.
Mai mult spaţiu pentru calitatea vieţii şi bunăstarea personală.

“Am proiectat BMW iX din interior spre exterior”, spune Domagoj Dukec, vicepreşedintele BMW Design. “În acest proces, am avut o grijă deosebită pentru a crea un design interior modern, cald şi minimalist, cu o senzaţie deosebită de spaţiu.”

Volumul mare de spaţiu interior, selecţia de materiale de înaltă calitate, scaunele nou dezvoltate şi extinderea extraordinară a acoperişului panoramic din sticlă se îmbină pentru a cufunda toate cele cinci locuri din interiorul BMW iX într-o ambianţă luxoasă în stil lounge.

Noua arhitectură a cabinei BMW iX stă la baza unei funcţionalităţi perfect clare şi directe, care este orientată în întregime în jurul nevoilor şi emoţiilor conducătorului şi ale celorlalţi pasageri.

Conceptul de transmisie înseamnă că nu există tunel central, contribuind la senzaţia deschisă şi aerisită şi oferind în acelaşi timp spaţiu suplimentar pentru picioare în faţă şi în spate, spaţiu suficient pentru spaţiile de depozitare şi o consolă centrală concepută pentru a arăta ca o piesă de mobilier de înaltă calitate.

Acolo unde oamenii ocupă locul central, iar tehnologia inteligentă trece în plan secund
Tehnologia din BMW iX este implementată inteligent, făcându-şi simţită prezenţa doar atunci când este necesară. Acest lucru o face mai degrabă intuitiv de utilizat, decât să adauge la complextitate. Designul interior transmite un sentiment de siguranţă şi familiaritate şi generează un nou tip de legătură între pasageri şi automobil.

Afişajele şi comenzile sunt reduse la esenţial, consolidând suplimentar impresia unei cabine simple care oferă un loc de relaxare. Abordarea shy tech pentru interior poate fi văzută într-o serie de dotări, inclusiv difuzoare integrate discret, prize de aer, suprafeţe încălzite şi încastrarea discretă a proiectorului BMW Head-Up Display în panoul de instrumente astfel încât este aproape invizibil.

Volanul cu formă hexagonală, comutatorul pentru selectarea treptelor de viteză şi ecranul central curbat BMW – care face parte din sistemul de operare BMW de generaţia următoare – promovează în mod clar forma futuristă a plăcerii condusului pe care o oferă.

BMW iX volan
BMW iX – volan

Suprafeţe structurate clar pentru un sentiment de spaţiu generos

O ambianţă de lux modern dă tonul pentru compartimentele faţă şi spate ale interiorului BMW iX. Limbajul de design minimalist şi suprafeţele clar structurate conferă cabinei o sentiment de spaţiu generos. Modelul panoului uşilor prezintă o divizare diagonală distinctă prin folosirea a diferite culori şi materiale.

Mânerele uşilor au fost integrate elegant în banda diagonală de accent care găzduieşte şi butonul pentru activarea funcţiei de deschidere electrică a uşii. Butoanele pentru reglarea poziţiei scaunului sunt situate în partea superioară a umerilor uşilor din faţă, unde sunt dispuse ergonomic sub forma unui scaun. Panoul de butoane pentru funcţia de memorie este poziţionat alături.

Cotiera de pe partea pasagerului încorporează şi un compartiment pentru telefonul mobil. Totodată, difuzoarele medii ale sistemului audio, încorporate sub tapiţeria cu stofă a panourilor uşilor, sunt ascunse, dar au un impact acustic major asupra plăcerii călătoriei.

Scaune nou dezvoltate cu tetiere integrate

Dacă este specificată decoraţiunea Loft opţională, suprafeţele scaunelor sunt decorate cu un model diagonal de materiale şi culori care combină materiale textile de înaltă calitate şi ţesături din microfibre. Stilul asimetric şi matlasarea compuse din secţiuni triunghiulare, pătrate şi pentagonale crează o interpretare modernă.

