Dincolo de moda cu site-ul, mai există un trend nemaipomenit –  cel al adreselor de email sau a formularelor online de contact prin care clienţii pot contacta companiile. Ca multe alte lucruri care ar trebui să ajute, aceste modalităţi de contact sunt uneori doar de decor. De extrem de multe ori mi s-a întâmplat să cer detalii sau oferte pe email şi acestea să nu îmi parvină niciodată.

Practica aceasta are un efect negativ asupra potenţialilor clienţi. În primul rând se enervează, ceea ce nu ajută. În loc să se gândească raţional la beneficiile oferite de produsele şi serviciile oferite, reacţionează emoţional şi pot alege doar din acest motiv un competitor, chiar dacă oferta acestuia e mai scumpă sau lasă de dorit. În al doilea rând or să vă considere neserioşi, crezând că pur şi simplu nu aveţi timp şi chef să răspundeţi pe toate canalele puse la dispoziţie. În plus, nu vor simţi că li se acordă (lor şi timpului lor) respectul cuvenit.

Moda nu ar trebui niciodată să fie mai importantă decât respectul faţă de clienţi. Pentru a vă da seama cât de mult îi poate afecta, imaginaţi-vă că vă trebuie imediat ceva, aflaţi că îl găsiţi la magazinul X, vă duceţi în orele de program, dar este totul închis fără nicio explicaţie.

Într-adevăr, imaginea firmei contează, iar dacă cei pe care îi targetaţi stau mult online şi vor să lucreze cu firme care sunt şi ele în lumea mare a www-ului, e bine să existe şi modalităţi virtuale de contact. Dar dacă acestea nu funcţionează de fapt, nu aţi câştigat nimic, iar imaginea nu va fi de firmă în pas cu noile tendinţe tehnologice, ci de neprofesionişti care încercă să ia ochii oamenilor cu lucruri ireale.

Care sunt soluţiile? Dacă nu aveţi oameni suficienţi să răspundă şi la toate cererile venite prin site, mai bine scoateţi adresa de email sau formularul de contact La datele de contact lăsaţi doar adresa şi numărul de telefon, eventual adăugănd o rugăminte să le folosească cu încredere pe acestea. De ce rugamintea respectivă? Pentru ca emailul office@firma.ro este suficient de des folosit încât unii să îl considere o metodă de comunicare viabilă.

Voi comunicaţi cu clienţii pe email? Dar cu firmele ale căror client sunteţi? Cum au decurs discuţiile pe care le-aţi avut, au fost monologuri sau dialoguri?

Share