Fie că vorbim de site-uri tradiţionale sau de bloguri, sfatul dat de toată lumea este să construiţi legături durabile cu vizitatorii, să discutaţi cu ei, să le oferiţi ceea ce le trebuie, când le trebuie, să descoperiţi cam ce interese comune îi aduc pe site-ul vostru şi tot aşa. Dar pentru a te apropia de vizitatori, trebuie să-i şi cunoşti. Majoritatea nu comentează. Mulţi preferă să rămână în umbră, să dea un Like ocazional pe Facebook, să trimită un Tweet urmăritorilor.  Dacă nu reuşiţi să interacţionaţi cu ei, cum îi descoperiţi?

Iată câteva utilitare ce vă pot ajuta să aflaţi mai multe despre utilizatori pentru a ajunge să-i cunoaşteţi mai bine. Vă voi vorbi despre beneficiile versiunilor gratuite în toate cazurile, unele dintre servicii având şi opţiuni mai complexe, pentru care trebuie să plătiţi însă.

Tweet Meme

Dincolo de faptul că acest mic plugin pe care îl instalaţi pe site face mult mai uşoară trimiterea conţinutului publicat pe Twitter, mai are un mare avantaj: contorizează toate tweet-urile ce menţionează un anumit post. Nu toată lumea menţionează contul de Twitter al autorului sau cel general, al site-ului, când dă mai departe un articol. Astfel, secţiunea de Mentions de pe Twitter nu vă ajută mereu. Mai mult, puteţi pierde şi ReTweets, pentru că RT-urile de pe aplicaţia web a Twitter nu sunt contorizate de secţiunea Mentions a multor clienţi de Twitter.

Cu Tweet Meme veţi descoperi destul de rapid o parte dintre cititori, fără căutări complicate pe Twitter.

Google Analytics

Când vine vorba de date de trafic, surse care vă trimit vizitatori, activitate pe site şi profilul tehnic al vizitatorilor, nimic nu se compara cu Google Analytics. Dincolo de componenta Big Brother care ne cam sperie pe toţi, nimeni nu cunoaşte utilizatorii de internet mai bine decât Google.

Puteţi afla de unde vă vin vizitele pentru a vă optimiza prezenţa pe site-urile respective, veţi alfa ce articole atrag cel mai mult, veţi şti cam care sunt obiceiurile vizitatorilor – se întorc să vă mai citească şi altă dată, stau puţin pe site, intra zilnic şi citesc 1-2 pagini, intră rar dar stau mult şi se pun la curent cu tot ce aţi publicat, etc. Şi totul în mod gratuit.

StatCounter

Am descoperit în timp că o combinaţie Google Analytics şi StatCounter este absolut genială. Deşi Google oferă mai multe date decât versiunea gratuită a StatCounter, acesta din urmă oferă date în timp real. Nu trebuie să aşteptaţi o zi pentru date complete de la Google, la fiecare refresh veţi descoperi vizitatori noi şi surse noi de trafic.

Facebook Insights

Această aplicaţie a Facebook vă permite să observaţi cum interacţionează utilizatorii de Facebook cu site-ul sau pagina voastră publicată pe reţeaua cu pricina. Dincolo de numărul de utilizatori activi, numărul de shares şi likes şi împărţirea lor pe zile, Facebook Insights mai oferă nişte informaţii foarte importante: detalii şi statistici demografice despre utilizatori. Veţi afla ce sex vă citeşte mai mult şi ce grupă de vârstă. Toate acestea datorită, evident, profilelor pe care le completăm cu toţii pe Facebook!

Date Facebook: Sharing

Date Facebook - Demografice

Date Facebook - Demografice

Toate aceste date combinate vă vor ajuta să vă cunoaşteţi mai bine audienţa. Veţi şti să cum şi când să îi abordaţi mai eficient.

Voi ce alte servicii de acest tip mai folosiţi?

Toate sceenshot-urile conţin date reale, site-ul de referinţă fiind Cenuşă de trandafir

Share