Cusăturile contrastante de pe suprafeţele scaunelor adaugă o notă foarte distinctivă. Celelalte variante de echipare oferă o gamă de tapiţerie a scaunelor cu Sensatec şi piele naturală exclusivă.

Suprafaţa pielii utilizată pentru scaune şi panoul de bord este tratată cu un extract natural de frunze de măslin, evitând astfel orice reziduu de producţie care dăunează mediului, conferind în acelaşi timp pielii un aspect de înalt de calitate, dar natural.

Abordarea axată pe dezvoltare durabilă aplicată la selectarea materiilor prime şi a metodelor de producţie a dus şi la utilizarea lemnului certificat FSC şi a unei proporţii ridicate de materiale plastice reciclate pentru suprafeţele panourilor uşilor, scaunelor, consolei centrale şi panourilor de podea.

Scaunele nou dezvoltate pentru conducător şi pasagerul din faţă au tetiere integrate pentru un aspect sportiv distinct. Pentru prima dată într-un model BMW Group, există opţiunea de a integra difuzoarele în structura scaunului.

Sursele de sunet poziţionate sub suprafaţă în tetiere şi în zonele lombare amplifică şi mai mult experienţa acustică din interiorul BMW iX şi sunt un alt exemplu de utilizare a shy tech. Pe lângă reglarea electrică multidirecţională amplă a scaunelor, există şi opţiunea de încălzire a scaunelor, ventilaţie a scaunului şi o funcţie de masaj. Curelele centurilor de siguranţă sunt disponibile în varianta neagră sau BMW i Blue.

Ambianţă în stil lounge în compartimentul din spate

Bancheta a fost concepută pentru trei pasageri. Cele două scaune exterioare au, de asemenea, tetiere integrate, în timp ce scaunul central are o tetieră care poate fi rabatată pentru a îmbunătăţi vizibilitatea spre spate.

Lipsa tunelului central înseamnă că toţi cei din spate se bucură de un spaţiu extrem de generos pentru picioare. Sentimentul de spaţiu deschis pe care îl creează se combină cu bancheta amplă care se extinde în zona uşilor pentru a consolida senzaţia de lounge şi pentru a spori confortul pasagerilor.

Un sistem Travel & Comfort integrat în scaunele din faţă poate fi utilizat de pasagerii din spate pentru a ataşa umeraşele sau pentru a prinde tabletele. O pereche de porturi USB-C se regăseşte în fiecare dintre tetierele din faţă.

De asemenea, scaunele din spate pot fi comandate opţional cu funcţie de încălzire şi cu difuzoare integrate în tetiere. Spătarul banchetei se divide în raport 40:20:40, permiţând extinderea proporţională a portbagajului, după cum este necesar, prin rabatarea secţiunilor individuale.

Panou de instrumente subţire, ecran central curbat BMW de sine stătător

Aspectul modern şi spaţios al interiorului BMW iX este ajutat şi de panoul de instrumente subţire, care este acoperit standard cu Sensatec, iar opţional cu ţesătură din microfibre sau piele naturală argăsită cu extracte de frunze de măslin. În specificaţia Loft Stone Grey, gradarea precisă a culorii de la zone deschise la întunecate consolidează impresia unui design foarte uşor.

Geometria tabloului de bord se ridică spre faţă, transformându-l în scena perfectă pentru gruparea futuristă a ecranului complet digital din iX. Ecranul central curbat BMW dintr-un singur corp, care debutează la un automobil de serie, este susţinut de o structură de sprijin ascunsă privirii pasagerilor, astfel încât pare să plutească în cockpit.

Are o carcasă de magneziu şi o suprafaţă de sticlă dintr-o singură bucată, fără ramă. De asemenea, tehnologia de afişare de înaltă calitate, utilizează sticlă antireflex care face posibilă renunţarea la acoperirea obişnuită a ecranului în habitaclu pentru a proteja citirile de lumina soarelui. Se crează astfel un cockpit cu un aspect ordonat şi deschis.

