Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Bestjobs: 8 din 10 companii au majorat salariile angajaților în 2023, în contextul în care deficitul de specialiști și nevoia de recrutare au rămas la un nivel ridicat

Ana Vișian, Marketing Manager BestJobs

Anul 2023 a adus multe provocări angajatorilor, care s-au străduit să majoreze salariile angajaților și să le ofere beneficii care să-i ajute să traverseze cu bine un context economic delicat. În paralel, nevoia de specialiști a rămas ridicată, în contextul în care anumite posturi au fost foarte greu de acoperit. Într-un mediu social afectat de reducerea puterii de cumpărare, angajatorii au ținut cont de problemele oamenilor, astfel că aproape 80% au crescut salariile angajaților, iar bugetul alocat pachetului de beneficii extrasalariale a fost mai mare în 2023, față de 2022, pentru 58% dintre companii, potrivit sondajului realizat de platforma de recrutare bestjobs. Mai mult de atât, pentru 2024, 53% vor să mențină același pachet de beneficii, iar 43% plănuiesc să îl extindă, un semn clar că firmele vor să-și asigure un grad de retenție semnificativ al angajaților, chiar dacă anul viitor nu se anunță deloc unul ușor pentru economie.

Creșterile salariale din acest an au fost acordate pentru toată echipa în 40% dintre cazuri și pentru mai mult de jumătate dintre angajați în 38%. În 57% din cazuri, acestea au fost oferite punctual, în funcție de rezultate, în timp ce alte companii au oferit juniorilor, în 48% din cazuri, seniorilor (38%) și middle-managerilor (33%). În plus, peste 60% dintre angajatori au oferit măriri salariale de până la 15%, în timp ce 30% au oferit între 16 și 30%.

Pentru 2024, 6 din 10 companii plănuiesc să acorde creșteri salariale, 31% mizează pe stagnare, iar 5% iau în calcul reducerea costurilor în cazul creșterii impozitării. Legat de implementarea noilor măsuri fiscale, aproape 43% dintre companii iau în calcul să crească prețurile aplicate clienților, și doar 5% ar putea efectua restructurări de personal.

„Anul 2023 a fost unul dificil pentru companii, care s-au confruntat cu provocări atât din punct de vedere economic, cât și al resurselor umane. Astfel, strategiile de HR au fost împărțite între nevoia de retenție a angajaților performanți și cea de recrutare a specialiștilor care să completeze abilitățile din echipe. În acest context, noi, la bestjobs, ne-am propus să susținem în continuare procesele de recrutare ale partenerilor noștri, actuali și viitori, păstrând aceleași prețuri și în 2024, care se anunță deja unul mai complicat decât 2023. În același timp, continuăm să aducem inovația în domeniul recrutării, prin dezvoltarea de servicii facilitatoare, precum cele de anul acesta: HIRE, care reduce semnificativ costurile și timpul de așteptare pentru găsirea noilor recruți, interviul LIVE similar conceptului de speed dating, BIA, AI coach-ul care îi ajută pe candidați să se pregătească mai bine în carieră, și altele”, a spus Ana Vișian, Marketing Manager bestjobs.

Ana Vișian, Marketing Manager BestJobs
Ana Vișian, Marketing Manager BestJobs

Peste 1.800 de companii au recrutat cu succes prin serviciul HIRE, dezvoltat de bestjobs

Într-un context în care companiile au nevoie tot mai mare de angajați performanți, serviciul lansat de bestjobs în primăvara acestui an, HIRE, a oferit suport în recrutare cu minimum de resurse alocate și rezultate rapide. Astfel, din aprilie până în prezent, au fost derulate peste 5.100 de proiecte cu o rată de succes de 95%, în cadrul cărora mai mult de 1.800 de companii au recrutat specialiștii de care aveau nevoie.

Prin intermediul acestui serviciu, în care companiile beneficiază de un recrutor dedicat, cu expertiză în domeniul lor de activitate, au fost contactați peste 24.000 de candidați, dintre care 55% din surse externe și candidați pasivi. Clienții au apreciat cel mai mult timpul scurt de recrutare, de aproximativ 20 de zile, experiența recrutorilor dedicați și eficiența acestora în a găsi rapid oamenii de care aveau nevoie, chiar și pe pozițiile greu de acoperit. Printre companiile cu proiecte HIRE s-au numărat Continental, Raiffeisen, Vodafone, CEC Bank, Allianz Trade, Hella, Huawei și Bosch.

„Prin serviciul HIRE, am vrut să le oferim partenerilor noștri o experiență simplificată, dar foarte eficientă de recrutare, prin care găsirea angajaților potriviți, chiar și pe poziții greu de acoperit să se realizeze cu resurse minime din partea lor. Astfel, în mai puțin de un an de când a fost lansat, serviciul HIRE a ajutat aproape 2.000 de companii să-și găsească rapid talentele necesare, cu o rată de succes de 95% și cu costuri foarte avantajoase, mai ales dacă raportăm la duratele tipice de recrutare pentru astfel de poziții, care se pot întinde și până la 6 luni”, completează Ana Vișian.

Sondajul bestjobs a fost realizat în perioada noiembrie-decembrie, pe un eșantion de 276 companii din România.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.