Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Biofarm înregistrează un profit net de 50,1 milioane lei în primul semestru, în creștere cu 15% față de semestrul 1 din 2022

biofarm
  • Biofarm înregistrează o cifră de afaceri în creștere cu 17% comparativ cu semestrul 1 din 2022
  • Profitul net a crescut cu 15%, la 50,1 milioane lei
  • EBITDA a atins 61,2 milioane lei, în creștere cu 3% față de S1 2022
  • În segmentul CHC, Biofarm se află pe poziția a doua din punct de vedere volumic
  • Biofarm este lider de piață volumic în categoriile de referință a nouă dintre brandurile sale: Colebil, Triferment, Bixtonim, Carmol, Sennalax, Extravalerianic, Carbocit, Biofen Extra, Nervocalmin Somn Ușor.

Biofarm, (simbol bursier BIO), unul dintre cei mai importanți producători de medicamente din România, a înregistrat o creștere de 17% în cifra de afaceri pentru primul semestru al anului 2023, comparativ cu aceeași perioadă din anul precedent. Profitul net pentru primul semestru al anului 2023 a atins 50,1 milioane lei, înregistrând o creștere semnificativă de aproximativ 15% față de aceeași perioadă a anului trecut. În ceea ce privește EBITDA, compania raportează o creștere de 3%, atingând un nivel de 61,2 milioane lei.

biofarm

“Rezultatele solide înregistrate în primul semestru al acestui an reflectă angajamentul nostru continuu față de inovație, calitate și satisfacția clienților. Deși ne-am confruntat cu creșteri ale prețurilor la materii prime și ambalaje, fluctuații în prețurile energiei electrice și gazelor naturale, precum și o concurență intensă în industria farmaceutică, inclusiv în recrutarea persoanelor calificate, această performanță reflectă eforturile noastre continue de a oferi produse relevante pentru nevoile actuale ale consumatorilor și de a asigura o experiență de încredere pentru toți cei care utilizează produsele noastre”, a declarat Cătălin Vicol, director general Biofarm.

Pe lângă performanțele financiare solide, Biofarm a continuat să își consolideze poziția pe piața farmaceutică prin creșterea vânzărilor pentru brandurile Biofarm, dedicate tratamentului simptomatic al răcelii și gripei, managementului durerii, sănătății digestive și pentru combaterea stresului și anxietății. În plus, compania este lider de piață volumic în categoriile de referință a nouă dintre brandurile sale: Colebil, Triferment, Bixtonim, Carmol, Sennalax, Extravalerianic, Carbocit, Biofen Extra, Nervocalmin Somn Ușor.

Investiția în cercetare și dezvoltare rămâne o prioritate esențială pentru Biofarm, pentru a putea continua să răspundă nevoilor mereu schimbătoare ale consumatorilor. De altfel, în primul semestru al anului, Biofarm ocupa locul 2 în Consumer Healthcare (CHC), după numărul de unități vândute.

Biofarm are în portofoliu una dintre cele mai moderne fabrici de medicamente din România cu o suprafață de peste 10.000 de metri pătrați și patru fluxuri de producție – comprimate/comprimate filmate/drajeuri, capsule moi, soluții și siropuri. Investiția, care a depășit până în prezent 44 de milioane de euro, a triplat capacitatea de producție și se aliniază obiectivelor strategice ale companiei: dezvoltarea portofoliului prin extensii de linie, lansări de produse noi și extinderea pe piețe externe.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.