“BMW iX este primul model al BMW Group care dispune de impresionantul ecran curbat central de înaltă rezoluţie, care este mult mai mare şi mai clar decât afişajele din modelele noastre actuale”, remarcă Frank Weber. “Prin urmare, interiorul BMW iX arată calea de urmat pentru proiectarea cockpitului viitoarelor modele BMW.”

Ecranul curbat, dintr-o singură piesă, care serveşte ca element central de control, reinterpretează într-o formă vizionară designul tradiţional, orientat spre conducător, al cockpiturilor BMW.

Aceasta a presupus reunirea afişajului de informaţii de 12,3 ţoli (31,24 cm) şi a displayului de control cu diagonala ecranului de 14,9 ţoli (37,87) pentru a forma o singură unitate înclinată spre conducător.

Ansamblul de afişaj interconectat, concentrat pe conducător, optimizează modul în care informaţiile sunt afişate, iar controlul tactil intuitiv al afişajului este şi mai simplu de utilizat. În acelaşi timp, secţiunea displayului de control poate fi văzută clar şi utilizată uşor de către pasagerul din faţă.

Ecranul central curbat al BMW iX este combinat cu noua generaţie a sistemului de operare BMW pentru a oferi o experienţă grafică total nouă. Panoul de instrumente oferă opţiuni de afişare noi, complet personalizabile, care oferă conducătorului informaţii precise, adaptate situaţiei în cauză.

Funcţionarea extrem de intuitivă, utilizând controlul vocal sau tactil, permite conducătorului să interacţioneze uşor şi sigur cu funcţiile inteligente suplimentare de la bordul BMW iX. Acest lucru duce la un nou nivel ergonomia sistemelor de afişare şi operare BMW.

“În industria auto nu există nici o altă interfaţă de utilizator care să poată fi operată la fel de simplu şi de sigur ca a noastră”, explică Frank Weber. “La BMW iX am dus acest lucru la un nou nivel printr-o nouă platformă digitală şi sistemul de operare BMW de nouă generaţie.”

Panou de control nou conceput pe consola centrală

Poziţia şi tehnologia ecranului central curbat au fost optimizate pentru a facilita utilizarea foarte intensă şi intuitivă a funcţionalităţii touchscreen. Cu toate acestea, toate elementele meniului iDrive pot fi selectate şi activate şi cu ajutorul controlerului familiar de pe consola centrală a BMW iX.

Aceasta formează elementul principal de comandă de pe consola centrală, a cărei schemă de culori şi selecţie de materiale creează aspectul unei piese de mobilier elegante între scaunele din faţă confortabile.

Controlerul este încadrat de un panou de control cu un design subţire, cu un cadru negru lucios, o suprafaţă cu efect de sticlă şi butoane albe cu iluminare de fundal. Restul designului panoului de control este un alt exemplu clar al principiilor shy tech şi reducerii la elementele esenţiale.

În locul butoanelor convenţionale, selectarea meniurile iDrive, a modurilor de condus şi a altor funcţii se face printr-o suprafaţă de control tactilă activă împărţită prin bare de senzor. Controlerul Touch, proiectat într-un finisaj foarte inteligent cu efect de sticlă pentru BMW iX, este înconjurat de o ramă finisată în Gold Bronze.

Un buton rotativ permite reglarea convenabilă a volumului sistemului audio. Butonul Start/Stop este iluminat în nuanţa BMW i Blue, ceea ce înseamnă prezenţa unui sistem de propulsie full electric. Între butonul Start/Stop şi butonul pentru frâna de parcare electromecanică este un comutator oscilant, un concept nou ce preia locul schimbătorului de viteze obişnuit.

BMW iX - buton rotativ
BMW iX – buton rotativ

Controlerul, comutatorul pentru selectarea treptelor de viteză, butonul rotativ audio şi butoanele de reglare a scaunelor pot fi comandate opţional şi într-un finisaj de cristal lustruit. Specificaţia Clear & Bold include suplimentar o suprafaţă a panoului de control din lemn certificat FSC. Finisajul cu nuc cu proi deschişi, cu textură naturală, încorporează butoane cu iluminare de fundal.

