Dincolo de moda cu site-ul, mai exist? un trend nemaipomenit -  cel al adreselor de email sau a formularelor online de contact prin care clien?ii pot contacta companiile. Ca multe alte lucruri care ar trebui s? ajute, aceste modalit??i de contact sunt uneori doar de decor. De extrem de multe ori mi s-a întâmplat s? cer detalii sau oferte pe email ?i acestea s? nu îmi parvin? niciodat?.

Practica aceasta are un efect negativ asupra poten?ialilor clien?i. În primul rând se enerveaz?, ceea ce nu ajut?. În loc s? se gândeasc? ra?ional la beneficiile oferite de produsele ?i serviciile oferite, reac?ioneaz? emo?ional ?i pot alege doar din acest motiv un competitor, chiar dac? oferta acestuia e mai scump? sau las? de dorit. În al doilea rând or s? v? considere neserio?i, crezând c? pur ?i simplu nu ave?i timp ?i chef s? r?spunde?i pe toate canalele puse la dispozi?ie. În plus, nu vor sim?i c? li se acord? (lor ?i timpului lor) respectul cuvenit.

Moda nu ar trebui niciodat? s? fie mai important? decât respectul fa?? de clien?i. Pentru a v? da seama cât de mult îi poate afecta, imagina?i-v? c? v? trebuie imediat ceva, afla?i c? îl g?si?i la magazinul X, v? duce?i în orele de program, dar este totul închis f?r? nicio explica?ie.

Într-adev?r, imaginea firmei conteaz?, iar dac? cei pe care îi targeta?i stau mult online ?i vor s? lucreze cu firme care sunt ?i ele în lumea mare a www-ului, e bine s? existe ?i modalit??i virtuale de contact. Dar dac? acestea nu func?ioneaz? de fapt, nu a?i câ?tigat nimic, iar imaginea nu va fi de firm? în pas cu noile tendin?e tehnologice, ci de neprofesioni?ti care încerc? s? ia ochii oamenilor cu lucruri ireale.

Care sunt solu?iile? Dac? nu ave?i oameni suficien?i s? r?spund? ?i la toate cererile venite prin site, mai bine scoate?i adresa de email sau formularul de contact La datele de contact l?sa?i doar adresa ?i num?rul de telefon, eventual ad?ug?nd o rug?minte s? le foloseasc? cu încredere pe acestea. De ce rugamintea respectiv?? Pentru ca emailul office@firma.ro este suficient de des folosit încât unii s? îl considere o metod? de comunicare viabil?.

Voi comunica?i cu clien?ii pe email? Dar cu firmele ale c?ror client sunte?i? Cum au decurs discu?iile pe care le-a?i avut, au fost monologuri sau dialoguri?

Share