Spaţiul câştigat prin absenţa tunelului central este utilizat şi pentru a crea facilităţi suplimentare de depozitare în zona consolei centrale. Drept urmare, nivelul inferior al consolei centrale găzduieşte două suporturi pentru pahare, un sertar pentru smartphone cu încărcare wireless, o conexiune 12V şi două porturi USB-C.

Cotiera consolelor centrale – care este disponibilă opţional într-o versiune cu încălzire – funcţionează ca un capac fluture care se deschide pentru a dezvălui un compartiment de stocare spaţios şi iluminat. Consola din spate se termină în gurile de aerisire ale habitaclului din spate, cu un contur decorativ negru lucios. În funcţie de echipamentul opţional comandat, butoanele pentru încălzirea scaunelor din spate sau controlul independent al climatizării din spate se găsesc dispuse aici.

Volanul volanul hexagonal debutează pe BMW iX

BMW iX este primul model al BMW Group care este echipat cu un volan hexagonal. Geometria sa poligonală îl face ideal pentru comutarea între condusul autonom şi cel activ. Conturul unic al inelului, inspirat din motorsport, are efectul suplimentar de a îmbunătăţi uşurinţa de acces şi confortul scaunelor.

De asemenea, forma hexagonală oferă conducătorului o vizibilitate mai bună asupra secţiunii ecranului central curbat poziţionată direct în spatele volanului. Conturul cu şase feţe al volanului stabileşte decorul pentru asimilarea focalizată a tuturor informaţiilor legate de condus.

Cu aspect nou şi finisare de sticlă de înaltă calitate, butoanele multifuncţionale de pe plăcuţele de comandă optimizează operarea intuitivă a funcţiilor audio şi de comunicaţii şi a sistemelor de asistare a condusului. De asemenea, încălzirea volanului – cu un nou sistem de comandă în trei trepte, o altă premieră – este disponibilă opţional pentru BMW iX.

BMW Head-Up Display cu integrare a proiectorului fără ramă

Cea mai recentă generaţie a BMW Head-Up Display este un ajutor suplimentar pentru condusul focalizat în BMW iX. Pentru prima dată, proiectorul BMW Head-Up Display a fost montat la suprafaţa tabloului de bord fără cadru, ceea ce înseamnă că este ascuns vederii. Proiectează informaţii legate de condus pe parbriz sub formă de grafice care apar direct în câmpul vizual al conducătorului.

Acest lucru permite celui de la volan să preia toate datele-cheie fără a fi nevoit să-şi abată atenţia de la drum. Informaţiile proiectate de BMW Head-Up Display includ viteza maşinii, limitele de viteză în vigoare şi restricţiile de depăşire, mesajele Check Control, indicaţiile de stare şi avertismentele de la sistemele de asistare a condusului, ghidarea detaliată pe traseu şi instrucţiunile de virare, precum şi listele din telefon şi de divertisment. Unghiul de vizibilitate, înălţimea şi luminozitatea afişajului pot fi ajustate individual.

Combinaţia dintre Head-Up Display şi monitoarele complet digitale ale ecranului central curbat reprezintă o soluţie ideală pentru transmiterea informaţiilor în mod adecvat în orice situaţie de condus dată într-un mod care optimizează ergonomia, confortul, siguranţa şi plăcerea condusului.

Sistemul de proiecţie al BMW iX este conceput astfel încât conducătorul să perceapă graficele ca şi cum ar fi la aproximativ trei metri în faţa automobilului. Această distanţă de proiecţie permite asimilarea informaţiilor cu cea mai mare uşurinţă, deoarece permite conducătorului să citească cu uşurinţă elementele proiectate, fără a fi nevoie să-şi regleze privirea în situaţii normale de conducere.

Climatizare automată cu noi comenzi şi filtru de nanofibre integrat

BMW iX este dotat standard cu control automat al climei în 2,5 zone, cu opţiunea de a trece la un sistem cu patru zone care permite reglarea setărilor de temperatură şi ventilaţie individual pentru pasagerii din spate, precum şi pentru conducătorul şi pasagerul din faţă. Funcţionarea convenabilă şi controlul de precizie oferite de ambele variante de sistem la încălzirea sau răcirea habitaclului au un impact mai mare decât oricând asupra sentimentului de confort a ocupanţilor datorită designului interior redus şi tehnologiei îmbunătăţite.

Tehnologia de ultimă generaţie cu filtru de nanofibre este utilizată pentru purificarea mai eficientă a aerul din interiorul maşinii. De asemenea, echiparea standard a BMW iX include şi o funcţie de preîncălzire şi precondiţionare.

Gurile de evacuare a aerului sunt în afara câmpului vizual, la nivelul picioarelor şi în apropierea parbrizului, în timp ce gurile de aerisire extrem de subţiri cu contururi Gold Bronze din zona tabloului de bord formează un punct foarte atractiv vizual.

Acestea sunt dispuse orizontal în mijlocul tabloului de bord şi vertical la marginile sale exterioare. Gurile de aerisire suplimentare pentru controlul climatizării din spate se regăsesc pe partea din spate a consolei centrale şi în montanţii B. Direcţia şi intensitatea fluxului de aer pot fi reglate manual.

BMW iX este primul model oferit cu opţiunea de încălzire eficientă a suprafeţei pentru panoul de instrumente, torpedo, panouri uşilor, cotiera centrală şi volan pentru a ajuta la încălzirea interiorului.

Tehnologia inovatoare cu filtru de nanofibre oferă un mijloc foarte eficient de a contribui la menţinerea curată a aerului în habitaclul BMW iX, deoarece împiedică pătrunderea particulelor ultrafine, a anumitor particule microbiene şi a alergenilor în interiorul automobilului.

Tehnologia de filtrare cu nanofibre este mai riguroasă decât sistemele de filtrare normale, eliminând practic toate particulele din aerul din interior în câteva minute, când modul de recirculare a aerului este pornit. De asemenea, conducătorii pot utiliza aplicaţia My BMW pentru a activa funcţia de ventilaţie a sistemului de aer condiţionat înainte de începerea călătoriei, pentru a purifica aerul din habitaclu rapid şi complet.

Iluminare LED a interiorului

Unităţile LED sunt utilizate pentru toate funcţiile de iluminare interioară a BMW iX. Toate comenzile au iluminare de fundal albă, facilitând localizarea acestora chiar şi noaptea.

Designul armonios de noapte al ecranului central curbat se adaugă la senzaţia relaxantă de lounge, la fel ca şi lumina interioară colorată, care este vizibilă clar şi în timpul zilei datorită numărului mare de LEDuri utilizate. Lumina interioară accentuează suprafeţele expansive şi liniile clare ale panourilor uşilor, oferind în acelaşi timp iluminare indirectă la nivelul picioarelor şi a zonelor de intrare.

Acoperiş panoramic din sticlă cu umbrire electrocromatică

BMW iX este disponibil cu opţiunea unui acoperiş panoramic din sticlă. Suprafaţa sa transparentă dintr-o singură piesă acoperă întregul interior, fără a fi întreruptă de vreun element transversal, face făcând-o cel mai mare acoperiş din sticlă instalat vreodată la un model al BMW Group.

Acoperişul panoramic din sticlă sporeşte foarte mult senzaţia de spaţiu şi atmosfera de lounge din interiorul BMW iX şi are avantajul suplimentar de a maximiza spaţiul la nivelul capului pentru pasageri prin renunţarea la necesitatea unei tapiţerii interioare. Acoperişul din sticlă are umbrire electrocromatică, care poate fi activată prin apăsarea unui buton pentru a proteja interiorul de lumina directă a soarelui.

Acoperişul panoramic este compus dintr-un cadru de oţel, două panouri de sticlă şi trei straturi de film încastrate între ele. Construcţia din sticlă laminată oferă atât o protecţie optimă împotriva razelor ultraviolete, cât şi un standard excelent de confort acustic. Învelişul triplu de argint al panoului superior de sticlă este conceput pentru a menţine un climat confortabil în habitaclu.

În loc să aibă o tapiţerie interioară, acoperişul este singurul de acest gen din industria auto care foloseşte tehnologia PDLC (Polymer Dispersed Liquid Crystal/cristal lichid dispersat în polimer) pentru umbrirea interiorului.

Transparenţa acoperişului din sticlă panoramică este modificată prin aplicarea unei tensiuni pe stratul median al filmului. Cristalele lichide dispersate ca picături într-o matrice de polimeri sunt aliniate atât de uniform de energia electrică încât permit razelor de lumină să treacă în interior fără obstacole.

Când sunt dezactivate, este nevoie de mai puţin de o secundă pentru ca cristalele să se distribuie într-un model dezordonat care creează efectul de umbră. Această funcţie de umbrire electrocromatică poate fi activată şi dezactivată cu ajutorul unui buton din faţa acoperişului panoramic din sticlă. Modul de umbrire este activat automat după ce BMW iX a fost parcat.

Experienţă sonoră de pionierat: sistem de sonorizare surround Bowers & Wilkins cu 4D Audio

Sistemul audio montat standard în BMW iX cuprinde un sistem de sonorizare HiFi cu 12 difuzoare şi un amplificator de 205 watt. Un sistem de sonorizare surround Harman Kardon personalizat, disponibil opţional, oferă o audiţie superbă pentru toţi pasagerii datorită egalizatorul cu şapte canale, puterii audio de 655 watt şi reglării sunetului pe baza nivelului de performanţă dinamică al maşinii.

În total, 18 difuzoare sunt responsabile pentru producerea efectului de sunet surround, cu patru difuzoare încorporate în tetierele din spate care completează cele cinci difuzoare medii şi cele cinci tweetere.

Combinaţia dintre cele două difuzoare bass centrale şi cele două subwoofere suplimentare situate sub banchetă nu a mai fost prezentă până acum într-un model BMW şi asigură performanţe acustice deosebite. Tweeterele sistemului sunt adăpostite în spatele grilelor perforate de calitate superioară, în timp ce difuzoarele medii sunt ascunse sub tapiţeria din stofa a panourilor uşilor.

Disponibilă ca opţiune pentru prima dată, cea mai recentă versiune a sistemului de sonorizare surround Bowers & Wilkins duce experienţa audio într-o nouă dimensiune, transformând BMW iX într-o sală de concerte pe roţi. Sistemul audio complet activ are un egalizator cu şapte canale, un control al sunetului asistat de microfon bazat pe performanţe dinamice şi cinci moduri de sunet.

Cu un total de 30 de difuzoare şi o putere impresionantă de amplificare de 1.615 watt, acest sistem extrem de avansat produce un sunet excepţional de clar şi de nuanţat. Caracteristicile deosebite includ cele opt difuzoare integrate în tetierele din faţă şi din spate, două tweetere Diamond, un cvartet de difuzoare 3D, plus două difuzoare bass centrale şi două subwoofere sub scaunele din spate.

În plus, sistemul de sonorizare surround Bowers & Wilkins încorporează şi o funcţie 4D Audio generată folosind “shakere” în scaunele din faţă. Vibraţiile lor precise, controlate magnetic, duc la o percepţie intensă a frecvenţelor de bass, chiar şi la volume mici. Unităţile medii din sistemul de sonorizare surround Bowers & Wilkins sunt instalate sub decoraţiunile de stofă ale panourilor uşilor. Tweeterele au grile din oţel inoxidabil lustruit mat, cu o gravură elegantă a logo-ului mărcii şi un efect de iluminare discret.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.